Rage vypadá nejlépe na PC, tvrdí John Carmack
autor: Mirek Kočí , publikováno 15.6.2011

U verzí pro konzole bylo nutné sáhnout ke kompromisům. Vývojáře totiž limitovala kapacita paměti RAM.

Vraťme se ještě v krátkosti k prestižní akci E3, která se v minulých dnech uskutečnila v americkém San Franciscu. Na té redaktoři serveru PC Gamer pohovořili s legendou a zakladatelem id Software, Johnem Carmackem.

V rozhovoru se diskutovalo o připravovaném Rage, vícežánrové hře zasazené do postapokalyptického světa. Carmack se rozpovídal o tom, jak verze pro PC nabídne hráčům řadu benefitů, o které budou majitelé konzolí ochuzeni.

Stejně jako v případě Battlefieldu 3, tak i PC verze Rage bude vypadat zdaleka nejlépe. Na hráče čekají detailnější textury a anti-aliasing neboli vyhlazování hran.

„V Rage je poměrně dost scén, kde narazíte na limit konzolí (narážel na bídnou kapacitu paměti), tudíž jsme museli udělat některé kompromisy,“ tvrdil a pokračoval: „Zato PC verzi představíme v celé své kráse. Máte se na co těšit. Zejména pokud budete hrát při vyšších rozlišeních.“

Rage bude uvedeno počátkem října na PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

Rage vypadá nejlépe na PC, tvrdí John Carmack

Zdroj: PC Gamer



Tagy: carmack  john carmack  id software  rage  konzole  pc  grafika  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.6.2011 13:26:51   194.228.220.xxx 84
-
15.6.2011 13:29:47   217.11.246.xxx 202
U PS3 dokonce jen 256MB
15.6.2011 16:18:36   89.176.243.xxx 283
To si děláte srandu ne? Dyť je to z roku 07. V tý době jsem měl v pc 1GB a to už jsem byl zaostalej.
15.6.2011 13:34:22   93.99.208.xxx 1029
Akorát nevím čeho tímto výrokem chtěl Carmack dosáhnout.
Víte že je dneska zatmění měsíce? A ráno vyjde sluníčko a bude takové kulaté a žluťoučké.
15.6.2011 16:20:22   89.176.243.xxx 360
podle mě to je nenásilná forma jak oficiálně nadávat na konzole a jejich nedostatečnej výkon, samozřejmě že ten výrok by zbytečnej, ale když to konzolisti uslyšej od něj tak třeba končně uvěřej :-) pokud teda věděj kdo to je
15.6.2011 17:12:05   109.239.78.xxx 13
To jejak když v Portotiku Obamu vítali Portorikánci
15.6.2011 13:41:39   213.194.245.xxx 452
cursedslayer napsal:
Akorát nevím čeho tímto výrokem chtěl Carmack dosáhnout.
Víte že je dneska zatmění měsíce? A ráno vyjde sluníčko a bude takové kulaté a žluťoučké.


asi tim chtel rict ze to nebude jen hnusny omezeny port, ale ze to udelaji na pc jak to ma byt...
15.6.2011 16:21:05   89.176.243.xxx 150
kéž by
15.6.2011 13:53:27   88.83.248.xxx 475
Je dobré vědět, že se ještě objeví firmy, u kterých je PC na prvním místě. Zbyly snad jen Blizzard a id Software. Všechna bývalá PC studia přešla na tvorbu rozmazaných konzoloidních her pro pitomce, na kterých rýžujou prachy a o kvalitu her se nestarají a dávno zapoměli, že to byli právě PC hráči, kteří vyvedli jejich hry na výsluní viz Epic, Infinity Ward, Bioware atd
15.6.2011 14:27:18   90.183.55.xxx 243
Opatrně, opatrně..... Cevat Yerli taky pindal před vydáním C2 jak PC hráči jsou pro něj numero uno a skutek utek Není to sice tak nejhorší, ale konkrétně konzolemi smrdí C2 na sto honů.
Jo a kde je patch na DX10?
15.6.2011 14:56:50   88.83.248.xxx 201
Žádný DX10 patch se nechystá, chvástali se DX11, ale kde je mu konec
15.6.2011 16:22:25   89.176.243.xxx 220
k čemu teď ňákej patch když už to každej dohrál a nic ho neláká to hrát znova :-D
15.6.2011 14:03:08   80.251.248.xxx 31
Tak kdyby to tak nebylo, tak by to spíše vypovídalo o neschopnosti.
15.6.2011 14:13:00   62.209.192.xxx 212
cursedslayer napsal:
Akorát nevím čeho tímto výrokem chtěl Carmack dosáhnout...
ceho chce dosahnout? Aby lide vedeli ze sveho casu next-gen konzole nemaji uz davno takovou grafiku jako pri svem vydani cca 3-5 let zpatky. Protoze kdyz se toto tvrzeni bude opakovat tak to nekomu docvakne ze pokud si chce pohrat na velky plasme v HD ale taky se super grafikou, staci k tomu pripojit PC a ne starou konzoli
15.6.2011 14:56:44   194.228.220.xxx 721
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.6.2011 16:24:11   89.176.243.xxx 122
na konzili se to seká furt a na pc máš možnost s tim něco dělat, to je férový i když to stojí prachy, pamatuju si jak měl bratranec na PS2 ňáký závody, myslim že to bylo Toca Race Driver 3 a dost se to sekalo
15.6.2011 15:33:51   89.103.36.xxx 283
Lada-1 napsal:
jiste a taky je nutne podotknout, ze to PC musis pravidelne upgradovat, zatimco konzole ne.

Snad každý nadšenec by si raději koupil větší RAM nebo silnější GK, u kamaráda na PS3 je Crysis2 utrpení a i GT5 se občas zaseká... nehledě na pomalé HDD, takže loadingy trvají milión minut :-)
15.6.2011 16:33:41   89.176.243.xxx 182
škoda že nejdou dát 2 plusy, je mi smutno z toho že kvalita komentářů se pozná podle počtu mínusů :-( konzolisti nechtěj slyšet pravdu a pak mínuskařej
15.6.2011 16:34:56   89.176.243.xxx 43
Hele jde do toho PS3 normální disk nebvo je tam něco speciálního? Mě teď napadlo jak by se to chovalo s SSDčkem. :-D
15.6.2011 15:46:43   147.229.193.xxx 72
Bude PC verzia bezat na OpenGL? Carmack ako jediny mu zostava stale verny, ale pritomnost konzolovych verzii (hlavne XboX) hovori nieco ine...
15.6.2011 16:26:12   89.176.243.xxx 61
taky bych byl pro aby dokázali že open gl umí to samý jako složitější a náročnější directx
15.6.2011 17:10:25   109.239.78.xxx 54
kdyby dělal pořádné PR, tak řekne, že vypadá nejlépe an iPadu
15.6.2011 18:06:50   213.194.204.xxx 140
zase clanek kterej konzolaci budou schopni povazovat za pi...inu, nebot je to jen kruta pravda a s tou se oni nikdy nesmirej, protoze si myslej, ze kdyz konzole pred 4-5 rokama byli super dela, tak ze to plati i dneska.
kdyz vysla ps3 mel sem jen o malo slabsi pc, to se ale po par mesicich zmenilo a dnes uz se muze jit PS3 xbox a kdo vi co jeste zahrabat
pc forever
15.6.2011 18:19:53   89.176.243.xxx 121
nesouhlasim že konzole byly v době uvedení na trh děla :-D jeslti je pravda že má PS3 256MB RAM tak to je fakt síla
15.6.2011 20:12:19   217.11.246.xxx 60
Ona sice PS3 ma 256MB ram a z toho si jeste neco ukrajuje operacni system xmb, ale jedna se o (alespon v te dobe) extremne rychle XDR pameti. Pak ma jeste dalsich 256MB pro RSX, ale ty jsou GDDR3. Je to hodne o optimalizacich, ale je fakt, ze velikost ram byla slabsim mistem PS3 uz v dobe vydani tj. 2006 a hodne lidi se nad tim pozastavovalo. Nejde to moc srovnavat s PC, kde neni takova mira optimalizace a je na vsem vetsi rezie. Si vem, ze treba PS2 mela 32MB pameti a co na ni bezelo gamesy. Stejne tak bych chtel videt PC s 256MB ram a grafikou na urovni gtx7900 jak rozbeha crysis 2 plynule v 720p a nebo dokonce Metal Gear Solid IV ve full HD
15.6.2011 21:20:31   89.176.243.xxx 30
Hele já hrál Crysis na GeForce 7600GT :-D sice na nejnižší detajly a s FPS 15-25 ale šlo to. :-) A k tomu jsem měl ještě Celeron ale je fakt že 256MB RAM jsem teda fakt neměl, měl jsem 1GB ale pomalý DDR paměti na 333 MHz.
16.6.2011 06:58:59   94.113.159.xxx 50
Já jsem to zkoušel se GF 7800GT 256MB (asi obdobná karta výkonem v porovnání s tim co tam je) a šlo to. Zkoušel jsem ty hry v takovym nastavení jak jsou na PS3 tudiž většinou něco typu 1280x720 mediaum detail, no AA AF4x, atd. Či spoustakrát dokonce jen upscalovanejch 1024x600 A běžely asi tak jak na PS3, občas lépe. Ono dnes by si totiž v takovymle lowresu na pc nikdo nezahrál, ale když to tak nastavíte, tak to ta GF7 ihmo dává. I vram jí vždy stačí. PC potřebuje mít jen 4x tolik ram protože je v ní jednak OS a druhak na px všechny textury musej bejt nejen v VRAM ale i v RAM, aby se dalo používat rychlé přepínání programů, atd. A v RAM neni navíc žádnej kompresní algoritmus jako DXTC, S3TC, atd. Takže tam zaberou mnohem více místa než ve Vram.
15.6.2011 18:57:58   88.100.201.xxx 90
Pidala napsal:
podle mě to je nenásilná forma jak oficiálně nadávat na konzole a jejich nedostatečnej výkon, samozřejmě že ten výrok by zbytečnej, ale když to konzolisti uslyšej od něj tak třeba končně uvěřej :-) pokud teda věděj kdo to je


to by konzolisti taky museli mít nejdřív čim na to pýřijít(mozek)
15.6.2011 19:02:02   88.100.201.xxx 50
wizard-ov napsal:
Opatrně, opatrně..... Cevat Yerli taky pindal před vydáním C2 jak PC hráči jsou pro něj numero uno a skutek utek Není to sice tak nejhorší, ale konkrétně konzolemi smrdí C2 na sto honů.
Jo a kde je patch na DX10?


no já osobně si myslím že se na nás PCčkaře vykašlali všinchni plou hobu kecu a pak skutek utek
15.6.2011 19:25:17   84.42.196.xxx 821
mam konzoli, nezapomente mi dat minus... hovada
15.6.2011 19:53:32   90.178.136.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.6.2011 21:22:58   89.176.243.xxx 10
Jasně, ale já mam problém hrát na 22" protože mi to připadá děsně rozpixelovaný, na 52" si to nedovedu představit, typuju jeden pixel tak na 0,5mm :-D
15.6.2011 21:22:02   89.176.243.xxx 40
Proč bysme to dělali ty provokatére? :-) Tady nejde o to kdo má nebo nemá ale o jeho názory.
17.6.2011 11:31:49   46.226.16.xxx 00
Máš ho tam
15.6.2011 20:15:52   90.179.136.xxx 30
To jsou šílený žabomyší války. Jsem odkojený na PC,ale teď jsem si taky pořídil PS3 a krásně to může koexistovat. Na PS3 jsou hry který na PC moc nejedou a naopak....viy takový God of War nebo Gran Turismo... Vše má své plusy a mínusy.
15.6.2011 20:19:50   78.80.88.xxx 34
Nejvic me dostava ze ti zariti zastanci pc skoro u kazde nove hry rikaji jak neni dulezita grafika ale hratelnost a pak když přijde rec na konzole tak je zhazuji kvuli "spatne" grafice. Jediny co k tomu muzu dodat je: spamatujte se. (Hraji jak na PC tak na konzoli a rikam ze kazde ma sve pro a proti ale nemuzu vystat fanatiky)
15.6.2011 21:26:23   89.176.243.xxx 110
jenomže konzole nám ničej grafiku i hratelnost, to zjednodušování se vám možná líbí ale my co máme myš a klávesnici to nechceme jednoduchý jako pro gramepad a když už vyjde hra a stojí za CENZURA a ještě má blbou grafiku tak se pak nadává no
15.6.2011 22:07:25   91.127.206.xxx 90
lenže rozmachom konzol išla hrateľnosť rapídne dole a grafika tiež viazne stále na DX9 ... česť výnimkám, ale je to skutočne bieda ...
15.6.2011 22:12:15   89.176.243.xxx 110
Musim říct že poslední dobou na grafiku uplně kašlu a hraju hodně starý hry jako Half Life, Far Cry, Mafia 1 a neskutečně se u těch her bavim a grafika mě nějak netrápí, holt ty konzole nezabily jenom grafiku, ale hlavně hratelnost a náročnost, v dnešních hrách už se neumírá. S posledních pár let mě bavil asi nejvíc STALKER a Metro 2033, jo a tyk Zaklínač a zajímavý je že to jsou evropský hry a dokonce ještě líp, jsou Slovanský!
15.6.2011 23:04:43   78.80.88.xxx 40
Jenže těžko řict jestli se naročnost her snižuje kvuli konzolim nebo kvuli tomu ze sou lidi stale hloupejsi (a to tak doopravdy je). Ale porad mam 1000x vic nahrany na PC nez na konzoli..
15.6.2011 23:09:02   89.176.243.xxx 30
to je možný, ale hry se na konzole zákonitě musej zjednodušovat, PC jsou pro hard core hráče a konzole jsou spíš pro lidi, co přijdou domů, fláknou sebou do křesla a mastěj ňákej hokej nebo fotbal
15.6.2011 21:08:53   78.108.152.xxx 100
Lada-1 napsal:
to PC warezak nikdy nepochopi, co je to hrat v loznici na 52" obrazovce - poradnou hru, kterou clovek neukradl

Jo s mastným gamapadem v ruce, po jehož delším používání začne člověk zaručeně cítit otlačené prsty a náběhy na mozoly. A to nemluvím o špatném míření či zpomalaném pohybu. Ne dík. Přirozené a ideální hrání bude vždy s klávesnicí a myší. Tohle budu vždy preferovat a to nejenom proto, že sporty, bojovky či skákačky nehraju a na auta mám volant. Vše ostatní je na gamapadu hraní, tzv. na prd.
15.6.2011 21:33:06   89.176.243.xxx 60
Souhlasim, ale když jsou na to zvyklý tak asi nic jinýho neznaj, já třeba jsem si to zkoušel hrát na konzoli a vim o čem mluvim, je to peklo. Hlavně mi vadí to automatický míření, ale s gamepadem to jinak ani nejde. Chtěl bych je vidět jak by si dali třeba Counter Strike po netu s gamepaden :-)
15.6.2011 22:05:17   91.127.206.xxx 01
no to som zvedavý ako bude vyzerať port z konzol, dúfam že lepšie ako Mafia 2 či Crysis 2
15.6.2011 22:08:29   89.176.243.xxx 42
To jo no, Mafii i Crysis jsem sice hrál, ale rozhodně to nejsou hry který bych si někdy znova zahrál.
15.6.2011 22:20:35   90.178.136.xxx 54
Kupni sila na konzolych je nekolikanasobne vetsi nez na PC. Kolik exkluzivnich AAA titulu je na PC a kolik na konzolich? Ktera hra vydelalal na PC vice nez na konzolich .. ? Takze pokud nekomu vadi, ze nejsou AAA hry na PC - pak kupujte a nekradte
15.6.2011 22:36:08   89.176.243.xxx 42
To nikdo nepopírá že vývoj her platěj konzolisti, ale ty si zase uvědom, že ty hry na PC se neprodávaj protože za to nestojej, já bych za hru ty COD 1200 nedal, to si to radši stáhnu. Pokud mam ňákou hru rád tak si jí časem koupim až bude tak za 600, za plný ceny bych to nebral, nejsem milionář.
15.6.2011 22:36:34   89.176.243.xxx 00
za hru typu tam mělo bejt
15.6.2011 22:37:46   89.176.243.xxx 90
Podivej se na prodeje kvalitních PC only her, prodávaj se, takže za warez muže špatná kvalita těch her.
15.6.2011 23:05:21   91.127.206.xxx 20
to nie je warezom, to je tými primitívnymi hrami ... ja si už ani nepamätám nejakú novodobú hru, ktorá by ma nejako nadchla ... možno Dead Space a AC, ale stále to nie je také wow aké mám dodnes z prvej Mafie ...
15.6.2011 23:12:17   89.176.243.xxx 11
Mě nějak moc nenadchnul ani ten AC, po pár úkolech jsem si připadal jako když to hraju znova, furt stejný. Ale ten systém soubojů mě hodně bavil, potom už jsem tam taky jenom vyvolával co největší bitky, to mě bavilo a ten warez hry samozřejmě zabíjí, ale dřív vývojáři dokázali udělat hru o jednu nulu levnější a ještě s míň lidma, kdyby to dokázali i dneska tak by hry nemuseli bejt tak drahý a hlavně mi větěina her za tu koupi prostě nestojí
16.6.2011 10:00:40   88.100.224.xxx 00
z poslední doby mě nadchl Portal 2
16.6.2011 10:12:45   89.176.243.xxx 00
o tom jsem hodně slyšel, ale ještě jsem to nehrál
16.6.2011 06:30:31   62.209.192.xxx 20
Lada-1 napsal:
jiste a taky je nutne podotknout, ze to PC musis pravidelne upgradovat, zatimco konzole ne.
ano a prave diky tomu je PC vykonove vys nez konzole ale hry jsou na PC zabugovanejsi protoze se museji delat na milion kombinaci HW (ikdyz to dost usnadnujou DX apod.) kdezto u konzole na jeden hardware. Ale kdyz si zase vezmu dnesni situaci na trhu tak uz staci klidne komp za 15k-20k a clovek tam rozjede vsechno a vetsinu i na plny detaily. Kdezto pred 10-15 lety musel mit clovek pocitac za 30-40k (mozna i za vic) aby si tohle mohl dovolit.
16.6.2011 06:32:14   62.209.192.xxx 20
WTF? proc to hazi na konec diskuze a ne za postovanej prispevek?
16.6.2011 11:44:50   84.242.102.xxx 00
Pidala napsal:
nesouhlasim že konzole byly v době uvedení na trh děla :-D jeslti je pravda že má PS3 256MB RAM tak to je fakt síla


promiň, moje chyba, mělo tam být "děla"

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.