Týden ve znamení počítačů a smartphonů - část první: GDC 2015
autor: Sam Sadovski , publikováno 27.2.2015

Již za pár dní nás čekají konference Game Developers Conference a Mobile World Congress zaměřené na technologie spojené s počítači a chytrými telefony, pojďme si tedy shrnout co na obou akcích můžeme čekat. Část první - GDC 2015.

Úvod do dvojčlánku "Týden ve znamení počítačů a smartphonů"

Shodou okolností připadla data konání veletrhů GDC a MWC na skoro stejné dny a následujicí týden, počínaje nedělí 1. března, bez debaty patří jim. Veškerá pozornost novinářů se upírá ke dvou městům a i vy si budete moci vybrat mezi corridou chytrých telefonů ve španělské Barcelóně či se soustředit na dění v oblasti počítačů ve městě s "tou velkou červenou lávkou" - San Franciscu. V následujicích pár dnech můžeme očekávat obrovský příval nových informací a vězte že i my v redakci nepustíme klávesnice z rukou.

Konference Game Developers Conference se koná v americkém městě San Francisco od 2. do 6. března a je zaměřená na počítačové technologie, nově populární virtuální realitu a nové enginy. Evropský kongres Mobile World Congress hostí od 2. do 5. března španělské město Barcelona, kam se sjíždí příznivci chytrých telefonů a všech technologií s ními spojených.
 

Game Developers Conference

Týden ve znamení počítačů a smartphonů - část první: GDC 2015

Hlavní téma - Virtuální realita

Virtuální realita si čím dál, tím více získává popularitu a poté co bylo v roce 2012 formou Kickstarter kampaně představeno zařízení pro VR Oculus Rift, vyrostly jeho další alternativy jako houby po dešti. Project Morpheus od společnosti Sony, InfinitEye, HoloLens z dílny Microsoft, levná varianta Google Cardboard a nejnovější přírustek od Valve který čeká na svoje odhalení - SteamVR. GDC 2015 nám ukáže nové technologie, pokusí se o vylepšení těch starých a nezapomene ani na nová zařízení, nové hry však nečekejte.

Valve

Společnost stojící za službou Steam a sériemi her jako Portal či Half Life toho nabídne pravděpodobně nejvíc, otázkou zůstává, zdali tyto nová zařízení budou přínosem. Představena by měla být oficiální a konečná verze Steam Machine, hybridu na pomezí konzole a počítače s operačním systémem SteamOS na bází Linux.

CEO společnosti Gabe Logan Newell také vidí budoucnost  ve virtuální realitě a měli bychom se dočkat funkční vystavené verze SteamVR. Spekulace se v případě Valve točí kolem neznámé položky v prezentačním seznamu App 346960 a enginu Source 2, jehož vývoj není oficiálně potvrzen.

Týden ve znamení počítačů a smartphonů - část první: GDC 2015

Microsoft

Zatímco ostatní společnosti jako Valve se snaží ostatním poskytnout open-source platformy a technologie, Microsoft si hraje na vlastním písečku a chce aby si s ním šli hrát i ostatní. Firma se ve své prezentaci bude zabývat interakcemi a technologiemi ve svém vlastním "ekosystému" a představí možnost hraní a práce napříč platformami Windows 10 a Xbox One (hrou vyvíjenou právě pro tento účel je například Fable Legends.)

V souvislosti s tím se očekává i podrobnější představení zařízení pro virtuální realitu HoloLens. Nejvíce ale společnosti Microsoft hraje do karet API DirectX 12, které má výrazně zlepšít výkon grafických karet ve hrách a také umožnit multi-gpu konfiguraci mezi GPU od výrobců nVidia a AMD.

Týden ve znamení počítačů a smartphonů - část první: GDC 2015

Epic Games

Vývojáři studia Epic Games na začátku roku 2014 vydali engine Unreal Engine 4 a na GDC 2015 bude představena jeho nynější vylepšená podoba. Unreal Engine 4 umožňuje tvorbu prostředí a her na velmi vysoké úrovni grafického zpracování a je možné v něm vyvíjet i hry pro mobilní platformy.

Silicon Studio

Novým enginem se mohou pyšnit i japonští vývojáři, kteří pracují na projektu Mizuchi. Tokijská společnost Silicon Studio bude na GDC 2015 ukazovat demo "Museum" které grafickým zpracováním nikterak neustupuje moderním jádrum jako CryEngine, Unreal Engine 4 či Frostbite 3.

Týden ve znamení počítačů a smartphonů - část první: GDC 2015

Snímek z enginu Mizuchi, klikněte pro zvětšení

nVidia

Jen pár vyvolených ví kde se konference bude konat, jedno je ale jisté - veřejná nebude. Začátkem tohoto měsíce rozeslal CEO společnosti Jen-Hsun Huang pozvánky na akci s názvem "Made to Game", na které by firma nVidia měla představit zařízení, na kterém pracovala po dobu uplynulých pěti let. V sázce je velice nepravděpodobný herní smartphone či další tablet typu nVidia Shield nebo ultratenký výkonný notebook (pouze spekulace.)

Zdroje: 1, 2, 3



Tagy: GDC 2015  Valve  Microsoft  nVidia  Unreal Engine 4  DirectX 12  Steam Machine  SteamVR  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

14 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.