AMD má vlastní obdobu PhysX. Zatím pouze pro profesionály
autor: Jan Černý , publikováno 3.3.2011

Na právě skončené konferenci herní vývojářů předvedli společně Autodesk a AMD fyzikální plug-in Bullet Physics založený na standardu OpenCL.

Nová fyzikální knihovna pro zpracování kolizí a dynamických vlastností objektů je založená na Open source pod licencí zlib. Jejím autorem je Erwin Coumans, který v letech 2003 až 2010 pracoval v SONY. Vzhledem k tomu, že vývoj má za sebou pouze pár měsíců, jsou zatím k dispozici plug-iny pouze pro 3D Studio Maya, Houdini, LightWave 3D a Blender. Dále je Bullet Physics integrovaný do Maxon Cinema 4D. Co se týče kompatibility, AMD hýří vysokým sebevědomím – Bullet Physics je možné optimalizovat i pro PlayStation 3 nebo NVIDIA CUDA.

AMD má vlastní obdobu PhysX. Zatím pouze pro profesionály

Na právě probíhající konferenci Game Developer’s Conference (GDC 2011) předvedla AMD plug-in určený pro Autodesk Maya. Funkčnost prezentovala na technologickém demu spuštěném na grafické kartě ATI FirePro V8880 (profesionální verze řady ATI Radeon HD 5800). „AMD hodlá spolupracovat s partnery jako je Autodesk na průmyslových standardech a open-source řešeních, které otevírají živé vizuální zážitky. Tento nový plug-in dodá tvůrcům počítačem vytvořené grafiky přístup k výkonnému OpenCL řešení vysoce kvalitní fyzikou, díky níž mohou nabídnout realistické animace nebo renderování objektů,“ řekla Janet Matsuda, generální manažerka profesionální grafiky v AMD.

Zdroj: X-bit Labs



Tagy: amd  physics  opencl  autodesk  maya  bullet physics  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.3.2011 07:55:14   85.132.234.xxx 392
Tak pokud se přestanou kohouti hašteřit v kurníku a vemou pod svá křídla OpenCL jako jednotný formát .... Je tu šance, ža se konečně fyzika ve hrách a nejen v nich uchytí.
4.3.2011 08:44:34   212.158.133.xxx 1718
Nvidia podporuje OpenCL taktiez. Problem Bulletu je niekde uplne inde.
Kazdy uspesny opensource projekt,ktory chce dlhodobo prezit musi mat funkcny biznis plan,alebo musia za nim stat velke firmy,ktorym prinasa zisk nepriamo. Prvou skupinou je napr. Firefox, ktor ziskava peniaze priamo od googlu za to,ze je defaultny vyhladavac. Alebo Red Hat,ktory mozes kludne pouzivat,ale ak chces podporu, musis si ho zaplatit. Druhou skupinou je napr. samotne linuxove jadro,kam prispievaju svojim kodom hadam vsetci IT giganti. Priame peniaze z toho nemaju ziadne,ale tym, ze ich vyrobky linux podporuje maju zisk z predaja svojich zariadeni.
Bullet zatial nema ziadny funkcny biznis plan. AMD ho podporuje z nutnosti. Nic vlastne nema, na vytvorenie niecoho vlastneho nema prachy ani dostatocnu silu, aby sa to stalo standardom a kus prace na nom uz urobene predsa len je. Ine firmy z oblati grafiky(nemyslim len Nvidiu) a z oblasti fyzikalnych simulacii Bullet podporovat nebudu, pokial z toho nebudu mat zisk(priamo alebo nepriamo). Po dalsie, marketingove oddelenie AMD tlaci Bullet iba na vystavach a pri kavickach s inymi managermi v inych firmach. Mali by sa vydat do velkych univerzit a zacat to podporovat hlavne tam. Univerzity potrebuju fyzikalne simulacie a dokazu vytvorit silny free ekosystem. Toto presne robila Nvidia v ziaciatkoch s ich Cudou. Bohuzial, AMD ma neskutocne slabych managerov(na rozdiel od vyvojarov). Hector Ruiz stal za CENZURA, ktory pako v AMD dva roky dozadu objednal v TSMC iba 30% vyroby dodnes nevieme, kto stal za predrazenym nakupom ATI tiez nie. Ktory pako v marketingu vymysla kodove oznacenie ako Cayman alebo Northern Island tiez nie. Clovek chce mat v pocitaci brutalne meno, aby sa mohol pochvalit a nie Caymana. Intel tlaci vzdy jednu-dve znacky(Atom a momentalne Sandy Bridge, Pentium blazni odhodili...). AMD chrli Zacate, Liano, Buldozer, Vision v 3 kombinaciach, ku kazdemu procesoru dalsie meno pre akusi platformu. Clovek co si dnes kupi AMD nevie susedovi ani povedat, co ma na stole. Co tam ma? Zacate? Bobcat? Brazos? Na cervenej nalepke svieti Vision... Hlavna vec, ze Duron, Athlon a Opteron uz pre nich nie su dobre znacky. Cele marketingove oddelenie AMD stoji za CENZURA, a este chcu niekoho z marketingu urobit aj sefom celeho AMD. No s panom bohom...
4.3.2011 07:58:20   89.176.31.xxx 248
Zatím jsem tedy žádnou slušnou hru, které by fyzika přidávala nějakou význačnou herní hodnotu nepotkal..

jako je to fajn když tam nějaké ty fyzikální srandy fungují... ale pořád je třeba aby to byla hra...

Nechci se dožít času, kdy budu mít ve FPS absolutní realitu, pořád to musí být trochu zábava.
4.3.2011 08:24:56   77.104.253.xxx 362
tak jeden sice dost osuntely ale dokonalypriklad je Half-Life zde fyzika na hratelnosti opravdu hodne pridala
4.3.2011 08:44:16   158.193.64.xxx 352
hmmm Half-Life ... to boli casy ... ked si porovnam dnesne hry s HL, tak mi je doplacu ako hlboko dokazali vyvojari klesnut ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

40 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.