nVidia přináší nové ovladače pro své grafické karty s optimalizacemi pro Call of Duty: Black Ops III
autor: Ondřej Štěpánek , publikováno 4.11.2015

NVidia dnes uvedla nové ovladače pro grafické karty GeForce 358.87 WHQL, které jsou ověnčeny přízviskem Game Ready. Přináší totiž zejména optimalizace pro nové, ale i starší herní tituly.

Ovladače se zaměřují zejména na herní titul Call of Duty: Black Ops III. Pro tento herní titul s novou verzí driverů získáme nejen grafické optimalizace, ale také SLI profily pro nástroj GeForce Experience.

nVidia přináší nové ovladače pro své grafické karty s optimalizacemi pro Call of Duty: Black Ops III

NVidia nezůstala pouze u zmíněného titulu série Call of Duty, ale GeForce 358.87 WHQL přidala také vylepšené SLI profily pro další tituly, jako jsou Act of Aggression, NBA 2K16, StarCraft 2, Sword Coast Legends a Triad Wars.

Ovladače si můžete nyní stáhnout z oficiálních stránek výrobce.

Zdroj: techPowerUp



Tagy: nVidia  GeForce  ovladače  driver  358.87 WHQL  Game Ready  Call of Duty: Black Ops III  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.11.2015 07:47:29   194.213.41.xxx 164
to je vždycky komedie s těma ovladačema ... vyjde hra .. musíme vydat nové ovladače.. nemá se to dělat náhodou obráceně? Hra má být snad udělaná aby fungovala na ovladačích co jsou již k dispozici ne ?? Nebo to jako programujou aby to šlo schválně blbě, aby se mohly vydat ovladače?
6.11.2015 08:15:47   85.248.30.xxx 1311
Ale tu predsa nejde iba o optimalizácie na úrovni shaderov. V ovládačoch sú aj SLI, 3D profily a iné. Nejde čiste iba o výkon. Všimol som si, že sa vaša skupinka v poslednej dobe opiera do frekvencie vydávania ovládačov u NV. Sa stavím, že keby ich vydávala menej často ako AMD, tak by ste zasa písali o tom, ako sa NV odvracia od PC hrania. Váš najvyšší guru momentálne dokonca označuje vydávanie NV ovládačov za marketing. Ale u neho je všetko čo NV robí iba marketing. Zrejme aj tá firma je u neho iba fiktívna a teda čisto marketingová.
6.11.2015 08:44:15   10.6.17.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2015 08:51:01   62.209.192.xxx 94
Treba proto ze nepotrebuji par procent vykonu navic, nebo jim nevadi obcasny graficky bug. Navic nemaji takovou zakladnu lidi, kteri by s tim stravili tolik casu. Ostatni proste doufaji, ze hra bude plne optimalizovana a staci jim kompatibilita s Direct X. Nvidia diky prodejim ma hold teamy lidi, kteri ladi ovladace primo pro konkretni titul uz od vyvoje s vyvojari hry. Nekdy hold musej, protoze hruby vykon jim na konkurenci nestaci.
6.11.2015 09:36:22   194.213.41.xxx 41
já mluvím o všech ovladačích obecně.. pravdu máš s tím SLI a profilama.. to je fakt, to mě nenapadlo..

faktem je, že AMD je moc často nevydává, což je zase argumentem proti strany, že není "podpora" bo wtf ..

jen mi prostě na první pohled přijde fakt trapný, jak se vydá hra a pak se to musí honit kolikrát ovladačema.. programator to snad ma programovat aby to šlapalo co nejlíp a dobře na tom co je a ne aby to za něj někdo dodělával...
6.11.2015 09:39:08   194.213.41.xxx 13
a jestli jsis nevšiml, tak světem opravdu vládne marketing ..to není nějaký blud .. a pokud je někde vidět značka, ať už při čemkoliv (i v negativním smyslu) je to součást marketingu a firmy se i z negativ snaží něco vytěžit a čím větší kapitál tím více marketingu ... bo se pletu ? Ale zas do hlav jim nevidím... jsou to jen mé domněnky
6.11.2015 09:41:17   194.213.41.xxx 43
a mš zase čtve když se někdo opírá do AMD že nemají "podporu" že nevydávají ovladače.. já jedu na posledních WHQL tuším z prosince 2014 ? A včera jsem měl jednou BSOD od té doby, což bylo mojí chybou neb jsem si omylem stáhl airflow v bedně... a jde mi vše i nové hry no problém... nepotřebuji s každou hrou instalovat nové drivery, jak neustále podsouvá NV
6.11.2015 10:12:28   85.248.30.xxx 60
AMD pokiaľ viem vydáva tiež ovládače. Mne osobne je jedno či sú beta alebo WHQL. A vôbec nepopieram, že si NVIDIA proste aj kvôli marketingu dáva prácu na získanie WHQL licencie.
Proste to, že game-ready ovládač, ktorý nenavyšuje hrubý výkon pre danú hru oproti predchádzajúcej verzii, nie je kvôli tomu iba marketingový. je tam kopec iných vecí, ktoré sa musia aktualizovať per hra.
Ja si inak tiež myslím, že hra by mala byť vyladená čo najlepšie, aby nebolo treba kompletne prepisovať shadere v ovládačoch, aby to bolo optimálne. Bohužiaľ ale porty hier na PC bývajú čím ďalej tým viac bugové. Niekto môže namietať, že si vývojárov takto NVIDIA či AMD naučili, ale toto je biznis ich všetkých. Bez hier sa masívne grafikcé karty kupovať nebudú. A naopak.
6.11.2015 12:10:12   194.213.41.xxx 00
no právě, o tom byl právě můj příspěvek ;-)
6.11.2015 09:53:51   213.195.199.xxx 11
Na sli, 3d profily atd by prece nebylo potreba preinstalovavat cele ovladace. Stacilo by jen doplnit konfiguracni soubor.
6.11.2015 10:05:50   85.248.30.xxx 00
Ale to boli len 2 príklady. ďalši ma napadá profil pre Geforce Experience kvôli možnosti optimalizácie nastavení. Určite sú aj ďalšie časti kódu v ovládačoch, ktoré sa riešia per hra.
6.11.2015 10:16:57   213.195.199.xxx 50
Jakykoliv profily a nastaveni, neni duvod menit ovladace. V kodu ovladacu se per hra resi opravy ktere tam tvurci hry nasekali. Proto ovladace stale bobtnaji a jsou mnohonasobne vetsi nez by meli byt.

Nvidia a amd by se meli na tyhle updaty ovladacu vykaslat. Donutit tvurce her psat poradny kod. Pak by ovladace byli mnohem mensi, a nemuseli by byt kazdy mesic nove.
6.11.2015 10:50:30   85.248.30.xxx 00
Co taký profil pre Geforce Experience na optimalizáciu nastavení? Tam musíš prepísať minimálne konfiguračné súbory hry, takže sa to musí naprogramovať per hra. Mne je jasné, že sa musia hlavne kodiť shader-e, ktoré nie sú napísané optimálne (a tiež by podľa mňa mali byť). Táto časť diskusie ale vznikla z toho, že sa zbytočne na každú hru vydávajú ovládače, ja to ale zbytočné nevidím. Game ready ovládač nie je iba od toho, že má zvýšiť výkon. Ale aj o tom čo píšem v iných komentároch.
6.11.2015 11:05:51   213.195.199.xxx 40
GFexperience nejsou ovladace. Je to balast navic, a kvuli jeho zmene neni duvod menit ovladace grafiky. A pokud to delaji pomoci prepsani konfiguraku hry, tak by se nemusel menit ani GFexperience program.
6.11.2015 11:55:57   85.248.30.xxx 00
Viem, že Geforce Experience nie sú ovládače, ale je súčasťou ovládačov. Je to ale stále iba jeden príklad (a berie argument, že sa nemusí distribuovať priamo s ovládačmi). Môžem sa spýtať či máš skúsenosti s implementáciou ovládačov? Ja sa priznám, že nemám a preto by som si nedovolil tak suverénne písať to čo ty. Ja proste naozaj neviem aká je architektúra ovládačov písaných v AMD a NV a čo všetko je závislé na konkrétnej hre.

Každopádne GE je SW, ktorý má peknú pridanú hodnotu pre ludí, ktorí ju využijú. Lepšie ako si na to inštalovať X rôznych SW riešení tretích strán. Ja to za balast nepovažujem. Ale to je každého osobná vec.
6.11.2015 12:42:52   173.0.8.xxx 10
Ahoj, já mám dovolím si říct trochu zkušenosti s tvorbou her (modeler, texturování, výroba a export do enginů), ale teda nikdy, nikdy bych si netroufal psát o GeForce Experience tak jako ty. Je to udělátko a "optimalizace" řeší leda tak pro BFU, ale ne do takové míry, že odbuguje hru. To prostě nejde!

Dám příklad: Vymodeluju objekt (dejme tomu zásadnější typu terén), umístím do enginu, zjistím, že se podivně rozstřelí a řeším to s programátorem. Ten mě zpravidla dá čas na opravu přičemž pracuje i on. Pokud je problém neřešitelný SW cestou, kontaktuje se výrobce HW a už je na něm jestli zájem má nebo ne. Ač to říkám nerad tak díky odlišné architektuře nelze v některých případech zajistit korektní zobrazení, ale dá se implementovat aby hra používala nastavení pro AMD/nVidia. GeForce Experience tohle prostě nedokáže a nijak do her nezasahuje po vydání hry.

BTW pokud už někdo používá komerční engine jako UE a přesto všecko se hra hýbe tak jak předvedl Watchdogs/Mortal Kombat tak jsem přesvědčen, že je to diletancí výrobce hry a nenažraností vydavatele!
6.11.2015 12:53:26   85.248.30.xxx 00
Ja beriem GE iba ako SW nástroj, ktorý má užitočnú funkcionalitu (shadow play, streamovanie a pod). Nikde som nepísal, že by mal GE odbugovať hru či inak týmto smerom ovlyvniť. Maximálne pomôže BFU s opptimálnejším nastavením. Je mi jasný jeho účel. Ja osobne preto GE za balast nepovažujem. Iba som dával príklady čo všetko môže viesť k vydaniu nových ovládačov ku hre a že to nemusí byť iba marketing. Možno GE nebol najlepší príkad, ale čo som chcel povedať je myslím jasné.
6.11.2015 12:21:27   173.0.8.xxx 10
Marku, tak předně GeForce Experience nijak nezasahuje do her, prakticky je to jen databáze konfigů automatizující klikání v nV panelu.

Se SLI/3D profily máš samozřejmě pravdu, ty se prostě musí stáhnout nanovo nicméně toto NENÍ argument pro existenci další GeForce Experience appky, kterou jsem bohužel nucen instalovat pokud chci využívat třeba ShadowPlay. Pro mě prostě nemá logiku instalovat něco co má být součástí ovladačů a vždy bylo (BTW na SLI profily jsem nikdy nepotřeboval GE). Ať to udělají funkční odděleně! Neměl bych výhrady pokud by GE měl nějaké opodstatnění typu "OS nepodporuje funkci HW", ale v těchto případech je to jen a pouze o softwaru.

Jo a ještě - optimalizace jsou vždy a především otázkou tvůrce hry! Pokud na to nestačí tak holt buď vyleze polofunkční bastl jako v případě CARS, Witcher apod. na AMD kartách nebo se může spolupracovat s výrobcem HW. Nic mezitím prostě není. Teď třeba ve WarThunderu Firestorm opravili flickering viditelný v mracích kolem letadla nebo kolem oken v hangáru. A měnil jsem ovladače? Neměnil
6.11.2015 12:54:19   85.248.30.xxx 00
To, čo si písal mi je jasné. Viď príspevok vyššie.
6.11.2015 10:08:41   213.195.199.xxx 60
Jak nvidia tak amd maji uz celkem dobre odladene ovladace. Problem je ze hry jsou casto napsany dost prasacky. Naprosta vetsina grafickych bugu, jsou zpusobeny spatnym kodem hry, ale jsou pricitany grafikam/ovladacum. A z toho duvodu se taky v ovladacich casto "opravuji", aby nebyli haneni vuci konkurenci ktera to opravila.
Teda opravuji. Spis upravuji aby to ve vysledku nebylo poznat, casto za cenu snizeni vykonu. Vetsina tech pozdejsich "optimalizaci" v ovladaich znamena, ze hra se uz opravila a z ovladacu se odstranil narocny kod ktery to delal za ni.
6.11.2015 12:30:07   46.13.44.xxx 01
Je to tak, nestihaji se terminy her.
Kolikrat ovladace nahrazuji textury. Proto je dobre nove ovladace mit.
6.11.2015 09:46:55   46.13.44.xxx 86
Nojo, kdyz vydavaj ovladace je to spatne, kdyz dlouho nic, je to spatne.
K smichu.

Ja jsem za ovladace rad, narozdil od AMD alepson nemusim pul roku cekat na optimalizace, abych si konecne zahral slusne. (Project Cars a mnoho dalsich)

Takze, Nv diky, stazeno, nainstalovano a ani gsync nezlobi. Spokojenost.
6.11.2015 10:02:15   10.6.17.xxx 511
preco pol roka, co tak rok, mozno 2, naco trocharit?
co doteraz gsync zlobilo? ale co, s dokonalymi nvidia drivermi? to snad nemyslis vazne
a uz si sa zaregistroval na g-spot experience? a pocitujes uz tie vibracie pri pripojeni? este povedz nieco, ako vynimocne sa citis s novymi drivermi s optimalizaciou na call of duty black ops III
6.11.2015 10:11:43   46.13.44.xxx 45
Ano gsync obcas zlobil a za posledni dobu vydani 7 verzi ovladacu (vcetne beta a hotfix driveru) fungovali spolehlive s gsync asi jen 3. WHQL drivery si clovek s gsyncem musel ted asi pul roku trosku hlidat.
Registrovan zatim nejsem (gf exp pouzivam neustale, takze to nebude problem) a ke stazeni ovladacu to nutne vylozene neni a nebude.
Black Ops? Ne dekuji, zrovna rano jsem premyslel, zda do toho jit nebo ne. Zvitezil opet Battlefield, kdyz jsem si vzpomnel na predchozi dil COD.
Jeste nejake otazky?
6.11.2015 10:25:17   10.6.17.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2015 12:15:10   46.13.44.xxx 40
OK, proc si nepopovidat.

No me osobne prijde lepsi, kdyz vyvojari hry spolupracuji s NV ci AMD uz pri samotnem vytvareni hry.
Proc? Protoze rok stare drivery nemohou vedet, s cim vsim se budou potykat v nove hre, o ktere se vi jen to, ze teprve vyjde.

Takove upravy ovladacu mohou pridat vykon, zlepsit plynulost obrazu pri hrani atd.

Co je spatneho na tom, ze vam nekdo zdarma pouhym stazenim ovladacu vylepsi vasi hru, aby vam behala lepe? Je na tom spatne snad to, ze zakaznici NV tuto vyhodu mivaji posledni dobou obcas casteji nez zakaznici AMD? Vzdyt to zitra muze byt zase naopak (kdyby AMD chtelo) a nechapu proc by toto melo nekomu vadit.

A je to vubec vina NV nebo AMD? Ze AMD nekomunikuje s vyvojari hry? Na Projectu Cars to bylo krasne videt, vyvojari dostali cele DVA emaily od AMD. NV komunikovala normalne a vysledkem byla znacna nevyvazenost ve vykonu obou vyrobcu karet pri vydani hry.

Nabizi se zde prostor ke korupci? ANO
Deje se tak? Nevim.

Do kategorie AMD Peasants ses zaradil sam a skutecne si nemyslim, ze by lide s AMD resenim nemohli zapnout PC s rok starymi ovladaci. Muzou a myslim, ze nove ovladace vidi rad clovek jak na NV tak i na AMD strane (tedy ten rozumny).

Myslim, ze jsi si chtel proste jenom postezovat.
6.11.2015 12:37:55   10.6.17.xxx 12
az na to, ze najnovsie amd ovladace niesu rok ani pol roka stare.
takze tvoje arogantne zhodnotenie stoji na hlinenom zaklade, cely tvoj prvy prispevok si pisal v tom klasickom arogantnom duchu
..ze som zacal krmit trolla
6.11.2015 13:02:02   46.13.44.xxx 20
Jako priklad jsem uvedl Project Cars a jako uzivatel i AMD gpu, mohu porovnat castost vydani a celkovou pripravu ovladacu na hry.

Pres me rypnuti (na Project Cars jsem se moc tesil) se nedokazi rozhodnout, ktera firma ma celkove lepsi ovladace.

Behem poslednich pul roku, hodnotim NV jako sice castejsiho vydavatele, ale terminy jsou na kvalite ovladacu videt.

AMD mozna nevydava tak casto, na prilepseni "zdarma" se nekdy ceka, zase mi ale funguji vsude a vzdy (nemam ale freesync).
Ve finale je to asi temer vyrovnane?

Omlouvam se, pokud jsem nekoho nakrknul, ale mam NV i AMD a na tu zavodni hru jsem se moc tesil. Jako zakaznika AMD me mrzelo, ze jsem musel na ovladace cekat, protoze v takove hre se s HD7970 na par snimku navic vylozene tesite. Mit 290X, bylo by mi to asi jedno, ale stejne koukam na hlavni herni masinu kde je NV a rikam si, ze jsem za pripravenost na Project Cars od NV rad.
6.11.2015 13:26:03   10.6.17.xxx 11
v podstate su vinni hlavne zakaznici, namiesto toho, ak im nejde ta ktora hra dobre, bicovali vydavatela hry, automaticky bicuju toho ktoreho vyrobcu grafickej karty, tj hardwaru

btw posledne radeon drivery su z 14.oktobra
6.11.2015 13:45:49   85.248.30.xxx 10
Už vyšli nové pre nový COD:

http://www.dsogaming.com/news/a md-catalyst-15-11-beta-driver-released-optimized-for-call-of-duty-black-ops-iii/
6.11.2015 15:24:21   176.102.117.xxx 00
takze cele toto vlakno stratilo zmysel
6.11.2015 22:09:13   94.112.220.xxx 00
znovu opakuji, za poslední rok jsem neshledal potřebu instalovat nové Catalisty kvůli novým hrám.. ale naopak mi přijde, žte jakmile se na hře podílí NV, resp. její "vylepšováky" musí ovladače vydávat..
6.11.2015 12:12:16   194.213.41.xxx 31
na co bych čekal ? já používám stále WHQL Catalysty z roku 2014 ..běží na tom vše jak GTA 5 tak W3 apod. ... nečekám na nic, hraji, nic neblbne, fps v pohodě... asi máš nějakou vnucenou představu, že majitelé AMD karet musí na něco čekat nebo nevím kde to bereš
6.11.2015 12:26:54   46.13.44.xxx 30
Nerikam ze hry nepojedou, jen ze s novejsimi ovladaci jezdi lepe.
Kdyz to nekdo nechce a chce stare ovladace, i kdyz ted ma 38FPS a muze mit zdarma treba 45FPS v oblibene hre, je to jeho vec.

Pro dost lidi muze pridani 5 fps s novejsimi ovladaci znamenat to, ze si mohou zapnout lepsi detaily a zustanou "nastejno" pripadne z propasti nehratelnych FPS je to vycukne do "hratelneho stavu". Proc ne?

V podstate nemusel ani prijit Skylake ani Haswell, lidem by stacilo SB i dnes. Ale posun a vylepseni i po tak malych kruccich jsou potreba. Vyvoj, i ten pomaly je prospesny.

Snad se mi povedlo nastinit muj nazor, proc je kazdy upgrade dobry. Je to muj nazor, nevnucuji nikomu. Jen si povidame.
6.11.2015 22:10:00   94.112.220.xxx 00
nepopírám, že je to fajn mít více fps ;-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

6 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 1.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.