grafika-pro-mobilni-zarizeni-s-directx-11-a-10-vyssim-vykonem-to-bude-mali-t658-od-arm
Novinka Grafika pro mobilní zařízení s DirectX 11 a 10× vyšším výkonem. To bude Mali-T658 od ARM

Grafika pro mobilní zařízení s DirectX 11 a 10× vyšším výkonem. To bude Mali-T658 od ARM

Ondřej Košťál

Ondřej Košťál

11. 11. 2011 06:00 8

Nové grafické čipy budou mít zcela novou architekturu, budou stavět na unifikovaných jednotkách, stejně jako všechny dnešní počítačové grafické karty.

Reklama

Před pár dny byla oficiálně představena Tegra 3, neboli Kal-El, od nVidie. Ta bude nyní nějakou dobu nejvýkonnějším mobilním čipem. Připomeňme si, že Tegra 3 má 5 procesorových jader (4 plnohodnotná a 1 úsporné pro základní operace) a grafickou část GeForce. Pomalu ale jistě se dostáváme na úroveň kvality konzolí. Rozdíl, mezi hrami na tabletech a konzolích se rapidně snižuje hlavně kvůli zastaralosti konzolí. ARM příští rok uvede nová procesorová jádra Cortex A15. Spolu s nimi se objeví i úplně nová grafika s novou architekturou.

Grafika pro mobilní zařízení s DirectX 11 a 10× vyšším výkonem. To bude Mali-T658 od ARM
i Zdroj: PCTuning.cz

V současnosti nejvýkonnějším grafickým jádrem je Mali-400 MP4, které najdeme například v telefonu Samsung Galaxy S II s procesorem Exynos. Následníkem této grafiky bude příští rok Mali-T604, což bude první grafika nové architektury Midgard. Tato grafika bude vůbec první, která bude používat unifikovanou architekturu. Všechny dnešní architektury využívají stále oddělených pixel a vertex shaderů. Každý shader Mali-T604 bude obsahovat dvě aritmetické a jednu texturovací jednotku. Nové SoC čipy s Mali-T604 mohou mít od jednoho po čtyři grafická jádra. Těchto čipů se dočkáme v polovině roku 2012 na 28 nebo 32nm výrobním procesu. ARM slibuje výkon 68 GFLOPS.

Co bude dál? Další na pořadníku je Mali-T658, které bude 10× výkonnější než dnešní nejrychlejší grafika Mali-400. T658 staví také na unifikované architektuře Midgard a může obsahovat až 8 grafických jader. Procesory s těmito grafickými jádry přijdou na začátku roku 2013 na 28 nebo 32nm výrobním procesu. Grafické části budou podporovat také velké množství API. Například DirectX11 od Microsoftu, OpenGL ES a OpenVG, případně pak výpočetní OpenCL, RenderScript a DirectCompute. Pomalu se blíží doba, kdy nebudou potřeba notebooky, ale pouze telefony s dokovacími klávesnicemi. Budeme k nim ale potřebovat neustálé napájení.

Zdroj: AnandTech

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama