LucidLogix zastavil vývoj multi-GPU řešení Hydra
autor: Lukáš Voříšek , publikováno 22.1.2012

Přes počáteční nadšení a světlou budoucnost nejsou výsledky prodejů nijak dobré a zdá se, že zákazníci oželí karty od více výrobců a vystačí si s SLI a CrossFire. 

Když Hydra dorazila na trh, většina z nás neskrývala nadšení a věřila v úspěch tohoto multi-GPU řešení. Čip Lucid Hydra umožnil zákazníkům využití více grafických karet od různých výrobců, nebo dvě různých generací od stejného. Znamená to, že stačí vlastnit starší kartu a k ní např. dokoupit novější, přičemž o jejich spojení se postará právě Hydra, ať už mají rozdílnou architekturu, nebo ne.

Pěkný popis a test Hydry naleznete v našem testu MSI "Big Bang" Fuzion - Lucid Hydra 200 v akci

LucidLogix zastavil vývoj multi-GPU řešení Hydra

K úspěchy technologie Hydra nepřispěla ani podpora SLI a CrossFire ze strany  AMD a Intelu. Zástupce společnosti MSI řekl, že firma namá v plánu žádné výrobky obsahující čipy Hydra a jediné desky, které budou k dostání jsou ty již vydané. Na oficiálních stránkách výrobce se o výrobku samotném téměř nic nedočtete a jediné co zůstalo je stažení nejnovějších ovladačů a podpora.

LucidLogix zastavil vývoj multi-GPU řešení Hydra

Podle serveru OverClockers.ua je již projekt dlouhou dobu zmražen a neprobíhá další vývoj. Za vše prý může nízký zisk a malý úspěch, který se přes obrovské finance nalité do projektu nedostavil. V budoucnu je možné, že Lucid Hydru prodá a my jej uvidíme na trhu pod jiným názvem.

Zdroj: TechPowerUp!



Tagy: GPU  čip  multi-GPU  Lucid  Logix  Hydra  nVidia  AMD  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.1.2012 09:51:08   212.67.93.xxx 213
Podle mě je to podobné jako PhysX, bez velké a dlouhodobé podpory je to prostě neživotaschopná technologie, kdyby ji zakoupil třeba Intel a protlačil do svých chipsetů, tedy v podstatě deska s procesorem od Intelu by podporovala Hydru, mělo by to značnou šanci na úspěch, na pár deskách s nijak extra dobrými výsledky ale zřejmě nerentabilní.
23.1.2012 10:13:57   213.226.234.xxx 17
Taky bych v tom neviděl takové využití, i když někde to jelo celkem pěkně ... (Jinka chybička se Vám vloudila: že firma namá v plánu) ;)
23.1.2012 12:59:50   78.45.165.xxx 71
Bylo jasné že toto se neprosadí. Celej koncept byl od začátku špatnej. Ten čip je jen PCI-E switch, něco jak NV200 of Nvidie či ty čipy od PLX. Vše ostatní je jen řešeno SW cestou. A Rendering probíhá klasicky přes AFR tudiž to má všechny nedluhy CF i SLI a navíc to má mnohem slabší SW podporu. Kdyby to udělali HW cestou, ala upravili GPU drivery, tra věc by měla vlastní paměťovej buffer kde by byl framebuffer kde by se ral-time skládal obraz z vícero GPU do jednoho snímku a tím by se vytvořilo velice efektivní řešení jaké používaly profesionální systémy, třeba 3Dlabs Wildcat 800., ala věc kde multiGPU škálu a nedluhy typu větší inputlag či microstutering neexistují, úspěch by to mělo. Ale tohle bylo z větší části SW řešení, a kdyby to šlo vyřešit SW cestou, ž by to dávno ATI i NV udělali. Dokud neodejde AFR nemá to smysl.
23.1.2012 19:03:16   217.119.123.xxx 10
Predpokladám, že rovnako dopadne aj Virtu. Efekt šetrenia je rozporuplný. Väčšiu úsporu sa mi podarilo dosiahnuť bez Virtu a to programom Gibabyte OC GURU, ktorý na karte Gigabyte HD 6870 vypína napájacie fázy.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

12 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.