o-letosnich-vanocich-budeme-nejcasteji-kupovat-telefony-a-notebooky
Apple Novinka O letošních Vánocích budeme nejčastěji kupovat telefony a notebooky

O letošních Vánocích budeme nejčastěji kupovat telefony a notebooky

Mirek Kočí

Mirek Kočí

20. 11. 2015 17:00

Za elektroniku pod stromeček letos jednotliví spotřebitelé v průměru každý utratí 3 500 korun. Za dárky v populární kategorii počítačů a telefonů dokonce 10 tisíc korun. Oproti loňsku stoupne útrata za elektroniku zhruba o 200 korun. Vyplývá to z výsledků ankety, kterou mezi největšími tuzemskými prodejci elektroniky realizovala společnost Intel.

Reklama

„Mezi dárky nad 5 000 Kč kralují chytré telefony a notebooky, zejména ty konvertibilní ,dva v jednom‘, ze kterých je možné oddělením displeje udělat tablet. Novinkou budou dálkově ovládané drony. V nižší cenové kategorii budou hitem zařízení pro péči o zdraví a tělo, zejména chytré a fitness náramky a sport-testery. Nadělovat se budou i různé doplňky, jako jsou selfie tyče, sluchátka, externí baterie či disky,“ shrnuje výsledky ankety Martin Vařbuchta.

Čechy v nákupech brzdí hlavně nedostatek invence „co koupit“, na nedostatek peněz si nestěžují. „Nejvíce se nad výběrem dárku trápí muži. Vybrat ten správný vánoční dárek shledává nejtěžším 63 % z nich. Absence nápadů tak v ČR výrazně dominuje nad nedostatkem financí na dárky (31 %) či nedostatkem času (6 %).

Předvánoční nákupy jsou již v plném proudu, potvrzují tuzemští prodejci oslovení v anketě. Dárky začali lidé kupovat již koncem října, ale nyní již rapidně stoupají objednávky každým dnem a budou kulminovat třetí týden v prosinci. Podle loňského průzkumu Češi společně s Němci, Brity a Francouzi pořizují dárky s výrazným předstihem. „Téměř polovina (49 %) tuzemských spotřebitelů má již 1. prosince většinu dárků nakoupeno, zatímco ve většině států Evropy se nákupy pod stromeček realizují až během prosince. Padají i genderová klišé, například tuzemskou raritou je, že během roku nakupují více muži než ženy (16 % ku 13 %),“ uzavírá Vařbuchta.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama