Anketa: Jaká je optimální cena půl roku starého filmu v DVD kvalitě ke stažení na pevný disk?
autor: Mirek Kočí , publikováno 1.2.2012

Nule se nedá konkurovat aneb zabiják internet, říká se. Jenže i stahovačům hudby a filmů přituhuje. V posledních týdnech začaly totiž bojovat o život některé přední sdílecí servery.

Poslední dny se internetem šíří různé ifnormace o kontroverzní mezinárodní smlouvě ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement). Zástupci 22 členských zemí Evropské unie včetně České republiky ji podepsali v Japonsku minulý čtvrtek.

Řada lidí s tímto krokem nesouhlasí a nejen mladí lidé se bouří na internetu, o ACTA se už běžně diskutuje i na ulici. Podle oficiální interpretace má dohoda chránit duševní vlastnictví a zamezovat globální záplavě plagiátů. Její odpůrci s tím nesouhlasí, dohodu označují za škodlivou a tvrdí, že se snaží hlavně omezit svobodu slova a neutralitu internetu.

A tak nadále pokračují útoky skupiny Anonymous. Po sérii DDoS útoků na americké vládní weby jsou hackeři činní také v Evropě. V České republice odstavili minulý týden webové stránky Ochranného svazu autorského (OSA) a úřadu vlády české republiky. V noci na dnešek hacknuli oficiální web vládání ODS, přímo na jeho hlavní stranu umístili manifest odsuzující ACTA.

Nepřehlédněte: Anonymous hacknuli web ODS na protest proti smlouvě ACTA

Jen o několik hodin dříve byla po Megauploadu zastavena činnost další službě pro sdílení obsahu – ukrajinské Ex.Ua. A buďme si jistí, že nebude nejspíše tím posledním, kdo vyfasuje černého Petra.

Nic ovšem není černobílé a pravdou zůstává, že počítačové pirátství je dnes obrovský problém, viz. nekontrolované stahování filmů a her z internetu, které má pro mnoho vývojářů a firem likvidační následky.

V naší nejnovější anketě se vás proto ptáme na to, jaká je optimální cena půl roku starého filmu v DVD kvalitě ke stažení na pevný disk?

Jste ochotni za filmy distribuované po internetu platit? Pokud ano, zajímá nás, jaká částka je pro vás akceptovatelná. Hlasujte v pravém sloupci na titulní straně magazínu. Do komentářů určitě napište i to, proč jste hlasovali, jak jste hlasovali.

Anketa: Jaká je optimální cena půl roku starého filmu v DVD kvalitě ke stažení na pevný disk?



Tagy: stahování  film  koupě  internet  cena  acta  pirát  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.2.2012 14:01:57   89.102.126.xxx 923
Zalezi na kvalite filmu. Opravdu dobry film by mohl stat treba 100 Kc a u nekterych filmu by zase za shlednuti meli tvurci platit vam
2.2.2012 17:29:04   88.103.171.xxx 22
To je problem. Kazdymu se libi neco jinyho, kazdyho bavi jina komedie, nekdo rad akcni oddechovky, nekdo zas thrilery.
Ja bych to udelal tak, ze by byl ucet na ktere by se kupovaly filmy za dvacku, ktery bych si mohl stahnout opakovane. A takovej ucet by se pak pucoval ruzne lidem.
lol, nenechte se vysmat, takle to nikdy fungovat nebude, jsou to podle me utopie, mozna neco podobnyho bude ale nebudou to ceny, ktery ocekavate.
2.2.2012 14:04:05   62.209.192.xxx 1910
jen na zacatek: uz zde nikdy nehlasuju protoze to v 99% napise hlasku ze hlasovano uz bylo jinak zalezi na kvalite filmu (nemyslim obrazovou) a kdyby bylo nejaka online databaze zakazniku odkud bych si mohl film stahnout kdykoliv znova tak za ty obsahove kvalitni filmy jako treba Kmotr, Zelena mile, Bourne apod. bych klidne dal i 500,- (ale prave s tim ze bych mel tyto filmy kdykoliv pristupne v prislusne kvalite a navzdy) ale treba za takovyho Avatara bych uz nedal ani korunu, protoze me to stacilo jednou v kine.
2.2.2012 14:17:51   147.175.125.xxx 35
Album slovenskeho interpreta stoji
(u 7 digital) realne 9,99Eur v SR a 7,99Eur v Britanii pre poplatky slovenskej SOZA (v Ceskej republike OSA) foima ma asi 2x vyssiu dlzku a plus obraz teda do 30 Eur za film je normalne
2.2.2012 14:23:54   90.176.190.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.2.2012 18:54:51   92.62.224.xxx 71
Popravdě jsem také zvolil max. 200 Kč, ale když se tak nad tím zamýšlím, cena by měla být max. cena filmu v kině (tj. kolem 100 Kč).

A to nepočítám to, že v kině je to větší zážitek.
2.2.2012 14:28:02   88.103.137.xxx 107
100,- z toho vyjde jako nejlepší volba. Kdyby 200, koupíte si 1-2 filmy za mesic a zbytek upiratite pac by to silene lezlo do penez. Tak dvacka? Imho zase moc malo a nikdy by ste se toho takhle nedockali. 200 tak prvni tyden po uvedeni s tim, ze pokud se vam film libit nebude, nechate si jej z databaze vsich filmu smazat a vratej vam 30% z ceny (jen prvni tyden, aby to pak nevracel kazdej)
2.2.2012 14:41:48   46.13.253.xxx 157
No pokud se jedná o obsah stahovaný z netu bych dal maximálně 20kč.Kdo říká ,že už sem neinvestoval? Internet mi nepoběží sám od sebe...musím mít PC ,musím platit službu, a pak musím platit tu energii, co to žere!Kdo mi zaručí za stažený obsah,který bych správně měl tahat 10minut ale tahám ho hodinu? Myslím ,že v tomhle směru sou filmy Patová situace...jako kvalitní film v BR, no to by sme se načekali...to už by se nevyplatilo ani při koruně. pokud jde o média v kamenným obchodě, tak taky 20kč. Film de do kin, tam sme na 200kč + - .Pak de do TV ,tam máme za měsíc pěkných 160 za anténu atedy i příjem obsahu ,co pustí.No takže takhle,když se mi ten film nelíbí tak ho nekoupím ani za 600 ani za 20kč!
Takže to že si to stáhnu"jen pro sebe" zjistím jestli ten film má cenu.Když nemá nekupuju...
2.2.2012 14:48:10   78.45.72.xxx 141
Ať už by byla cena 20,- nebo 500,- uvítal bych rozdělení ceny na platbu za první shlédnutí, klidně on-line bez stahování, a další platbu za možnost stažení a trvalého užívání.

Taky by se hodila možnost nějakého zvýhodnění, třeba předplatné apod., rozdělené podle žánru nebo tak nějak ...

Osobně si filmy, které mě zajímají nejdřív stáhnu a když mě zaujme tak si ho seženu (pokud to jde ... ale zkuste si sehnat třeba Kurosawu, Tatiho, Feliniho a podobné skvosty) na DVD ... to jsem pak ochoten zaplatit i 300,- za kus.

Nestahuju kde jakou **** takže jsem tak na poměru 3:1 (stahování:koupě)
2.2.2012 17:18:04   88.103.171.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.2.2012 14:49:34   195.49.189.xxx 62
Tak za nu by som si s prepacenim neplatil. V case ked mame full hd rozlisenie v tom nevidim zmysel pokial nejde o nieco fakt stare.

Ono digitalna distribucia je to coho sa najviac dane spolocnosti boja, pretoze uz sa nemozu vyhovarat na naklady spojene s distribuciou.

Najidealnejsie by bolo kebyze mam mesacny pausal a mozem si pozriet hocico z ktoreho kolvek zariadenia, ktore vlastnim s priposobenim rozlisenim a datovym tokom. Ale to by mi potom ten film nemohli predat aj 4x. A hlavne co je podstatne ziadne reklamy, nechcene trailey a buzeracia o piratoch.
2.2.2012 15:07:06   109.233.160.xxx 162
Ono by bylo idealni mit treba 15-30 minut filmu zdarma, aby mel clovek moznost to neplatit, kdyz zjisti, ze to je uplna hovadina. A za zbytek zaplatit.
A cena? U DVD kvality v dnesni dobe HD filmu je 50Kc podle me maximum, za 720 ci FullHD bych zaplatil mozna kolem 100Kc mozna i vic.
2.2.2012 15:07:44   80.188.115.xxx 120
Pokud by to bylo v DVD kvalitě bez nějakého omezování (stáhneš a přehráváš kde je libo - mobil, notebook, tablet), pak bych dal 50-100Kč podle kvality filmu. Méně už by se to asi nikomu nevyplatilo vydávat, více už bych za to nedal já..
2.2.2012 15:13:02   114.169.239.xxx 190
Osobne nemuzu vybrat nic z uvedenych. Ja bych se priklanel k pausalu. Z mikroplateb mam fobii, tady 10Kc, tady 20Kc a pak po mesici clovek zjisti ze utratil 10000 za pic...ny. Takze ja jsem pro pausal. Ceske televizi platime prispevky a proto ji mame, takze bych tak pojal kulturu celkove, takze mesicni poplatek na necem jako itunes a neomezene si muzu koukat na co chci, poslouchat co chci a strcit si to kam chci.
2.2.2012 15:20:25   88.102.57.xxx 171
Kdyby to fungovalo uplně stejně jako Steam akorát s filmama a třeba i hudbou, byl bych ochotný jako student platit tak do 100 za fakt dobré filmy.

A jak tu kdosi psal, že za 50 kč je to pro studia likvidační, tak jo sice prodají jednomu film za 500 ale dalších třicet si ho stáhne a mají prd. Navíc když se rozšíří mezi 30 lidí tak je tu možnost že udělají referenci dalším a ti si ho taky za 50 koupí
2.2.2012 15:52:13   62.77.84.xxx 191
Za 95% filmů bych nedal nic. Protože je to plné propagandy, product placementu a skryté manipulace. Hollywoodská produkce se začíná podezřele podobat sovětským filmům, opěvujícím ty bolševické zločince. Tvůrci už dost vydělali promítáním v kinech a televizích. Za těch zbývajících 5%, na které se dá dívat i po letech, jsem ochoten platit nějaký nízký paušál. Podle statistik navzdory stahování zdarma vydělávají více a více, tak ať drží ústa.
2.2.2012 16:12:48   62.77.84.xxx 61
Zapomněl jsem dodat, že těch 5% filmů, za které bych byl ochoten zaplatit paušál, buď jako kontroverzní vůbec nevznikne nebo budou brzy zakázané. A stejně jako neplatím za to, že se dívám na reklamu, nebudu platit ani za to, že se dívám na reklamu spojenou s propagandou. Třeba až někdo po 100 filmech o globálním oteplování způsobeném lidmi natočí film o celosvětovém podvodu o globálním oteplování, to je jeden z těch 5ti %. Nějak jsem si takového spektáklu nevšiml. Howgh.
2.2.2012 16:18:31   199.36.123.xxx 100
Kdyby to byla alespoň Blu-ray kvalita
Jinak 20-50 korun, podle filmu, někde je i zadarmo hodně, svého místa na disku si cením, v 1080p bych dal za film více, 50-200, ale jde o spoustu faktorů, jestli bude bez DRM, jestli nebude se znovustažením problém, jestli bude k dispozici verze s českým i původním dabingem...
2.2.2012 16:43:28   188.191.49.xxx 10
kalda69 napsal:
jen na zacatek: uz zde nikdy nehlasuju protoze to v 99% napise hlasku ze hlasovano uz bylo

Možná je vás víc schováno za jednou adresou děkuj svému ISP.
3.2.2012 13:42:28   62.209.192.xxx 00
tak o tomhle vim a uz kolikrat to u takovychto anketnich novinek psal a navrhoval i treba filtraci na zaklade prihlaseni uzivatele ale porad ticho po pesine, takze se uz ani hlasovat nepokousim a tento postreh pridavam pokazde kdyz komentuji ankety
2.2.2012 16:44:11   93.99.63.xxx 00
dal bych 50 za dvd s orig stopou, lokalizovanou pokud existuje a titulkama v obou pripadech. za hd 100. ale soudim podle sebe, moc na filmy nekoukam a uz mam taky vyhraneny zanry.
2.2.2012 16:48:10   93.99.63.xxx 01
mam namysli samozrejme ze si to za tu cenu stahnu, ale nijak bych se nebranil tomu, kdyby to slo pustit jen 3x nebo 5x stejne jako je to npriklad u her ktery vetsinou jeou nainstalovat jen na urcity pocet pocitacu. film stejne vetsinou vic jak jednou nevidite a kdyz je to pecka tak si poridite fyzickou kopii za vetsi peniz.
2.2.2012 17:14:20   193.179.2.xxx 60
U nových věcí pod 720p nejdu. To je prostě standard. Jenom u filmů, které byly natáčeny v dobách, kdy HD ještě nebylo beru DVD kvalitu. Správná otázka měla být: "kolik byste zaplatili za stažení nového filmu ve FullHD a nebo HD kvalitě?" Pak bych klidně dal 200-300Kč v originálním zněním přímo ze země původu. Filmy jdou trochu mimo mě, protože jsem víc na seriály.
Je tragikomické, když televize vysílá širokoúhlý formát zprzněný do 4:3 s černými pruhy, přestože většina lidí snad až na pár důchodců mají nové televize s širokoúhlým rozlišením.
2.2.2012 17:34:53   88.102.118.xxx 12
Citace:
Je tragikomické, když televize vysílá širokoúhlý formát zprzněný do 4:3 s černými pruhy, přestože většina lidí snad až na pár důchodců mají nové televize s širokoúhlým rozlišením.


Tak nový pořady jsou samozřejmě natáčeny v 16:9, a ty starý natočený ve 4:3 natahovat=kvalita doprdele. Např. na Primě dávají Vraždy v Midsommeru, kt. jsou natočený v 16:9, ale oni je vysílají ve 4:3 s černými pruhy nahoře. Kdyby to totiž natáhli, nedalo by se na to koukat. 

Co se týče ceny, za DVD kvalitu do 50 Kč, za HD 200 - 300 Kč. Všechny s možností výběru jazykových stop a titulků - ne každému vyhovuje dabing. A samozřejmě bez ochrany proti kopírování a imezení regionu. Jenže to pak budeme tam, kde jsme teď.
2.2.2012 17:28:50   194.79.55.xxx 90
Popravdě, neumím si představit ideálnější kanál pro opravdu masovou distribuci, než ten digitální přes internet - jen kdyby distributoři (či vlastníci práv) chtěli. Vždyť tady můžou za přiměřený peníz "nakrmit" od fajnšmekrů po sociálně potřebné a bez větší námahy: kdo si připlatí a žádá kvalitu, proč mu nedopřát BR (analogově FLAC u hudby)? Středně náročným postačí DVD (VBR MP3), kdo má hluboko do kapsy, zaplatí málo a dostane avíčko se stereo stopou (ev. 128 kbps MP3 za pár korun). Ta škála možností, kterou nabízí digitální distro - jen chtít, že páni vydavatelé?!
2.2.2012 17:44:40   90.177.170.xxx 10
Ve skutečnosti s hudbou to tak již funguje a to nemyslím iTunes, ale samotné interprety, je jasné že populární DISCOinterpreti, vydělávají na koncertech a nosičích, ale u kvalitnějších interpretů už bývá zvykem nabízet hudbu ke stáhnutí za peníze a to ve studiové kvalitě, což opravdový "audiofil" s "jůjinou" (ESI Juli@)v compu opravdu ocení...

+ REALworld records ve spolupráci s Bowers & Wilkins, založily web na způsob steamu pro stahování hudby ve "studiovce" a to za cenu ne za album, ale paušální s neomezeným stahováním...
2.2.2012 17:31:56   90.177.170.xxx 24
Já osobně bych filmy ve virtuální podobě (soubor) vůbec nekupoval, mám rád prostě "placku v ruce"...

Co se stahování filmů týče, tak samozřejmě stahuji v DVD formátu pro posouzení kvality a poté vypaluji, pokud jde o opravdovou kvalitu, nebo špatně sehnatelný film, tak zakoupím originál klidně za 400,-, ale pokud jde o film dobrý ale ne super, tak čekám dokud nevyjde ve verzi "trafika 69kč" a tímto způsobem postupně zaměňuji kopie za origináli...
2.2.2012 17:35:54   188.175.127.xxx 102
1. nevim jak vy - ale ja mam ve zvyku si zbozi co kupuju vyzkouset - coz u filmu je jak se zda protizakonne - nevim jak vy - ale ja rozhodne nebudu kupovat zajice v pytli. Nebo si snad kupujete kalhoty v obchode a nevyzkousite je?

2. u "bezneho" nakupovani plati to, ze za nejaky produkt platim jen JEDNOU. Proc to neplati u filmu? Cim je film jiny? Soucasna praxe je nemoralni a nema obdoby u zadneho jineho zbozi. I u pocitace (krom nejakych zvlastnich vyhimek) plati ze kdyz si koupim software tak si ho porad muzu vzdy a kdykoliv nainstalovat na svoje PC a zase odinstalovat a zase nainstalovat. A to vse aniz bych znovu platil vyrobci SW. Stejne tak jakykoliv jiny produkt. Nejdete prece do obchodu, nekoupite si rohlik a pak pokazde neplatite znovu za ten samy rohlik? Pokud jednou za dilo zaplatim tak bych nemel byt nucen platit znovu. A znovu. A znovu. Ale jak se zda tak autori resp. organizace je zastupujici si to mysli. Nezda se vam silene za jeden produkt muset platit porad dokola?
3.2.2012 00:24:36   88.103.171.xxx 31
Nemas pravdu. U filmu musis koupit zajice v pytli. Kdyz jdes do kina tak taky nevis jestli se ti bude libit. Kdyz si kupujes hudbu, taky nevis jestli se ti bude libit. U softwaru taky nevis jestli bude dobry atd... Vzdy kupujes naslepo. Jinak od ceho jsou recenze?
3.2.2012 08:23:01   81.30.240.xxx 20
Ohledne hudby, pokud si clovek nekupuje nejvetsi mainstream, tak vetsina muzikantu dava skladby na youtube, tak si je muze v pohode poslechnout. Ja si kupuju akorat muziku, kterou chci poslouchat (ne pouzivat jako podklad), kupuju zasadne LP, ze ty nejsou postizeny loudness war, kvuli tomu, ze se musi jinak masterovat nez cd/mp3, navic to neni ztratova investice.
2.2.2012 17:55:19   93.99.142.xxx 60
Já myslím že například výrobce her nelikviduje hlavně pirátství ale většinou katastrofální kvalita nových titulů.Poslední dobou mně už hraní her moc nebaví protože málo která hra je opravdu dobrá a za nějaký šmejd co dohraju za 5 hodin a má to grafiku jako hra stará 5 let nedám ani korunu.Když vyjde občas něco dobrého tak si to rád koupím.Myslím si taky že tato dohodaa pirátství určitě nezabrání,jen se to místo z internetu bude zase jako před lety tahat z videopůjčoven a vyměňovat v hospodách.Jen počet "stažení" v hospodě se nedá dohledat tak to nebude tak okaté.
2.2.2012 18:11:48   62.77.84.xxx 30
net.Xtreme napsal:
Kdyby to byla alespoň Blu-ray kvalita
dabingem...
Většina BD edic starších filmů není nový sken z filmového masteru, ale počítačově zvětšené a doostřené DVD. To si mohu udělat několika parametry v playeru taky. Nedivím se, že takové šmejdy nikdo znalý nekupuje.
2.2.2012 18:17:49   90.181.67.xxx 10
nějaký odkaz na příklad?
2.2.2012 21:23:56   173.254.216.xxx 40
To je možné, i když co já vím, tak třeba u Terminátora si dlai docela záležet, aby to nebylo jen "doostření DVD" nicméně jsem měl na mysli i vzhledem k anketě nové filmy, které se běžně točí v 1080p...a to nemluvím o Hobitovi, pak je i 1080p směšně nízké rozlišení:-)
2.2.2012 22:28:47   94.230.152.xxx 42
nové filmy se točí nejméně ve 2K, ale většinou spíše v 4K. ale také nechápu proč je možné sehnat maximálně 1080p, to je na dnešní dobu už přežitek
3.2.2012 00:27:49   88.103.171.xxx 40
Prezitek, jo? A ty mas doma 4K monitor, lojzo?
6.2.2012 08:33:44   62.209.192.xxx 00
prave ze jediny na cem by to slo zobrazit je nekolik monitoru protoze jinak sem ted zbezne nenasel nic (televize, projektor) co by zobrazovalo vic jak fullHD, takze zaver je jednoznacny dokud nebude mit televize lepsi rozliseni jak 1920x1080 tak se proste do distribuce ani 2k nebo 4k filmy nedostanou, protoze jediny co toto muze zobrazit je PC na ktere stejne distributor nebude brat zretel protoze radsi vyda nizsi kvalitu nez aby o tu nejlepsi prisel diky piratstvi na PC
2.2.2012 18:18:09   85.237.227.xxx 40
Vzhľadom na to, že to nedodajú na žiadnom médiu, ktoré umožní jeho uskladnenie a opätovné pozretie, tak maximálne 1,- € (25,-) kč. Myslím , že pri tých množstvách je to viac ako dosť :-).

Za dobrý film na optickom médiu do 5,- € za DVD a do 10,- € za Blu-Ray.

Inak pozretie filmu (aby sa človek mohol rozhodnúť, či ho kúpi, alebo nie) v nízkej kvalite by mohlo byť aj zadarmo.

Ak sa mi po pozretí zadarmo, alebo trebárs za to 1,- € bude páčiť kúpim DVD, alebo Blu-Ray, alebo digitálne vo vyššom rozlíšení (ale cena musí byť nižšia ako na médiu). Za to som ochotný zaplatiť vyššie uvedené ceny.

Ak sa nebude dať lacno pozrieť nekúpim to.
Načo by som kupoval mačku vo vreci ?
2.2.2012 18:51:29   62.77.84.xxx 00
shipo napsal:
nějaký odkaz na příklad?
Téměř všechny BD edice starších filmu starší dvou třech let. Tedy když to masivně začalo. Posledni věci, jako třeba Platoon nebo Marketa Lazarova jsou naopak skutecne nove skeny, coz je vynikajici.
2.2.2012 19:53:11   85.71.230.xxx 60
Full HD monitory a televize dneska prodávaj v Kauflandu, takže DVD kvalita má nějakou cenu leda u filmů z minulého tisíciletí. Naopak, za 1080p BRay bych zaplatil i několikanásobek ceny kinolístku, kdyby byl digitálně dostupný třeba pár dní po premiéře. Ať si nechaj svoje optické placky v krabicích, já si nechám svoje eura. Schválně, kdo to dýl vydrží.
2.2.2012 20:55:08   62.77.84.xxx 60
TankGeorge napsal:
Full HD monitory a televize dneska prodávaj v Kauflandu, takže DVD kvalita má nějakou cenu leda u filmů z minulého tisíciletí. Naopak, za 1080p BRay bych zaplatil i několikanásobek ceny kinolístku, kdyby byl digitálně dostupný třeba pár dní po premiéře. Ať si nechaj svoje optické placky v krabicích, já si nechám svoje eura. Schválně, kdo to dýl vydrží.
Za autorská práva na některé filmy jsem zaplatil už potřetí, poprvé na VHS, pak na DVD a teď na BD. Tou ACTA mě tak dožrali, že už nekoupím nic. Jsou jako berňák, čím více je krmíme, tím více chtějí žrát. Přitom podle výročních zpráv a statistik zisků se filmový průmysl neměl nikdy tak dobře jako teď. Tak to ještě sakra chtějí ? Asi tu libru masa.
3.2.2012 00:35:10   88.103.171.xxx 02
To je asi stejnej nesmysl jako kdybych rekl ze jsem zaplatil trikrat, protoze jsem si koupil 3x naprosto stejny BDcko. Proc jste to proboha delal?!?!?!!
2.2.2012 21:04:35   62.77.84.xxx 20
kvolaa napsal:
TankGeorge napsal:
Full HD monitory a televize dneska prodávaj v Kauflandu, takže DVD kvalita má nějakou cenu leda u filmů z minulého tisíciletí. Naopak, za 1080p BRay bych zaplatil i několikanásobek ceny kinolístku, kdyby byl digitálně dostupný třeba pár dní po premiéře. Ať si nechaj svoje optické placky v krabicích, já si nechám svoje eura. Schválně, kdo to dýl vydrží.
Za autorská práva na některé filmy jsem zaplatil už potřetí, poprvé na VHS, pak na DVD a teď na BD. Tou ACTA mě tak dožrali, že už nekoupím nic. Jsou jako berňák, čím více je krmíme, tím více chtějí žrát. Přitom podle výročních zpráv a statistik zisků se filmový průmysl neměl nikdy tak dobře jako teď. Tak to ještě sakra chtějí ? Asi tu libru masa.
http://www.root.cz/zpravicky/producenti-lzou-o-stavu-trhu-ten-raketove-roste-a-trha-rekordy/?odkud=boxik
2.2.2012 21:11:03   213.220.219.xxx 30
Netflix a hulu, stejná cena jako maj amíci a jsem spokojenej.
3.2.2012 00:37:27   83.208.170.xxx 40
Yiri napsal:
To je problem. Kazdymu se libi neco jinyho, kazdyho bavi jina komedie, nekdo rad akcni oddechovky, nekdo zas thrilery.
Ja bych to udelal tak, ze by byl ucet na ktere by se kupovaly filmy za dvacku, ktery bych si mohl stahnout opakovane. A takovej ucet by se pak pucoval ruzne lidem.
lol, nenechte se vysmat, takle to nikdy fungovat nebude, jsou to podle me utopie, mozna neco podobnyho bude ale nebudou to ceny, ktery ocekavate.

Koupím si v obchodě stůl (=film), v prodejně je krásný , vypadá bezchybně (=trailer), doma ho postavím a má jednu nohu o 2 cm kratší (= propadák). Stůl jdu reklamovat, ale za film mi nikdo peníze nevrátí. Tzn. věc bez záruky má být za cenu čínského padělku, tj. ta dvacka by se dala považovat za akceptovatelnou.
3.2.2012 11:06:23   88.103.171.xxx 00
Ja si nedovedu predstavit, co by tocily za filmy, kdyby vedeli ze se bude prodavat za dvacku. Jinak k tomu problemu s reklamovanim filmu: to se samozrejmne resit nemuze a podle mne to ani nejde, ani v kinech se to dnes neresi, vidis trailer, jdes na to, nelibi se ti to a taky nejdes do pokladny, at ti vratej prachy. Proste filmy nejsou stoly, nejsou to vubec prakticky veci potrebny k zivotu, nemuzes si na ne sahnout, muzes se jenom divat. Ale takovych veci jako jsou filmy je cela rada, celej zabavni prumysl je takovej a reklamace v nem neexistuji.
3.2.2012 00:43:51   81.200.55.xxx 00
SNowie napsal:
Netflix a hulu, stejná cena jako maj amíci a jsem spokojenej.

dodal bych i stejne akce ne jako v americe studenti za windousy zaplati 200 a tady za studentskou licenci chtej 3000 Kc to jako v americe je kurz korun dolaru kee 0,0030 ?? Jestli jo tak uz vim kde budu travit duchod
3.2.2012 02:43:26   147.229.222.xxx 10
Nejlepší by bylo, kdyby cena filmu byla taková, že si ho pak může stáhnout kdokoli a nemá potřebu ho dále nějak šířit. Tzn.:
Je lepší mít jednoho diváka za 200Kč nebo 10 potencionálních diváků? Výnos je stejný a film za dvě kila si prostě prakticky nikdo nekoupí.

Řešení by bylo udělat nějaký dnes běžný server jako czshare/ulozto/sharerapid.... a normálně prodávat za rozumnou cenu kredit. Částky už by se nějak přerozdělovali autorům.

Jenže tohle má pořád dost podstatný mouchy, např.: film bude muset určitě vycházet z nějaké distribuce, takže některé filmy by prostě k sehnání nebyly. Problém č.2: dneska se film v DVD kvalitě nechá stáhnout v přepočtu na kredit asi za 3Kč.

Kdyby se doladily tyto "detaily" tak.....asi tak
3.2.2012 07:30:38   193.87.130.xxx 11
Anketa bohuzial nie je pre mna. Ceny za spomenutu kategoriu filmov v DVD pozicovni su na urovni 30 Sk (1 €), alebo 25 Kc, niekedy aj menej. Tolko vsak nie som ochotny dat za stiahnutie. V mojom pripade 0,20 € za DVD5 film a 0,30 € za DVD9 film.

Kategoria 50 Kc ani dvacka teda pre mna nie su. Ale dal som dvacku, lebo je to najblizsie k tym 6-9 Sk (5-7 Kc), co som ochotny dat za stiahnutie.
3.2.2012 12:07:35   193.95.172.xxx 10
Mas pravdu, anketa (a dovolim si povedat ze cely tento server) nie je pre socky. 10-15 Kc dnes stoja noviny, neviem kto by ti predal film za polovicu.
3.2.2012 09:01:00   89.173.96.xxx 00
Kvailita filmu je dôležitá. A mne už DVD kvalita nie je dostačujúca. Zaujíma ma BlueRay a 3D. Človek si nekupuje drahý HW a televízor aby si mohol kúpiť film v DVD kvalite a ešte k tomu pol roka po vydaní.
3.2.2012 09:36:48   93.99.142.xxx 00
extracop napsal:
Ono by bylo idealni mit treba 15-30 minut filmu zdarma, aby mel clovek moznost to neplatit, kdyz zjisti, ze to je uplna hovadina. A za zbytek zaplatit.
A cena? U DVD kvality v dnesni dobe HD filmu je 50Kc podle me maximum, za 720 ci FullHD bych zaplatil mozna kolem 100Kc mozna i vic.


což nehrozí ze stejného důvodu jako neexistence dema u her...
3.2.2012 12:03:59   193.95.172.xxx 00
Mas trailery a ked ti to nestaci, pockaj par dni a precitaj si recenzie. Neviem si predstavit kto by pozeral 30 minut filmu a potom by to zrusil.
6.2.2012 09:29:47   62.209.192.xxx 00
jo a obcas jsou jediny dobry sceny v trailerech
3.2.2012 12:02:21   193.95.172.xxx 31
Hlasoval som za 150 kc, asi tolko ako som v CR platil za listok do kina. Idealne by ale boli dve moznosti; za 100 kc si mozem stiahnut film ktory si pozriem raz a nasledne sa automaticky zmaze, pripadne si mozem po prvom pozreti priplatit dalsich 100 kc a mat ho odblokovany pre neobmedzeny pocet zhliadnuti. To iste by mohlo platit pre PC hry; povazujem za zvratene ked ma zaplatit rovnake mnozstvo penazi za Call of Duty ktore prejdem za jeden den aj za GTA IV ktore uz hram tri tyzdne a som niekde v polovici (pripadne za hry typu Age of Empires ktore som mal nainstalovane niekolko rokov)

Btw byvam v Irsku, moj rocny prijem v prepocte na Kc prevysuje pol miliona a maximalna cena, ktoru som tu videl za film, bolo €20 (500 Kc) za novy film na Blu-Ray, neviem ci pri tom este nebol druhy bonusovy disk. Priemerny novy film na DVD tu stoji asi €10 (250 Kc), co zodpoveda cene listku do kina v centre mesta. Starsie filmy sa predavaju za cca €5-8, pripadne v akciach kde mozete kupit naraz 2-3 DVD za zvyhodnenu cenu. Su aj vynimky, predvcerom som kupil nove DVD Four Lions za €3, to som si povedal ze vazne nema zmysel stahovat (aj ked minuly tyzden som stiahol 3 dalsie filmy) ktore mali premieru len nedavno a DVD som v obchode este nevidel.

Btw v suvislosti s Four Lions musim mat este jeden navrh; zrusit reklamy na DVD. Ak stiahnem film z torrentu, dvakrat kliknem na subor a pozeram. Ked kupim DVD, musim preskakovat asi desat ko**tin kym sa vobec dostanem k tomu co chcem pozerat.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

70 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.