sef-apple-se-tvrde-oprel-do-androidu-dobiral-si-blackberry-a-male-tablety
Apple Novinka Šéf Apple se tvrdě opřel do Androidu, dobíral si BlackBerry a malé tablety

Šéf Apple se tvrdě opřel do Androidu, dobíral si BlackBerry a malé tablety

Mirek Kočí

Mirek Kočí

24. 10. 2010 14:45 36

Android je roztříštěný a nedokonalý mobilní systém. Myslíte si to samé?

Reklama

Na videokonferenci Apple, která se uskutečnila 18. října, se Steve Jobs opět pustil do Googlu a jeho Androidu, tentokrát ovšem tvrději než kdy předtím. Jobs tentokrát odborné veřejnosti vysvětlil, proč je Apple o tolik lepší než konkurence. Vyjádřil se k prodejům zařízení s iOS, budoucnosti tabletů, společnosti RIM anebo otevřenosti Androidu, která podle něj neexistuje. Šéf Apple tvrdí, že se jedná o jen zastírací manévr, který má zakrýt skutečnost, že tato platforma je roztříštěná. Zde přikládám shrnutí videozáznamu:

Šéf Apple se tvrdě opřel do Androidu, dobíral si BlackBerry a malé tablety
i Zdroj: PCTuning.cz

Bod první: RIM bude i nadále ztrácet

  • Za čtvrté čtvrtletí prodal Apple 14,1 milionů jednotek přístrojů iPhone. Meziročně počet prodaných telefonů vzrostl o vysokých 91 procent. Jeden z největších konkurentů, společnost RIM, prodal naopak „jen“ 12,1 milionů jednotek Blackberry. Tato firma nedokáže dlouhodobě konkurovat Googlu nebo Apple. Časem prý bude muset přesvědčovat vývojáře, aby pro její systém vůbec vyvíjeli aplikace.

Bod druhý: Zmatečné prodeje Androidu

  • Steve Jobs zdůraznil, že v posledních třiceti dnech bylo v průměru aktivováno 275 000 přístrojů iPhone. V některých dnech počet aktivovaných jednotek přesáhl dokonce 300 000 hranici. Oproti tomu Eric Schmidt, výkonný ředitel Googlu, v průběhu roku uvedl, že denně je aktivováno zhruba 200 000 přístrojů s Androidem.
  • Jobs si dále postěžoval, že v posledních obdobích neexistují žádná relevantní data (údaje) o celkovém prodeji přístrojů s Androidem. Zde mu jde zřejmě o to, aby věděl, kdo v jednotlivých obdobích na počet prodaných jednotek zvítězil.

Bod třetí: otevřenost vs. roztříštěnost

  • Google dlouhodobě tvrdí, že jeho platforma Android je otevřená, zatímco iOS od Applu uzavřená. Steve Jobs s tímto tvrzením nesouhlasí a přináší vlastní, přesnější označení – roztříštěnost proti integraci. Své tvrzení podložil následujícími fakty: platforma Android nemá sjednocené rozlišení a uživatelské grafické rozhraní. To má za následek ztížení práce vývojářům, kteří své programy musí testovat na stovkách různých zařízení, stejně tak je prý tato nesourodost matečná pro zákazníky. iOS je naopak fragmentován jen pro tři různá rozlišení a dva typy přístrojů.
  • Jako příklad zvolil klienta sociálních služeb, nástroj Tweetdeck, kterého vývojáři museli uzpůsobovat 100 různým verzím Androidu na celkem 244 zařízeních. Tento argument ale vzápětí vyvrátil Iain Dodsworth, šéf Tweetdeck, podle něhož na verzi pro systém Googlu pracovali pouze dva programátoři. S vývojem prý nebyly zdaleka takové problémy, jak Steve Jobs naznačuje.

Bod čtvrtý: sedmipalcové tablety jsou na nic

  • Přicházející konkurenční tablety vybavené 7“ displejem jsou prý k ničemu. V porovnání s iPadem mají příliš malý displej (sice větší než mají smartphony, ale menší, než má tablet Apple), což prý výrazně snižuje jejich použitelnost a v konečném důsledku i značně handicapuje. S tímto tvrzením se dá polemizovat. Myslím, že řada uživatelů hledá právě tento tzv. zlatý střed. Mobilní zařízení komfortní velikosti vybavené odpovídajícím displejem a nízkou hmotností je přeci snem řady uživatelů.

Bod pátý: Microsoft si bere příklad

  • Nakonec šéf Applu poukázal na strategii Microsoftu a to konkrétně na změnu ve strategii prodeje hudby. Microsoft v poslední době opravdu napodobuje Apple, protože začal upouštět od otevřeného přístupu. Nový mobilní operační systém Windows Phone 7 je zářným příkladem.
  • kompletní přepis videokonference naleznete zde

Zdroj: 1, 2, 3, 4

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama