V AMD nezůstal od rána kámen na kameni
autor: Z. Obermaier , publikováno 4.11.2011

Ráno jsme vám oznámili, že se v AMD bude propouštět. Známe detaily zemětřesení jež se dotklo všech oddělení.

V AMD nezůstal od rána kámen na kameni

Tento člověk se pro 1400 zaměstnanců společnosti AMD stal noční můrou a katem. Nový ředitel Rory Read doslova zmasakroval značnou část firmy a jejích zaměstnaců. AMD dnes rozeslalo tiskovou zprávu ve které ohlašuje propuštění deseti procent zaměstnanců, v rámci úspor a lepší budoucí konkurenceschopnosti AMD. Ve chvíli kdy jsme u nás tuto zprávu četli, bylo už téměř vše ale dokonáno. Zemětřesení totiž začalo už v úterý 1.listopadu, kdy stovky lidí obdrželo výpověď. Z ničeho nic, ze dne na den.

Propuštění zaměstnanci se ale už začínají rozkoukávat a komentují svůj osud na sociálních sítích. Dozvídáme se první jména a oddělení kde "Krvavý Rory" řádil nejvíce. Někteří z nich dokonce vynesli i mail zaměstnancům jež ředitel posílal a kde obhajuje své řádění. Tato situace se totiž nazvat jinak nedá, razance výpovědí měla kadenci těžkého kulometu. Některá celá oddělení zanikla, jiná zhubla i o více než polovinu. Z různých tweetů a komentářů zhrzených pracovníků AMD se postupně uceluje obrázek koho se nejvíce propouštění dotklo.

V první linii na odstřel byl marketingový tým. Z jeho vedení šli téměř všichni. A nešlo o žádné malé ryby, došlo i na vice-prezidenty a šefy celých regionálních zastoupení. Došlo i na běžné PR agenty po celém světě. Marketing a PR oddělení zhublo o stovky lidí ve všech zemích a státech kde je pobočka. Tím to ale nekončí, bylyi odejiti vývojáři a architekti procesorů, zeštíhlen byl i tým tvořící grafické karty. Podle dobře informovaného zdroje se zmenšil i tým tvořící ovladače pro grafiky. V tuto chvíli ještě neznáme všechny detaily, časem se ale jistě dozvíme kdo další se rozloučil. Podle T. Valicha byl také rozpuštěn tým připravující recenze produktů a jejich podklady, pravděpodobně díky "výkonu a přijetí" Bulldozeru. Propouštění se nevyhlo ani týmům pracujícím na profi grafikách FirePro, serverových produktů a mobilních zařízení.

Na to, jak je Rory ve své funkci krátce se tedy pořádně rozšoupl. Tohle nejde zrealizovat za den nebo týden, to muselo být v přípravě měsíce. Pokud se ptáte jak to ovlivní uvádění dalších produktů, tak odpovídám, že velice významně. Do konce roku s velkou pravděpodobností nečekejte od AMD nic. Nezbyl skoro nikdo, kdo by případné nové grafiky vůbec novinářům a veřejnosti odprezentoval, vyrobil pro ně sjady a poslal samply. Z tohoto týdne se bude AMD vzpamatovábat měsíce. Na druhou stranu nám ale naštvaní bývalí zaměstnanci řeknou jistě mnoho perliček ze zákulisí. Třeba proč je výkon Bulldozeru tak bídný a podobně. Následující týdny budou jistě zajímavé hlavně z tohoto důvodu.

UPDATE: Nyní jsme dostali zprávu, že AMD kompletně mění strategii a hlavními produkty budou do budoucna APU (Llano, Trinity, Brazos). Vše na úkor serverových a desktopových procesorů. Týmy vyvíjejíci klasické procesory byly osekány  a lidé propuštěni. Podle AMD tam není možné Intelu konkurovat a AMD se z těchto trhu pravděpodobně zcela stáhne a bude hledat své místo v tabletech, mobilních zařízeních kde má proti Intelu šanci. Ono to asi je správné rozhodnutí, proč lít miliony do vývoje Bulldozerů když pak nemají proti Intelu šanci. To je lepší nalít miliony do APU a tam Intelu řádně zatopit. Tato strategie dává smysl. Co ale bude s desktopovými grafikami je zatím otázka ..

Zdroj: Twitter, Facebook, fóra ...



Tagy: AMD  Rory Read  propouštění  kat  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.11.2011 19:29:15   93.91.243.xxx 3115
Je vidět, že ředitel pochopil, že se AMD pachtilo a vyhodilo mnoho peněz za průměrný procesor, který měl být původně konkurence k Intel i7 procesorům. Asi přetáhne pár lidí z okruhu Intelu .
4.11.2011 19:31:30   81.0.204.xxx 2840
pride Palko Otellini a seckych repustenych vezme k sebe do Intelu... ved 1400 ludi s know-how konkurencie? AMD sa potopilo samo nehehe
4.11.2011 19:39:06   87.249.128.xxx 10423
Přijde to jenom mě, nebo je cítit jakási škodolibost ze strany autora v tomto článku?
4.11.2011 19:43:30   93.91.243.xxx 2532
Je to jen objektivní zpráva, ale zcela určitě to na JátoříkalDDBlábol vyzní jinak.
4.11.2011 19:56:00   87.249.128.xxx 2511
DD ponechám raději bez komentáře
4.11.2011 22:26:23   89.102.36.xxx 4530
Stach na to ani reagovat nemusí. Obermaier se zešměšnil sám a dobrovolně.
4.11.2011 19:51:17   88.103.186.xxx 840
Jak uživatelé jsme v háji.Příští týden,už zas bude cenovka core i3/5/7 o 15%.
4.11.2011 20:00:37   93.91.243.xxx 1119
Tak rychle nakoupit i3/i5/i7 .
4.11.2011 20:05:57   85.207.11.xxx 277
Ani se nebudu ptát, proč byl můj komentář smazán, protože mi to je naprosto jasné.
Škoda takového jednání, protože jsem se vyjádřil naprosto slušně a nijak jsem nikoho neurážel.

Jenom bych rád zopakoval, že Rory Read je zkušený manažer a určitě ví co dělá.

My všechny informace, abychom mohli předpovídat katastrofické scénáře.
5.11.2011 21:53:32   213.192.19.xxx 20
A co bylo přibližně obsahem teho komentáře? Zajímalo by mě, co se tu případně cenzuruje...
4.11.2011 20:06:02   213.192.19.xxx 403
tahle strategie se mi líbí, konečně si někdo všiml, že marketing AMD stojí pouze peníze. Myslím, že tímto počinem půjde AMD vzhůru, však vyhodil jen lidi, který pracovali na něčem, na čem AMD moc nevydělalo - bulldozer, marketing a firePro...
4.11.2011 20:09:50   92.52.3.xxx 246
diverzifikacia trhu skoncila. amen AMD
pre istotu som sa pozrel aj do kalendara, nieje april..
4.11.2011 20:16:32   213.226.255.xxx 343
Jsem fanda AMD, i kdyz posledni 3 roky mam v PC procesory od Intelu. Chtel jsem si zase koupit AMD, az by vyladili Bulldozer... Bez AMD pujde Intel s cenama nahoru. Blizi se doba. kdy nejlevnejsi CPU bude zase stat 5k KC a vic...
4.11.2011 20:31:44   92.60.57.xxx 203
Ja mam osobne AMD Athlon 440 x3 3GHz rev. c3 a nahodou je dost vykonny na 1600kc.
Btw s CPU asi koncime, intel je drahy, AMD konci s desktopem...
4.11.2011 20:36:15   213.192.19.xxx 234
nakonec to bude tak, že nVidia bude prodávat cpu - arm a AMD bude dělat grafiky y
4.11.2011 21:02:13   83.240.75.xxx 134
přesně tak... Nvidia vyjede do boje s CPU a GPU
5.11.2011 15:33:24   95.173.86.xxx 11
a řekl bych že tady se právě odehraje nová bitva AMD vs. Nvidia a to výkonné mnohajádrové ARM s výkonnou grafikou od Nvidie vs. APU x86 od AMD. Budoucí ARM od Nvidie vypadají hodně dobře a ve spojení s podporou Win8 by mohli přinést nejen nové tablety, ale i nějaké použitelné notebooky na této platformě a tady to začne být boj ARM, AMD APU a Intel s Atomem určitě taky neřekl poslední slovo.
6.11.2011 16:56:41   84.184.104.xxx 10
Domnievat sa, ze Win8 pre ARM bude nejaka priama konkurencia Intelu na poli PC je naivne. Naopak ma hodne velku sancu tam skoncit rovnako neslavne ako WinNT pre PowerPC. Nestaci totiz len system. Kazda jedna aplikacia bude musiet byt prekompilovana i pre ARM CPU, co mnoho vyrobcov robit nebude. Hlavne preto, ze predstava, ze sa zoberie nejaky ten obrovsky C/C++ kod, prezenie cez iny kompiler a vsetko bude hned bezat tak ako ma je obvykle len zbozne zelanie marketingovych prezentacii. Udrzovat support dvoch platforiem su znacne naklady naviac a ak ta druha je len v zaciatkoch - go figure. Arm+Win8 ma mozno sancu v tabletoch a velmi jednoduchych netbookoch, kde staci nejaky ten zakladny soft, no PC platforma to bude ignorovat.
4.11.2011 23:17:13   90.176.156.xxx 511
A já mám 450 na 3,2GHZ a nazvat tento procesor dost výkonným chce velkou odvahu :-D, výkonný už možná a po kouknutí na celou sestavu se mě chce brečet a to mám k tomu 890GX, 6GB, HD 5830 a SG 500GB
4.11.2011 20:53:28   78.45.209.xxx 214
Po minulém šoku z cen pevných disků je tu další šok. Již delší dobu čekám na Llano 3850. Na trhu nejsou a teď taková rána... dočkám se procáku ještě letos? Jako fanda AMD mám velikou obavu o tuto firmu. Ale třeba to celé ustojí a s APU udělá díru do světa.
4.11.2011 22:08:36   86.49.126.xxx 449
S APU díru udělaj jistě protože ntel nedovede udělat GPU. Ale APU je furt low end. Já se zajímám o výkonné stroje. A tam je Buldzer naprostej joke. A nesouhlasím s propouštěním lidí. Propouštění lidí je rezignace, bíle vljka, to není nikdy dobré. Firepro neprorazilo protože nemělo takovej tech support a driver support jako konkurenční Quadro, ne že by to byly špatné karty. Tak místo vyhazovů se měli přijmout další a hlavně lepší lidé na drivery. Co se CPU týče, teamy co dělaly ve své době nejlepší CPU typu K7 a K8 z AMD v roce 2005-6 odešli, od té doby nemůžou narvhnout CPU co by se stal jedničkou protože prostě nemaj kým. Místo toho aby zainvestovali, odtahjli pár dobrejch inženýrů, neřikam z Intelu ale třeba ze Sunu, atd... tak budou propouštět? To je opět rezignace a hodně špatná zpráva pro nás všechny. Pokud jediné na čem dokážou vydělávast je APU tak je to hodně špatné, kor když je jen otázka času, než i na tomhle trhu nebudou sami, a co potom? Zabalej to úplně protože je víc easy propouštět než investovat a konkurovat? Takovej management sehnali snad z naší vlády....
5.11.2011 15:39:03   95.173.86.xxx 40
Celá potíž u APU od AMD je software. Pokud nebude dostatek softwaru, aby šla poměrně výkonná grafika v APU využít i jinak než ke hraní her tak to bude pořád jen platforma co bude zajímat jen úzkou skupinu uživatelů.
Až bude možné přes grafiku AMD v klidu převádět video díky kvalitnímu lehce dostupnému software, až bude možné aby grafika přebirala složitější výpočty třeba při kompresích, šifrování, renderingu apod. tak teprve potom se bude dat říct, že AMD má velkou velkou výhodu oproti Intelu v lepších integ. grafikách.
4.11.2011 20:55:52   84.42.223.xxx 213
inu hodně by mě zajímalo jak to bude s desktopovými grafikami, doufám že neskončí protože to by byl konec jinak ...
4.11.2011 21:06:13   83.240.75.xxx 172
njn to by vyhodily komínem to co tak draze kupovaly (ATi)
4.11.2011 21:07:23   90.177.170.xxx 117
Tak akorát doufám, že Roryho "Business plan" není spolupráce s Intelem, sice by to byl přínos pro obě strany, ale představa kooperace dvou takto konkurenčních společností by byla asi tak stejně "tradiční a obyčejná", jako sloučení Applu a Samsungu, jinak podle seznamu odejivších oddělení by se to docela i nabízelo.

Hypoteticky: Intel má marketing více než kvalitní, takže tohle oddělení můžeme škrtnout, o to spíše potom oddělení procesorů pro desktopy a servery, mobilní procesory u AMD zůstávají, ovladače grafických karet(krom pobaveníhodných ovladačů podporujících 16k x 16k) taky nic moc, ale vývoj grafických byl pouze zeštíhlen, pro spojení s Intel Graphics perfektní. Pokud by jste si toto spojili dohromady, vyjde vám kolosální společnost s obřím grantem a možností dalšího rozvoje a vývoje.

Ps.: toto je opravdu pouze hypotéza, takže doufám, že to nikdo nebude brát příliš vážně a nebude se to snažit za každou cenu vyvrátit, či potvrdit.......
4.11.2011 22:44:08   213.220.211.xxx 33
Lzivety? Tedy mas jine podlozene informace? Sem s nimi
5.11.2011 09:09:46   85.216.177.xxx 70
Spolupraca AMD Intel je tu od 1.1.1977
vid napr.
http://news.cnet.com/2100-1040-257059.html

a aktualne plati do 31.12.2014
http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-press-release-2009no v12.aspx

Vzhladom na podiel PC, ktory by bez tej dohody z roku 1977 nebolo (IBM malo v tendri z roku 1978 na CPU pre IBM PC podmienku, ze vitaz zabezpeci druheho dodavatela), je to najefektivnejsia spoluprca konkurentov v historii..
4.11.2011 21:11:36   78.80.49.xxx 4711
Ctu si takhle clanek a co nevidim, radost na kazdem druhem radku jak AMD musi propoustet atd. Lzivety "Do konce roku nečekejte od AMD nic." ktere vesele cucaji informace z prstu - kouknu, kdo je autorem clanku a vubec me to neprekvapuje, ze jsem to uhadl
4.11.2011 21:14:20   90.177.170.xxx 58
To mě pos*r, tak toho jsem si nevšiml....
4.11.2011 21:13:43   188.120.211.xxx 914
Já osobně v tomto jako zákazník vytím do budoucna víc přínosného, než špatného, jelikož to nejspíš přiblíží konec x86 a nástup jiných platforem. Jinak jako fanda AMD to těžko beru, ale vypadá to, že časem si budeme muset zvyknout na procesory jiných značek na jiných architekturách.
4.11.2011 21:26:06   77.104.210.xxx 918
V budoucnu budou desktopové procesory k ničemu... Proč investovat do něčeho co se za chvíli nebude skoro prodávat?
8.11.2011 13:04:37   62.209.192.xxx 00
radsi budu mit doma desktop nez nejakej cloud HW na netu a doma jen periferie
4.11.2011 21:35:13   78.110.220.xxx 906
To že po výsledcích bulldozerů bude muset jít AMD do sebe, bylo naprosto jasné. I když bulldozer zas takovej pruser, není jen to není přesně ta věc co se čekalo. Na druhou stranu to že propustěj 1400 lidí není pro firmu s cca 11000 zaměstnanci nic fatálního. Tím spíš když několik stovek je z nefunkčního marketingu.

Co mě strašne mrzí je styl tohoto článku. Místo strohé informace o propuštění 1400 lídí z AMD. Tu máme opravdu "bulvar royale" v podaní pana Obermaiera vycucat si informace z for, twitteru a facebooku (jinde se tomu říka např. z prstu) mi přijde krajně nemístné. Ještě horší je "démonizování" Roryho Reada. Ten dělá co je nutné a potřebné nic víc. Poslední tři odstavce jsou už totální hrůza. Překrucování, skoro až lži. Nikde jinde krom PCT se nepíš že by toto rozhodnutí mělo mít vliv na současné portfólio produktů. Sám Rory Read se k tomu vyjádřil že je to snaha ušetřit náklady, které budou následně investovány do "lower power, emerging markets, and the cloud".

Bylo by lepší občas mlčet než blouznit z pouhé zaujatosti.
4.11.2011 22:58:19   82.113.51.xxx 312
Souhlasím s tebou, ale všiml jste si kolik je zde komentářů za tak krátkou chvíli? Pan Obermaier se dle mě jen snaží zvýšit návštěvnost a udělat humbuk.
4.11.2011 21:46:51   85.237.227.xxx 116
martin022 napsal:
Ja mam osobne AMD Athlon 440 x3 3GHz rev. c3 a nahodou je dost vykonny na 1600kc.
Btw s CPU asi koncime, intel je drahy, AMD konci s desktopem...


CPU časť desktopového Liana APU A8-3850 a A6-3650 má slušný výkon. Samozrejme Bulldozer je podstatne výkonnejší a bolo by ho škoda. Ja v ňom vidím slušný potenciál.
4.11.2011 21:48:13   88.100.201.xxx 189
vraťte se na ruční navrhování čupů a místou 2 mil tranzistorů budete mít o půlku míň a tak i menší náklady na výrobz pane bože
6.11.2011 17:26:50   85.70.59.xxx 11
O navrhování čipů jsem taky něco zaslechl, ale nezdá se mi to jako objektivní zpráva. Pokud vim tak říkal bývalý zaměstnanec AMD. Ja bych například nechválil firmu, která mě vyhodila a co víc, byl bych hodně naštvanej. V AMD nejsou úplný hlupáci. Kdyby byl problém tak jednoduchý, už by byl určitě vyřešen.

Jinak jsem chtěl ještě říct, že všechno není jen o počtu zaměstnanců a často ani není pravdou, že víc hlav víc ví !
4.11.2011 21:51:22   92.52.17.xxx 93
mno amd spravilo vela chyb. asi najvacsia bola nahradenie ludi softwarom na navrhovanie chipov. samozrejme ze bulldozer nebol konkurencieschopny, kedze amd odpalilo ludi a stroje nemozu konkurovat ludskym navrharom. je mi to luto. keby bolo amd osekalo ine divizie a vrazilo to to vyvoja, tak dalsia generacia mohla byt ziskova. tak ci tak keby nemali ati grafiky boli by v koncoch ako mi povedal jeden amd a jeden intelacky lobbista
4.11.2011 21:54:50   85.237.227.xxx 50
richardknox napsal:
To že po výsledcích bulldozerů bude muset jít AMD do sebe, bylo naprosto jasné. I když bulldozer zas takovej pruser, není jen to není přesně ta věc co se čekalo. Na druhou stranu to že propustěj 1400 lidí není pro firmu s cca 11000 zaměstnanci nic fatálního. Tím spíš když několik stovek je z nefunkčního marketingu.


Mýslím, že autora by mali veľký záujem v našom bulvárnom Novom čase. Schopnosť nafukovať a dramatizovať mu skutočne nemožno uprieť :-).

Co mě strašne mrzí je styl tohoto článku. Místo strohé informace o propuštění 1400 lídí z AMD. Tu máme opravdu "bulvar royale" v podaní pana Obermaiera vycucat si informace z for, twitteru a facebooku (jinde se tomu říka např. z prstu) mi přijde krajně nemístné. Ještě horší je "démonizování" Roryho Reada. Ten dělá co je nutné a potřebné nic víc. Poslední tři odstavce jsou už totální hrůza. Překrucování, skoro až lži. Nikde jinde krom PCT se nepíš že by toto rozhodnutí mělo mít vliv na současné portfólio produktů. Sám Rory Read se k tomu vyjádřil že je to snaha ušetřit náklady, které budou následně investovány do "lower power, emerging markets, and the cloud".

Bylo by lepší občas mlčet než blouznit z pouhé zaujatosti.
4.11.2011 21:56:59   85.237.227.xxx 170
alica napsal:
richardknox napsal:
To že po výsledcích bulldozerů bude muset jít AMD do sebe, bylo naprosto jasné. I když bulldozer zas takovej pruser, není jen to není přesně ta věc co se čekalo. Na druhou stranu to že propustěj 1400 lidí není pro firmu s cca 11000 zaměstnanci nic fatálního. Tím spíš když několik stovek je z nefunkčního marketingu.


Mýslím, že autora by mali veľký záujem v našom bulvárnom Novom čase. Schopnosť nafukovať a dramatizovať mu skutočne nemožno uprieť :-).

Co mě strašne mrzí je styl tohoto článku. Místo strohé informace o propuštění 1400 lídí z AMD. Tu máme opravdu "bulvar royale" v podaní pana Obermaiera vycucat si informace z for, twitteru a facebooku (jinde se tomu říka např. z prstu) mi přijde krajně nemístné. Ještě horší je "démonizování" Roryho Reada. Ten dělá co je nutné a potřebné nic víc. Poslední tři odstavce jsou už totální hrůza. Překrucování, skoro až lži. Nikde jinde krom PCT se nepíš že by toto rozhodnutí mělo mít vliv na současné portfólio produktů. Sám Rory Read se k tomu vyjádřil že je to snaha ušetřit náklady, které budou následně investovány do "lower power, emerging markets, and the cloud".

Bylo by lepší občas mlčet než blouznit z pouhé zaujatosti.



Mýslím, že autora by mali veľký záujem v našom bulvárnom Novom čase. Schopnosť nafukovať a dramatizovať mu skutočne nemožno uprieť :-).
4.11.2011 21:54:55   82.100.31.xxx 212
Eh. Amd stále ještě zbývá 90% zaměstnanců. Sundal bych smyčku z trámu.
4.11.2011 22:14:57   87.244.200.xxx 611
No takze som asi naposledy robil update driverov na VGA...
Pre istotu...
4.11.2011 22:18:46   158.193.64.xxx 220
Žeby bolo tých 10% prepustených zamestnancov až taký veľký problém? Predsa len 90% je dosť veľká väčšina, ktorá zostala ... ale ak sa AMD stiahne z desktopu, Intel zostane prakticky bez konkurencie a môže si začať diktovať ceny na trhu ...
4.11.2011 22:23:09   88.103.100.xxx 14
zeby stejny v*l jako Elop?
4.11.2011 22:25:39   85.161.24.xxx 2812
"V první linii na odstřel byl marketingový tým. Z jeho vedení šli téměř všichni."

Jestlipak propustili i jistého Stacha, alias DD
4.11.2011 22:43:17   213.220.211.xxx 165
To bylo prvni co mne napadlo
4.11.2011 23:04:56   85.161.24.xxx 1512
jestli na něj došlo, tak určitě kvičel jak odkopnutá milenka
5.11.2011 11:42:19   89.103.53.xxx 92
Mně občas připadá, že Stach dělá větší službu Intelu a Nvidii. On AMD silně miluje. Ty jeho zamilované kecy spíš lidi od koupě odradí.
5.11.2011 15:49:48   85.161.51.xxx 72
mě nejvíc dostává jak pořád popírá že není na straně AMD. Takové průhledné lži, asi si myslí že když bude stokrát říkat nesmysl tak se stane pravdou, jenže se mu lidi akorát smějou (kromě tvrdého jádra ati fans).
4.11.2011 23:01:45   89.235.22.xxx 108
Firma ktera by mela zit z vyvoje a inovaci rika nebudem prece soutezit propustime vyvojare, budem delat APU a pockame az nas konkurence vytlaci i odsud a pak zavrem kram. Ostatne odchodme vyvojaru prave problemy zacali, proc ma pocit ze propustenim dalsich se to vyresi at uz se budou venovat cemukoliv tak nejdriv to musi nekdo navrhnout. Ne vlastne nemusi nechame to na PC at to navrhne s blbym vykonem a velkou spotrebou, to lidi chtej.


Mam pocit ze je to takovej d-fensackej manager. Ted vypada ze usetri, akcionari zatleskaj a co bude za 5 let? Koho by to ted zajimalo.


Neboli z hlubokych sracek do melkych, ale za to dal od brehu...
4.11.2011 23:17:33   85.70.126.xxx 2015
Paráda! "Těším" se na procáky do kompu za 40000,- od Intelu, který jediný ču*ák zbyl...
4.11.2011 23:45:15   217.196.216.xxx 407
Tak bohuzel typicka novinka stylu ala Obermaier. Bohuzel PCTuning se smrskava na mobily a Obrmaierovinu. Zdroje jsou jako vzdy "objektivni a nevyvratitelne" a podani novinky prezentuje "holy fakt"(bohuzel jen v autorove mysli) Je mi fakt na zvraceni kdyz clovek cte tyhle vyplody! Sice budu asi blokovan ale tohle me uz fakt stve!
4.11.2011 23:45:55   88.100.201.xxx 106
Karliczek napsal:
vraťte se na ruční navrhování čupů a místou 2 mil tranzistorů budete mít o půlku míň a tak i menší náklady na výrobz pane bože
je to tak palce dolu nechápu Intel navrhuje řipi ručně AMD přez počítače a jak to dopadá ? takto Bulldozer třeba 6100 oproti mému Phenom II X 4 945 s víkonem nějak nezáří
5.11.2011 01:02:37   188.75.128.xxx 214
Jasný důkaz inteligence autora. Ať už v kladných či záporných hodnotách to nechť si domyslí každý sám.
5.11.2011 06:33:03   95.103.76.xxx 132
Tak nic horsie sa stat ani nemohlo s pohladu zakaznika Intel bez konkurencii v desktope cena neobmedzena vyvoj bez konkurencii (ziaden)
Len dufam ze s tim desktopom to nieje pravda.
5.11.2011 09:21:43   46.13.253.xxx 80
no jako propuštěnej zaměstnanec AMD,hned jít brečet k p.Obermajerovi bych se styděl...no nevím jestli má hodnotu něčí vztek za vyhazov,ale tady asi jo...ehm,pro autora.
Ale začíná tu bejt dobrá drbárna,teď si počkám na další pitomost o AMD
5.11.2011 09:38:38   85.216.177.xxx 154
> Podle dobře informovaného zdroje se
>zmenšil i tým tvořící ovladače pro
>grafiky

Otazka je koho vyhodili?

To vyzera na Windows vyvojarov

Lebo pre Windows zacinaju pouzivat linuxovy ovladac. Sice v Embedded verzii, ale stale ano.

AMD Ports Open-Source Linux Driver To Windows Embedded
Published on October 13, 2011
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_linux_wec7&num=1

a kupili cast spolocnosti, ktora umoznuje bez aplikacii pre Android na Windows


SUNNYVALE, Calif. —10/20/2011

AMD (NYSE: AMD) today announced an investment in BlueStacks, a venture-backed firm developing innovative software. BlueStacks has introduced a solution to enable Android applications to run fast and full-screen on Windows®-based devices.
http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-bluestacks -android-apps-2011oct20.aspx

Kedze ale Android je Linux
vid.
http://elinux.org/File:Android-system-architecture.jpg

Tak AMD prestava potrebovat vyvojraov SW pre Windows.


Pricom uz pol roka najimaju Linuxackych vyvojarov

AMD Looks To Ramp Up Its Linux Engineer Count
Posted March 12, 2011
Advanced Micro Devices has now announced they're looking to hire over one thousand "tech professionals" where the software engineers are skilled in Linux and open-source development.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTIwNA

Podla vsetkeho chce AMd nepodp[siat zmluvu s intelom po roku 2014 a tym padom pochovat architekturu x86, lebo potom nebude ani jedna z firiem Intel a AMD moct legalne vyrabat x86 CPU (vzajomne patenty) a kedze to vyzrea, ze desktop Windows na ARMe nepojdu velmi dobre ani v roku 2014, co pri absencii x86 spobi extremny nastupo
OS X a Linuxu.

AMD sa na tu zmenu pripravuje uz 5 rokov

19.04.2006
AMD kuschelt mit Linux
Auch der Tools-Entwickler soll laut Stellenanzeige nicht nur Linux-Werkzeuge für AMD-Prozessoren entwickeln, sondern auch bei der Prozessoroptimierung für Linux mitarbeiten.
http://www.heise.de/newsticker/meldung/AMD-kuschelt-mit-Linux-118161. html


Kedze procesor sa vyvyja asi 5 rokov
a vysledky Bulldozera su v Linuxe dramaticky lepsie ako vo Windows

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=llvmpipe_snb _bulldozer&num=2


http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_bulldoz er_compilers&num=1

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_bulldozer_ open64&num=1

aj riesenie chyb ja lepsie
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_bulldoze r_aliasing&num=1

a AMD brutalne vylepsuje linux opensource ovlkadace

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTAxMDM

Tak jedinym logickym zaverom je, ze AMD pod Rorym vsadilo "all in" na to, ze do 2-5 rokov bude Linux dominantnym OS na svete ale PC zaniknu a ostanu tablety, kde ma Linux, vo forme Andoridu, velmi vyznamne podstavenie a iny unix/unix like OS s nazvom MAC OS X je dominantny.
5.11.2011 10:20:44   90.180.69.xxx 92
Zajímavá analýza. Že by AMD skutečně včas vyhodnotilo technologickou změnu mající za následek ústup x86 architektury a vše co k ní patří? Ono vzhledem k rozvoji cloudu a platform-independent SW to k tomuto vývoji celkem směřuje.
5.11.2011 11:07:09   85.216.177.xxx 01
Tak na Cesku republiku je to dost neskoro
http://netmarketshare.com/operating-sy stem-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0&qpaf=-000%09101%09CZ%0D

to site vo Francuzsku
http://netmarketshare.com/operating-sy stem-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0&qpaf=-000%09101%09FR%0D

alebo vo Svajciarsku, kde su unix systemy velmi silne
http://netmarketshare.com/operating-sy stem-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0&qpaf=-000%09101%09CH%0D
5.11.2011 18:41:57   85.216.177.xxx 01
Dokonca ta analyza je potvredena..
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTAxMjA
6.11.2011 17:36:24   85.70.59.xxx 00
Zajímavá myšlenka, ale má jednu chybičku: Windows 8 bude podporovat ARM, rozuměj 32bit procesory.
6.11.2011 18:52:41   85.216.177.xxx 00
podporovat ano ale ako kvalitne? Ja tvrdim, ze nebudu aplikacie na dobrej urovni a Windows nebude podprorovat ARM na tekej urovni ako x86.
5.11.2011 09:52:15   89.103.182.xxx 50
tohle neni dobry, mam strach aby to nezasahlo nejen procesory ale tim ze propustili lidi z oddeleni grafik, snad nadale bude i konkurence v grafikach, nebot tam byli konkurence schopni (dokonce kdysi nVidia oznamila ze se zameri vic na profi grafiky pro vyvojare a renderovani nez herni GPU)nicmene doufam ze intel pochopi ze kdyby nastolil premrstene ceny lidi prestanou kupovat CPU a tim zastavi i vyvoj PC, uz ted je normalni ze lidi maji stary PC na kterym nerozjedete kde jakou starsi hru (2007)
5.11.2011 10:39:07   77.242.80.xxx 82
nadělali si obrovské dluhy a snaha o jejich srovnání postupně vedla k zeštíhlování stavů, propouštění, který nakonec zlikvidovalo jejich CPU vývojové týmy, ty které vytvořili skvělé K7 a K8 bezhlavě ničící Intel a místo nich nastoupil ve velké míře strojový design, který není konkurenceschopný...míval sem AMD, ale to nahradilo C2D a teď asi i5ka(asi co nejdříve, už tak Intel nemá potřebu slevňovat bo není konkurence...), ale prostě kde není na trhu konkurenční boj, tam to není dobré pro koncové zákazníky, to je historií prověřený fakt...
5.11.2011 23:33:52   77.87.242.xxx 31
Karliczek napsal:
vraťte se na ruční navrhování čupů a místou 2 mil tranzistorů budete mít o půlku míň a tak i menší náklady na výrobz pane bože


To je zase komentář hodný Inteligenta..

použiju jen pár vět z webu, protože poměrně přesně vystihují situaci:

"Na počiatku vzniku procesora je vždy dobre premyslený návrh, aby z neho podľa možností bolo možné ťažiť a odvodzovať ďalšie modely a generácie procesorov.
V začiatkoch procesorovej éry sa čipy navrhovali ručne. Dnes je to nemysliteľné. Ručne navrhnúť čip s viac ako 500 miliónmi tranzistorov je nemožné, preto sa o to starajú profesionálne softvéry. Samotný návrh základu funkčnosti procesora však stále navrhuje človek. V tejto fáze vývoja sa ešte nevyrábajú prototypy, funkčnosť a pracovanie procesora sa overuje simuláciami, aby sa čo najviac ušetrilo pri vývoji procesora. Navyše pri simuláciách sa objavia aj skryté problémy a môžu sa ladiť ešte vo fáze vývoja. Keď je návrh hotový a otestovaný, prechádza sa na výrobu masiek procesora.
6.11.2011 09:21:31   78.45.82.xxx 50
Intel se možná zbaví konkurenta u x86 procesorů, ale o co víc půjde s cenou svých procesorů nahoru, o to bude větší tlak na Windows s ARM.
U W8 už bude verze pro ARM procesory, kde je o dost větší konkurence a levnější procesory.
A kdo tu věští konec desktopu, tak to ještě hodě dlouho ne, pánové... I když možná za pár let už v tom desktopu nebudete mít Intel/AMD, ale Samsung/nVidia.
6.11.2011 21:51:49   78.80.60.xxx 10
Tak tohle je tedy síla. Celej svět bude mít jedinýho výrobce procesorů - Intel.No tomu teda říkám monopol. Ano, už dnes AMD neznamenalo pro Intel nějakou zásadní konkurenci, ale přece jen, Intel si díky nim nemůže dělat na trhu co chce. Podle mě to není dobrá zpráva. Doufám, že se z mýho Phenomu a Radeonu brzo nestanou relikvie...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

120 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.