spammeri-ve-tretim-ctvrtleti-zneuzivali-prazdninova-temata
Novinka Spammeři ve třetím čtvrtletí zneužívali prázdninová témata

Spammeři ve třetím čtvrtletí zneužívali prázdninová témata

Mirek Kočí

Mirek Kočí

19. 11. 2015 19:30

Letní prázdninová sezona se vyznačovala falešnými upozorněními od rezervačních služeb, leteckých společností a hotelů. Útočníci je používali k šíření škodlivých programů jako například Trojan-Downloader.JS.Agent.hhy, který se maskoval jako elektronická letenka, či hotelová rezervace. Další spamové zprávy nabízely zahraničním nápadníkům možnost vybrat si nevěstu. Když oběť odpověděla, přišla další nevyžádaná zpráva a některé „nevěsty“ žádaly o peníze, aby mohly svého nápadníka navštívit.

Reklama

Druhé čtvrtletí bylo, co se týče množství spamu, relativně stabilní. Oproti tomu třetí čtvrtletí zaznamenalo značné posuny v podílu nevyžádané pošty na celosvětovém e-mailovém provozu. Nárůst spamu kopíroval letní prázdniny a po červenci a srpnu následoval v září znatelný pokles. Průměrný podíl nevyžádané pošty ve třetím čtvrtletí činil 54,19 %, což je o 0,8 procentního bodu více než ve druhém kvartálu.

Žebříčku škodlivých programů zaslaných e-mailem vévodila stejně jako ve druhém čtvrtletí falešná HTML stránka Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen. Ta napodobovala důležitá upozornění z komerčních bank, leteckých společností, nebo e-shopů. Zemí, do které spam nejvíce směřoval, bylo stejně jako v předchozím kvartálu Německo s 18,47 %, a to i přes to, že oproti Q2 klesl jeho podíl o 1,12 %.

Následovala Brazílie s 11,7 % a Rusko se 7,56 %, které bylo v druhém čtvrtletí páté. Zdrojovým zemím vévodilo USA s 15,34 %. Na druhém místě se v žebříčku zdrojových zemí umístil Vietnam s 8,42 % a třetí skončila Čína se 7,15 %. Rusko, které bylo ve druhém čtvrtletí druhé, se s podílem 5,79 % posunulo na čtvrté místo. Další pozice obsadilo Německo a Francie.

Spammeři ve třetím čtvrtletí zneužívali prázdninová témata
i Zdroj: PCTuning.cz

Zdroj: Kaspersky Lab TZ

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama