Microsoft Xbox 720 se podle spekulací potýká s malou výtěžností čipů
autor: Jaroslav Lexa , publikováno 8.9.2012

Vydání nové konzole od společnosti Microsoft bude sice na pořadu dne až za rok, nicméně neoficiální zprávy naznačují, že čipy pro Xbox 720 se potýkají s malou výtěžností.

Microsoft nikde ani náznakem nezmínil, kdy by měla nová konzole Xbox 720 dorazit na pulty obchodů, poslední spekulace ale implikují, že by to mohlo být později, než by si Microsoft přál. Podle zprávy vydané původně na SemiAccurate se totiž výroba předprodukčních čipů pro Xbox 720 potýká z nízkou výtěžností. To ve své podstatě není nic neobvyklého, každopádně Microsoft se prý snaží tento spekulovaný problém urychleně vyřešit.

Charlie Demerjian ze SemiAccurate  se domnívá, že čip ve své finální podobě se začne vyrábět 1. listopadu, s následnou masovou produkcí. Aby byl dodržen spekulovaný termín vydání v září 2013, musí Microsoft a jeho partneři vyřešit potíže s výtěžností nejpozději do února 2013.

Microsoft Xbox 720 se podle spekulací potýká s malou výtěžností čipů

Zpráva dále zmiňuje, že je ještě brzy na odhady, zda potenciální problémy s výtěžností mohou ovlivnit spekulované datum vydání. Nicméně zdroje webu tomshardware z řad herních vývojářů inklinují k datu vydání v říjnu 2013. Z historického hlediska by k žádnému zpoždění nedošlo z toho důvodu, že Microsoft vydával své klíčové produkty prakticky vždy v říjnu či v listopadu. Září je přeci jenom pro rodiny finančně náročné kvůli začínající škole a říjen by byl přece jenom výhodnější, což je Microsoftem ověřená praxe.

Původní Xbox měl launch v listopadu 2001, Xbox 360 v listopadu 2005; Windows XP se začal prodávat v říjnu 2001, Windows Vista v lednu 2007 (výjimka z pravidla), Windows 7 v říjnu 2009 a jak víme, Windows 8 vydá Microsoft také v říjnu. Starého psa novým zvykům nenaučíš, a tak se očekává, že Xbox 720 si budete moct rozbalit v průběhu listopadu, nejpříhodnější době pro využití předvánoční nákupní horečky.

Poznámka na závěr: výtěžností se rozumí to, kolik vyrobených čipů ve finále splňuje zadané parametry. Pokud je nízká výtěžnost čipů pro Xbox 720 tak to znamená, že jen malé množství z vyrobených čipů lze použít a osadit je do konzole. Vyrobí se málo funkčních a hodně nefunkčních čipů.

Zdroj: tomshardware

 



Tagy: Microsoft  Xbox  720  spekulace  problémy  výtěžnost  datum  vydání  listopad  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.9.2012 15:41:08   83.208.147.xxx 4011
Ty stím nadělají, prsknul bych tam pěknou i7 a bylo by.
8.9.2012 15:52:37   109.80.211.xxx 279
tak životní cyklus konzole je docela dlouhý a tak je třeba myslet dopředu asi...mezi náma, taky bych se s tím nepáral a vrazil tam nějakou i7
9.9.2012 08:00:32   85.71.6.xxx 52
Stejně bude mít konzole ze začátku dotovanou cenu a proto musí být životnost dostatečně dlouhá aby firma zaplatila vývoj a pak i něco vydělala. I když s tou i7 by mohla vydělávat možná hned.
8.9.2012 16:09:03   178.41.5.xxx 281
problém je ale v tom, že ten čip chce MS mať ako SoC teda grafiku aj CPU v jednom, naviac behom životného cyklu konzoly sa bude meniť aj výrobný proces na nižší, a preto musia čip upraviť tak, aby bolo jednoduchšie migrovať na nový proces a nebolo potrebné robiť veľké zásahy.

i7 by tam dať nemohli, nakoľko jeho cena je tak vysoká, že už by neostalo veľa peňazí na ostatné komponenty
8.9.2012 16:12:04   109.80.211.xxx 171
jo, cenově by to bylo určitě mimo. nevím jak je to s Xboxem, ale třeba u PS3 se psalo, že Sony každou konzoli dotuje X dolarama (kvůli drahé mechanice), mělo se to vrátit na prodejích her.
8.9.2012 16:25:04   88.103.31.xxx 816
Co je to ta "výtěžnost"? Díky tomuto slovu nevím, jaký je vlastně s těmy procesory problém. Kdybych z jiných webů nevěděl, že se jedná o o špatnou kvalitu procesoru, tak bych článek nechápal.
8.9.2012 16:34:41   109.80.211.xxx 191
špatná kvalita procesoru to není. problém s malou výtěžností znamená, že jen malé (tozn. ne předpokládané, požadované) procesnto vyrobených procesorů je funkčních "v plném rozsahu". to znamená že mohou fungovat na požadované frekvenci atd.
8.9.2012 16:36:17   109.80.211.xxx 71
"ze "sta" čipů na jednom waferu se jich "vytěží" (třeba) padesát"
8.9.2012 16:51:18   109.80.211.xxx 66
spíš než špatná kvalita procesoru je to špatný návrh procesoru.
8.9.2012 16:35:04   86.177.229.xxx 122
nápodobne.. prvá vec ktorá ma napadla že sú čipy príliš výkonné pre chystané hry (čo je blbosť ja viem ale vyznieva to tak )
8.9.2012 16:36:10   86.177.229.xxx 70
kamikzi napsal:
nápodobne.. prvá vec ktorá ma napadla že sú čipy príliš výkonné pre chystané hry (čo je blbosť ja viem ale vyznieva to tak )


sry neviem čítať - čítal som vytíženost takže sry za spam
8.9.2012 16:43:55   109.80.211.xxx 81
dopsal jsem to do těla zprávy, aby to nepůsobilo zmatečně...
8.9.2012 19:50:31   85.216.200.xxx 1217
Ževraj je naprd AMD procesor.Presne tak, treba tam dať i7 a Nvidiu 680 SLI a je to bez problémov
8.9.2012 20:44:02   178.143.248.xxx 114
Len ďalšie špekulácie, ale nech je ako chce ... mám taký dojem, že aj keby tá konzola vyšla pred rokom bola už vtedy zastaralá ... ak to tu má byť ďalších XY rokov, tak to bude opäť obrovská bieda, čo do inovácií a PC hráči budú aj naďalej ukracovaní o graficky vyspelé hry ... a k hrateľnosti sa radšej ani vyjadrovať nejdem
8.9.2012 23:00:15   87.158.146.xxx 60
Ziv. Na semiaccurate ma nizku vytaznost vsetko. Je to tam skoro taka mantra ako na jeho este blbsom ceskom protejsku.
9.9.2012 08:17:28   89.173.57.xxx 55
zrejme nas caka dalsie dlhe obdobie konzolovo - shitovich hier bez duse, uz pomaly prestavam verit ze jedneho dna PC povstane z popola ako bajny phoenix a nastoli dalsiu zlatu eru nefalsovaneho a "kvalitneho" digitalneho veku
9.9.2012 08:19:10   89.173.57.xxx 69
... a v zivote ziadnu konzolu nekupim uz z principu ani len ako darcek pre deti
9.9.2012 10:34:19   88.102.99.xxx 31
Nejen kvůli mechanice, ale i kvůli chipu, který si IBM nechalo řádně zaplatit. Sony se tenkrát nechalo unést úspěchem PS2 a jejího nástupce hodně předimenzovala. Bohužel v té době na tom nebyla Sony zrovna slavně a defacto jediný zisk generovaly tv a konzole. Díky linuxu a silnému cpu se dostaly PS3 i do clusterů což se Sony hodně nelíbilo (až tak moc, že se rozhodlo linux úplně odštípnout)

PS: mimochodem zrovna ta mechanika byla i poměrně poruchová a Sony muselo v rámci RMA měnit údajně až 2/5 (u prní generace)
9.9.2012 10:35:21   88.102.99.xxx 00
Sááákra, to měla být reakce na Jaroslava Lexu 8.9.2012 16:124
9.9.2012 12:12:02   109.80.211.xxx 00
v pohodě, přečetl jsem si to . 2/5 je docela ranec, obzvlášť když nebyly zrovna levný. super info!
26.11.2012 09:18:19   78.128.154.xxx 20
Mě by spíš zajímalo, jak chtěj výrobci her vysvětlit to, že na 7 let starym Xboxu 360 poběží GTA V (specifikace každej zná určitě ;-) ), o čemž si PC hráči můžou nechat jen zdát, ti aby si kvůli GTAčku pořídili sestavu pomalu za 30 tisíc...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.