Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11 |
autor: Sam Sadovski , publikováno 30.3.2015 |
Nadcházejicí verze API DirectX s pořadovým číslem 12 nabídne vskutku fascinujicí výkon – v některých ohledech zaráží toto API svého předchůdce DirectX 11 do země.
Koncem února jsme vás informovali o tom, že DIrectX 12 umožní multi-GPU konfiguraci kombinací karet nVidia a AMD, přičemž v takové kombinaci by jedna karta plnila funkci "hlavní" a druhá má přidávat další výkon. Taková konfigurace by byla přínosná zejména pro notebooky (po většinu Intel HD Graphics + slabá dedikovaná grafická karta.) V novém testu ve 3D Marku, který provedl magazín PC World, se ukazuje, že API DirectX 12 nabízejí u draw calls až 1300 % výkonu oproti předchozí verzi DirectX 11.
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Magazín PC World testoval pomocí benchmarku 3D Mark výkon karet GTX Titan X a AMD R9 290X v API Mantle, DirectX 11 a DirectX 12. Grafická karta od AMD v porovnání s API DirectX 11 dosáhla v počtu draw calls v API Mantle 1200 % a v API DirectX 12 1300 % výkonu, přičemž společně s DirectX 12 zvládá AMD R9 290X obdobný počet draw calls jako GeForce GTX Titan X.
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
I integrovaná grafická karta Intel Iris Graphics, dostupná v široké škále notebooků na trhu, dosáhla úctyhodných čísel – její výkon se v tomto parametru zvýšil zhruba čtyřikrát. Mimo jiné dosáhly i čtyřjádrové procesory značky Intel se zapnutým hyper-threadingem nejlepšího výkonu. Samozřejmě jde jen syntetický test, který prověřuje jen jedinou součást celého rozhraní a nárůst se projeví především tam, kde grafické karty procesor (resp. nízký počet draw calls) brzdí. Vývojáři také upozorňují, že tento test sám o sobě nevypovídá přímo o výkonu grafických karet. V reálných hrách, kde je nízký počet draw calls pod DirectX 11 pro grafické karty limitující, očekává Microsoft nárůst výkonu ve hrách pod API DirectX 12 kolem 50 procent.
Klepněte pro zvětšení
API DirectX 12 má být dostupné společně s uvedením nové verze operačního systému Windows 10 v létě tohoto roku.
Zdroj: PCWorld
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
A v předposledním odstavci se asi vloudila chybička v textu: "nicméně bychom měli při využití API DirectX 12 počítat se zlepšením o 50 až 100 procent (v porovnání s DirectX 12.)" - v závorce asi DirectX 11.
Což samozřejmě nic nemění na úctyhodném nárůstu výkonů GPU.
Jinak díky, opraveno.
"The API Overhead feature test is not a general-purpose GPU benchmark, and it should not be used to compare graphics cards from different vendors."
Navic to je test poctu draw calls, ale v clanku o tom neni ani zminka. Dale to nic nevypovida o konecnem celkovem vykonu ve hrach, jelikoz v systemu s Titan X vychazi tento pocet mensi i v DX11 nez u 290X a pritom realny celkovy vykon je uplne jinde.
http://core0.staticworld.net/images/article/2015/03/3dmark12preview-100575018-orig.png
I tak člověka to nutí k zamyšlení, jaktože to jde najedou o tolik lépe než DX11? Dokonce i o kus lépe než Mantle.
No uvidíme, jak dopadnou reálné testy a kdy se vůbec první implementace DX12 objeví. Zatím pindat, jak to jednou bude hezky fungovat, to by jim šlo, ale reálné výsledky nikde.
Tento test netestuje výkon GPU, ale koľko DrawCalls je schopný dodať karte CPU a teda efektívnosť komunikácie medzi CPU a GPU. Samotné vykreslovanie to ale rozhodne netestuje. Toto teda závisí na sile CPU a aj na vyladenosti ovládača (bejde len o samotné API ako DX). AMD sa v poslednej dobe sústredilo dosť na Mantle a aj z tohto hladiska má čo sa týka nových API náskok. NVIDIA riešila prioritne DX11 čo bolo aj vidno a v nových API má ešte resty, ktoré časom odladia. Preto aj tvorcovia testu jasne napísali, že toto nie je test výkonnosti GPU.
http://web plny nesmyslu/aktuality/software/3dmark-s-directx12-otestovan-radeon-r9-290x-ma-mnohem-vetsi-vykon-nez-gtx-980-2.html
a pritom je to ako ked ideme srovnavat nieco ,co ani nie je na to urcene..
napr.- radeony boli/su dobre na bitcoin, lepsie nez NV ,ale v hrach ? kto ma lepsie obvladace, stabilitu ? väcsiu podporu v hrach ? nech si kazdy odpovie sam.., toto je cista DDemagogia ten clanok, proste take slajdy a velke slova boli pri dx 10 ,dx 11 (nehovorim ze nemaju prinos,ALE..!) proste dx 9 je tu s nami dlho, dokazu na nej robit hry so super fyzikou ,grafikou a pod.., lepsie je to urcite s dx11 ,ci mozno dx12 ,ale väcsinou je to aj tak o pristupe vyvojarov ,cize vyvojar + nenazrany kravatak mozu mat k dispozicii aj dx 33 ,ale grafika tam bude uboha, a fyzika nulova a tak dalej...
tento slajd AMD nebude v hrach nic platny !! cisty odrb !
A ovladače? To je naprostá blbost, ovladače jsou na srovnatelné úrovni. Pravda, Catalysty vychází poslední dobou za dlouho, ale fungují bez problému.
Stabilita - to myslíš jak? Jako že když má někdo Radeonku, tak mu pořád padá pc? Další blbost, tam záleží na celém pc a hlavně jak tam má člověk bordel atd.
Já neměl nikdy žádný problém, ani s kartami nV, ani AMD, ovladače můžu porovnávat pravidelně, na jednom pc mám AMD, na druhém nV a nikde nemám žádné problémy. Spíš by si někdo měl uklidit na svém pískovišti a pak házet špínu jinam...
A ovladače? To je naprostá blbost, ovladače jsou na srovnatelné úrovni. Pravda, Catalysty vychází poslední dobou za dlouho, ale fungují bez problému.
Stabilita - to myslíš jak? Jako že když má někdo Radeonku, tak mu pořád padá pc? Další blbost, tam záleží na celém pc a hlavně jak tam má člověk bordel atd.
Já neměl nikdy žádný problém, ani s kartami nV, ani AMD, ovladače můžu porovnávat pravidelně, na jednom pc mám AMD, na druhém nV a nikde nemám žádné problémy. Spíš by si někdo měl uklidit na svém pískovišti a pak házet špínu jinam...
Když jsem nedávno stahoval ovladače pro Radeon, poslední byly někdy z loňska. nV má třetí ovladače jen letos.
Poslední dobou druhá AA hra co vyšla, tak na AMD běžela strašně (Watch Dogs, ACU, Dying light a jak pako jsi čekal na updaty. Ono se to neříká s těma Amd ovladačema jen tak ze srandy
Navíc ACU běží mizerně na každém HW skoro doteď a s Watch Dogs ani s Dying Light jsem žádné problémy neměl hned od první verze (na AMD), tam záleželo na konkrétním HW...
Je fakt, že poslední update přidal celkem hodně fps, ale to je tak všechno...
a nejlepsi na tom je ze ty hry jedu na CENZURA aj na nvidii a ta to ma zaplacene XD
su zvedavy lesti sa nechal uplatit aj R* s GTA 5 ale pochybuju
Spomínané hry vykazovali iný ráz chýb, ktoré asi ťažko mohli byť v spojení s použitými Gameworks featurami. Napríklad mi ešte nikto nevysvetlil ako TXAA a HBAO+ spôsobovali chyby vo Watch Dogs aj keď boli vypnuté. Hlavne sa týkali úplne niečoho iného ako aktialiasingu či ambient occclusion.
A AC Unity? Tá hra vyšla snáď v beta verzii. Veď tam neboli dotiahnuté základné mechanizmi. Bola chyba Ubisoftu, že vydali hru, ktorá bola v tak strašnom stave. Tiež mi určite rád vysvetlíš ako chyby v tejto hre spôsobil Gameworks. Rád by som konečne videl test kde sa určité chyby prejavujú iba so zapnutými Gameworks featurami. Pretože ten by jasne dokazoval za čo je a za čo nie je táto knižnica zodpovedná. Inak je to len cielené hádzanie špiny na domnelého vinníka. Samozrejme na toho koho nemám rád, že?
Far Cry 4, Dying Light či iné sa nijak nevymykali od ostatných hier, ktoré Gameworks nepoužívajú. Pomaly ku každej hre už existuje DayOne Patch. je zaujímavé ako sa na pretras dostane jedna či dve hry a na ich problémoch sa má zviesť knižnica, ktorá ani nerieši tie časti, na ktorých sa chyby ukazujú.
Ale chápem. Richard Huddy povedal, že je gameworks zlý, tak to musí byť fakt. :-) A to už vôbec nikto neriešil, že si zvolil úplne zlý príklad vo forme Watch Dogs kde boli použité iba TXAA a HBAO+, ktoré kupodivu dovtedy žiadne problémy v predchádzajúcich hrách nespôsobovali.
Hovorí sa, že AMD nemá marketing. Čo ale nie je pravda. Je tu a veľakrát v inej forme ako by sa čakalo. Často sa uchyľujú k ohováraniu konkurenčných riešení čo si u NVIDIe ani nepamätám (možno ma niekto vyvedie z omylu). A to ani nehovorím o reklamách kde sa ničia či zosmiešňujú konkurenčné produkty. Toto síce ohuruje pubertiakov, ale to nie je zrovna kúpna sila, ktorá by rozhýbala predajnosť ich produktov.
konspirator by povedal, ze gameworks detekovali inu kartu ako nvidia a zapli vnutornu featurku = retard graphics power
..a to nemozes vyvratit, gameworks je zatvorena kniznica
Doporučuju srandaweb, kde to kupodivu ddementovi dávají slušně sežrat i v diskuzi