Nokia zlevnila Lumie 900 na polovinu, vlajková loď se v USA prodává za $50
autor: Jaroslav Lexa , publikováno 18.7.2012

Americký telekomunikační gigant AT&T nabízí Lumie 900 při úpisu na 2 roky za $50. Původní dotovaná cena na stejné období byla $100.

Nokia byla na začátku roku sesazena z trůnu nejpočetnějšího prodejce mobilních telefonů a vypadá to s ní všelijak. Její image v USA kazí zprávy o bugu způsobujícím ztrátu datového spojení (netýká se Evropy). Stávající i potenciální zákazníky nepotěšil ani fakt o krátké životnosti Lumií. 

Po třech měsících na trhu spadla cena Lumie s tarifem ze $100 na $50, což je podle mluvčího Nokie úplně normální. Moc normální není propouštění 10 000 dalších lidí, které firma oznámila minulý měsíc. Restrukturalizací přišlo tímto o místo už 40 000 zaměstnanců.

Nokia zlevnila Lumie 900 na polovinu, vlajková loď se v USA prodává za

Podle firmy Strategy Analytics, která se zabývá výzkumem trhu, prodala Nokia za první čtvrtletí letočního roku 22,5% všech mobilních telefonů. Pohoršila s z loňských 24% a neudržela první místo před Samsungem s 25% podílem na trhu.

Po zprávách, že hodnota firmy odpovídá zhruba jejímu majetku to vypadá, že Nokia už lidi dlouho spojovat nebude.

Nepřehlédněte: Samsung může ve 2. čtvrtletí zlomit prodejní rekord. Prodá 50 milionů smartphonů?

Nejsou žádné zprávy o tom, kdy a jestli vůbec se bude Lumia 900 prodávat za 1000 + DPH u nás v ČR.

Zdroj: vr-zone



Tagy: Nokia  Lumie  sleva  $50  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.7.2012 12:29:45   213.151.213.xxx 855
Pán Lexa, čo to má zas znamenať? Veď to je cena dotovaného telefónu v USA!!! Ja mám pocit, že si vyberáte z článkov len to čo sa Vám hodí a potom Vaše články nemajú absolútne žiadnu hodnotu
18.7.2012 15:56:54   82.132.248.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2012 12:45:39   62.168.73.xxx 418
Plne suhlasim s predoslym komentom. Nazov clanku je ako z najhorsieho bulvaru. Nieco na sposob: slavna herecka xxx si hodla dat zvacsit prsia???? hotova senzacia v nadpise co? Nie nehodla, v clanku sa dozviete, ze ju novinar odfotil v nemocnici ked bola pozriet svoju matku... ano trochu to zlahcujem ale ten nazov clanku je fakt scestny!
Tieto kroky Nokie su len reakciu no to co sana trhu deje, nie riesenie ich problemu.
navyse ako je uvedene v clanku len v USA,
18.7.2012 13:01:56   194.50.64.xxx 475
článek je vrchol ubohosti!!!!!
18.7.2012 13:20:56   109.80.211.xxx 419
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2012 13:38:53   78.41.23.xxx 181
Tak a teď ještě opravit nesmyslné "značková loď" na "vlajková loď" a nadpis bude už jen zavádějící.
18.7.2012 13:50:26   109.80.211.xxx 116
to je den. ale aspoň jste to četl. díky za opravu!
18.7.2012 14:01:25   86.43.182.xxx 49
Uz nekdy pred 10 lety jsem vidaval vtip o nokii, ,,Nokia disconnecting people,, a dnes se to stava realitou.
18.7.2012 14:05:10   134.3.72.xxx 36
Yup, agent Elop dela svoji praci velmi dobre. A jeste za likvidaci Nokie a nahnani ji do naruci vse-zachranujiciho Microsoftu dostane tucnou premii. Tak se dnes delaji prachy!
18.7.2012 14:53:53   77.48.243.xxx 125
no jo, za to, že Nokia nestihla smartphone éru před x lety může zase Elop. Škoda, že ho ve světě Terminátora nepoužili povstalci, Skynet by byl nahranej
18.7.2012 15:07:51   109.107.210.xxx 1319
Nokia že nestihla Smartphone éru? ROFL. První smartphony byly značky Nokia, a tos ty ještě tahal za sebou na provázku kačera a říkal mu koko.
18.7.2012 15:34:28   77.48.243.xxx 1611
no a protože s nima byla tak úspěšná, tak jí trh Apple s jedním! modelem vyfoukl před xichtem. A první smarphony... nechcete snad srovnávat první smartphony s těmi dnešními, že ne? Stream z YouTube, klasickej 3,5 mm jack (žádné proprietární idiotské konektory), vysoké rozlišení displeje, paměť počítana na GB, x megapixelové fotoaparáty, mHDMI, wi-fi, mraky internetových služeb, GPS, kompas... Tomu já říkám Smartphone, ne věci, na které je člověk rád, že si přečte mail a na numerické klávesnici horko těžko odpoví. Také si nechte vaše kačery pro sebe, nejsem na tenhle styl debaty zvyklý.
18.7.2012 16:12:10   134.3.72.xxx 59
Tento styl debaty jste se dotahnul vy se svym Skynetem.
18.7.2012 16:43:16   89.29.115.xxx 37
Tak si zvykej :-D
19.7.2012 07:23:00   109.107.210.xxx 163
Apple v té době (rok 1996) horko těžko bojoval o přežití, a tys evidentně tahal kačera..

Čemu TY říkáš smartphone mě celkem nezajímá, protože tyhle tvé "sezonní" definice smartphone jsou ideální tak pro malé frikulínky a mění se co 2-3 roky, podle toho, čemu mladí a neklidní frikulíni právě dávají přednost.

Faktem zůstává, že Nokia smartphony vymyslela a uvedla úspěšně do života (a je opravdu jedno, jaký OS v nich byl, zda GEOS, Symbian, Android apod.). Je to stejné jako s PC, počítače z před 20 let jsou dodnes počítače (se vším, co k tomu patří), byť je je možné emulovat už i na těch smartphonech (C64, Atari, ZX, MSX, Sord M5, Sharp MZ). Možná jsou dnes k smíchu, ale v té době to byla "děla", se kterými se dalo normálně pracovat v intencích dané doby. Za deset let se budeme smát dnešním iphonům a androidům, jaké to byly nevýkonné srágory co nic neuměly. To je jednoduše vývoj.

Že Nokia v určitých ohledech zaspala, to nevyvracím. Ale taky to není firma, která by byla jen "dotahovačem" nových technologií třetích stran jakým jsou Google a Apple, Nokia měla vždy velký vlastní R&D. Navíc je to evropská firma, odvádí daně v EU a je mi tedy do určité míry milejší, než "americké" firmy (i když toto je v dnešní globální ekonomice už skoro jedno).
18.7.2012 16:11:40   134.3.72.xxx 91
Nokia prisla se svoji verzi chytrejsiho telefonu - tenkrat modely jako E51, E91 byly skutecnymi leadery na trhu. Kdo tenkrat tusil, ze se iPhone stane tak popularnim? Do doby nez to zkusil Apple to nikdo neresil (a pokud tak jen s minimalnim uspechem) a pak se po nem zacali vsichni opicit (dnes uz i MS)

Nokia se pokusila chytnout - mela s Intelem rozjety velmi zajimavy projekt MeeGo - a hle, jakmile prisel Elop byl konec a hrrr na WP. A to, ze Elop je puvodne z MS si asi nemusime rikat, ze?
18.7.2012 16:33:16   77.48.243.xxx 104
ano, byla leader, ale jen do té doby, než někdo přišel s mnohem lepším konceptem. Pak se z leadra během několika málo let stal outsider a za to snad přeci nemůže Elop. Mě prostě přijde, že začínající éra opravdových smartphonů (a ne vámi zmiňoané E91 s rozlišením displeje 176x208 px) jí totálně ujela. Krom toho, myslíte, že když přišel Elop tak prostě oznámil: "od teď tu bude jen WP7!" a všichni zařvali "Sir, yes sir!"? Nebyla to spíš volba Nokie jako takové, resp. celého jejího top managementu nebo co to tam rozhoduje?
18.7.2012 16:59:52   134.3.72.xxx 74
Ale nebyla, Elop jim predlozil par super barevnych prezentaci o tom, jak je MeeGo v haji a jak je MS super a bylo hotovo.

Psal jsem chytrejsi telefony, ne smartphony. Co se tyce ery smartphonu - kaslu na to jaka je era nebo co je ted in, pouzivam to co mi vyhovuje a kupuju si to kdyz to skutecne potrebuju (kuprikladu E51 mi slouzi uz pres 4 roky a k tomu, k cemu ji pouzivam je vyborna).

A ano, Elop (asi) nemuze za to, ze Nokii ujel vlak se touch-screen smartphony - ale troufam si tvrdit, ze kdyby misto Elopa a otoceni se k MS, radeji na svuj HW dala Android, je mozne, ze by na tom dnes byla treba o neco lepe nez je ted (temer urcite ale ne hure). O tom tu mluvim celou dobu.
19.7.2012 22:52:34   134.3.72.xxx 00
A tady je, rekl bych, docela dukaz: http://www.engadget.com/2011/06/25/nokias-st ephen-elop-is-still-over-meego-even-if-the-n9-is-a-hi/

PS: tohle spise pro budouci generace, ktera nahodou narazi na tuto diskuzi.
18.7.2012 16:51:52   85.216.132.xxx 20
Toto je to iste ako truchlit nad legendarnou 3DFX, z ineho segmentu ale v podstate to iste. Usiel im vlaka konkurencia ich zial znicila. Rypat sa v minulosti co mohlo byt je pekne no realite je uz niekde inde. Zial. Tiez by som tu rad vydel nespocetne vela vybornych firiem, ktore polozili bud vlastne ceny, firemna politika alebo konkurencia...Nokia je ale este stale medzi nami aj ked sa zviecha v krcoch. Bud s tym nieco v kratkej dobe spravia alebo to mozu zabalit, azijska konkurencia je velmi agresivna. Ved nieje tomu tak davno co sa Nokia pysila, ze je najvacsim vyrobcom digitalnych fotoaparatov (samozrejme myslim tie "fotaky" v telefonoch) a kde su teraz.
18.7.2012 17:04:30   134.3.72.xxx 61
A ano, trochu truchlim, protoze Nokia umela udelat velmi dobrej HW, Symbian nebyl na svoji dobu vubec spatnej a kdyby adoptovala Androida nebo s Intelem dokoncila MeeGo je mozne, ze by na tom dnes byla lepe (vsak se podivejte kolik sype Intel penez do Linux Foundation a to jen kvuli Androidu).

Situace je ale jina a Nokia proste bude zpapana Microsoftem a ten konecne bude mit proti Applu dalsi zbran (zkousel to se Zune, ted se Surface) - jak rekl Balmer - nenechame zadnou cast Apple businessu nepokrytou (byt porad nechapu, proc se snazi profilovat do role Applu, kdy jejich misto - velmi teple - je uplne nekde jinde).
19.7.2012 07:34:21   109.107.210.xxx 60
Ono to je prosté - komunikátory, nebo telefony "E" řady jsou cíleny na produktivitu, tedy práci. iOS a Android jsou naopak telefony cílené na zábavu (dotykový displej bez HW klávesnice). Ostatně nejprodávanější mobilní aplikace na tyto platformy jsou hry, nejpoužívanější zase sociální klienty. Tyhle mobilní telefony nejsou určeny jako zdroj informací, ale jako informační "klient", do kterého informace tečou (proto nevadí to polodementní a neergonomické používání virtuální klávesnice).

Otázka zní: co chce průměrný (průměrně inteligentní - bez jakékoli urážky) uživatel? Práci nebo zábavu? Většina zvolí zábavu. To je důvod, proč se zábavní platformy dnes tak dobře prodávají (ostatně, N5110 kdysi uspěla mj. proto, že měla hru Had). Můžeme se stokrát dohadovat, že jsem byl od prapočátků své "smartphone existence" rychlejší v psaní 10 stran "byznys" textu než jablíčkáři nebo androidáři (tehdy ještě nic takového neexistovalo), protože jsem měl k dispozici N9210/N9500/E90/E7 s kvalitní českou HW klávesnicí (které mi celé ty roky nahrazovaly notebook), ale to jsou věci, které většina lidí neocení, protože těch 10 stránek nenapíšou za celý život, natož za dvě hodiny.
18.7.2012 14:49:35   90.176.190.xxx 162
Teda PCT vy jedete, to je zas článek jak prkno. Přesnější informace bych se dočetl i na právě použitém toaleťáku.
19.7.2012 05:53:15   89.177.97.xxx 52
Nezajímá mě cena dotovaného telefonu v USA, zajímá mě cena nedotovaného telefonu v ČR. Také zde spadla na polovinu? Mám obavu, že ne a že zde na PCTuningu vydáváte lživé informace. Není to čiště náhodou minimálně na pokutu za klamání lidí?
19.7.2012 06:55:00   213.81.156.xxx 20
No zase to netreba prehanat... je to len clanaok "ala bulvar" teda nazov, aby si kazdy klikol a precital.. nic viac nic menej..

Ale musim podotknut ze taka ta klasicka bulvarcino-novinarcina sa na tento web nehodi.. Pana Lexu ako i pana Kočího to zrejme naucili v skole, alebo kde.. Tu je hadam komunita co si precita vsetky clanky, a preto nas taketo "klamy" tak stvu.
19.7.2012 05:54:27   89.177.97.xxx 10
Jaroslav Lexa napsal:
Dobrý den,
díky za opravu, přidáno USA do názvu a vzletné slovo nejopěvovanější (nebo tak nějak) jsem nahradil za nejvybavenější. Nashledanou


Tak teď už jen napsat pravdivé a relevantní informace a bude to v pořádku :-)
19.7.2012 06:52:48   90.176.87.xxx 00
čwojke napsal:
ano, byla leader, ale jen do té doby, než někdo přišel s mnohem lepším konceptem. Pak se z leadra během několika málo let stal outsider a za to snad přeci nemůže Elop. Mě prostě přijde, že začínající éra opravdových smartphonů (a ne vámi zmiňoané E91 s rozlišením displeje 176x208 px) jí totálně ujela. Krom toho, myslíte, že když přišel Elop tak prostě oznámil: "od teď tu bude jen WP7!" a všichni zařvali "Sir, yes sir!"? Nebyla to spíš volba Nokie jako takové, resp. celého jejího top managementu nebo co to tam rozhoduje?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_N800
Bohužel, to je napadlo až v roce 2009(takže pozdě) s N900 a nechali vzrůst android. Kdyby se vykašlali na symbian, tak si iPhone ani neškrtl.Nokia měla co nabídnout ještě před iPhonem, a prakticky stejný koncept jako iPhone měla pořád pod rukama, jenom tomu nedali GSM modul. >
19.7.2012 07:37:49   109.107.210.xxx 00
ale nenapadlo, Nokia vyvíjela vždy desítky modelů, z nichž většina NEBYLA vyráběna. Dotykové mobily měla nachystané, ale zařízl to management. BTW Symbian byl prapůvodně DOTYKOVÝ OS, je totiž postaven na původním EPOC32..
19.7.2012 09:05:57   46.149.115.xxx 52
se ta diskuze pod článkem o ničem nějak rozjela...dnes je prostě in kritizovat Nokii NOkie je špatná, Symbian je špatný... samý hovadiny - Symbian je na telefon stále mnohem lepší systém než Android s IOS dohromady - kdyby se raději soustředili na i na něj...
19.7.2012 09:13:45   213.151.213.xxx 30
Úplne súhlasím ... síce mám Androida, ale keby Nokia nepochovala Symbian dodnes na ňom spokojne fungujem ... prešiel som si všetkými platformami, ale Symbian mi vyhovoval najviac - bohužiaľ bez väčšej podpory zo strany vývojárov to ďalej nemalo význam, kvalitných aplikácií je čím ďalej tým menej ...
19.7.2012 11:20:17   109.107.210.xxx 10
Neřekl bych. Naopak se mi zdá, že kvalitních aplikací je více, např. MS Office je lepší než Quickoffice Pro, který jsem používal předtím. V Nokia obchodě je spousta zajímavých aplikací (a samozřejmě i tuny kravin a blbin), v podstatě všechny důležité aplikace jsou k dispozici (skype, FB, atp) plus užitečné kravinky (včetně např. mého oblíbeného CacheMe)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: -10.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.