nejdrazsi-znacky-sveta-intel-je-sedmy-prvni-je-coca-cola
Apple Novinka Nejdražší značky světa: Intel je sedmý, první je Coca-Cola

Nejdražší značky světa: Intel je sedmý, první je Coca-Cola

Mirek Kočí

Mirek Kočí

21. 9. 2010 16:00 13

V první desítce jsou dále Google, Nokia nebo Hewlet-Packard. Nejrychleji rostla hodnota značky Apple.

Reklama

Po roce byl opět uveřejněn žebříček nejdražších značek světa, který sestavuje analytická společnost Interband. První pozice zaujímají aktuálně Coca-Cola, IBM a softwarová jednička MicrosoftIntel si polepšil o dvě místa a je celkově sedmý.

Hodnota amerického výrobce mikročipů se loni zvýšila o čtyři procenta na 32,02 miliardy USD. „V minulém roce jsme mohli vidět, jak některé společnosti ustupují od svých původních záměrů, Intel naopak setrval, vynaložil miliardy dolarů na výstavbu a aktualizaci svých výrobních kapacit, což mělo za následek urychlení vývoje nových procesorů. V posledních letech navíc aktivněji usiluje o propagaci své vlastní značky. Zbavil se podružného Centrina, namísto kterého začal u mobilních počítačů používat pouze označení centrální procesorové jednotky“ tvrdí Interbrand.

Nejdražší značky světa: Intel je sedmý, první je Coca-Cola
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejdražší značkou je výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola, jehož hodnota se zvýšila na 70,45 miliardy USD. Z dalších známých značek se do první desítky vměstnal Google, který je na čtvrté pozici, osmá Nokia a desátý Hewlett-Packard. Nejrychleji rostla značka Apple, která je momentálně na sedmnáctém místě (postup o tři pozice a nárůst o 37 procent). AMDnVidii ve zprávě nenajdete, známé společnosti se nevměstnali ani do první stovky. Celý žebříček (TOP 100) si prohlédněte zde.

Průzkum je založen na vyvinuté metodologii Interbrand. Hodnocené společnosti musí mít mimo jiné veřejně dostupné finanční údaje, široké geografické pokrytí na rostoucích a rozvíjejících se trzích, kladný hospodářský výsledek, třetina jejich příjmů musí pocházet ze zahraničí, a více než 50 procent z celkového příjmu nesmí pocházet z jednoho kontinentu. Vzorec je kombinací budoucí síly značky a její úlohy ve vytváření poptávky na trhu.

Nejdražší značky světa: Intel je sedmý, první je Coca-Cola
i Zdroj: PCTuning.cz

Zdroj: 1, 2

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama