Left 4 Dead 2 na Linuxu jede rychleji než na Windows
Výsledek se lišil na různých API, ale pokud se použilo OpenGL i na Windows, rozdíl se snížil. Každopádně hra měla na Linuxu vždy lepší hodnoty FPS.
Je to již nějakou dobu, co Valve vstoupilo se Steamem a vybranými hrami na platformu Mac OS od Apple. Nedávno se začalo spekulovat, že se pracuje i na oficiálním klientovi pro Linux a to se následně i potvrdilo. Vedle klienta je samozřejmě třeba optimalizovat i nějaké ty tituly. První na řadu samozřejmě přišly úpravy firemního Source Enginu a konkrétně si pak ve Valve posvítili na multiplayerovou hru se zombie tématikou Left 4 Dead 2. A výsledky? Na Linuxu hra jede rychleji než na Windows 7.
Zase ale nemůžeme srovnávat jablka a hrušky. Linux, jak je známo, je open source projekt a pro 3D grafiku využívá hlavně rozhraní OpenGL. Naopak na platformě Windows hra běží pod DirectX. V prvních verzích běžel port L4D2 na Linuxu rychlostí pouhých 6 snímků za vteřinu. Ovšem tým programátorů dokázal prakticky nemožné a nyní běží hra na Linuxu rychleji. Dokonce i při použití stejných API (tedy OpenGL ve Windows).
Nyní pár čísel. Testováno bylo na sestavě s procesorem Intel Core i7-3930K a grafickou kartou nVidia GTX 680. Při použití Windows 7 SP1 64bit a rendereru Direct3D, bylo výsledkem 270 FPS. Na operačním systému Ubuntu 12.04 32bit to bylo pod OpenGL rovnou 315 FPS. To je o 45 FPS (14 %) více. Na řadu tedy přišlo ještě ozkoušení OpenGL pod Windows. Ani zde nebyl výsledek stejný, i když už se přiblížil na dostřel. Bylo to 303 FPS. Další informace by měly být příští týden. Abychom se ještě nedočkali toho, že herní platformou bude v budoucnu Linux...