Radeon HD 6850 se představuje
autor: Z. Obermaier , publikováno 9.10.2010

Dnes si ukážeme první fotografii referenčního AMD Radeonu HD 6850 a povíme si o výkonu

POZOR - Spekulace a neoficiální informace!

Radeon HD 6850 se představuje

Grafické karty AMD Radeon HD 6870 a HD 6850 budou uvedeny na trh za 13 dní. S blížícím se datem uvední získává čím dál více lidí nějaké nové informace a někdo dokonce už i finální samply karet. Na obrázku je referenční AMD Radeon HD 6850 s chladičem jež AMD použilo již několikrát, například na Radeonu HD 5750. Ten měl TDP 86W, dá se tedy předpokládat, že novinka na tom bude podobně. Prodejní karta bude stoprocentně vypadat jinak, každý výrobce si osadí svůj tradiční chladič. Výkon karty je ale významně vyšší než má zmíněný Radeon HD 5750. Než si povíme čísla, jež asiaté zveřejnili a která jsou opravdu hodně blízká výkonu představenému v prezentaci k těmto kartám, mrkněme se snad už na finální specifikace obou grafik Radeon HD 6800.

 Radeon HD 6850 se představuje

Když se před měsícem objevil první slajd s parametry grafických karet s jádrem Barts, byl označen za podvrh - kolega Mirek vám ale už tehdy říkal, je informace jsou autentické a měl s velkou pravděpodobností pravdu, tedhy informace platily. Počet SP procesorů a frekvence se ještě u finálních karet mohou měnit. Naše předběžná tabulka ještě není finální, takty karet budou odhaleny až příští týden. Ostatní vlastnosti berme jako fakt. Cenu také nevíme, jen jsem ji odhadl .. vše se dozvíte již brzy. S fotografií vyšel najevo i výkon v benchmarku 3DMark Vantage.

Radeon HD 6850 se představuje

Radeon HD 6850 zde podává o 38 procent lepší skóre než Radeon HD 5770, cena obou karet by měla být podobná. Na výkon Radeonu HD 5850 chybí novince 11 procent. Vyšší model Radeon HD 6870 stále zůstal pod výsledkem Radeonu HD 5850, zaostává za ním 3 procenta. Pokud se podíváme na skóre společně s názvem nových karet může to být pro někoho zklamání, neznáme ale to hlavní - cenu! Pokud bude taková jak se předpokládá - ekvivalent dnešních cen Radeonů HD 5750 a HD 5770, bude to bomba. Pokud budeme počítat s očekávanou nízkou spotřebou, významně vzroste poměr výkon/spotřeba. Také poměr cena/výkon by se mohl rázně přesunout na stranu AMD a vyfouknout GeForce GTX 460 tuto výhodu.

UPDATE 10.10 - Jde o spekulace a neověřené informace, tedy se mohou specifikace u finálních karet ještě měnit. Také výkon může být zcela jinde než ukázali číňané. Vše se dozvíte příští týden.

Zdroj: PConline



Tagy: Radeon HD 6850  Radeon HD 6870  Barts Pro  Barts XT  Radeon HD 6000  3D Mark Vantage  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.10.2010 17:48:39   213.220.219.xxx 1035
nechápu proč to nepojmenují 6750 a 6770? takto jen zmatou zákazníky
9.10.2010 18:12:50   80.81.232.xxx 334
Tiež nechápem prečo menia zabehnuté? Celé číslovanie takto posunuli o stovku.
9.10.2010 18:16:55   81.0.223.xxx 3422
A pak že si Nvidie a AMD navzajem neradi :-D

když Nvidie přeznačovala ty jejich tipy tak měli aspon stejnej výkon.

Tady došli ještě dál, horší výkon a označení, které už 3 generace karet uvádí top single kart :-)
9.10.2010 21:12:41   90.176.156.xxx 327
Odsoudil jsem přeznačení HD 5xx0 mobile na HD 5x0v (nebo jak to přesně je), odsuzuju to, že v u HD 6000 posunuli o stovku nahoru číslování. Ale na NVIDII to zatím zdaleka nemá a za tím si stojím.
Přece jenom 8800 GT vydat jako 9800 a pak následně GTS 250, jediný co je brání je místo 65nm použití 55nm, ale to nic na tom nemění.
10.10.2010 17:59:55   90.177.175.xxx 66
Ničeho se nebojte! Digitální peklo nám brzo objektivně a logicky vysvětlí proč tomu tak je a uvidíte, že uvidíte!
9.10.2010 18:12:53   178.72.218.xxx 163
je to hodne zvlastni, neco mi tam nesedi stejny pocet tmu,mensi pocet SP a 6870 a 5850 totozny vykoN? trochu divny....
9.10.2010 18:15:30   81.0.223.xxx 121
Ale zase horší takty ...
9.10.2010 22:22:49   91.127.159.xxx 22
ale zas nie az o tolko ...
9.10.2010 18:33:34   88.100.224.xxx 223
To těžko bude skutečná fotka. Přece by zase nevrátili tu červenou barvu desky Navíc by tam byla nálepka AMD Radeon.
9.10.2010 18:42:20   81.19.5.xxx 194
No hlavne na PCB je logo AMD, ten chladic muze byt starsiho data vyroby... Jinak souhlasim s uplne prvnim komentarem ohledne znaceni, myslel jsem ze 6850/6870 budou vykonem nad 5850/5870, nejak tomu nerozumim...
9.10.2010 18:48:21   85.248.47.xxx 1113
Proste zabudnite na HD5000, HD6000 ma ine oznacenie a berte vykon a cenu a spotrebu aky je. Namiest HD5800 nam pride HD6900 a uz to razom bude pasovat a aj v ramci HD6000 uvidite ze to znacenie ma zmysel ked vyjde cela rada HD6000.... K novinke: ak budu take ceny ako sa pise tak asi sa zlakam a vymenim moju staru dobru HD4670 za HD6870
9.10.2010 21:14:24   90.176.156.xxx 84
"Herní segment" začne na 68xx. Pro normální smrtelníky bude 60xx až 67xx? Budto mají tolik modelů nebo se snažít být jako NVIDIE...
9.10.2010 21:22:35   85.248.47.xxx 103
Ano, maju...., pockas, uvidis... a nevidim dovod preco by sa ludia nemohli hrat aj na slabsich grafikach, divil by si sa na com vsetkom sa ludia hraju...
9.10.2010 23:28:24   90.176.156.xxx 47
Osobně jsem hrál na X1950 Pro v době HD 3850/70 a když se podívám že kámoš živí na CoD2 komp s P4 2,6GHz, 512MB, GF5600 256MB,... tak vím že se dá hrát na všem. Ale zde se jednalo o poukázání, že budto má hodně modelů na obsazení zbylých číslic 0-7 a nebo někde něco "smrdí", ale vidím, že jsi to očividně nepochopil, škoda. A proto i použití "", vidím, že ani to bohužel nepomáhá, nepochopení je špatná věc
9.10.2010 18:41:31   85.70.213.xxx 182
A proč se potom porovnávají v tabulce s HD 58**/5970 a ne s 57**?
9.10.2010 18:54:01   81.0.223.xxx 103
Něco smrduteho se na nas vali :-)
pokud to neni joke.
Tak se nam opět ukazuje jak dobře umí počítat marketing :-)
9.10.2010 21:23:39   147.32.120.xxx 52
Protoze se vykonem blizi spis HD5800?
9.10.2010 18:51:47   93.99.200.xxx 614
No, spíše značení porušili u edice 5xxx, jelikož u 4850 např bylo 800SP a byl to mainstream - cena cca 3000kč, což u 5850 už neplatilo. Takže se vrátí k číslování jaké bylo u 4xxx 68xx bude mainstream
9.10.2010 19:58:51   81.0.223.xxx 70
Tak ted, nevim jak to bylo myšleno, ale jedinej rozdíl mezi edicema byl, ten že nevydali 5890, jinak nevidim jediný rozdíl. Karty zapadali přesně tam kam měli, ikdyž s vyšší cenou.
9.10.2010 19:08:32   78.147.56.xxx 1021
vykon teda nic moc, cekal jsem neco alepson na urovni 5850 ale vim ze tam tyto karty mirene nejsou a ani ati si nebude strilet do vlastnich rad. Cekam na tyto karty nebo davam do kupy PC zatim je muj favorit 460GTX. Takze bude rozhodujici cena.....
9.10.2010 20:00:50   62.168.72.xxx 284
vykon nič moc ? Veď ide o nástupcu HD 5700... Nástupca 5800 je HD 6900.. Je tam len problém v tom značení. Neviem ako tebe, ale mne ten nárast výkonu z HD 5700 na HD 6800 (jednaká cenová relácia) pripadá veľmi zaujímavý.
9.10.2010 20:30:51   84.42.223.xxx 2727
Kurnik, chlapi a vy mi říkejte něco o špinavém marketingu NVidie Vždyť to je klasické klamání lidí.... Borec v USA si řekne "OMG new generation arrived !! " a fičí do BestBuy nakupovat. Nerad bych ho potom viděl po tom, co dopaří 3DMark
9.10.2010 20:57:01   90.179.136.xxx 1418
Přesně tak,když něco podobného udělal Nvidia tak to bylo nadávek...Teď se to obhajuje. IT sleduju myslím docela dost,ale i mě ten výkon velmi překvapil než jsem v komentářích dočetl že se o 100 celá serie posouvá...
9.10.2010 21:12:52   188.120.212.xxx 113
nVidia někdy s příchodem nového čipu použila posunuté značení a sklidila za to nadávky? Kdypak?
9.10.2010 21:16:09   90.176.156.xxx 184
Osobně to odsuzuju taky, ač mín než u NVIDIE, není to tak hrozné, jako jedno jádro vydat na 3 řadách grafik...
9.10.2010 21:30:46   85.132.180.xxx 1512
Když si to mohli výkonově dovolit, vydat 1 jádro ve 3 řadách.. proč ne..
9.10.2010 21:40:58   90.176.156.xxx 174
Vydat výkon ve 3 řadách, u kterých by zákazník předpokládám zvýšení výkonu mluví za sebe....
Představ si sebe jak si domů místo 8800 GT přineseš 9800 a následně GTS 250 s tím jak budeš mít čím dál víc výkonu navíc a v reálu? Utřeš, líbilo by se ti to? Mě osobně ne, ale třeba máš peněz na rozdávání
9.10.2010 22:07:45   82.150.185.xxx 1317
Ano, však ne tak jak u AMD, kdy se zvyšujícím se číslem výkon doslova padá dolu jak šutr.
U nVidie stoupal, a ty karty měly nejlepší poměr ceny a výkonu. Takže než si tady pošpiníme každý tu druhou značku, a roztrháme občanky, měli bysme se kouknout, co ty firmy opravdu vyvádějí, a neběhat žalovat jak malí, když jde o neustále opakující se svinstva a omertu místo slušného jednání firmy.
9.10.2010 23:22:48   90.176.156.xxx 35
Nemám potřebu pošpinit něco, sám doporučuju NVIDII pokud to má své výhody. Mě jde pouze o to, proč když se jednalo ve 2 případech o doslova stejnou kartu (beru v potaz pouze jako rozdíl výrobní proces 65vs55nm, protože nic jinýho mě není známo, ale rád se přiučím ), tak ji vydali pod 2 jmény (odsuzuju za to u AMD i HD 5x0v). To že stačili, je jiná věc. AMD mezitím se snažilo vydat něco nového (ač kšálování nebylo ideální, jenže to není třeba ani u CPU a atd...).
9.10.2010 21:49:08   83.69.38.xxx 90
Asi i důvodem té změny je obhájení a posunutí cenové relace u nejvyšší řady, takže se mají naše peněženky na co těšit, že by návrat k časům minulým?
9.10.2010 22:01:40   217.197.148.xxx 825
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2010 22:04:32   80.251.245.xxx 92
Tak ATI v tom přejmenovávání není taky žádný svatoušek. Narážím na jejich "nové" mobilní grafiky ATI Mobility Radeon HD 5x0v, což není nic jiného, než přejmenované HD4xxx (používá je hlavně HP). Docela dost to mate a každý by očekával, že když je na začátku pětka, že půjde již o DX11 grafiku.
Jinak tohle jiné značení HD6xxx zase žádné velké zmatky nedělá. Prostě chci grafiku řady HD6xxx do tolika a tolika Kč tak si ji jdu koupit a je jedno jak přesně se jmenuje - hlavní je, že nejsou přeznačené řady/generace grafik, což bohužel ATI začala dělat u mobilních čipů.
9.10.2010 22:17:30   88.103.171.xxx 90
Nemáš tak úplně pravdu, HD 5x0v sice vychází z HD 4000 série ale má propracovanou podporu CAD aplikací tak, že CADy na ní běží mnohem lépe než na HD 5000. HP je používá do svých pracovních notebooků, kde se HD 5000, který jsou momentálně na hraní, příliš nehodí.
10.10.2010 02:34:56   80.251.245.xxx 01
Tak o tom sem teda neslyšel. HP je používá do poměrně levné řady ProBook. Jinak ani teda AMD ve své prezentaci nic takového nezmiňuje.
http://www.amd.com/us/products/notebook/graphics/ati-mobility-hd-540v/Pages/hd-540v-overview.aspx
11.10.2010 09:10:30   193.84.46.xxx 10
Jo, nevím, jak to AMD vlastně myslí, ale to, že v CAD aplikacích jsou ty 5x0v o hodně výkonnější, než odpovídající HD4000 a HD5000 je fakt ověřený v testech. Dokonce porazí v některých testech i mobilní 5850! IMHO je to platforma, která používá BIOS odvozený od řady Fire, ale bez drahé certifikace na aplikace, takže je výrobně levná, ale dostatečně výkonná pro levné profesionální notebooky, takže pro notebooky řady HP 6xxxb je přímo ideální.
9.10.2010 23:25:33   90.176.156.xxx 20
Taky mě osobně vadí přejmenování na HD 5x0v a to kvůli tomu, že jsem nejednomu kámošovi musel vysvětlit, že to je to a to...
Přeznačení udělá zmatek, ale není to "zlo".
9.10.2010 22:26:50   91.127.159.xxx 25
sa mi hned nezdalo, ze by AMD vydalo nove karty, kt. by vykonom prekonali 58xx tak skoro ...
9.10.2010 23:42:31   78.80.26.xxx 23
Cílí to někam mezi 5770 a 5850, takže je to zatím jenom výměna toho co už máme a matoucí to rozhodně je, mám pocit že v tom přečíslování je taky trochu víc marketingu, než logiky, i když vzhledem k tomu že ATI je svatá, poněkud mne to zaráží.
10.10.2010 00:35:17   89.103.206.xxx 84
Napadlo tu někoho že to značení může souviset s nástupem integrovaných GPU do CPU?AMD musí vytvořit nové značení z důvodu že se zřejmě výkon těchto GPU bude přibližovat výkonu 57XX a tak je nebude jako přídavné vyrábět.Marketing může spočívat v tom že AMD řekne chcete výkon 57XX kupte si naše CPU s integ.GPU a máte vystaráno.Heslo AMD může znít"Naše přídavné karty začínají takto vysoko protože naše integrované GPU zvládne hodně a nemá cenu vyrábět z přídavných nic pomalejšího".To by byl žvanec pro novináře na představení nové řady .
10.10.2010 01:07:44   78.80.11.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.10.2010 01:35:11   213.220.219.xxx 63
Člověk by si měl zjistit trochu informací, než plácne takovou hloupost. Karty na jádře Cayman, které vyjdou o něco později, budou plnohodnotný jednočipový high-end.
10.10.2010 02:32:34   78.80.11.xxx 24
No nesleduju jen grafiky AMD, takže si opravdu nepamatuju jejich kódové názvy, ale z číselné filozofie by to vyplývalo (případně přeskočej řadu jako nV) protože do označení 59x0 se jim moc karet nevejde, kor když zatím všechny x9x0 byly dvoučipové
10.10.2010 05:05:35   78.80.16.xxx 43
Nějak nechápu marketingovou strategii u AMD

1. /Jak už tu někdo psal/ přeznačení karet v mobilním segmentu (55xx v notebooku nenajdete, místo ní je karta s matoucím označením 550v apod.

2. Teď tohle radeon 38xx - nástupce 48xx - nástupce 58xx (nástupce měl vždy vyšší výkon a byl ekvivalentem starší karty v nové řadě) a teď najednou (pro mne nelogické) tohle již neplatí???

Ač mám AMD hodně rád, toto vážně nechápu
10.10.2010 07:53:25   90.176.156.xxx 24
Na www.notebookcheck.com jsem si všimnul jedný hodně nemilý věci: ATI Mobility Radeon HD 5165 - DirectX 10.1, Shader 4.1 (www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5165.24579.0.html) a Radeon HD 5145 - DirectX 10.1, Shader 4.1 (www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5145.24581.0.html) ač u té druhé je očividně ekvivalent v R800 a to Radeon HD 54x0 (www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5450.23819.0.html), očividně tu opravdu začíná něco smrdět i u AMD! Toto je info i pro redaktory, at si mají i s mým souhlasem pokud to je pravda na čem smlsnout
10.10.2010 09:19:05   77.92.197.xxx 32
Paxan napsal:
Vydat výkon ve 3 řadách, u kterých by zákazník předpokládám zvýšení výkonu mluví za sebe....
Představ si sebe jak si domů místo 8800 GT přineseš 9800 a následně GTS 250 s tím jak budeš mít čím dál víc výkonu navíc a v reálu?

To značení NVIDIA (G92) trochu přeskakuješ a v dnešní době,ten co si neví rady při koupi nové karty. Se vždy poradí s těmi co tomu rozumí...
8800 GT se 112 SP přeznačili na 9800 GT dál tato verze nešla. Ale 8800 GTS - 128 SP přeznačili na 9800 GTX,pak jí přetaktovali a byla to 9800 GTX+ Jen skrs novou generaci G200 a GF100 je přeznačená na GTS 250...
10.10.2010 10:38:21   90.176.156.xxx 20
Očividně jsem se dopustil chyby a přiznávám ji . Ano pokud se člověk poradí, tak OK, ale když ne, pak je to špatný.
10.10.2010 10:11:16   217.11.246.xxx 162
Viděli jste vubec ty parametry ? Vzdyt takova 6870 ma temer polovinu tranzistoru co 5870 a pritom podava temer stejny vykon !! Kaslu na znaceni, TOMU RIKAM POKROK.
10.10.2010 10:15:26   217.11.246.xxx 90
sry, mel jsem na mysli samozrejme 5850
10.10.2010 13:13:14   213.192.35.xxx 91
Mno pokud by se HD6870 dokázal vyrovnat HD5850, tak je to pořádný skok v efektivitě u AMD. Pokud by to navíc bylo za cenu podobnou HD5770 1GB před závěrečnými slevami, čili kolem 4500 s daní, tak je to jednoznačná karta číslo jedna pro dalších pár měsíců.
Velmi zajímavý výkon by pak mohla předvést single core verze HD69XX. O dualu ani nemluvě.
AMD jednoduše mění značení, po několika sériích karet, které spadaly do mainstreamu si dovolí i na highend a to i v single core provedení. Ten bude spadat do HD69XX. Mainstream pak bude stále pod značením s osmičkou, jak to zavedly řady 38XX a 48XX. V tomto směru vybočila akorát řada 58XX, kde RV870 už svojí velikostí 330mm nezapadal tak do mainstreamu jako RV690 (cca 190mm) a RV770 (cca 260mm). Nově vydané čipy z rodiny Barts by se měly pohybovat rozměrem někde kolem RV770 a proto jim přísluší označení HD68XX.
Je možné že řada HD67XX zcela zmizí a AMD tak opět použije pro nižší mainstream HD66XX. Níž už bude prakticky jen lowend, pokud vůbec nějaký bude, protože to už budou karty, které dosáhnou stejného výkonu, jako grafika v chystaných APU od AMD.
10.10.2010 14:07:34   90.176.156.xxx 48
Zaměření a atd je jedna věc, ale druhá to že je blbé si koupit místo HD 5850 třeba HD 6850 a mít nižší výkon, to dříve neplatilo a to se tu jedná.
10.10.2010 17:40:56   213.192.35.xxx 50
Tak samozřejmě není to ideální cesta a nezasvěcené, kteří nakupují podle všeho jen ne podle reálných informací o výkonu to může zmást.
Na druhou stranu, kdo o grafikách moc neví, si určitě nekupuje karty z oblasti highendu. Běžný BFU si na občasné hraní koupí grafiku tak do 4 tisíc, takže ho značení u AMD nezmate. Pokud si za 4 tisíce koupí kartu nové generace, získá dost výkonu navíc oproti předchozí generaci ze stejné cenové hladiny.
10.10.2010 20:55:57   80.251.245.xxx 40
co bylo bylo. Dřív výrobci měnily názvy skoro u každé řady. To sme jen ted rozmazlení, že ATI/AMD udržovalo poslední 3-4 generace stejný způsob značení
11.10.2010 12:35:19   195.47.85.xxx 00
Taky mi to přijde jako nesmysl to označení 68xx. Takto nejen matou zákazníky, ale i recenzenty. Nechápu proč jsou v tabulce uvedeny HD 5870 a 5850 namísto toho aby tam byly HD 5770 a 5750, ke kterým jsou tyto karty určeny jako nová generace.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.