Mají malé sociální sítě šanci?
Co uděláte, když jste malá sociální síť, která se snaží soutěžit s giganty typu Facebook?
Odpověď možná bude zvolit jinou cestu a zaměřit se na specifickou skupinu lidí, kterou by chtěli zaměřit zadavatelé reklamy. I když to není vůbec lehké - zvláště když se podíváme na to, že Facebook se snaží přizpůsobit všem skupinám uživatelů - některým malým sociálním sítím se to daří, což je případ třeba Ning.com.
Tento web uživatelům umožňuje stavět jejich vlastní sociální sítě a podle statistik se návštěvnost Ning.com zvětšuje o stovky procent a už nyní ji navštěvují miliony uživatelů. "Vždy zde bude místo pro menší stránky se zaměřením. Ať už jde o třeba o herní nebo regionální zaměření," říká analytik Ray Valdes ze společnosti Gartner.
S čímž samozřejmě souvisí to, že se tyto weby nikdy nemohou stát tak navštěvovanými, jako třeba Facebook. "Ti, kteří na Facebook začali chodit jako první - vysokoškoláci - hledají alternativy, neboť na FB nyní přicházejí jejich rodiče," dodává Chuck Schilling z firmy Nielsen. "Lidé odcházejí z populárních stránek a objevují. Ještě je zde hodně prostoru (pro nové soc. sítě)."
Zdroj: Reuters