Chystaný 27" herní monitor ASUS MG279Q s IPS panelem bude mít podporu variabilní obnovovací frekvence
autor: Ondřej Štěpánek , publikováno 18.2.2015

Před nedávnem se začali objevovat první informace o nových herních monitorech s IPS panely a solidní obnovovací frekvencí. Jedním z nich by se měl stát také model MG279Q ze série Republic of Gamers značky ASUS.

O MG279Q je již od letošního veletrhu CES známo to, že se jedná o 27" monitor s rozlišením 2560 × 1440 pixelů, který je založen na typu panelu IPS a přesto nabídne obnovovací frekvenci až 120 Hz. Podle nových informací by však měl monitor nabídnout také technologii variabilní obnovovací frekvence (VRR). Podporovat bude také standard Adaptive Sync a rozhraní DisplayPort 1.2a+, které je k provozu VRR nezbytné. Díky otevřené politice AMD by tak monitor mohl nabídnout i podporu využití FreeSync.

Monitor by tak měl být schopen pracovat v rozsahu obnovovací frekvencí od 40 do 120 Hz, což je dobrou zprávou právě pro hráče. Nicméně nepříliš potěšující je fakt, že využití IPS panelu sice přinese lepší pozorovací úhly (178 stupňů v obou směrech) a reprodukci barev, ale zvýší se doba odezvy, která by se měla pohybovat okolo 5 ms (GtG).  Mezi dalšími specifikacemi by se měl objevit kontrastní poměr 1000:1 a maximální jas 350 cd/m2. 

Chystaný 27\

Pro ladění nastavení monitoru a snadný pohyb v prostředí OSD by měl sloužit pěticestný joystick. Monitor by měl nabídnout také možnost nastavení výšky, otáčení a naklápění displeje. Mezi vstupy do monitoru bychom měli nalézt jedno rozhraní DisplayPort a mini DisplayPort, dva konektory HDMI a podporu připojení mobilních zařízení pomocí MHL. Chybět by neměl ani vestavěný USB 3.0 hub se dvěma porty. 

Hlavní otázkou zůstává, jaká bude cena tohoto monitoru, který by mohl být pro mnohé hráče kýženým kompromisem mezi TN panely s vysokou obnovovací frekvencí a IPS panely s lepšími pozorovacími úhly a barvami. ASUS již údajně na veletrhu CES 2015 zmínil, že monitor dorazí na trh ještě v tomto čtvrtletí za cenu kolem 600 dolarů (14 500 Kč). Cena však není oficiálně potvrzená.

Zdroj: Guru3D



Tagy: ASUS  ROG  MG279Q  monitor  LCD  herní  IPS  Adaptive Sync  VRR  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.2.2015 14:10:04   91.232.214.xxx 2910
Citace:
ale zvýší se doba odezvy, která by se měla pohybovat okolo 5 ms (GtG)


Já prostě nechápu, co je tohle za nevýhodu. Kdysi měly všechny LCD monitory 25ms a nikomu to nevadilo. Tehdy se tvrdilo, že pokud je to pod 25 tak žádné duchy neuvidíte. Teď to ale zřejmě marketing TN displejů tlačí níže a snaží se přesvědčit lidi, že co je nad 1 ms je moc, aby to vůbec mohli prodat.

Já mám na všech monitorech 16-25 ms, normálně na nich hraji a nikdy jsem si nevšiml byť jen nepatrného problému. Naopak jsem spokojen, že je to všechno IPS...
18.2.2015 14:34:24   93.99.208.xxx 134
To je velice objektivní názor a může se lišit člověk od člověka, scény od scény. Stejně jako to máte s fps. Někdo vám bude skálopevně tvrdit že rozdíl mezi 30 a 60 prostě není a že to člověk nevidí.
18.2.2015 21:57:55   89.102.180.xxx 37
rozdíl je jen takový co vám dovolí panel zobrazit reálně ! K čemu vám bude 100FPS na grafice když vy vidíte reálně 25 nebo 30FPS na monitoru? k ničemu to je zase naivita lidí co tomu nerozumí.
18.2.2015 14:35:09   212.89.233.xxx 711
Skratka preto ze mas doma 16-25 ms a nevies to porovnat.
Okrem toho udaj o odozve je cisto teoreticky nieje ani priemer vsetkých farieb odozva je skoro vzdy horsia na kazdom monitore ako ta udavana ta sa totiz zvykne udavat ta najlepsia mozna aku monitor zvladne. Krom toho je to aj evolucia, ja som v roku 2001 dostal prve LCD a nevedel ani co su duchova a odozva a vobec som si nevedel predstavit 144Hz a 300FPS na hre. Dnes ked nemam aspon 120hz a 100 fps tak sa mi neprijemne hraje kazda strielacka (pozadujeme stale viac a viac, ak by nam vsetkým bolo jedno co mame tak by sme doteraz behali s palicou okolo ohna a neriesili odozvu monitora.

Odozva a jej duchovia premna nieje odstrasujuca, mna skor zaujima ta druha odozva cize Inputlag aka bude kedze sa nejedna o TN tak je celkom mozne ze tento monitor sa ako hracsky len bude tvarit presne tak isto ako Eizo Foris FG2421 ktory marketingovo laka na 240Hz ktore ani realne nema a ku tomu vam pribalia prekny displaylag cez 20ms, co ho uplne vyskrtava z monitorov urcených pre progaming.
19.2.2015 00:10:36   213.215.84.xxx 21
milujem tieto bielo-ponozkove komentare ... mal som vselico a mam aj foris s gtx970 wc a som spokojny potom co sa CRT monitory odporucali ...ale to pár jedincov kde cena prevysuje ich dve vyplaty nikdy nepochopia ci uz za grafiku alebo monitor ...
18.2.2015 14:35:10   82.208.30.xxx 81
Jenže to si pleteš odezvu v GtG a v barvách V barvách je všude a stále přes 10 ms. GtG je hezký marketingový údaj, ale je naprosto k ničemu.
18.2.2015 14:41:17   212.89.233.xxx 80
odezvou GTG (G2G, Grey To Grey, šedá-šedá) Typická doba odezvy LCD panelu (černá k bílé - označována černá-černá) informuje o rychlosti, s jakou je pixel schopen změny své barvy ze stavu vypnuto - do maximální bílé.
18.2.2015 17:50:35   193.85.174.xxx 44
Toto je klasická chyba. Nemůžeš srovnávat CRT a LCD, to jsou uplně jiné technologie. U CRT je 25+ fps pěkně plynulých, u LCD je to o dost horší, tam je 25fps prakticky nehratelných.
18.2.2015 21:05:51   188.75.145.xxx 32
To nemá co dělat s ňákou filmovou plynulostí. 25 FPS bude stát za prd i na LCDčku. Plynulej obraz při těch 25FPS samozřejmě relativně bude, ale jenom když na tu hru budete koukat jak jí někdo hraje. Jak k tomu sednete tak je nízký FPS okamžitě poznat. Ta hra se prostě seká, je tam input lag a tak dále.... FPS u her nehoníme kvůli ňáký plynulosti ale proto abysme eliminovali vedlejší jevy jako je právě ten input lag a další neduhy nízkýho FPS ve hrách.
19.2.2015 04:26:22   78.102.109.xxx 20
Filmová plynulost na 25fps implicitně předpokládá motion blur, jinak je to sekaná bez ohledu na zobrazovadlo.
19.2.2015 14:29:43   188.75.145.xxx 10
Motion Blur vypínam ve všech hrách když to jde. Protože je to jenom maskovací efekt kterej má maskovat sekání a je to otravný a dělá se mi z toho špatně. Navíc v některejch hrách to i dost FPS ubírá.
18.2.2015 21:01:36   188.75.145.xxx 42
Je to přesně tak. Jediný LCDčko u kterýho jsem někdy ve hrách pozoroval špatnou odezvu byl displej levnýho notebooku z roku 2007. Jinak nikdy. Jo, na starejch LCDčkách je občas rychlej pohyb trochu mázlej, ale to má odezvu třeba 36ms takže tam už je to pochopitelný. Ještě před pár lety jsme měli monitory co měly 16ms nebo v lepšim případě 8ms a duchy byly kde? Najednou přišly duchové s příchodem 2ms TN panelů nebo co? Teď mam 8ms IPS a oproti mýmu bejvalýmu 2ms TN nepozoruju v odezvě žádnej rozdíl. Naopak, to IPSko mi připadá lepší.
Od tý doby co jsem přešel na IPS tak se moje hraní posunulo na vyšší úroveň, skoro jako na CRTčku. Černá sice neni černá, ale to neni ani na TNku. Ale hlavní je že ve stínech v tmavejch hrách něco vidim!!! Vidim odstíny šedi, na TNku je všechno slitý do jedný modrošedý barvy a neni ve stínu vidět absolutně nic. Nechápu jak může někdo hrát na TN monitoru, to je přece absolutní šílenství. To si radši na hry koupim nejlevnějí MVA nebo PVA monitor za 3 litry než TNko.

A navíc, jakej má smyls řešit odezvu monitoru v době kdy má stejně každá druhá hra input lag jak prase?
18.2.2015 21:03:52   188.75.145.xxx 51
PS: V době CRTček jsme běžně hráli s frekvencí 85 až 100Hz, někdy i víc. Na to se už jaksi zapomnělo. Teďka z ňákejch 120 Hz dělaj ňákou technologii z NASA a nadpozemskej herní zážitek. Chápu že u LCD je to něco extra, ale samo o sobě těch 120 Hz neni nic co bysme neznali. Kdo pamatuje poslední generace CRTček ví že 1600x1200 a 100Hz bylo běžný.
18.2.2015 22:35:28   109.80.100.xxx 50
Pletes si jabka a papriky. Duvod proc u CRT byla dulezita frekvence byl uplne jiny nez u LCD. Trosku to chce znat pozadi technologii a vliv na lidske oko.
19.2.2015 02:50:36   95.82.150.xxx 03
zlaty CRT, at je zase zacnou vyrabet!!!
19.2.2015 14:28:22   188.75.145.xxx 21
Já vim proč u CRT byla potřeba vyšší frekvence, to nic nemění na faktu že jsme tenkrát měli vyšší frekvenci a plynulost her byla mnohem lepší než na dnešních LCDčkách.
Pamatuju si jak hodně lidí mělo na CRTčku 60 Hz a vubec jim to nevadilo. Takovejm lidem strašně závidim protože jsem trochu světloplachej a mam citlivý oči. Kdyby mě chtěl někdo mučit tak koukání do 60Hz CRT je pro mě nejhorší trest na světě.
18.2.2015 14:37:45   90.180.255.xxx 240
No konečně začínají vycházet 27" IPS monitory s vyšší frekvencí, to to trvalo... na ty TN vyblitý šitky jim z vysoka seru.
19.2.2015 02:50:00   95.82.150.xxx 00
hlavne to tn meni barvu podle toho jak jsi zrovna oprenej o zidli, jestli mas hlavu vejs nebo niz a je to k uzoufani..
19.2.2015 04:22:33   78.102.109.xxx 00
Tak ono ani to IPS není kdo ví co. PVA je ještě tak nejlepší.
18.2.2015 20:37:51   89.102.74.xxx 00
Asus jsi koupil asi hodně recenzi. Každopádně co asus to černý čísla poměru cena/kvalita.
18.2.2015 21:53:32   89.102.180.xxx 23
IPS panel možná dobrý pro TV ale na hry a celkově PC už je to málo ,stále preferuji kontrast tedy MVA či PVA panely to už je jiný level pro hry a grafiku.
19.2.2015 14:32:09   188.75.145.xxx 01
xVA má trochu lepší černou ale jinak to takovej zázrak neni. Jeden MVA panel tu mam a když se na to kouká zepředu jako na PC monitor tak nic moc, stačí se podívat trochu pod úhlem a najednou je to lepší. Takže pro TV je MVA perfektní. Na práci k PC radši IPS i když to má průsvitnou černou. Furt lepší než modrá blitka u TNka. Kontrast IPS monitorů taky neni žádnej supr zázrak ale opět daleko lepší než i běžnejch TN panelů. Většina TN monitorů má tak 600:1, maximálně 800:1 IPSka začínaj tak na 1000:1.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

9 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 2.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.