Oculus představil spotřebitelskou verzi VR headsetu Rift, oznámil také partnerství s Microsoftem
autor: Ondřej Štěpánek , publikováno 12.6.2015

Společnost Oculus představila finální, spotřebitelskou verzi headsetu pro promítání virtuální reality Rift. Oproti předchozím verzím by měla být ta finální ještě lehčí, nabídnout tvar, který by měl být vhodný i pro uživatele nosící dioptrické brýle, a měla by být dodávaná se sadou dotykových ovladačů a s gamepadem Xbox. 

To by mělo vyplynout z navázání spolupráce se společností Microsoft. Spotřebitelská verze Oculus Rift by tak měla přinést jak bezdrátový ovladače, tak adaptér pro připojení k herní konzoli Xbox One. Oznámeno bylo také to, že VR headset bude podporovat nový systém streamování her Xbox-to-Windows. Obě firmy nicméně neprozradili nic o tom, že pro Xbox budou vyvíjeny hry s plným využitím virtuálního prostředí, jako by tomu mělo být u headsetu Morpheus pro konkurenční herní konzoli PlayStation 4. Na prezentaci spotřebitelské verze Oculus Rift padla zmínka o tom, že Rift bude podporován také operačním systémem Windows 10. 

Oculus představil spotřebitelskou verzi VR headsetu Rift, oznámil také partnerství s Microsoftem

Samotný headset bude vybaven namísto původního jednoho, dvěma AMOLED displeji s vyměnitelnou optikou a kombinovaným rozlišením 2160 × 1200 pixelů, řadou pohybových senzorů sledujících otáčení hlavy a pohyb uživatele a externí kamerou. Součástí headsetu budou také integrovaná sluchátka. Kromě bezdrátového ovladače Xbox One dostanou zákazníci k headsetu také dvojici ovladačů Oculus Touch (každý do jedné ruky). Tyto ovladače budou vybaveny pohybovým senzorem a budou umět rozpoznat gesta. 

Oculus představil spotřebitelskou verzi VR headsetu Rift, oznámil také partnerství s Microsoftem

Dvojice dotykových ovladačů Oculus Touch

Oculus hodlá spotřebitelskou verzi headsetu vydat někdy začátkem roku 2016. Jeho cenu bohužel zatím výrobce nestanovil, nicméně již v minulosti padla zmínka o tom, že headset společně s PC sestavou nutnou k jeho provozu bude stát méně než 1 500 dolarů, tedy více než 35 000 Kč. Cena samotného headsetu by tak měla tvořit asi třetinu této částky. 

Oculus představil spotřebitelskou verzi VR headsetu Rift, oznámil také partnerství s Microsoftem

Periferie, které budou dodávané k Oculus Rift

Zdroj: 1, 2



Tagy: Oculus  Rift  Facebook  VR headset  Microsoft  Xbox One  spotřebitelská verze  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.6.2015 11:09:51   213.220.254.xxx 133
To je podle mého špatný krok a pouze to zase prodraží to zařízení. Pokud by to udělali co možná nejlevnější, tak je velká šance, že se to hodně rozšíří. bude mít velkou komunitu a tím pádem hodně her, pokud to ale bude hodně drahé, tak to můžou nechtěně zabít hned na začátku a lidé to nepřijmou.
Navíc proč dodávat k tomu Xbox ovládač? Co když někdo ten ovladač už má. To prostě nedává smysl a je hodně vidět zapojení Microsoftu a bezhlavé tlačení jeho produktů.
12.6.2015 12:30:10   15.195.185.xxx 20
Predstavenie som pozeral live, a pri predstaveni prilozeneho MS gamepadu som naprv bol nastvany ze to zvysi cenu.

Mal som DK2, a viem ze klavesniouc a mysou sa hry pre oculus hrat skoro vobec nedaju, gamepad je potrebny. A neexistuje ziadny iny hramy a hlavne developermy podporovany gamepad.
Takze je to spravna volba.

Navyse spriahnutie s MS ma viacero vyhod pre obe strany.
Oculus bude mat dobru podporu na windowse, skvely gamepad a podporu.
Microsoft ziska VR headset pre svoju "X" Krabicu, ktora VR nezvlada a preto nerobili vlastny headset.
Ale ked ziskaju skoro zadarmo Oculus na svoju stranu, mozu si dovolit spravit pre uzivatelov xboxu aspon virtualnu obrazovku / platno , na ktorej bude xbox renderovat hry v rozliseni 720p a menej, a uzivatel si to na VR platne nevsimne.
12.6.2015 12:39:57   213.220.254.xxx 42
V tom případě nechápu proč k tomu přidávají i dva své ovladače. Proč je vůbec vyvíjeli, když by neplánovali na ně mít podporu ze strany developerů a nakonec tedy přidají ovladač z Xboxu a co třeba lidé, kteří už mají doma jeden nebo dva takové ovladače. Půjde si Oculus koupit i bez toho ovladače? Je jasné, že ten vladač má mnohem lepší podporu. Proti tomu nic neříkám.
Samozřejmě, že spojení s Microsoftem je výhoda, ale bojím se toho, aby se nestalo to, že Oculus Rift se začne upravovat hlavně na Xbox, protože už teď se k němu přidávají věci z Xboxu.
12.6.2015 13:10:00   195.212.29.xxx 00
Ty novy ovladace u toho nebudou, vyjdou az pozdeji.
12.6.2015 11:25:34   89.173.96.xxx 40
Citace:
Samotný headset bude vybaven AMOLED displejem


Reálne tam sú 2 displeje. Jeden pre každé oko a každý s rozlíšením 1080x1200.
12.6.2015 12:14:58   217.77.161.xxx 30
To se mi nejak nezda - jak Dev Kit 1 tak Dev Kit 2 mely jeden display (akorat se zvysuje rozliseni) - to je prave duvod, proc mel byt oculus levny - jen jeden display.

Mate k tomu nejaky odkaz, ze finalni verze bude mit 2 displeje?
12.6.2015 12:42:53   89.173.96.xxx 20
Hovorili to na prezentácii, ktorú som pozeral. Tatiež je to spomenuté na konci tohto článku:

http://www.roadtovr.com/a-look-under-the-hood-of-the-o culus-rift-revealed-in-new-photos/
12.6.2015 13:36:34   85.70.82.xxx 40
Opraveno máte pravdu .. později jsem se také dopídil tohoto zdroje .. kde zmiňují, že jeden displej vystřídají dva...
12.6.2015 11:46:47   188.246.111.xxx 50
Oculus Rift spolu s Kinectem, mocný to pokrok do VR. Ale spíš se těším na Hololens
12.6.2015 12:43:35   89.173.96.xxx 12
Hololens ale nie je VR. Je to AR. Smeruje niekde inde.
12.6.2015 12:46:23   188.246.111.xxx 10
A co jako ? To jako při diskuzi o Call of Duty nemůžu napsat, že se těším na Zaklínače, protože to není akční hra 1st person hra, ale RPG ? Vím, že Hololens není VR a stejně se na něj těším, víc než na Oculus rift
12.6.2015 13:14:13   195.212.29.xxx 12
Hele jen doufam ze se na ten Hololens netesis kvuli tem Microsoft videim ktery fakticky lzou.
12.6.2015 20:45:44   188.246.111.xxx 10
No upřímně ano, těším díky něm, máš nějaké jiné info ? Jestli víš něco co já ne, rád se přiučím a docela mě zklame, jeslti bude realita jiná
12.6.2015 23:14:18   89.176.114.xxx 11
https://www.youtube.com/watch?v=FfC8RoQcez0&t=91

Srandovni bylo v jednom tom videu ukazali jak roztahl obrazovku prez celou zed. Ve skutecnosti by si z ty obri obrazovky videl jen vysek asi o velikosti normalniho monitoru. A tendle problem s nizkym FOV narazi na nejaky fyzikalni limity u ty technologie co MS pouziva, takze o moc zlepsit to v dohledny dobe nepujde.
12.6.2015 13:18:44   89.173.96.xxx 10
Tešiť sa môžeš na čo chceš. To je tvoja osobná vec. Pár krát som sa ale na fórach stretol s ľuďmi, ktorý si VR a AR a produkty s nimi spojené zamieňali a mali ich za priamych konkurentov. Myslel som si že je to aj tvoj prípad, ale očividne nie. Môj komentár nebol žiadna narážka. Bolo to iba konštatovanie.
12.6.2015 12:34:55   79.141.246.xxx 10
Potapěč?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

9 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 3.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.