AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle
Výkon s Mantle může být až 3× vyšší nebo nároky na procesor o polovinu nižší. AMD představila nějaké detaily o Mantle API, které bude prozatím výhodou AMD, která bude přinášet vyšší výkon do her.
Na právě probíhající akci APU'13 konanou AMD se podělila o mnoho informací. A mimo jiné byla součástí programu a téměř hodinová přenáška o novém API Mantle, na které se soustředí uši a oči ne jednoho novináře či technologického nadšence. Mantle je nízkoúrovňové programovací rozhraní, které má přinést zvýšení výkonu, optimalizace a to na stejném hardwaru. AMD na něm pracovalo s herním studiem DICE, tvůrci série Battlefield.
Ze začátku, při představení spolu s grafikami založených na jádrech Hawai, se zdálo, že se bude jednat o výsadu grafických karet AMD založených na architektuře GCN. Na těchto slidech se ovšem dozvídáme, že Mantle na tuto architekturu vázaný není. Může být tedy vytvořen i na jinou architekturu. Mantle tedy bude nakonec optimalizovat procesy běžící na procesorech, které jsou v současnosti největší brzdou (při použití DirectX nebo OpenGL).
Na další prezentaci s vývojáři Oxide Games padly i první výkonnostní srovnání. S grafickou kartou Radeon R9 290X totiž mohli frekvenci procesoru FX-8350 snížit na 2 GHz, což je polovina z původních 4 GHz, bez ztráty výkonu (tedy při frekvenci 2 GHz pro 8 jader/4 moduly byla limitujícím už grafická karta). V testovaných scénářích se tento procesor vyrovnal nebo překonal Core i7-4770K od Intelu. Ten byl schopný zpracovat maximálně 1 000 objektů a 15 000 požadavků, zatím co s FX-8350 s Mantle to bylo 2 000 objektů a 30 000 požadavků. V testu při použití stejné testovací sestavy, byl rozdíl ve snímkovací frekvenci při použití Mantle až 3násobný.
V současné době je Mantle plně implementován ve Frostbite enginu, na kterém běží Battlefield 4 a mnoho dalších her. Mantle bude zprovozněn pomocí patche, který vyjde během prosince a automaticky bude používán, pokud bude v počítači podporovaná grafická karta.
Není to jen EA, které bude Mantle používat v 15 budoucích hrách. Přicházejí stále další vývojáři, například Cloud Imperium Games, Eidos-Montréal nebo Oxide Games, kteří mají o použití Mantle API zájem. V prosinci se můžeme těšit na první vlastní testy ve hře Battlefield 4.