Ultimátní test procesorů: 160 modelů v 52 hrách a testech!
autor: Z. Obermaier , publikováno 3.2.2013

Polští kolegové udělali nejlepší test procesorů loňského roku, na 110 stránkách najdete vše!

Polští kolegové vytvořili nejlepší test procesorů loňského roku, a to myslím zcela vážně. Zapomeňte na skomírající weby jako Anandtech, Hardware.fr a podobné jejichž testy jsou zkostnatělé, nudné a upadající. Východní Evropa je dávno předehnala, důkazem budiž test "Ke konci světa" jak jej nazvali redaktoři webu PCLAB.pl. Otestovali v něm 160 procesorů v 52 hrách a aplikacích. Celý test pak zabírá úctyhodných 110 stránek! Ano, sto deset stran grafů a textu, tohle muselo trvat měsíce, ale výsledek stojí za to. Tohle by se dalo publikovat na anglickém webu pro vyšší čtenost, takhle to zůstane zapomenuto v Polsku, alespoň My, Češi jim ale návštěvnost zvyšme, test je opravdu geniální. Nejprve se podívejme na tabulku s testovanými procesory, ještě upozorním, že grafy jsou opravdu dlouhé a bude vás to stát dost úsilí jimi proskrolovat dolů, ale s tím nic neuděláme ..

Ultimátní test procesorů: 160 modelů v 52 hrách a testech!

Jako první se podívejme na průměrný výkon v internetových aplikacích, kancelářském softwaru a multimédiích. Kompletní seznam aplikací v tomto grafu následuje: 7-Zip 4.65, Adobe After Effects, Adobe Photoshop CS6, Adobe Premiere Pro, HTML5, Google Chrome, X264, MediaCoder, MS Word 2010, IrfanView, PDF, TrueCrypt 7.1a. Pod grafem se podívejme jak to dopadlo.

Ultimátní test procesorů: 160 modelů v 52 hrách a testech!

Nejvýkonnější je samozřejmě Core i7-3970X se ziskem 151 procentních bodů. Core i7-3770K dosáhl na pěkných 136,8 procentních bodů. Devatenáct pozic grafu patří jasně procesorům Intel. První procesor AMD jež se dostal do první dvacítky je AMD FX-8350 se ziskem slabých 115 procentních bodů. To jej pozicuje někam kolem Core i7-950 a blízko Core i5-3550P. Core i7-3770K má náskok 19 procent. Core i5-3570K je výkonnější o 11 procent. Následuje graf z profesionálních aplikací, testováno bylo v těchto programech: 3ds Max 2013, AutoCAD 2013, Blender 2.6, Cinebench R11.5, TrueCrypt 7.1a.

Ultimátní test procesorů: 160 modelů v 52 hrách a testech!

Tady je situace krapet jiná. Nejvýkonnější je stále Core i7-3970X s počtem 233 procentních bodů. Core i7-3770K dosáhlo jen 181 procentních bodů a Core i5-3570K se musí spokojit s 158 procenty výkonu. Zde patří Intelu jen třináct prvních pozic a AMD FX-8350 se vyhouplo na čtrnáctou příčku. Se ziskem 153 procentních bodů jde o procesor srovnatelný s Core i5-3550 nebo Core i5-3470. Core i7-3770K je výkonnější o 18 procent. Mnohem zajímavější je ale herní graf. Ten se skládá z těchto her v rozlišení 1920x1080: Assassin's Creed: Revelations, ARMA 2,Battlefield 3, Crysis 2, Cywilizacja V, DiRT Showdown, Flight Simulator X, GTA IV , Max Payne 3, Metro 2033, Shogun 2 Total War, Skyrim, StarCraft 2 , Wiedźmin 2, World of Tanks.

Ultimátní test procesorů: 160 modelů v 52 hrách a testech!

Výsledky jsou očekávané, a nutno říci, že opravdu uvěřitelné a prověřené mnoha testy na významných webech. Divné je jen to, že kolegovi Tomášovi to v jeho nedávném testu vyšlo zcela jinak, čemu budete věřit je na vás. To si netroufám hodnotit a rozhodnout. Nejvýkonnějším čipem je opět Core i7-3970X se ziskem 164 procentních bodů. Core i7-3770K skončilo těsně pod vrcholem s výsledkem 156 procent. Tento výsledek je zřejmý, Ivy Bridge je skvělá architektura pro hry. Žádný procesor AMD se nedostal do první třicítky! AMD FX-8350 dosáhl pouze na 115 procentních bodů. Výkon je podobný Core i3-3220 nebo Core i7-860. To znamená, že Core i7-3770K je o 35 procent výkonnější. Náskok Core i5-3570K je 32 procent. Doporučuji se podívat, jak zle si vede FX v multi-player hrách do testu a jednotlivých her. Proti staršímu Bulldozeru FX-8150 je ale Piledriver významně lepší, FX-8350 je o 19 procent výkonnější než FX-8150.

Ultimátní test procesorů: 160 modelů v 52 hrách a testech!

Poslední graf je spotřeba při hraní her. Nejvíce energie si poručí Core i7-3970X a to 340W, o desítky procent pomalejší FX-8350 si ale řekne o 321W což je špatný výsledek z poměru výkon/Watt. Core i7-3770K si totiž vystačí pouze s 250W a Core i5-3570K jen s 248W. To je opravdu propastný rozdíl ve spotřebě a také ve výkonu. AMD FX opravdu není dobrý procesor pro hráče, má vysokou spotřebu a místy stále žalostný výkon.

Jak test dopadl? - Nejvýhodnější procesory za nejnižší cenu: Intel Pentium G860, AMD Athlon II X4 641, ve střední nižší třídě vyhráli Athlon X4 750K a Phenom II X4 965BE, ve výkonnějším segmentu zabodovali Core i3-3220 a FX-6300. Ve střední třídě pak zvítězili Core i5-3550/3570 a FX-8320. U drahých procesorů jsou nejlepší volbou Core i5-3570K a FX-8350. Nejvýkonnější segment patří jedině Intelu, Core i7-3770K až Core i7-3970K. Nejvýhodnější herní procesor za málo peněz je Intel Pentium G2020, dražší Core i3-3220 nebo FX-6300. Střední třída patří pak Core i5-3350P a nebo FX-8350. Pro High end pak jedině Core i7-3770K a vyšší.

Celý test zde na PCLAB



Tagy: test procesorů  amd  intel  core i5  core i7  phenom II  athlon II  AMD FX  Bulldozer  Piledriver  test her  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.2.2013 11:48:46   83.240.58.xxx 133
Chtěl jsem se zeptat v tabulce má i5 2500K, (který mám) 242W spotřebu, jaká je herní sestava, přece procesor sám nebere tolik W ne? Co jsem si párkrát pustil HWmonitor tak to bylo do 70W spíš kolem 55W.
Díky za odpověď.
3.2.2013 11:59:12   212.96.174.xxx 180
samozdrejme ze jde o celou sestavu
3.2.2013 13:35:45   80.251.245.xxx 210
konkrétně 16GB RAM a Sapphire HD 7970 Vapor-X 6 GB - tedy nejžravější současná jednočipová grafika.
3.2.2013 12:11:05   178.40.186.xxx 169
Test je to skutocne obsiahly, len realne posledne dva roky plati, ze pre hraca je najlepsou volbou i5K (i7 nema vzhladom na vyssiu cenu a vykon v hrach oproti i5 az taky zmysel), je to jedina volba a nepoznam nikoho, kto by spekuloval nad inym CPU v hernej zostave. i7 (vratane SBE) jedine ak ma PC plnit univerzalnu ulohu a je potrebny aj univerzalny vykon na pracovne aplikacie.
3.2.2013 12:17:27   85.135.169.xxx 412
1. i5 3350 na 3,1GHz je pre hry super CPU
2. X4 965 na 3,4GHz je za tie peniaze bezkonkurenčný
3. SB Pentium G220 na 2,9HGz je do lacnej hernej mašiny "Numero Uno".
3.2.2013 12:56:33   88.212.41.xxx 210
Tak tieto grafy si zarámujem a vystavím si ich nech sa mám s čoho rozhodovať pri kúpe nového procáku
3.2.2013 13:10:38   89.176.162.xxx 113
hmm test je to pekne ne že ne

hodně se mi líbí jak AMD v profi programech dokáže jakš takš konkurovat za ty peníze

ve hrách mě to vůbec nepřekvapuje tento výsledek, ale rád si počkám na výsledky prvních her vydaných na konzole a pak portovaných na PC situace by se pro AMD mohla zlepšit ;)

Každopádně fakt peknej test!! smekam
3.2.2013 13:49:26   178.40.186.xxx 411
V ktorych? Ani v Premiere alebo After Effect, kde by sa mohlo zdat, ze ako tak je FX vhodny na pracu s videom tak vyrazne zaostava, jedine konverzia, ale ta zaujima zlomok uzivatelov. Vsetko ostatne je v rukach Intelu.

Rozdiel medzi AMD a Intelom je ten, ze Intel vie podat vyrovnany univerzalny vykon napriec vsetkymi aplikaciami vratane hier co je sposobene ako solidnym vykonom na jadro tak vykonom v multithreade.

A co myslis, ze sa zmeni v oblasti CPU s prichodom konzol? Snad si myslel grafiky a nie CPU, ale aj tam je skor fantasmagorina si mysliet, ze tym, ze v konzolach budu AMD grafiky, ze tym vzniknu nejake markantne vyhody pre AMD grafiky mimo konzol.
3.2.2013 20:45:25   89.176.162.xxx 710
ahoj tak prvně se podívěj alespoň na rendering ve 3D ;) tam je jasně vidět že za 4000kč co dáš za AMD jasně konkuruješ procesorům za 5-6 000kč od intelu ;) to na okraj

dále jsi si asi nevšiml ale oba velcí hráči dali sbohem nestandardním CPU a vezmou CPUčka od AMD a to konkrétně Jaguary tak že tu je řeč o optymalizaci pro AMD v apu instrukcích..... (jak který vývojář je dokáže využít, či jak který programátor enginu)

ohledně toho vyrovnanýho výkonu se dá polemizovat, jak jsem psal líbila se mi ta jaksi takás konkurence v profi programech protože dnes již nic jiného na PC stejně nedělám a proto je mi všechno ostatní ukradené a když už něco hraji tak to jsou staré hry kde ten výkon na 50 fps a více vždy stačí.... kdyby něco lidskému oku stačí k plynulému pohybu 24 snímků za sekundu tudíš je ten rocesor i ve vysokém rozlišení víc než dostačující.... a jestli strávím u hry 8 hodin měsíčně tak je to až až

tak si prostě říkám proč bych měl za ten hučící stroj dávat šílený peníze když mi to na tu práci stačí? proč bych měl kupovat i7 za 15 000kč a více když doma stejně budu jen modelovat a rendering bude dělat server, proč bych měl vyhazovat za pracovní PC tak velký peníze?

jak píšu líbí se mi výkon v profi programech kde to AMD je s 8320 či 8350 +- stejně výkoné jako i5 či i7 které jsou kolikrát až o 2000kč dražší a ten výkon je stejný a to se bavíme jen o tom základu... jasně kdybych doma neměl mašinu na rendering nebo by dnes nebyli přístupné servery za rozumné ceny tak by i7 3930 byla jasná volba ale bohužel ceny serverů či pronájem jejich výkonu jsou dneska hooodně nízko, nehledě na to že jsou v této branži i možnosti propojit max blender či mayu s pryvátními službami na renderování...

proto tvrdím že AMD může v této oblasti konkurovat
3.2.2013 21:30:13   85.207.22.xxx 102
Srry že se do toho vkládám, ale jelikož píšeš o lidském oku a 24FPS tak to asi nejsem člověk. 24FPS ti stačí u filmu, ale těžko u her, zrovna před chvílí jsem hrál Metro 2033 kde mi FPS na jenom místě klesnou ke 20 a na jiném vzrostou ke 100 a řeknu ti, že do 60FPS poznám rozdíl každých 10FPS
A z toho důvodu nehraju hry, které mají lock na 30FPS, pro mě to rozhodně plynulé není
3.2.2013 23:06:50   89.176.162.xxx 33
heh proto jsem psal pohyb nikoli snímkování ve hře neboli FPS tam jsem udal hodnotu alespoň 50 a výš....

FPS není totéž co snímky filmu... a to proto že engine třeba stihne udělat více renderů ale čeká se na další dopočty, jako jsou efekty, symulace nebo naskriptované věci které se spouští v určitých sekvencích a když jsou špatně poskládané tak se na ně holt čeká ale i přesto engin může ukazovat kolem 24-30 FPS....

nezaměňovat!!!!!
4.2.2013 08:17:07   85.248.149.xxx 33
ze by to bolo tym ze vsetko je vo windowse optimalizovane na intel? zaujimave ze v linuxe je amd skoro vykonne ako 3770K a v malo testoch tak prepadlo.
4.2.2013 16:58:17   89.176.162.xxx 13


tohle jsem sem nechtěl ani psát!!

jj pokud se věci masově prodávají je jasné že se na ně rychleji udělají optimalizace

každopádně souhlasím pod Linuxem je to ještě vyrovnanější ne li kolikrát i lepší pro AMD
4.2.2013 17:51:58   178.40.186.xxx 00
To je len vyplod toho fanatika, ktory vychadza z jedneho benchu pod linuxom.

Pointa FX je v tom, ze ta architektura vychadza zo serverovej architektury a v serverovom SW je samozrejme na tom lepsie, aj to len v situaciach, kedy viac vlakien potrebuje menej vykonu na vlakno.

AMD to urobilo tak, aby usetrilo na vyvoji a PC CPU, ale zial sa serverova architektura v PC nasadeni nevie prejavit. A tyka sa to aj linuxovych desktopovych distribucii.
3.2.2013 13:13:12   85.207.22.xxx 512
left4dead napsal:
samozdrejme ze jde o celou sestavu

simtě co je za slovo samozdřejmě ? jinak máš pravdu, je to spotřeba sestavy.
3.2.2013 13:24:26   195.91.109.xxx 506
Krásny test, nechcem rýpať ale keby Pctuning nerobil nonstop nejaké úvahy, radšej mohol spraviť toto...
3.2.2013 13:37:11   84.16.102.xxx 87
ve vasech testech to dopadlo jinak protoze ste do prumeru nepocitali skyrim, world of tanks a starcraft 2 ve kterejch AMDcko zaostane o 40%
3.2.2013 13:39:30   89.24.201.xxx 5713
Divné je jen to, že kolegovi Tomášovi to v jeho nedávném testu vyšlo zcela jinak, čemu budete věřit je na vás.
Přesně, pctuningu opravdu nevěřím, jelikož je to žumpa IT magazínů
3.2.2013 13:51:38   84.16.102.xxx 275
vetsina testu tam byla v 1024x768
proto vychazej takovy hovadiny
3.2.2013 13:53:23   178.40.186.xxx 1511
Ten spominany test bol uplne mimo, bud doslo k chybnym popisom v grafoch alebo k inej chybe, kazdopadne tam boli fantasmagoriny.

A co sa tyka zumpy IT magazinov, tak sice tu na PCT sa obcas nejaky blud vyskytne, ale na rydzo zavadzajuce demagogicke weby PCT nema
3.2.2013 15:06:31   84.247.190.xxx 57
Klobuk dole, poliaci su machri.
Dnes si kazdy postavi pc podla toho ake vyuzitie chce. Ak hrate hry 35**/ 3770 je jasna volba. 3820ka je vyhodna kvoli pcie linkam a cipsetu a moznemu upgradu o rok na 6 jadro. a tych 10mb cache sa tiez hodi.
Najvykonnejsie amd 8 jadro ma zaraza nizkym vykonom. Ale cena za ktoru ho predavaju je adekvatna tomu..
Samozrejme kto caka na haswell ,nemusi citat
3.2.2013 17:34:56   178.40.186.xxx 88
3820 si kupil len magor, lebo ak bude upgradovat bude mat problem sa ho zbavit vzhladom nato, ze kto mu ho kupi, kedze je to najnizsi model 2011 a ten kto si bude kupovat novu zostavu postavenu na tomto sockete tazko kupi vsetko nove a k tomu len jazdeny CPU, aby usetril par drobnych. Ten kto investoval/investuje do 2011 by mal jednoznacne hned siahnut po 3930K a je vykonovo zahojeny a nebude odkazany ani na uprgrade na IB-E. Platformu X79 kupuju ti, ktori chcu vyuzit jej potencial a nemaju problem si priplatit za zodpovedajuci CPU a uplnu high-end grafiku. To je platforma pre profikov alebo snob-end ludi, tam 200 eur nehraje rolu.

A k 8350 - vzhladom na vykon a prevadzkove vlastnosti je stale drahy, zodpovedajuca cena by bola niekde na urovni 150 eciek, maximalne.
3.2.2013 15:15:04   86.49.125.xxx 410
Test je to megalomanský ale ty výsledky jsou divný. Intel Q8300 rozhodně nemá takový výkon a spousta starších procesorů od AMD totéž
3.2.2013 16:52:15   94.113.13.xxx 122
Koukám, můj "stařičký" procesor také nedopadl vůbec špatně Upgrade zase o chvíli odkládám
4.2.2013 12:54:52   93.185.1.xxx 02
Proč o chvíli? i5-750 bude stačit v pohodě ještě nějakou tu dobu. Mám ho taky s HD 5850 a nad upgradem vůbec neuvažuju, protože jednoduše není proč. Všechny hry až na vyjímky jedou na plno. A až procesoru začne docházet dech, tak ho taktnu a je.
3.2.2013 17:05:57   213.220.228.xxx 1425
už ste se vyst*íkali inteláci??hlavně ten,co neustále v článku píše slabé AMD
3.2.2013 18:23:15   91.232.214.xxx 370
Hlavně by si pctuning od polských kolegů už asi po více jak roku volání po přehlednějších grafech seřazených podle výkonu mohl vzíti příklad ?
3.2.2013 18:35:52   178.72.218.xxx 1315
oneb1t napsal:
vetsina testu tam byla v 1024x768
proto vychazej takovy hovadiny

vzdyt je to test cpu ty inteligente !!!!!!
3.2.2013 19:54:30   46.135.119.xxx 185
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!
3.2.2013 20:59:25   89.176.162.xxx 016
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.2.2013 21:40:11   178.255.168.xxx 74
Za prve jsou tam zahrnute vsechny monitory vcetne ipad a spol. a kancelarskych PC. Za druhe i pokud bychom to prehledli je nejcastejsim rozlisenim s prehledem 1366*768 (test vychazi v CR koukam tedy na vysledky zde). Kdyz se podivate na vysledky steam nejcastejsim rozlisenim je razem 1920*1080 http://store.steampowered.com/hwsurvey
3.2.2013 22:03:37   46.135.73.xxx 71
Bumpkin napsal:
http://gs.statcounter.com/#resolution-ww-monthly-201201-201301-bar

no a pokud si to převedeš na mapu tak zjistíš že toto rozlišení je jedno z nejrozšířenějších i co se týče populace...

http://gs.statcounter.com/#resolution-ww-monthly-201201-201201-map

bohužel i tyto informace jsou dost nepřesné ale pokud se bavíme o plnohodnotném hraní PC her (ne tablety a jiné kraviny) pak základ je 1366*768
ale u domácích stolních PC je to už víc až pomalu k HD rozlišení.Oni Poláci taky v tom mají částečně marketing takže důvěryhodnost je tak napůl ,pro mě třeba ověřený web s info je třeba guru3D.com tam ještě nic z prstu nevycucali!A ruku na srdce dnes jakýkoli 3-4 jádrový CPU dodá pro grafiku dostatečný výkon pro solidní hraní a nemusím mít zrovna high end CPU nebo grafiku.
>
3.2.2013 22:29:25   89.31.8.xxx 01
Když už jsme u těch grafů, tak se podělím také o jeden: http://mark.zoomcities.com/images/gfx/GFXpowerchartby3d.png
3.2.2013 22:58:00   178.72.218.xxx 46
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....
4.2.2013 07:35:31   62.197.192.xxx 44
RulezZzOr napsal:
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....



Jasné, testuješ niečo čo prakticky vôbec nevyužiješ.
Fakt prínosné :-).
4.2.2013 08:52:06   91.127.98.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.2.2013 09:20:36   46.135.22.xxx 63
RulezZzOr napsal:
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....

1. Test CPU potřebuje GPU
2. na nízkém rozlišení hraje např B3,Crysis2 snad jeden z tisíce
3. hry pro 1024x768 tu byly před 15 lety ne dnes !
Takže když testuješ hry je uplně jasné že GPU tě omezovat nesmi ani nebude ale testovat v nízkém rozlišení dnes je hloupost a nerozum ,skoro nikdo v tom rozlišení už nehraje nové hry.(pokud se bavíme o stolním PC a to především jsou tyto testy určeny stolnímu PC)

znovu se tu objevují názory lidí kteří opravdu někde něco přečtou a teď tu háží moudra ,polovina příspěvků zde jsou jen bezduché kraviny(opět se omlouvám redaktorům ale co je moc je moc a realita nikde obdivuju Vás co zde musíte číst a zkousnout)
4.2.2013 09:27:51   46.135.22.xxx 97
ninko011 napsal:


Človek, kt. chce PC na hranie MP hier , alebo normal hier pri HIGH grafike typu 7970 or 680 by nemal nikdy kupovať FX. Ale parodia je, že FX neužívy na 100 percent pri MP hrách ani pomaly grafiky strednej triedy.

A máte to odzkoušeno? Já ano a mezi I5core2500k a Phenom II X6 1090T je rozdíl sotva pár FPS při fullHD a MP v nejnovějších hrách a to jak na grafikách HD 7950,GTX670,GTX660Ti,HD 7870 atd atd , dnešní i starší 4a6a8 jádra od AMD nakrmí bez problémů jakoukoli grafiku dneska pokud nejde o zapojení do dvojice kde mnohdy nestihá ani Intel.
Vaše tvrzení se tak nezakládá na pravdě pouze lžete !(pán je zřejmě Intelák)K vůli takovým jako Vy pak vznikají na forech a webech dezinformace a znalý věci už ani nechce reagovat ,většinou se na to chytají malé děcka které zaspamují podobné diskuze nesmysly!
Já Vám to nežeru protože v reálu to mám odzkoušeno a vím že píšete lži.
4.2.2013 13:49:53   91.127.98.xxx 42
jarod72pm_ napsal:
ninko011 napsal:


Človek, kt. chce PC na hranie MP hier , alebo normal hier pri HIGH grafike typu 7970 or 680 by nemal nikdy kupovať FX. Ale parodia je, že FX neužívy na 100 percent pri MP hrách ani pomaly grafiky strednej triedy.

A máte to odzkoušeno? Já ano a mezi I5core2500k a Phenom II X6 1090T je rozdíl sotva pár FPS při fullHD a MP v nejnovějších hrách a to jak na grafikách HD 7950,GTX670,GTX660Ti,HD 7870 atd atd , dnešní i starší 4a6a8 jádra od AMD nakrmí bez problémů jakoukoli grafiku dneska pokud nejde o zapojení do dvojice kde mnohdy nestihá ani Intel.
Vaše tvrzení se tak nezakládá na pravdě pouze lžete !(pán je zřejmě Intelák)K vůli takovým jako Vy pak vznikají na forech a webech dezinformace a znalý věci už ani nechce reagovat ,většinou se na to chytají malé děcka které zaspamují podobné diskuze nesmysly!
Já Vám to nežeru protože v reálu to mám odzkoušeno a vím že píšete lži.



Žial bohu to mám odskúšané , inak nepísal. A za druhé hovoríme o FX. Sám mám Amd Phenom II 955 BE.

A rozdiel? .. Porovnám svoju zostavu najpr. Dajme ku príkladu BF3 MP kde sa to ukáže asi najviac. Dam si 64 mapu , a keď hrám vyťaženie mi ide okolo 90 percent a pri náročných situáciach okolo 65-70 a to mám procesor pretočený na 3950 Mhz + 2600 NB.A to mám staručičku Ati 5870.

U kamaráta sme skúšali rozdiel medzi FX 8350 a i7 3770K a grafika bola MSi a bolo to asi také , že vyťaženie bolo u AMD padalo k 80-87 percentam a u Intelu išlo vkuse 95-100.

Niesom žiadny intelák, ani amdčkar a tiež ani "zelený" alebo "červený" čo sa týka GPU , ja len podávam objektívne zistené informácie. Neriešim SP hry,kde to ide na 100 percent u obidvoch ,riešim to tam kde to je realne ukaže výkon. Uź len keď tu na PCT si pozrieme nedávnu recenziu Procesorov, aký bol rozdiel v MP hre World of tanks? 43 vs 70 fps tuším.
Takže asi pravda bude viac na mojej strane a na strane Poľského serveru ako na vašej strane
4.2.2013 13:50:46   91.127.98.xxx 01
*Msi 7970 lightning
4.2.2013 09:31:27   178.72.218.xxx 56
jarod72pm_ napsal:
RulezZzOr napsal:
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....

1. Test CPU potřebuje GPU
2. na nízkém rozlišení hraje např B3,Crysis2 snad jeden z tisíce
3. hry pro 1024x768 tu byly před 15 lety ne dnes !
Takže když testuješ hry je uplně jasné že GPU tě omezovat nesmi ani nebude ale testovat v nízkém rozlišení dnes je hloupost a nerozum ,skoro nikdo v tom rozlišení už nehraje nové hry.(pokud se bavíme o stolním PC a to především jsou tyto testy určeny stolnímu PC)

znovu se tu objevují názory lidí kteří opravdu někde něco přečtou a teď tu háží moudra ,polovina příspěvků zde jsou jen bezduché kraviny(opět se omlouvám redaktorům ale co je moc je moc a realita nikde obdivuju Vás co zde musíte číst a zkousnout)



na jakych konspiracnich teoriich paneboze stavis???? od jak ziva se pri testech CPU testovalo v nejmensim moznem rozliseni !!! 640x480 a ted 1024x768 co ti na tom neni jasne? proc by meli pouzivat FULLhd kdyz pri 1680 bude vysledek jasne jiny a vykonejsi? prave 1024 znamena ze GPU to nikterak neomezi !! to je test CPU a ne GPU.....
4.2.2013 09:33:25   178.72.218.xxx 15
ukaz mi jednou hru kde bude celkovy vykon v FPS ve fullhd vyssi nez pri 1024x768 ???
4.2.2013 09:34:25   178.72.218.xxx 64
RulezZzOr napsal:
ukaz mi jednou hru kde bude celkovy vykon v FPS ve fullhd vyssi nez pri 1024x768 ???


je to pouze snaha o eliminaci graficke karty paneboze....uz od pradavnych dob se tak testuje CPU !
4.2.2013 10:01:28   84.16.102.xxx 21
jenze z testu vychazi ze bulldozer skaluje lip s vyssim rozlisenim (zrejme lepsi vyuziti cache etc..)

proto test v 1024x768 nema vypovidajici hodnotu

a na zaver 99% gpu utilization v BF3 64player

http://www.youtube.com/watch?v=LFcMRtq1zGo&feature=youtu.be
4.2.2013 14:05:32   91.127.98.xxx 10


Pekne ,ale mne to išlo s 7970 Lightningom na mapach Kaspicka Hranice a Oman na 80-87 percent vyťaženie pri najnaročnejších scénach (samozrejme 64 mapa , plná). Procesor bol na deaufult, a grafika 1070/5600.
proto test v 1024x768 nema vypovidajici hodnotu

a na zaver 99% gpu utilization v BF3 64player

>
4.2.2013 14:06:47   91.127.98.xxx 00
Pekne ,ale mne to išlo s 7970 Lightningom na mapach Kaspicka Hranice a Oman na 80-87 percent vyťaženie pri najnaročnejších scénach (samozrejme 64 mapa , plná). Procesor bol na deaufult, a grafika 1070/5600.[/quote]

pardon, zlé som to skopčil predtým
4.2.2013 10:04:15   212.5.218.xxx 10
Bumpkin napsal:
heh proto jsem psal pohyb nikoli snímkování ve hře neboli FPS tam jsem udal hodnotu alespoň 50 a výš....

FPS není totéž co snímky filmu... a to proto že engine třeba stihne udělat více renderů ale čeká se na další dopočty, jako jsou efekty, symulace nebo naskriptované věci které se spouští v určitých sekvencích a když jsou špatně poskládané tak se na ně holt čeká ale i přesto engin může ukazovat kolem 24-30 FPS....

nezaměňovat!!!!!


Blbosť, FPS sa počíta vo framebufferi kde sú už hotové snímky a čaká sa iba na ich zobrazenie na monitore.

Rozdiel medzi hrami a filmami je v tom, že filmy majú konštantné fps (sme citlivejší na zmeny fps ako na ich počet) + prirodzený antialiasing + motion blur takže to nevyzerá tak hrozne ako v hrách.

Ale stačí si pustiť niečo natočené s viac fps alebo v TV zapnúť funkciu plynulého obrazu (dopočítané snímky) a rozdiel v plynulosti je na prvý pohľad zreteľný.
4.2.2013 10:06:06   212.5.218.xxx 00
To tlačidlo Reaguj fungujú nejak divne, samozrejme ide o reakciu na Bumpkina vyššie...
4.2.2013 10:18:44   178.72.218.xxx 01
tady mam dukaz ze vyuziti procesoru v 1900x1200 je mensi jak v 1280x768 ve hre BF3 co mi jeste reknete?

http://nejmenovany konkurencni web/unikatni-test-v-battlefield-3-jak-poznate-kdy-hru-brzdi-procesor-vliv-cpu-na-vykon-srovnani-vykonu-procesoru/str...

vs

http://nejmenovany konkurencni web/unikatni-test-v-battlefield-3-jak-poznate-kdy-hru-brzdi-procesor-vliv-cpu-na-vykon-srovnani-vykonu-procesoru/str...
4.2.2013 10:19:50   178.72.218.xxx 01
hlavne ze si neustale stoji za svym testovanim Stolniho PC! vzdyt porovnavaji CPU a ne stolni pc sakra.....
4.2.2013 12:34:35   83.240.58.xxx 00
siddhi napsal:
konkrétně 16GB RAM a Sapphire HD 7970 Vapor-X 6 GB - tedy nejžravější současná jednočipová grafika.


Díky
4.2.2013 14:16:31   91.127.98.xxx 10
http://www.youtube.com/watch?v=aUz4D_z6phA

Tu máte dôkaz , že FX 8350 nestačí na BF3 MP na 100 uživenie. Sú tam dropy až k 80 percentam, ak nie viac.

Dúfam, že toto vám ako dôkaz stačí.
4.2.2013 16:33:38   188.167.44.xxx 32
jarod72pm_ napsal:
RulezZzOr napsal:
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....

1. Test CPU potřebuje GPU
2. na nízkém rozlišení hraje např B3,Crysis2 snad jeden z tisíce
3. hry pro 1024x768 tu byly před 15 lety ne dnes !
Takže když testuješ hry je uplně jasné že GPU tě omezovat nesmi ani nebude ale testovat v nízkém rozlišení dnes je hloupost a nerozum ,skoro nikdo v tom rozlišení už nehraje nové hry.(pokud se bavíme o stolním PC a to především jsou tyto testy určeny stolnímu PC)

znovu se tu objevují názory lidí kteří opravdu někde něco přečtou a teď tu háží moudra ,polovina příspěvků zde jsou jen bezduché kraviny(opět se omlouvám redaktorům ale co je moc je moc a realita nikde obdivuju Vás co zde musíte číst a zkousnout)


Pises bludy pchat pci 2.0 grafiku a pchat Pci 3.0 grafiku do Amd asi si nikdy nevidel ich vykon napriklad pri 3d marku...je to mrhanie penazi pchat to PCI 2.0 dosky pci 3.0 grafiku a este k AMD procaku dat 7950
4.2.2013 17:25:44   89.173.18.xxx 21
jarod72pm_ napsal:
RulezZzOr napsal:
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....

1. Test CPU potřebuje GPU
2. na nízkém rozlišení hraje např B3,Crysis2 snad jeden z tisíce
3. hry pro 1024x768 tu byly před 15 lety ne dnes !
Takže když testuješ hry je uplně jasné že GPU tě omezovat nesmi ani nebude ale testovat v nízkém rozlišení dnes je hloupost a nerozum ,skoro nikdo v tom rozlišení už nehraje nové hry.(pokud se bavíme o stolním PC a to především jsou tyto testy určeny stolnímu PC)

znovu se tu objevují názory lidí kteří opravdu někde něco přečtou a teď tu háží moudra ,polovina příspěvků zde jsou jen bezduché kraviny(opět se omlouvám redaktorům ale co je moc je moc a realita nikde obdivuju Vás co zde musíte číst a zkousnout)


1. Ako obmedzuje PCIe 2.0 grafiku? Neviem o žiadnej GPU, ktorá by bola takto brzdená. PCIe 2.0 bez problémov stačí na všetko.

http://www.hardocp.com/article/2012/07/18/pci_express_20_vs_30_gpu_gaming_performance_review

Rozdiely sú minimálne.

2. Testy výkonu CPU v hrách sú testy o výkone CPU a nie o hľadaní CPU, ktoré nebrzdia GPU v danom teste. To je praktický test výkonu CPU. Ak chceš vedieť či ti daný CPU stačí kŕmiť grafiku v súčasných hrách, tak si kľudne prečítaj k tomu zodpovedné testy. Ale takými nezmeriaš čistý procesorový výkon o ktorý v takom teste ide. Potom tu vznikajú také fámy ako píše jeden hore, ževraj FX lepšie škálujú vo vysokých rozlíšeniach. To je hovadina. Výkonový rozdiel medzi nimi a Intel CPU sa ukáže iba pri nízkych rozlíšeniach. Vo vysokých a s vysokými detailami len zistíš, ktoré CPU ti stačí na danú grafiku.
5.2.2013 11:08:46   95.102.160.xxx 41
Z. Obermaier pindas na anandtech a hardware.fr hlavna vec ze 80% clankov, noviniek a fotografii mate prave odtial... vlastne robite iba prekladate tieto stranky a sem tam nejaky test, alebo divna uvaha.
6.2.2013 15:04:52   95.102.249.xxx 20
Toothy napsal:
jarod72pm_ napsal:
RulezZzOr napsal:
jarod72pm_ napsal:
jasně chytrolíne ale cpu test v rozlišení 1024x768 je v dnešní době totální hovadina ! Takže se neposmívej do inteligentů když sám nechápeš o co GO!


jenze testujes CPU a nepotrebuejs aby te GPU omezovala boha....

1. Test CPU potřebuje GPU
2. na nízkém rozlišení hraje např B3,Crysis2 snad jeden z tisíce
3. hry pro 1024x768 tu byly před 15 lety ne dnes !
Takže když testuješ hry je uplně jasné že GPU tě omezovat nesmi ani nebude ale testovat v nízkém rozlišení dnes je hloupost a nerozum ,skoro nikdo v tom rozlišení už nehraje nové hry.(pokud se bavíme o stolním PC a to především jsou tyto testy určeny stolnímu PC)

znovu se tu objevují názory lidí kteří opravdu někde něco přečtou a teď tu háží moudra ,polovina příspěvků zde jsou jen bezduché kraviny(opět se omlouvám redaktorům ale co je moc je moc a realita nikde obdivuju Vás co zde musíte číst a zkousnout)


Pises bludy pchat pci 2.0 grafiku a pchat Pci 3.0 grafiku do Amd asi si nikdy nevidel ich vykon napriklad pri 3d marku...je to mrhanie penazi pchat to PCI 2.0 dosky pci 3.0 grafiku a este k AMD procaku dat 7950


videl som to na vlatne oci aky je rozdiel vtom jedno pc malo i5-3350P ivy bridge druhe phenom x6 1100,tie iste ovladace pC lezali vedla seba a teda rozdiel tam bol peknych par tisic v 3d marku

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

100 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.