Hodí se nové hybridní čipy Trinity do HTPC? AMD má jasno!
autor: Mirek Kočí , publikováno 3.10.2012

Na oslavu uvedení hybridních čipů Trinity došlo ve známé tokijské nákupní čtvrti Akihabara k představení malého HTPC bez větráčků.

Hardware se tísnil v šasi Streacom FC5, které poskytuje pasivní chlazení procesoru. Odpadní teplo, které čip produkuje, je odváděno pomocí čtyř měděných heat-pippe trubiček do hliníkového pláště, který supluje úlohu chladiče.

Počítač byl založen na procesorové jednotce A10-5700 a micro-ATX základní desce ASUS F2A85-M Pro s čipovou sadou A85X. Nechyběl ani solid-state disk (SSD) Corsair Force GT a 8 GB DDR3 operační paměti.

Nevšední projekt, na kterém se podílely společnosti AMD a ASUS, měl potenciální zákazníky přesvědčit o tom, že čipy Trinity jsou vhodné pro stavbu tichého HTPC.

Hodí se nové hybridní čipy Trinity do HTPC? AMD má jasno!

Zdroj: Fanslesstech



Tagy: amd  asus  pc  trinity  apu  A10-5700  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.10.2012 12:33:56   109.107.210.xxx 527
jo, přesně tohle je řešení, na které je APU od AMD jak dělané.
3.10.2012 14:20:09   15.195.185.xxx 613
procak s 65W do HTPC ? stale cakam na daku 35W verziu ...
3.10.2012 14:32:27   77.240.177.xxx 342
v těch 65W je i grafika, takže ta procesorová část se do těch 35W nejspíš vejde
3.10.2012 14:46:56   212.4.138.xxx 165
tavic tohle je maximalni TDP, fullHD prehraje i staricky Sempron 145 s Nvidia 8400 a to jsete diky Cool 'n' Quiet podtaktovany na 800MHz ....

A8/A10 je do klasickeho HTPC samozdrejme zbytecne "delo" Ale A6/A4 IMHO idealni.
3.10.2012 15:29:32   77.240.177.xxx 241
Jasně, záleží, co na tom chce člověk dělat. Ale klidovou spotřebu to bude mít asi nižší než ten stařičký Sempron 145 s Nvidia 8400.
3.10.2012 16:19:47   85.216.143.xxx 211
je ti ale jasne, ze 65 aj 35W varianta ma +/- rovnaku kludovu spotrebu a vyrazne sa lisia len v plnej zatazi, kde je zas 35W CPU menej vykonne? Take HTPC ide 99% casu v klude... A je ti jasne, ze zo 65W CPU sa podtaktovanim "da spravit 35W" Vsetko zavisi na cene danych CPU, ak je ten 35W vyrazne drahsi, tak sa mozno ani neoplati kupit.
4.10.2012 13:31:18   93.99.208.xxx 30
Tohle je marný vysvětlovat. Někdo to prostě nepochopí a nepochopí a nejlepší jsou ty, co do toho začnou plácat "výběrová" CPU s nižší voltáží.
3.10.2012 15:51:00   78.80.243.xxx 191
Pokud odhlédnu od spotřeby, jsem-li schopný cpu uchladit pasivně (a to v tomto případě platí), není jedno, jestli mám procesor x nebo y W? A spotřeba u HTPC se, pochopil-li jsem dobře, řeší hlavně kvůli chlazení.
3.10.2012 20:20:57   88.101.38.xxx 60
pokud to jede 24/7, tak i kvůli ceně energií. V takovém případě se ale jedná hlavně o spotřebu v klidovém stavu.
3.10.2012 16:04:04   95.105.238.xxx 24
Chcel by som vedieť ako bude táto skrínka teplá po 3h prehrávaní BD disku
3.10.2012 17:32:12   84.47.20.xxx 121
30-35°C Tato zostava v klude ma spotrebu 20W a je tam dost vela hlinikovej plochy.
3.10.2012 19:48:37   80.251.245.xxx 27
20W nemá ani náhodou. Logicky když u A-10 na všech možných webech naměřily kolem 40-50W, tak tohle prostě nemůže mít 20W ani kdyby ten CPU byl podvoltovaný.
Ale ten člověk mluví o delší zátěži a tam bych taky docela již měl strach o teplotu celé skříně - ta se zahřeje celá a pro komponenty ve vnitř do bude jako v malé peci.
3.10.2012 20:37:11   88.101.38.xxx 50
toho bych se až tak nebál - novější skříně jsou jednak dost perforované a potom (například velmi dobře u výše vyfocené skříňky) funguje po svém zahřátí jako celkem velký radiátor, tj. celkem účinně předává svou získanou energii do okolí. Když to může fungovat u celkem objemově menších ATX zdrojů, neviděl bych v tom žádný problém - prostě se celé deska prohřeje trochu více, o pár stupňů..
3.10.2012 20:28:20   88.101.38.xxx 120
BluRay je v drtivé většině své výpočetní náročnosti dekódován pomocí HW dekodéru (UVD2), a ten není nějak zásadně tepelně výkonný.

Při běžných BR titulech je zátěž CPU okolo 5-10%, maximum co jsem "potkal" bylo 18% u "samsung ocean demo" (to video má ale 40MBit/s, přičemž standardy končí u 25Mbit/s) - vše měřeno se "starou" A6-3500.
4.10.2012 13:33:50   93.99.208.xxx 10
Nevim jak je na tom AMD, ale u Intelu ti to řeknu celkem přesně. Asi o 3*7Wh, takže jen velice mííírně teplejší.
4.10.2012 00:04:51   195.22.53.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.10.2012 07:13:47   109.107.210.xxx 90
třeba kvůli kvalitě výstupu/postprocessu (video+zvuk) a dokonalosti UVD?

Nehledě na to, že mi děti na HTPC hrají minecraft ve fullHD, což ten intel nedá (tedy: dá, ale s nehoráznou škubaturou).

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.