Bitva v Metro 2033 - Radeon vs. GeForce
autor: Mirek Kočí , publikováno 16.3.2010

Podívejte se na aktuální souboj grafických karet v náročném titulu z moskevského podzemí.

Bitva v Metro 2033 - Radeon vs. GeForce

Po průměrném „DirectX 11“ titulu Alien vs. Predator, který byl po mediální masáži nakonec pouze jedním velkým zklamáním s průměrnou grafikou a sterilní zábavou na pár hodin, se blíží uvedení další hry využívající nového API Microsoftu. Tím titulem je Metro 2033 - postapokalyptická střílečka zasazená do hlubin moskevského metra. Atmosférickou záležitost jsme vám představili již minulý měsíc v novince: Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11.

Ve které jsme vám přinesli svou kvalitou dechberoucí obrázky a přiložené video z hraní. Vizuální stránka byla opravdu perfektní, určité pochybnosti ale přetrvávaly. Bude Metro 2033 opravdu takhle vypadat? A protože zapeklité dilema řešilo mnoho z vás, přinášíme vám dnes rozhřešení - ANO bude, ale jak to v životě chodí, nic není zadarmo.

v Metro 2033 nemusíte hledat teselované objekty narozdíl od DiRT 2 lupou

Bitva v Metro 2033 - Radeon vs. GeForce

OFF

Bitva v Metro 2033 - Radeon vs. GeForce

ON

metodika testování PCGH

Hru si pod DX11 na plné detaily vychutnají pouze majitelé nejvýkonnějších karet současnosti. Vám ostatním nezbývá nic jiného než sáhnout ke kompromisům v podobě absence anti-aliasingu (vyhlazování), nižšího rozlišení a detailů. Podívejme se jak si vede trojice finalistů. V úvodu hry zvaném „Crused“ se v DX11 s teselací a vyhlazováním (4 X MSAA) dá zážitek na Radeonu HD 5850 přirovnat k trhacímu kalendáři. Něco málo nad deset snímků (13 FPS) je opravdu maso a nepočítal s tím asi ani ten největší pesimista :(

Podívejte se na přiložené grafy. Na prvním můžete vidět lapálie a předem prohraný souboj akcelerátoru HD 5850 napříč nastavením. Druhý ukazuje celkový souboj Radeonů a karet GeForce. Celkovým vítězem je (jak jinak) Radeon HD 5870, druhé místo poté uhájila o něco „slabší“ HD 5850. Na bronzové pozici se zanedbatelnou ztrátou následuje již mnohými odepisovaná GTX 285, která má tak podle všeho stále co říct a její výkon je příjemným překvapením. Pokud vlastníte některou z dalších karet uvedených v grafu, přichystejte si pevné nervy :) Metro 2033 dalo sbohem tradici posledních měsíců, kdy na bezproblémové hraní stačila karta okolo 2000Kč. Retrospektivou se tak vracíme do doby, kdy byl uveden první díl Crysis.

Bitva v Metro 2033 - Radeon vs. GeForce

Bitva v Metro 2033 - Radeon vs. GeForce

 

Zdroj: PCGH



Tagy: PCGH  Metro 2033  Radeon  GeForce  PhysX  nVidia  ATI  AMD  4A Games  DX11  FPS  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.3.2010 15:29:41   91.127.27.xxx 7313
asi som slepy ale ja tam rozdiel ziadny nevidim teda nic co by bolo na jednom obrazku hranate a na druhom oble
16.3.2010 15:45:01   213.220.198.xxx 94
me naopak ten druhy obrazek prijde rozmazanejsi nez ten prvni (videt je to na..hm jak to nazvat..ramenovym brneni ) toho vojaka nebo co to je. Jestli je prvni obrazek pod DX9, tak je to super
16.3.2010 15:52:42   95.102.61.xxx 4815
Redaktori PCT používajú nVision brile, aj pri obyčajnom obrázku a vidia tesselaciu tam kde nie je.
16.3.2010 15:58:38   94.112.224.xxx 159
V tomto případě tedy používají tyto brýle spíš redaktoři pcgameshardware.de odkud je článek převzat. Nemyslíš?
16.3.2010 17:23:44   85.248.44.xxx 94
ludia, skor nez budete pokracovat v dalsom urazani redakcie(nie ze by si to niekedy nezasluzili), tak si tie obrazky poriadne prezrite - tym myslim - ani ja som najskor nevidel rozdiely medzi screenshotmi. Potom som si ale otvoril "zobraziť informácie o obrázku" (FF3.6) a tam sa medzi nimi dalo preklikávať tak, že som sa stále pozeral na jedno miesto. Uplne mi udrelo do oci ako sa napriklad nafukla ta kapsicka co ma na ramene... Fakt si to porovnajte preklikavanim.
16.3.2010 17:32:14   217.75.82.xxx 255
Wow, urcite si tu hru kupim a namiesto hrania si budem robit screenshoty a onanovat nad rozdielmi pri ich detailnom skumani. Take rozdiely su mi suma fuk a pokial ich nevidim hned na prvy pohlad, akoby tam ani neboli (a je mi jedno, ci za hrou stoji NV alebo AMD).
16.3.2010 18:39:28   95.82.154.xxx 92
hmmm v 3d akci tohohle typu budu určitě sledovat nepřítelovu kapsu jak je hezky nafouknutá fakt supr no...
16.3.2010 19:08:14   85.248.44.xxx 53
ale ja predsa nevravim ze to je nejake uzasne vizaualne vylepsenie, alebo ze si to pri parbe vsimnete, ale ide o to ze niektori dementi tu kamenuju autora s tym, ze tie dva obrazky su uplne rovnake a nie je medzi nimi ziadny rozdiel a tesselaciu si vymyslel; pricom to nie je pravda lebo rozdiely tam su.
16.3.2010 19:41:55   89.103.89.xxx 61
No, spíš negativní ale jsou - to "nafouknutí kapsy" má za následek hnusné rozmazání textury, takže žádná sláva...
16.3.2010 20:23:59   95.102.226.xxx 83
Tu nejde o to, ci tam rozdiely su alebo nie, ide o to, ze autor newsky sa tu snazi vyvolavat flame tvrdenim, ze teselacia je vyuzivana podstatne viac ako pri AVP alebo DiRT2 a ze rozdiely su markantne. Lenze tie rozdiely su rovnako male (az ziadne) a v podstate ich zase treba hladat podrobnym skumanim/porovnavanim screenshotov.
16.3.2010 18:57:57   91.127.27.xxx 00
to je ako pozitivum ze je nafuknuta ? mi to skor pripada ako keby v tej kapse ma ma neaku vatu alebo nieco po neustalom pozorovani tych screenov som si vsimol ze na rukave je v teselovanom obrazku jeden pekny oblucik akurat je to miesto tmave tak je to slabo vidno na oboch screenoch aby som to zhrnul tak stale su tam hrany cize ta teselacia nepracuje tak ako by mala
16.3.2010 20:20:23   80.87.222.xxx 00
Spravil som ako si napisal a fakt to je takto vidiet. Bohuzial si myslim, ze takto by teselacia fungovat nemala (ze zmeni tvar shape). Mozno si este pamatate hru GTA SA pre PC - volanty v autach tam mali tvar 5uholnika. Teselacia by IMO mala robit to, ze navysi pocet polygonov tak, ze ten volant bude okruhly.
17.3.2010 11:32:22   145.24.204.xxx 00
To bohužel není možné.
Pokud vezmu v potaz ten volant, tak když ho vyhladíš aby byl kulatej, tak mu tím zároveň zmenšíš průměr.
Aby to fungoval správně, musel by ten volant být definovanej jinak než polygonama (třeba jako NURBS), ale s tím se ti nikdo dělat nebude.
16.3.2010 16:03:16   90.199.121.xxx 268
Pozor, na vyvoji hry sa podielala Nvidia, takze tam ten rozdiel vidiet byt musi uz z principu . Okrem tej malej tasky co ma na ruke som tam tiez nic ine nepostrehol.
16.3.2010 16:13:54   94.112.224.xxx 85
A co má podle tebe nvidia společného s teselací?
16.3.2010 16:21:37   90.199.121.xxx 197
Na to som predsa nenarazal, ide o to ze ked sa tu porovnavali obrazky v AvP alebo DIRT2 tak tam nebol vizualny rozdiel ziadny kedze to malo byt v rezii AMD/ATI. Ked je ale spomenuta Nvidia, rozdiely su priepastne . PCT + M. Koci nie je zrovna ultimatna kombinacia objektivnosti.
16.3.2010 18:10:06   82.17.178.xxx 53
ty vole ved ked je to na on tak to vypada hnusnejsie ..
vsimnite si ten remen na ruke na tej malej kapsicke ved je hrozny na on ..
16.3.2010 15:29:45   89.102.177.xxx 1016
16.3.2010 15:30:24   89.102.177.xxx 1319
bylo na těch nVidiích zaplé skvělé PhysX nebo kdyby se zaplo, šlo by jim FPS pod 10 ?
16.3.2010 15:37:38   91.127.27.xxx 105
keby vies citat tak sem nepises taku sprostu otazku
16.3.2010 16:04:08   89.102.177.xxx 118
odpovím si sám odkazem na výkon GTX 285 se zaplým PhysX, což učiní hru naprosto nehratelnou : http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2010/03/Metro 2033-PhysX.png
16.3.2010 16:09:33   94.112.224.xxx 94
No já nevím, ale mě propad 3 fps se zaplým GPU PhysX přijde celkem v pohodě.
16.3.2010 15:38:03   89.102.177.xxx 2215
GTX 285 nemá absolutně co říct, cenou pak především
16.3.2010 16:00:48   94.112.224.xxx 1721
Naopak si myslím, že výkon 2 roky staré karty zdatně sekunduje nejnovějším trhačům asfaltu od ATI...
16.3.2010 17:09:31   89.233.130.xxx 95
Zdatně sekunduje? To jste všichni slepý nebo máte zelené brýle? GTX285 je pomalejší oprotoi HD5850 o více jak 22% a to mi připadá už jako velká ztráta.
16.3.2010 17:23:06   94.112.224.xxx 812
Mě rozdíl 5 - 6 fps oproti 5850 u 2 roky staré karty nepřijde nijak markantní. Od nejnovějších ATI jsem teda čekal mnohem víc... Proto říkám, že zdatně sekunduje....
16.3.2010 17:36:23   89.233.130.xxx 52
Jasně, ale to pro srovnávání je zcela špatná metodika. Od tohoto tu máme procenta. I těch 5-7FPS někdy může být opravdu značně velký rozdíl.
16.3.2010 17:38:14   217.75.82.xxx 72
Troska mimo nemyslis? Ako mozes GTX285 porovnavat s HD5850? Preco ju neporovnavas s HD5870 alebo 5970? Ked porovnavas, tak porovnavaj porovnatelne.
16.3.2010 17:50:21   95.102.15.xxx 61
Hlavne cenou ale nesekunduje, kedze GTX285 je stale o 50€ drahsia ako 5850 A to aj napriek tomu, ze cena 5850 od uvedenia hodne nabobtnala
16.3.2010 15:39:21   212.80.83.xxx 81
Není nic jednoduššího než se podívat přímo na PCGH.Jsou tam výsledky i v nižších rozlišeních.Hratelný to je v podstatě maximálně do 1280x1024.Tohle mi náročností připomíná Cryostasis.
16.3.2010 15:56:27   94.112.224.xxx 53
Zapnutím GPU PhysX klesl framerate cca o 3 fps. Stačí se podívat na originální článek odkud autor čerpal.
16.3.2010 15:37:53   89.102.234.xxx 3314
Od kdy je zanedbatelná ztráta 20%? Přijde mi to jako slušný rozdíl ve výkonu a od Vás jako snaha za každou cenu podržet výkon NV. Proč? Je to nutné?
16.3.2010 15:49:06   95.82.154.xxx 171
vypadá to stejně s teselací on/off (v nějaké akci určitě budu zkoumat pixely...) a je to v podstatě nehratelný na kartách který vyšly před nedávnem i ten crysis mi běžel líp v době svýho uvedení...
16.3.2010 15:50:16   91.127.27.xxx 72
tak je rozmazanejsi to som si vsimol aj ja ale ze by to lepsie vyzeralo by som musel klamat sam sebe
16.3.2010 15:53:54   91.127.27.xxx 62
vsimli ste si ze na zaciatku videa je metro 2003 ? XD
16.3.2010 15:50:32   89.102.234.xxx 3411
By mne zajímalo, zač mám ty dva palce dolů. V nižším rozlišení totiž NV ztrácí 30% až 40% ... tedy nevím co je na tom zanedbatelné. Ale holt, NV je NV.
16.3.2010 15:55:27   213.220.198.xxx 1410
nejspis prave za tyhle reci
16.3.2010 15:56:29   78.98.105.xxx 347
Citace:
zážitek na Radeonu HD 5850 přirovnat k trhacímu kalendáři.

A na GTX285 by ste prirovnal hranie k čomu pan Kočí?
16.3.2010 16:07:43   94.112.224.xxx 1711
Jelikož GTX285 neumí DX11, tak nemůžeš její výkon v tomto API přirovnat k ničemu. Každopádně DX11 výkon se všemi zaplými efekty je na 5850 tragický. Na ještě nevydaných nvidiích by to mělo být krapet lepší díky výkonnější teselaci na těchto kartách.
16.3.2010 15:59:33   90.176.16.xxx 102
H@rdy napsal:
...

to nechtějte už raději ani vědět
16.3.2010 16:01:22   90.176.16.xxx 77
MeFi napsal:
..
Redaktoři PCT mají dobré oči, co takhle si všímat podstatných partií .. co třeba ramen?
16.3.2010 16:03:29   94.112.224.xxx 812
ramena, nightvision, kapsička na rukávu,... já myslím, že tam je rozdílů celkem dost.
16.3.2010 16:07:22   91.127.27.xxx 141
ramena su akurat dole svetlejsie kapsicka je hore o trochu uzsia ako dole a nightvision tam je na tom jednom okulare na vrchnom obrazku mala hrana ktora na spodnom neni
16.3.2010 16:20:17   94.112.224.xxx 56
tak nevím jak se díváš, ale všude kde jsem psal jsou rovné hrany zaoblené... je to vidět na první pohled... všechno je takové buclatější... žádný markantní přínos v tom teda nevidím , ale je to vidět.
16.3.2010 16:22:53   91.127.27.xxx 74
no na prvy je to vidiet na druhy si vsimnes ze hrany su rovnake WOW efekt XD
16.3.2010 16:58:32   78.102.42.xxx 22
kdyz se mrknete na rukav hlavne v te svetle casti plotu tak je tam pomerne hodne rozdilu oproti prvnimu obrazku a pokud nekdo nerozezna ctverec od kruhu tak by s tim mel neco delat
16.3.2010 18:01:30   109.72.2.xxx 80
Když si obrázky přepínám, tak tam rozdíly opravdu sou. Ta kapsička je ale podle mě přehnaná... bez tesselace mi to osobně příde reálnější.
Jestli se tesselace rovná brutální rozmazání, tak jako zde, tak to potěš. Mám radši ostrý obraz. Pro mě zklamání.
16.3.2010 16:06:51   213.29.147.xxx 43
marek p napsal:
Není nic jednoduššího než se podívat přímo na PCGH.Jsou tam výsledky i v nižších rozlišeních.Hratelný to je v podstatě maximálně do 1280x1024.Tohle mi náročností připomíná Cryostasis.

Se podívej, jak Cryostasis vypadá a že ve hře na hráče skočí max 2 příšery naráz, metro bylo určitě testováno ve větší bitvě. Náročnost je docela adekvátní, tzn. zhruba o 10 fps navrch ve stejném rozlišení jako 3 roky starý Crysis.
16.3.2010 16:10:42   213.29.147.xxx 40
Oprava: Samozřejmě o 10 fps horší jak Crysis ve stejném nastavení.
16.3.2010 16:39:04   89.102.38.xxx 156
Někdo omylem vložil dvakrát stejný obrázek pod sebe?

16.3.2010 16:51:55   213.220.230.xxx 74
A jak moc bude náročné PhysX nebo tam nebude GPU PhysX, jsem zase nějaký zmatený...
PS nevím, jestli má smysl testovat s 4GHz procesorem, když ho má minimum lidí a de facto uměle zvyšuje rozestupy mezi kartami.
16.3.2010 16:58:11   213.220.230.xxx 90
A to Video, jak příšera proklouzne po smrti skrz toho vojáka To je zas realističnost, nebo jsou to duchové?
16.3.2010 16:52:06   88.100.179.xxx 61
Koukal se někdo s vás na to přiložené video?

Já jen že tady všichni řešíte jestli to má nebo nemá nějaké hrany ale nad takovou věcí jako je nedotažená kolize objektů ve hře se nepozastavil vůbec nikdo. Nebo si myslíte že je úplně normální že klouzající mrtvolka jen tak projede stojícím človíčkem a s tím to ani nehne?

Grafika vypadá sice velice slušně, ale jestli jsou ty výsledky tady zveřejněné správné tak se mi spíše zdá že ve hře je totálně odfláknutá optimalizace.
16.3.2010 17:01:19   213.220.230.xxx 21
Jsem se zrovna pozastavil, ale bys rychlejší, mi trvalo, než se celé načetlo.
16.3.2010 17:05:26   90.199.121.xxx 65
Tak to asi bude tym skvelym fyzikalnym rozhranim PhysX .
16.3.2010 17:12:28   89.235.54.xxx 61
Zatim bych nic neresil uvidime az si to kazdej zahrajeme , ted trosku OT: ten obrazek uplne nahore to ATI vs NV at uz ho delal kdokoli - priste tomu venujte aspon 10s ve photoshopu nebo necem pac tohle je vytvor kterej mi rve oci.
16.3.2010 17:13:29   62.138.31.xxx 95
Ludia tu neustale placu, ze nove hry nevyuzivaju hardware naplno a ked sa taka objavi, tak ju zas zvozia zato, ze ma vysoke hw naroky. :-)

Btw. extremna konfiguracia uz davno nie je jedna karta v kompe, ale 3SLI ci TriFire. Takze si tie FPS kludne vynasobte faktorom 2.5 za predpokladu, ze skalovanie bude, co u modernych hier je prakticky vzdy aspon na Nvidii, s ATI nemam skusenost.

Inak vsak suhlas s ludmi hore, ze na tych screenshotoch, tu uzasnu teselaciu clovek nenajde ani lupou. :-) Ono cele DX11 mi zacina priserne smrdiet. ;-)
16.3.2010 17:20:24   217.75.82.xxx 190
Nehnevajte sa na mna, ale rozdiel v obrazkoch s tesalaciou On/Off je presne taky isty ako v DiRT2 alebo AVP, cize minimalny. Asi som slepy, ale rozdiely som si na 1. pohlad nevsimol ziadne a vsimol som si ich, az ked som sa z prispevkov dozvedel, na co sa mam zamerat.
V kazdom pripade, tento tzv. "profesionalny" IT web pusta v poslednej dobe do eteru take newsky (aj ked niektore su pristupne iba par hodin ), ze ..., ani sa to neda slusne pomenovat.
16.3.2010 17:33:59   213.220.230.xxx 50
Jediný rozdíl jsem viděl v Unigin a až na ty schody, to byl extrém jsem došel k názoru, že by se měla používat jen na stěny a jiné rovné plochy, jinde nemá v podstatě žádný smysl.
16.3.2010 17:39:57   95.102.61.xxx 130
Tady neni tesselace, jdu si zahrat heaven benchmark
16.3.2010 19:24:29   95.102.61.xxx 74
Mirek Kočí napsal:
MeFi napsal:
..
Redaktoři PCT mají dobré oči, co takhle si všímat podstatných partií .. co třeba ramen?


Takže, najlepšie je si to prepínať na pcgh. A čo prináša ? Nereálnejší baťoh na ruke ? Nereálnejšiu masku ? Nelogicky guľatejšie nočné videnie ?

Doslova je to urobené, aby bol rozdieľ medzi teselaciou on a off, ale krajšie je to určite bez nej. To si radšej nechám teselovať vlajky v dirte2, aspoň nejaka teselácia.
16.3.2010 20:24:58   80.87.222.xxx 35
Nechapem preco redakcia PCT nespravi takyto test dakedy aj sama. Je jasne, ze test prebiehal na warez verzii, kedze sa hra este nepredava. Keby ste aj v PCT takto s predstihom otestovali leaknute hry, spravilo by vam to pekny traffic a isto vyssi respekt ako Fremi spekulacie od Zobra.
17.3.2010 12:22:45   213.192.60.xxx 10
Hra už je v prodeji od 15.3. v Severní Americe...
16.3.2010 23:52:01   81.201.58.xxx 30
teda na PCGH jsou docela machri, kdyz ten clanek vydali sice vcera, ale ty benchmarky delali uz pred rokem to se pak nedivim, ze je vykon novejch radeonu s dx11 tak nevyladenej
17.3.2010 08:34:32   79.127.160.xxx 30
Já myslím, že tesselace je opravdu o detailech. Tedy nedá se čekat, že by se změnilo mnohé, ale dá se čekat, že se změní detaily (to, jestli k lepšímu nebo horšímu je už otázka autorů). DX11 nabízí ale i jiné funkce, které zde použity nebyly zřejmě vůbec. Ono z hlediska hardwaru je pak podstatná informace to,že tesselace použita byla (konečně) a ne to, že to vypadá hůř. Tedy podstatné je to, že je možné sledovat účinky této technologie na výkon hardwaru.
17.3.2010 10:01:50   93.99.63.xxx 20
hawkk napsal:
teda na PCGH jsou docela machri, kdyz ten clanek vydali sice vcera, ale ty benchmarky delali uz pred rokem to se pak nedivim, ze je vykon novejch radeonu s dx11 tak nevyladenej


Myslim že si uhodil hřebíček na hlavičku Hawkku. Je krásný jak se tu lidi hádaj kuli pár starým benchům pravděpodobně na nějaké nedoladěné verzi, nemluvě o ovladačích obou grafik. Imho k té teselaci. Tady už je vcelku znát, ne jako v jiných titulech. O jejím přínosu k hernímu zážitku již nebudu spekulovat. Stejně mi příjde i nafukování s vyhlazováním. Lidi vy fakt za kazdou cenu hrajete s 4x a vyšším vyhlazováním? Vás při bitvách rozčiluje, že vidíte občas nějaký zoubek? Já osobně tohle nevnímám a hraju. Kamarád si ani nevšimnul, že v BFBC2 sice měl zapnuté 4x vyhlazování (a chrochtal si jak je to pěkný) a pak jsem mu řekl že ale určitě nefunguje (prostě nešlo nevim proč, neřešim). Sklapnul, ale hraje to dál.
17.3.2010 15:34:09   90.179.70.xxx 62
"GTX 285, která má tak podle všeho stále co říct a její výkon je příjemným překvapením." Mazec vždiť má výkon srovnatelný s HD5770. PCtuning je poslední dobou už jen všem pro smích

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

86 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.