jak-zastavit-piratstvi-zkuste-dat-hackerum-praci-a-delejte-kvalitnejsi-pc-hry
Novinka Jak zastavit pirátství? Zkuste dát hackerům práci a dělejte kvalitnější PC hry

Jak zastavit pirátství? Zkuste dát hackerům práci a dělejte kvalitnější PC hry

Mirek Kočí

Mirek Kočí

28. 3. 2011 16:30 18

Christofer Sundberg – ředitel studia Avalanche a zapřísáhlý odpůrce DRM, má v téhle otázce jasno. A co vy?

Reklama

Každý, kdo v posledních týdnech a měsících nespí na bobkových listech, jistě zaznamenal kauzu japonské společnosti Sony, která se za pomocí těch nejlepších právníků pere s šikovným klučinou, který si přezdívá „Geohot“.

Ve sporu má navrch spíše elektronický koncern, kterému „uvědomělý“ soudce vyšel vstříc a dal mu k dispozici informace o Hotzových osobních stránkách, profilu na Youtube, Twitteru nebo účtu na PayPalu.

Naštěstí existují společnosti a lidé, které se na celou věc dívají zcela jinou optikou. Např. Microsoft, který tvůrce prvního „jailbreakovacího“ nástroje ChevronWP7 pro Windows Phone 7 pozval do svého sídla v Redmondu, kde s nimi diskutoval o spolupráci. Nebo jmenujme Christofera Sundberga, ředitele herního studia Avalanche, z jehož pera pochází střílečka Just Cause.

Sundberg je dlouholetý odpůrce DRM, která je komerčních titulů používána kvůli pirátství. „Do srdcí hráčů“ se tímto hlavně zapsal hlavně distributor počítačových her Ubisoft, jenž své zákazníky nutí, aby v průběhu hraní byli neustále připojeni k internetu.

„Pirátství je vždy problém,“ uvedl pro server CVG a pokračoval: „Nikdy ničemu nepomohlo, takže necháváme vydavatele, ať si proti němu bojuje. Ale myslím si, že padesát procent lidí, kteří pro mě pracují, s ním v minulosti měli co dočinění“.

„Ve švédsku byla hackerská scéna obrovská a my jako studio jsme zjistili, že několik lidí v té komunitě má opravdu talent“. Mimo to, Sundberg v rozhovoru znovu zopakoval, že DRM ochrana „je hloupá“ a řekl, že nezastaví pirátství.

Podle něj naopak trestá jedince, kteří za hru skutečně zaplatili. „Nutit je, aby byly neustále připojení k internetu. Ne, to opravdu není správný přístup k někomu, kdo za hru zaplatil“.

Dále uvedl, že bojovat proti pirátství by se mohlo i tím, že by vznikaly exkluzivní PC hry, o které by se jejich autoři starali a častěji je aktualizovali. „Vždycky jsme dělali hry na počítače a vlastně se nám nikdy nelíbilo portování videoher z konzolí na PC,“ tvrdí.

Podle Sundberga by měli vznikat hry na PC a konzole nezávisle na sobě, jenže většinou to dopadne tak, že vznikne jen port, na který není dostatek času, chuti a vlastně ani peněž. Pro vydavatele je PC verze takřka vždy až ta druhá v pořadí. Celý rozhovor pak zakončil tvrzením: „Věřím, že pirátství by nebylo takový problém, pokud by na PC vznikaly kvalitnější tituly. A to by nakonec vedlo i k tomu, že by se upustilo od stupidní DRM“.

Jak zastavit pirátství? Zkuste dát hackerům práci a dělejte kvalitnější PC hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Zdroj: CVG

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama