brian-dunn-3d-se-mezi-uzivateli-nechytlo-duvodu-je-hned-nekolik
Novinka Brian Dunn: 3D se mezi uživateli nechytlo. Důvodů je hned několik

Brian Dunn: 3D se mezi uživateli nechytlo. Důvodů je hned několik

Jan Troška

Jan Troška

16. 12. 2010 12:00 21

Po více než roce od zahájení prodeje 3D televizí začínají výrobci bilancovat. Nebo spíše sčítat škody.

Reklama

Obrovský boom domácích 3D kin se nakonec nekonal. A zdá se, že v té podobě, kterou nám výrobci nabízejí, se ani konat nebude. V přímém přenosu jsme mohli sledovat prohru marketingu nad logickým úsudkem kupujících.

Šéf Best Buye, jednoho z největších e-shopů světa, sdělil v rozhovoru s agenturou Reuters, že se 3D prodává pomaleji, než se čekalo. Nahlas tak řekl jako první "král je nahý", protože se o neúspěšnosti 3D a nutných změnách v koncepci šušká už od začátku prodejů.

Podle analýzy Best Buye a Shana McGlauna ze serveru DailyTech jsou příčiny tři. Zaprvé ani po roce neklesly ceny natolik, aby mohly konkurovat střední třídě televizí. 3D je stále uváděno jako benefit, za který se připlácí, v takovém případě ale zákazníci mohou vybírat z větších televizí bez 3D.

Druhým a třetím důvodem je problém v samotné technologii. K televizím se dodávají aktivní brýle, za které si zákazník musí připlatit od 50 do 100 USD. Pokud si chcete užít film ve větším počtu lidí, celý set se pěkně prodraží. V neposlední řadě naráží technologie aktivních brýlí, kterou masivně propagovala například Nvidia, na problémy se samotnou kvalitou obrazu. Ze střídavého blikání má určité procento uživatelů bolesti hlavy, kvalita zobrazení navíc trpí tím, že se obraz zdá být tmavší.

Brian Dunn: 3D se mezi uživateli nechytlo. Důvodů je hned několik
i Zdroj: PCTuning.cz

Po zprávách, kdy různí lékaři nedoporučovali 3D pro dorůstající děti z důvodů správného vývinu zraku, uživatelé přišli na to, že se vlastně bez 3D obejdou. A pokud na něj přece jen dostanou chuť, mohou zajít do IMAXu se špičkovou kvalitou obrazu a s pasivními brýlemi, které využívají principu polarizace.

Podle všeho není 3D mrtvé ani náhodou, zákazníci mají o nové technologie zájem a rádi si vybavují domovy podle trendů. Pomoct může buď citelné zlevnění, nebo příchod dokonalejší technologie. Některá vyjádření výrobců tomu však nenasvědčují, například Jay Vandebree z LG vidí cestu ve větším počtu 3D přenosů sportovních zápasů. Sledování rychlých záběrů ve 3D ale není zrovna ideální.

Zdroj: DailyTech.com

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama