Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11
Nadcházejicí verze API DirectX s pořadovým číslem 12 nabídne vskutku fascinujicí výkon – v některých ohledech zaráží toto API svého předchůdce DirectX 11 do země.
Koncem února jsme vás informovali o tom, že DIrectX 12 umožní multi-GPU konfiguraci kombinací karet nVidia a AMD, přičemž v takové kombinaci by jedna karta plnila funkci "hlavní" a druhá má přidávat další výkon. Taková konfigurace by byla přínosná zejména pro notebooky (po většinu Intel HD Graphics + slabá dedikovaná grafická karta.) V novém testu ve 3D Marku, který provedl magazín PC World, se ukazuje, že API DirectX 12 nabízejí u draw calls až 1300 % výkonu oproti předchozí verzi DirectX 11.
Magazín PC World testoval pomocí benchmarku 3D Mark výkon karet GTX Titan X a AMD R9 290X v API Mantle, DirectX 11 a DirectX 12. Grafická karta od AMD v porovnání s API DirectX 11 dosáhla v počtu draw calls v API Mantle 1200 % a v API DirectX 12 1300 % výkonu, přičemž společně s DirectX 12 zvládá AMD R9 290X obdobný počet draw calls jako GeForce GTX Titan X.
I integrovaná grafická karta Intel Iris Graphics, dostupná v široké škále notebooků na trhu, dosáhla úctyhodných čísel – její výkon se v tomto parametru zvýšil zhruba čtyřikrát. Mimo jiné dosáhly i čtyřjádrové procesory značky Intel se zapnutým hyper-threadingem nejlepšího výkonu. Samozřejmě jde jen syntetický test, který prověřuje jen jedinou součást celého rozhraní a nárůst se projeví především tam, kde grafické karty procesor (resp. nízký počet draw calls) brzdí. Vývojáři také upozorňují, že tento test sám o sobě nevypovídá přímo o výkonu grafických karet. V reálných hrách, kde je nízký počet draw calls pod DirectX 11 pro grafické karty limitující, očekává Microsoft nárůst výkonu ve hrách pod API DirectX 12 kolem 50 procent.
API DirectX 12 má být dostupné společně s uvedením nové verze operačního systému Windows 10 v létě tohoto roku.
Zdroj: PCWorld