nVidia GTX 460 - má se Radeon HD 5850 obávat?
autor: Mirek Kočí , publikováno 8.4.2010

K vypuštění karty na trh dojde pravděpodobně již 1. června a tak si ji pojďme v novince představit.

Server EXPreview zveřejnil informaci, že se již brzy chystá nVidia představit další GeForce využívající nového API, přesně by k vypuštění karty na trh mělo dojít za necelé dva měsíce (1. června). Všechny indicie nasvědčují tomu, že se bude s největší pravděpodobností jednat a konkurenta Radeonu HD 5850, a to jak z pohledu výkonu, ale i ceny.

nVidia GTX 460 - má se Radeon HD 5850 obávat?

nVidia GTX 470 v celé své kráse

GTX 460 bude využívat využívat stejného PCB P1025 (deset pozic pro paměťové čipy) jako GTX 470, které ponese 1 GB rychlé videopaměti typu GDDR5. Šířka paměťové sběrnice bude v rámci jisté uniformnosti totožná s konkurenčním Radeonem, přesné číslo je tedy 256bitů. Další důležité informace, jakými jsou pracovní frekvence nebo počet CUDA Cores („jader“) zůstávají zahalené tajemstvím.

Nebyli byste ale na PCTuningu, abychom si nyní společně nezaspekulovali. nVidia připravuje také GTS 450, která ponese „pouze“ 192 nebo 256 CUDA jader. GTX 470 jich nese rovných 448 a není tajemstvím, že GTX 460 svým výkonem a specifikacemi směřuje mezi oba akcelerátory.

Bude CUDA jednotek nakonec 416, respektive 384? Uvidíme, necháme se překvapit. nVidia prý také dovolí AIC partnerům popustit uzdu své fantazie, očekávat prý můžeme mnoho speciálních edic, uvidíme a těšíme se.

Zdroj: Fudzilla EXPreview



Tagy: nvidia  geforce  radeon  ati  gtx 470  gtx 480  gtx 460  gts 450  CUDA  physx  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.4.2010 16:21:11   85.70.199.xxx 1075
V souvislosti s radou Fermi a jejim zpozdenim, bych radeji slovicko "již" vubec nezminoval
9.4.2010 16:21:19   188.175.109.xxx 6513
Super další produkt, který bude reálně existovat akorát někde na papíře
9.4.2010 16:40:30   78.98.51.xxx 4510
Radeon HD 5850 sa nemá čoho obávať . Neverím, že toto bude po výkonnostnej stránke lepšie a aj keď hej Radeon to dobehne krásnym OC potenciálom ktorý táto karta pochybujem, že bude mať. A o prevádzkových vlastnostiach radšej nešpekulujem.
9.4.2010 16:43:02   85.248.47.xxx 4017
No jafro FERMI GF100 ako konkurent k HD5850? to sme sa dozili..., je to ina z nudze cnost, preat inak nepredajne cipy, ktore mali skoncit ako privesky..., dakujme, neprosim si. Tato karta je nieco ako HD5830, mrzak s blbym vykonom za blbu cenu. Dostupnost GF460 bude tym vyssia, cim bude viac zmetkov, to je paráda. HD5850 je tak skvela karta, ze GF460 na ozobracenom jadre GF100 jej cenovo, vykonom ani spotrebou nemoze konkurovat. Nech nam tu nvidia nepredstavuje zobrakov ale nech konecne zamaka a a postavi proti ATI nieco dostojne.
9.4.2010 17:06:37   212.80.83.xxx 2411
No jestli prodají výrobcům po dolaru za kus ten vagón zmetků co mají,tak by ta karta mohla být i levná.Svoje kupce si jistě najde.
9.4.2010 17:11:24   85.248.47.xxx 285
Podla vytaznosti, ktora je nizka musia mat tolko zmetkov, že ak ma byt dobra dostupnost GF470/480, tak potom zmetkov maju fakt hojne. Istotne by sa našli nejake aj na GF410 ako konkurencia k ATI HD5450
9.4.2010 17:12:09   82.114.219.xxx 65
funny
9.4.2010 17:14:31   95.103.111.xxx 1913
Tak buď rád aspoň ti tá HD 5850 zlacnie ale sú tu ľudia ktorí preferujú konkurenciu a ty by si to mal rešpektovať a nekydať za každú cenu hnoj na všetko ostatné keďže zatiaľ nepoznáš ani výkon ani cenu a ani spotrebu tej karty.
9.4.2010 17:15:47   89.103.96.xxx 274
No alespn to trochu zamicha s trhem. Ati bude tlacit ceny dolu. Takova 5850 za 4k, lakava predstava......
9.4.2010 18:39:41   95.103.8.xxx 94
nostrom napsal:
No alespn to trochu zamicha s trhem. Ati bude tlacit ceny dolu. Takova 5850 za 4k, lakava predstava......


presne tie ati karty maju fajn vlastnosti ale apsolutne prehnanu cenu
potrebuju dobru konkurenciu aj ked neviem ci to nvidia cenovo zvladne tlacit na ati
9.4.2010 18:42:37   217.194.162.xxx 1234
jsem zvedavy na novou generaci od AMD a docela rad bych, kdyby mela stejne problemy jako HD2900 resp. GF100 - kvuli tem komentarum, ktere bych si tady potom mohl cist, v jakem by se asi tak nesly duchu. Nadavani nebo omlouvani jako ted? Sranda je, jak fakt vetsina pomlouva NV (beru, jejich PR by snad prodala i jalovou kravu), ale osobne treba vzpominam na vtipky o jejich chladici na FX5xxx - a pritom ten princip vlastne vsichni, vc. konkurence, pouzivaji dodnes. No nic, jeste ze negamesim zadne strilecky a nemusim se starat o koupi nejake GPU.
9.4.2010 18:46:38   213.160.163.xxx 163
Pol roka som stastnym vlastnikom 5850 ktora na referencom chladeni tika na 920mhz a vobec sa ani ja ani moja karta nebojime pretoze sa neni coho nech nezerem a tato 460tka predbehne moju kartu o 5 percent o com aj tak pochybujem tak sa mi to zda po pol rocnom cakani dost velka bieda a to hovorime len o vykone je drvivy predpoklad ze karta o nieco viacej spapa a o trosku viacej ju bude pocut cize naozaj neviem cim chce tato karta konkurovat Zeby cenou?
9.4.2010 18:52:05   95.103.8.xxx 131
l.jelinek napsal:
jsem zvedavy na novou generaci od AMD a docela rad bych, kdyby mela stejne problemy jako HD2900 resp. GF100 - kvuli tem komentarum, ktere bych si tady potom mohl cist, v jakem by se asi tak nesly duchu. Nadavani nebo omlouvani jako ted? Sranda je, jak fakt vetsina pomlouva NV (beru, jejich PR by snad prodala i jalovou kravu), ale osobne treba vzpominam na vtipky o jejich chladici na FX5xxx - a pritom ten princip vlastne vsichni, vc. konkurence, pouzivaji dodnes. No nic, jeste ze negamesim zadne strilecky a nemusim se starat o koupi nejake GPU.


Nvidia si za to moze sama ake Fermi bude delo sa pisalo pol roka dopredu . A mna osobne stve ze to dopadlo takto
Ceny by boli uplne ine
10.4.2010 07:34:42   90.179.164.xxx 182
Vsak jsem take psal, ze za "neuspech" FG100 muze PR oddeleni NV, ktere si vzalo papirove moznosti navrhu a na tom postavilo celou kampan - to, ze chip ocividne predbehl moznosti vyrobniho procesu uz je nezajima a z toho take plynou omezeni (velka omezeni) celeho GPU. Ale na druhou stranu architektura a navrh cipu se zda byt velice povedeny, coz naznacuji testy masivni tesselace a dost velky skok pri raytracingu. Vim, ze se tezko odsuzuje jen cast firmy, ale v tomto pripade bych fakt hodil vinu na PR a ne na inzenyry a konstruktery, kteri odvedli velice slusnou praci.
10.4.2010 07:37:52   90.179.164.xxx 23
PS: Aby me snad nikdo nenarknul "ze zelenosti", tak v 2. desktopu HD4770 a v laptopu HD5470.

PPS: Tak trochu nechapu ten ban od redakce, co v komentari bylo "zavadne". No nic.
10.4.2010 10:54:29   85.207.210.xxx 25
Jestli myslíme oba totéž, pak sis jej vysloužil masivním nesouhlasem ze strany ostatních čtenářů (nechci říct diskutujících, většinou se tu anonymně oponuje palcem dolů, nikoliv argumentačně).
9.4.2010 19:58:34   94.112.224.xxx 219
leda tak ve vlhkem snu nejakeho nvidiota
9.4.2010 21:11:19   88.100.32.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.4.2010 21:19:59   88.100.32.xxx 17
xfce4 napsal:
l.jelinek napsal:
jsem zvedavy na novou generaci od AMD a docela rad bych, kdyby mela stejne problemy jako HD2900 resp. GF100 - kvuli tem komentarum, ktere bych si tady potom mohl cist, v jakem by se asi tak nesly duchu. Nadavani nebo omlouvani jako ted? Sranda je, jak fakt vetsina pomlouva NV (beru, jejich PR by snad prodala i jalovou kravu), ale osobne treba vzpominam na vtipky o jejich chladici na FX5xxx - a pritom ten princip vlastne vsichni, vc. konkurence, pouzivaji dodnes. No nic, jeste ze negamesim zadne strilecky a nemusim se starat o koupi nejake GPU.


Nvidia si za to moze sama ake Fermi bude delo sa pisalo pol roka dopredu . A mna osobne stve ze to dopadlo takto
Ceny by boli uplne ine


myslim ze to stve kazdyho ale kdyz si vezmes ze nvidia psala nekdy min. prazdniny (letni) ze vyjdou 4xx tak rikali ze by !!mohli!! vyjit par tydnu po Ati 5xxx kdyz pude !!vsechno podle planu!! pak nekdy v rijnu psaly ze to bude pozdejc nekdy behem 1Q coz taky bylo sice asi nikdo necekal ze to bude az v breznu/dubnu ale stihli to.sice to je fakt pozde ale nikde nic neslibovali pro ne to bude min penez ale oni se vzpamatujou dyt ati taky nemela dobry grafarny teda spis ovladace a ted stiha vsechno tak ze je zatim lepsi takze pockej pul roku.prijdou novy recenze na new grafarny a tentokrat to snad stihnou
10.4.2010 07:42:46   90.179.164.xxx 21
Ale jo, jen jsem spise reagoval na to, ze vsichni kritizuji ten HW s "porodnimi bolestmi" (i kdyz rozhodne tak spatny neni, problem jsou ty hrozne provozni vlastnosti), ale uz ani tak ne PR, ktere je v tomto pripade tou Achilovou patou - stejne jako tomu bylo u vydani HD2900.
9.4.2010 21:38:02   94.136.139.xxx 205
5850 je karta roku v pomere cena výkon a tieto nepodarky sa môžu rovnať tak akorát s bývalou radou gtx200.Tieto vaše články v zelenom znení sú smiešne už minimálne jeden rok a odkedy prišla rada 5800 tak sú až choré.Takto sa snažiť obhajovať nepodarky je trápne.Pamätám si ako ste sa obúvali do 4870 že koľko žerie a aké teploty má,no pri týchto kartách ste akože zabudli na ich ešte horšie provozné vlastnosti.obrtuninig
9.4.2010 22:42:31   88.146.79.xxx 2115
Zdravím,
on je trochu problém si koupit kartu od ATI, když člověk provozuje Linux. Ty jejich ovladače jsou "krapet" nedodělané; naposledy, když jsem zkoušel kartu od ATI (HD4850), tak to byl dost děsivý zážitek, rozsypaná KDE, artefakty v X-Plane... fuj. Přitom se AMD prsí, jak podporují opensource . V současné době mám (2 a půl roku) lehce přetaktovanou 8800GT a opravdu nevím, na co upgradovat. Aktuální to bude na podzim, kdy snad už konečně vyjde SoW:BoB - tak co potom? Půjčit si nějakou novou ATInu na vyzkoušení, nebo jít na jistotu a koupit nějakou odladěnou verzi 4XX karty - podotýkám, že s nVidií jede v Linuxu všechno, líp už na tom jsou snad jen ovladače od Intelu. Je to prostě dilema.
10.4.2010 13:07:52   80.251.245.xxx 80
Pravda ATI v Linuxech naprosto zaspala, ale teď se již trochu snaží a nejnovější ovladače jsou již vcelku bezproblémové. Mám teď Ubuntu 9.10 a s ATI HD3870 zatím žádný problém. Dříve když jsem na tomto počítači zkoušel Linux tak jsem to vždy vzdal, protože samotné ATI ovladače v Linuxu vůbec nechtěly pracovat - nešlo ani přepínat rozlišení.
Teď momentálně již vše v pořádku, zkoušel sem i nějaké hry a jde to. Jen teda Battlefield:BC2 ve Wine nejde a nejde - ale to nejde ani s Nvidií
10.4.2010 18:40:09   95.103.8.xxx 23
zaspala? slabé slovo je to horšie a horšie Myslím nove jadra + xorg od 1.7
úplne žiadna podpora
keď chceš catalyst musíš použiť xorg pod 1.7
a neviem ako dobre spolu ladia kernel 2.6.33 + xorg 1.6......
10.4.2010 18:53:31   95.103.8.xxx 12
a na ubuntu 9.10 je ešte xorg 1.6 takže to ako tak ide Na 10.4 je uz kernel 2.6.32+xorg 1.7 a na catalyst zabudni
10.4.2010 19:37:29   80.251.245.xxx 12
Takhle dopodrobna sem to nezkoumal, jednoduše uživatelsky jsem nechal v Ubuntu vyhledat nesvobodné ovladače a nainstaloval co mně to nabídlo a vše prozatím plně funkční a bezproblémové
10.4.2010 19:47:16   95.103.8.xxx 21
presne tak na Ubuntu 9.10 a aj tam bol pouzity xorg 1.6 len preto ze novy nepodporuje catalyst teraz sa nerobim mudry lebo niesom neviem kto sa skym nedohodol asi komunikacia v linuxovej komunite zacina viaznut neje normalne vydat novy xorg ked nebude podporovat ovladace grafickych kariet je jedno akeho vyrobcu
10.4.2010 07:45:39   89.190.52.xxx 31
xfce4 napsal:
l.jelinek napsal:
jsem zvedavy na novou generaci od AMD a docela rad bych, kdyby mela stejne problemy jako HD2900 resp. GF100 - kvuli tem komentarum, ktere bych si tady potom mohl cist, v jakem by se asi tak nesly duchu. Nadavani nebo omlouvani jako ted? Sranda je, jak fakt vetsina pomlouva NV (beru, jejich PR by snad prodala i jalovou kravu), ale osobne treba vzpominam na vtipky o jejich chladici na FX5xxx - a pritom ten princip vlastne vsichni, vc. konkurence, pouzivaji dodnes. No nic, jeste ze negamesim zadne strilecky a nemusim se starat o koupi nejake GPU.


Nvidia si za to moze sama ake Fermi bude delo sa pisalo pol roka dopredu . A mna osobne stve ze to dopadlo takto
Ceny by boli uplne ine


K te teselaci. Ono vyckat pul roku, kouknout kolem sebe, ze teselace jede a je o ni zajem, myslim, ze to bylo celkem logicke od Nv silne podporit tuto implementaci v kartach. Bylo to dle meho ceskeho slovniku, vyčuranost
Pokud by se casem GF100 dostalo na 28nm vyrobu, muze to byt zase uplne jinde. Pokud se tedy preskoci 32nm. Sam sem zvedavy na revize za nejaky ten cas, co uplyne.
10.4.2010 10:52:03   95.173.67.xxx 710
benes.m napsal:
Zdravím,
on je trochu problém si koupit kartu od ATI, když člověk provozuje Linux. Ty jejich ovladače jsou "krapet" nedodělané; naposledy, když jsem zkoušel kartu od ATI (HD4850), tak to byl dost děsivý zážitek, rozsypaná KDE, artefakty v X-Plane... fuj. Přitom se AMD prsí, jak podporují opensource . V současné době mám (2 a půl roku) lehce přetaktovanou 8800GT a opravdu nevím, na co upgradovat. Aktuální to bude na podzim, kdy snad už konečně vyjde SoW:BoB - tak co potom? Půjčit si nějakou novou ATInu na vyzkoušení, nebo jít na jistotu a koupit nějakou odladěnou verzi 4XX karty - podotýkám, že s nVidií jede v Linuxu všechno, líp už na tom jsou snad jen ovladače od Intelu. Je to prostě dilema.



nevim za co jsi dostal tolik zapornych hodnoceni... mas naprostou pravdu
10.4.2010 16:29:48   213.192.35.xxx 21
l.jelinek napsal:
Vsak jsem take psal, ze za "neuspech" FG100 muze PR oddeleni NV, ktere si vzalo papirove moznosti navrhu a na tom postavilo celou kampan - to, ze chip ocividne predbehl moznosti vyrobniho procesu uz je nezajima a z toho take plynou omezeni (velka omezeni) celeho GPU. Ale na druhou stranu architektura a navrh cipu se zda byt velice povedeny, coz naznacuji testy masivni tesselace a dost velky skok pri raytracingu. Vim, ze se tezko odsuzuje jen cast firmy, ale v tomto pripade bych fakt hodil vinu na PR a ne na inzenyry a konstruktery, kteri odvedli velice slusnou praci.


Ono ale u Radeonů se o teselaci stará jedna jednotka. U Nvidie se o teselaci prakticky starají shadery. Z toho vyplývá, že pokud nižší modely Radeonů budou mít stále tu samou jednotku pro teselaci, tak nebudou příliš omezeny. Naopak u Nvidie každý nižší model bude mít méně a méně shaderů a výkon v teselaci bude rapidně klesat. Proto aby nižší modely měly aspoň trochu použitelný výkon v teselaci, tak vlajkové modely musejí být doslova předupané.
Ono taky GTX480 původně neměla soupeřit s 5870kou, ale dlouho se všude psalo jak prožene dvoučipovku 5970.
Nakonec Nvidia vypustila pár kousků GTX480, k tomu papírově vyšla GTX 470, kterou v obchodech prakticky nikdo neviděl, zatímco nových Radeonů je i přes problémy s výrobou stále víc a nic jejich ceny netlačí dolů.
10.4.2010 16:37:30   213.192.35.xxx 30
Pokud bude GTX 460 ořezaným "zmetkem" zbylým pro GTX 480 tak se asi 5850ka těžko má čeho obávat. Už tak má velmi malou ztrátu na GTX 470. Frekvencí tyto čipy těžko překvapí.
Spíš bych GTX 460 čekal mezi 5830 a 5850. Právě 5830 je takovým nejslabším článkem v rodině Radeonů. Spotřebu má podobnou s 5850, ale výkonem je jenom kousek od 5770.
Navíc samozřejmě 5850 má obrovský taktovací potenciál a velmi dobrou spotřebu. Pokud bude GTX 460 vyřazeným kusem z výroby 480tek, tak frekvencí ani spotřebou zrovna oplývat nebude.
10.4.2010 17:37:48   95.103.8.xxx 20
l.jelinek napsal:
Vsak jsem take psal, ze za "neuspech" FG100 muze PR oddeleni NV, ktere si vzalo papirove moznosti navrhu a na tom postavilo celou kampan - to, ze chip ocividne predbehl moznosti vyrobniho procesu uz je nezajima a z toho take plynou omezeni (velka omezeni) celeho GPU. Ale na druhou stranu architektura a navrh cipu se zda byt velice povedeny, coz naznacuji testy masivni tesselace a dost velky skok pri raytracingu. Vim, ze se tezko odsuzuje jen cast firmy, ale v tomto pripade bych fakt hodil vinu na PR a ne na inzenyry a konstruktery, kteri odvedli velice slusnou praci.


Mno hej tak na nejakú 32nm technológiu ale skorej 22nm ale vtedy bude mat aj ATI podobne veľký chip takže myslím odhadnúť veľkosť chipu a výrobnej technológie a vzťažnosti z waferu je práve to čo rozhoduje o úspešnosti
10.4.2010 18:31:17   89.102.44.xxx 70
Presne tak, neni to jenom o vykonu. Kdyz clovek navrhuje neco tak, je potreba myslet i na jine veci ne jenom bezhlavne videt vidinu toho nejlepsiho!!! Rekl bych ze AMD od te doby co prevzalo ATI, tak gpu se jenom lepsi a lepsi. Rekl bych ze lide v AMD jsou na tom mnohem lepe nez u nVidie. Jak u CPU dokazali mnohem lepe vyuzit dany proces nez treba intel (jelikoz si nemohli dovolit to co intel). To ze byli v jednu chvili na tom hodne spatne je naucilo myslet hodne ekonomicky. Coz se jim nyni velmi vyplaci. Kdyz budou chtit tak budou vyrabet chip treba s 6000SP.. ale k cemu to bude a kolik na tom vydelaji ? Ma neco takoveho cenu zkouset z danymi technologie ktere jsou nyni dostupne nebo se radsi snazit navrhnout vec tak aby dostacovala s +- vykonem a mit veliky zisk Tak jako v kazde vyrobe se clovek snazi vyrobet co nejlevneji a prodat co nejdraze (samozrejmne nesmi se to prehnat, na trhu je konkurence a cena vyrobku musi mit sve opodstatneni.) Verim tomu ze kdyby bylo na trhu vice firem ktere by vyrabela GPU (vykone) tak si nekteri vyrobci rozmysli nektere veci a budou muset uvazovat jinak.
10.4.2010 19:41:53   95.103.8.xxx 24
Mtss napsal:
benes.m napsal:
Zdravím,
on je trochu problém si koupit kartu od ATI, když člověk provozuje Linux. Ty jejich ovladače jsou "krapet" nedodělané; naposledy, když jsem zkoušel kartu od ATI (HD4850), tak to byl dost děsivý zážitek, rozsypaná KDE, artefakty v X-Plane... fuj. Přitom se AMD prsí, jak podporují opensource . V současné době mám (2 a půl roku) lehce přetaktovanou 8800GT a opravdu nevím, na co upgradovat. Aktuální to bude na podzim, kdy snad už konečně vyjde SoW:BoB - tak co potom? Půjčit si nějakou novou ATInu na vyzkoušení, nebo jít na jistotu a koupit nějakou odladěnou verzi 4XX karty - podotýkám, že s nVidií jede v Linuxu všechno, líp už na tom jsou snad jen ovladače od Intelu. Je to prostě dilema.



nevim za co jsi dostal tolik zapornych hodnoceni... mas naprostou pravdu


Mno preto ze nepisal o zelenych a cervenych ale o linuxe takze preto
ak tu nekto pouziva novy kernel 2.6.33+ novy xorg 1.7 + catalyst nech napise tu nejde o radu kriet 59.. ulne jedno aku ati ja osobne mam 2600XT
nejde tu o to davat zaporne hlasy a pritom neviem ani co je linux a preto nesuhlasim
10.4.2010 20:09:40   95.103.8.xxx 23
prosim napise niekto kto pouziva novy kernel 2.6.33 + Xorg 1.7 a viac + catalyst?
nemyslim nahradu ati-dri
a ne len "neviem co je linux ale urazamato " nesuhlasim
11.4.2010 12:16:18   95.103.8.xxx 00
MNo tak den presiel a nik kto kombinaciu 2.6.33 + xorg 1.7.6-3 + catalyst pouziva okrem tych 3 hlasujucich co ich uraza slovo linux bez napisania ako to ide aby som neostal taky sprosty . Takze ak nekto chce linux bohuzial Nvidia ale skorej starsia rada GTX 260 alebo 250 a to pisem a nie som z tabora zelenych
11.4.2010 17:06:49   95.103.8.xxx 00
Tak dnes na ubuntu 10.4b vyšla podpora pre catalyst aj keď po roku po vyjdení nového xorg Dúfam že bude dostupne aj pod archlinux Tak že berem späť čo som napísal

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

76 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.