herni-prumysl-ceka-na-hity
Novinka Herní průmysl čeká na hity

Herní průmysl čeká na hity

Martin Stančík

Martin Stančík

31. 7. 2009 00:00 5

Skomírající herní průmysl by podle analytiků v druhé polovině tohoto roku ještě mohl popadnout dech, neboť se uživatelé dočkají očekávaných titulů.  

Reklama

Velcí herní vydavatelé jako Activison Blizzard a Electronic Arts zveřejní své finanční výsledky za uplynulé čtvrtletí příští týden. Jen pro zajímavost - červnové tržby z video her byly v USA nejnižší od roku 2000. Avšak očekává se, že v druhé polovině roku 2009 se vše změní k lepšímu, neboť vydavatelství mají přichystané tituly se zvučnými jmény. Podle analytiků nové díly her jako Left 4 Dead, Assassin's Creed, Call of Duty a Halo pozvednou tržby přímo markantně.

Herní průmysl čeká na hity
i Zdroj: PCTuning.cz

"Na cestě jsou zajímavé hry," říká analytik Mike Hickey, avšak ihned dodává, že spolu s dobrými hrami musejí také zlevnit konzole, jinak se žádný boom konat nebude. Nejprodávanější konzole v USA, Nintendo Wii, stojí 250 dolarů, na druhém místě je Xbox 360 od Microosftu, jehož nejlevnější verzi pořídí Američané za 200 dolarů a na třetím místě je PlayStation 3, který oproti nejlevnějšímu Xboxu 360 stojí 2x tolik. "Lidé říkali, že herního průmyslu se krize netýká, mýlili se," říká další analytik Evan Wilson.

Herní průmysl čeká na hity
i Zdroj: PCTuning.cz

I když tržby herního průmyslu v USA oproti loňskému roku poklesly o 12%, podle analytické společnosti NPD by díky tržbám z druhé poloviny tohoto roku nakonec k meziročnímu propadu dojít nemuselo. Akcie jak Activisionu, tak EA jsou oproti předchozímu roku o 30% výš. Podle Briana Farrella ze firmy THQ se zlevnění konzolí dočkáme do konce roku. "Podívejte se na tržby z herního HW a musí vám být jasné, že se zlevnění dočkáme od dvou nebo tří (výrobců konzolí)," dodal Farrell.
 

Zdroj: Reuters

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama