iPad 3 bude mít vyšší rozlišení. Vyrábět se začne v lednu
autor: Mirek Kočí , publikováno 21.11.2011

Přední výrobci LCD panelů začali s dodávkami displejů pro příští generaci iPadu. Podle některých zdrojů bude jeho rozlišení vysokých 2048 × 1536 px.

Podle tchajwanského deníku Digitimes dodali v minulých dnech přední výrobci LCD panelů – LG, Samsung a Sharp, společnosti Apple milion displejů s vysokým rozlišením, které budou použity v příští generaci iPadu.

Nepřehlédněte: Apple obnoví v roce 2012 všechny pruduktové řady. iPad 3 nejdříve v červnu?

V prosinci se má produkce zvýšit až na dva miliony kusů, v tu dobu začnou s dodávkami také výrobci dotykových vrstev. iPad 3 se pak v závodech společnosti Foxconn začne vyrábět na počátku příštího roku.

Zatím není potvrzené, jaké rozlišení příští generace jablečného tabletu nabídne. Podle některých zdrojů bude mít oproti současnému 1024 × 768 px čtyřnásobné rozlišení 2048 × 1536 pixelů. Hustota bodů na palec by v takovém případě vzrostla ze současných 132 ppi na obstojných 264 ppi.

Další zdroje ale přicházejí s informacemi, že iPadu 3 bude mít 9,7" obrazovku s rozlišením „jen“ 1600 × 1200 pixelů.

iPad 3 bude mít vyšší rozlišení. Vyrábět se začne v lednu

Zdroj: Digitimes



Tagy: apple  ipad  displej  obrazovka  sharp  lg  samsung  ipad 3  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.11.2011 14:44:30   146.102.152.xxx 413
Spíš bych věřit tomu 2048 × 1536, než 1600 × 1200. Apple pravděpodobně pro udržení kompatibility GUI aplikací bude preferovat změny rozlišení v celých násobcích. "nestandartní" 1k6*1k2 by způsobilo spoustu problémů s nekompatibilitou uživatelského rozhraní.
21.11.2011 17:15:21   77.247.224.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.11.2011 17:18:02   85.70.59.xxx 63
Myslím si, že to bude 1600x1200. Je to 4:3 stejně jako 1024x768 takže nevidím žádné problémi s kompatibilitou a už i 1600x1200 je docela hodně na tak malý displej. Těch 2048×1536 se mi zdá docela pohádkových.
21.11.2011 18:09:22   95.103.61.xxx 45
to jonny: ak by trpel "nekompatibilitou", tak sme tam, kde aj windows a apple by ma sklamal. Ja si skor neviem predstavit take velke rozlisenie na takej malej ploche a jeho dopad na vykon a ergonomiu aplikacii.
Je druhorade, ze i 1600x1200 je zbytocne vysoke rozlisenie. Su tu extremisti, pre ktorych bude pismo vzdy kostrbate a grafika nedokonala. Nedokonalosti oka im nic nehovoria.

Zaujimala by ma aj efektivita vyroby takehoto lcd. Ratam, ze tam bude vyssia chybovost a viacej mrtvych bodov.
21.11.2011 20:34:44   90.181.30.xxx 10
Mrtvý bod aby se ale hledel pod mikroskopem.
Mám 1400x1050 už několik let na 12" a zdá se mi to ideální.
21.11.2011 18:01:49   158.193.64.xxx 112
Silne pochybujem o tak vysokom rozlíšení ... bolo by to pekné, ale je to viac než nereálne ... ktorý SoC má výkon dostatočný na to, aby dokázal rozbehať nejakú hru v takom vysokom rozlíšení??? Resp. aký dopad by to malo na spotrebu???
21.11.2011 18:34:08   90.177.170.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.11.2011 19:50:20   158.193.64.xxx 30
A myslíš, že Tegra 3 zvládne nejakú hru v tom rozlíšení??? Je to jej maximálne rozlíšenie ... Apple zastáva názor, že jeho iOS zariadenia sú aj náhradou za handheldy, ale s takýmto rozlíšením len ťažko ... museli by to riešiť cez upscaling, ale kvalita obrazu potom ide prudko dole ...
21.11.2011 21:38:04   82.128.188.xxx 60
Pokud bude mít rozlišení v násobku stran (2048x1536), nevidím v upscalingu jediný problém. Sice se nevyužije plný potenciál displeje ale to u většiny her vadit nebude. A naopak u výkonově nenáročného zobrazení textu rozlišení bude plus
22.11.2011 07:58:29   158.193.64.xxx 11
Najväčším problémom pri upscalingu budú textúry s nízkym rozlíšením ... pri prechode z 3GS na 4 to až také výrazné nebolo (i keď rozdiel oproti HD verziám hier bol celkom badateľný), pretože majú menšie displeje, ale na iPade to bude doslova biť do očí ...
22.11.2011 03:18:53   213.220.219.xxx 60
Tegra 3 má slabší GPU než A5 a v A6 bude určitě ještě silnější kousek ...
http://www.heise.de/newsticker/meldung/Erste-Grafikbenchmarks-von-Nvidias-Tegra-3-1381018.html
21.11.2011 21:57:13   90.180.153.xxx 01
To se říkalo už když aple u iphonu přecházel z 480x320 na 960x640, apple chtěl "retina display" už v iPadu 2, ale produkce nebyla tak dobrá a cpu to moc nezvládaly - to změní apple A6 (a u konkurence tegra 3) které budou generačním skokem, takže i přes vyšší rozlišení iPad 3 rozběhá všechno zhruba stejně nebo malinko líp než iPad 2 a spotřebu displeje vyváží zase spotřeba SoC která bude nižší.
21.11.2011 22:51:15   158.193.64.xxx 22
Keby Apple chcel Retinu v iPad 2, musel by zmenšiť uhlopriečku alebo použiť rozlíšenie omnoho vyššie ako 2048x1536 ... a ver tomu, že bez upscalingu na tom nepobeží žiadna hra, možno niečo typu Angry Birds, Fruit Ninja a pod. ... skok z 0,78Mpix na 3,15Mpix je ďaleko väčší než z 0,15Mpix na 0,61Mpix; nemyslíš???
21.11.2011 23:10:46   90.180.153.xxx 20
Je to stejný skok (4 násobný), s tím že to není pravá retina displej s apple marketing už poradí a upscaling fungoval v iphonu 4 z 3GS naprosto v pohodě a většina vývojářů uvedla "HD" (960x640) verzi svých aplikací během několika týdnů, byl to celkem bezbolestný proces. A sorry ale nebyl bych si tak jistej kdybych nesledoval novinky okolo applu denně už pár let - "rumors" okolo retina displeje pro iPad tu jsou už od vydání iPhonu 4 a v posledních několika měsících je to už na 100% jistá záležitost protože LG a samsung na tom intenzivně makají a otázkou je jedině jestli dokážou vyrobit dostatečný počet diplejů - viz : http://www.macrumors.com/2011/10/27/lg-and-sams ung-still-struggling-with-retina-ipad-3-display/
22.11.2011 07:55:47   158.193.64.xxx 38
A aj si videl ako tie upscalované hry vyzerali? Ja áno a v porovnaní s tými, ktoré bežali v natívnom rozlíšení to bol des ... a to nehovorím o veľkosti textúr a náročnosti na pamäť ... proste dnes ešte nikto nevyvinul SoC schopný zvládnuť hry v tak vysokom rozlíšení a bodka ... a iPad 3 NEBUDE MAŤ RETINU! Ani s rozlíšením 2048x1536 nedosiahne čo i len 300 ppi, tak aká Retina??? Dianie okolo Apple sledovať môžeš, ale nejak ti uchádzajú podstatné fakty ...
22.11.2011 10:57:21   195.113.242.xxx 31
Bereš všechno moc doslovně. Retina neznamená nějakou konkrátní hodnotu dpi. Je to prostě displej s vyšší hustotou pixelů.
22.11.2011 11:29:28   158.193.64.xxx 02
Práve že to neberiem doslovne ... písal som tam o 300 ppi a na túto hodnotu sa odvolával Apple pri predstavení Retiny ... je to hodnota kedy už ľudské oko z určitej vzdialenosti nerozozná jednotlivé pixely ... a iPad 3 by mal mať cca 260 ppi ... museli by zmeniť hodnotu vzdialenosti, aby to ľudské oko nedokázalo rozoznať, ale potom je teoreticky každý displej Retina ...
22.11.2011 18:33:56   213.220.219.xxx 10
Retina display je marketingový název a jako takový ho můžou nalepit na cokoliv se jim zlíbí. Stačí jen argument, že na tablet se člověk dívá z větší vzdálenosti a retina display pro tablet hned může mít "pouze" 254 ppi.
21.11.2011 18:24:04   83.240.19.xxx 73
Já naopak věřím, že to bude násobek současného rozlišení. Je to jediná správná cesta. Oni to dokážou.
21.11.2011 19:57:03   195.178.73.xxx 65
ludia si kupuju notebooky s rozlisenim 1366x768 a nevedia to rozoznat od od hociakeho ineho rozlisenia trebars aj VGA(ano uz som sa stretol aj stym a nie raz), takze nevidim zmysel v tablete s 2048x1536 ani 1600x1200 ... je to nieco co umelo navysi cenu lebo to ma super rozlisenie a vidite te detaily na tych fotkach no nadhera presne takto si predstavujem argumenty v iStore alebo iStyle? v CR...
21.11.2011 20:37:34   158.193.64.xxx 25
ale na niečo tých ľudí predsa treba nalákať ... viac ako vyššie rozlíšenie by mohli pridať nejaký USB port, čítačku kariet atď.
22.11.2011 13:30:53   62.209.192.xxx 01
USB ti tam nedaj aby si tam nemohl davat aplikace ktere jsi nezaplatil Applu (to ze jsou nejake free neni prece argument je tady prece online appstore kde se daji stahnout), to co Jobs driv prosadil, dnes zavrhuje a to je fakt
22.11.2011 15:11:49   158.193.64.xxx 00
USB tam samozrejme je, ale je v tom proprietárnom konektore ... a JB umožňuje inštaláciu aplikácií, ktoré nemusia byť kúpené ....
21.11.2011 21:59:07   83.240.19.xxx 53
Oni samozřejmě mohli přidat USB/čtečky už dříve (když nepočítáme camera connection kit). Nestojí to nic. Ale nabouralo by to celý concept ovládání, byl by potřeba file manager, aplikace by musely dostat podporu otevírání/zavírání souborů, atd.. Výsledkem by byl totálně jiný koncept ovládání. Podle mě horší pro většinu lidí. Zařízení, sice flexibilnější ale podstatně hůř použitelné - tuctový Android.
21.11.2011 22:03:43   83.240.19.xxx 60
kubco2 napsal:
e nevidim zmysel v tablete s 2048x1536 ani 1600x1200 ... je to nieco co umelo navysi cenu lebo to ma super rozlisenie...


To je hloupost. Hranice lidského oka pro pozorovací vzdálenost k tabletu je cca 300ppi. Současný ipad má cca 132ppi. Iphone 3GS měl 163ppi a 4/4S 326ppi. Rozdíl mezi 3G a 4 je velice patrný i pro slepého.
21.11.2011 22:06:55   83.240.19.xxx 30
Můžou klidně renderovat hru v menším rozlišení když na to přijde a přesto může být displej 2048x1536.

Ale věřím, že PoverVR dodá zase pořádně výkonnou GPU.
22.11.2011 03:50:29   213.220.219.xxx 83
podle obrovského (a možná až zbytečného) výkonu GPU v iPadu 2 bych odhadoval, že měli tohle rozlišení plánované už pro něj ...
22.11.2011 10:30:49   158.193.60.xxx 13
zas tak obrovský nie je ...
22.11.2011 18:28:46   213.220.219.xxx 10
v absolutních číslech samozřejmě za například desktopovými grafikami hodně zaostává, ale v konkurenci ostatních jasně vede, A5 je také kvůli němu zdaleka největší SoC, tohle muselo mít nějaký důvod

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

40 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.