ATI Radeon HD 5870
autor: Michal Mitrega , publikováno 29.4.2009

Představení Radeonu HD 4770 už je úspěšně za námi, a tak se pozornost začíná upírat směrem k dlouho diskutovanému 40nm jádru RV870 (nástupce staršího RV770). Prvních DirectX 11 karet postavených na jádru RV780 bychom se mohli dočkat už v červenci 2009.

Podle německého serveru hardware-infos.com se bude jednat hned o dvě grafické karty - silný Radeon HD 5870 a jeho dvoujádrová verze Radeon HD 5870 X2. Specifikace samozřejmě AMD ještě nepotvrdila, takže můžeme jen hádat, jestli jsou čísla pravdivá. S hrubým výkonem 4560 GFLOPS (dvojnásobek oproti Radeonu HD 4870 X2) by byla situace více než zajímavá.

ATI Radeon HD 5870

Zvýšení taktu jádra a GDDR5 paměťových čipů by odpovídalo strategii maximálního hrubého výkonu bez ohledu na spotřebu. Počet stream procesorů pak bude 1200 - o 50% více než v případě předchozí generace.

AMD zřejmě bude muset brzké nasazení 40nm procesu krýt vysokou počáteční cenou. Výtěžnost nových čipů totiž podle TSMC není právě růžová. Situace se ale jistě postupem času a zvyšováním množství objednávek zlepší - ostatně tak jako s každým novým výrobním procesem. NVIDIA se konec konců v druhé polovině tohoto roku chystá také proniknout s 40nm GPU.
 

Zdroje: Hexus



Tagy: amd  radeon  hd 5870  40nm  rv870  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.4.2009 15:07:09   85.248.47.xxx 20
Istotne ich nebude 800, ved tu na tom obrazku Vam pise ze 1200, je to spekulacia asi, nieje to potvrdene no na obrazku pisete 1200 a potom ze neviete kolko.
29.4.2009 15:28:01   91.127.179.xxx 22
Výkon iba 4,56 GFLOPS??? No tak to autor potom asi nevie počítať, pretože je to asi tak 500-násobne menej, než u 4870 X2

Nechcem urážať autora, ale je fakt zaujímavé, ako môže spraviť niekto takúto chybu...som obyčajný fanúšik HW(kde to ešte redaktor) a nezaoberám sa tým vôbec dlho a v živote by som nenapísal takúto blbosť...ešte sa čudujem, že autor neuviedol, že pamäte budú bežať na 4,6MHz

"Speciálne" vysvetlenie pre autora článku: Desatinnými čiarkami sa v angličtine oddeľujú tisícky, takže chyba nie je ani na obrázku
29.4.2009 16:25:04   80.242.33.xxx 41
ježiš , tak spravil preklep a namiesto TFlops napísal GFlops, aby si sa nepototo ...
29.4.2009 16:40:08   91.127.218.xxx 12
jj, preklepy sú na každodennom poriadku a nikdy neriešim nejaké nezmyselné gramatické preklepy, ale toto nie je preklep - preklep je to, ked stlačíš niečo iné, ako chceš stlačiť, teda pri rýchlopise sa kedykoľvek môže stať nejaký nepodstatný preklep, ale toto teda rozhodne nie je preklep a autor si určite uvedomoval čo píše a preto takúto chybu jednoducho neviem odpustiť...je to presne to isté, ako by uvádzali nový 2TB HDD a namiesto 2TB by uviedli 2GB. To sú chyby, ktoré nie je možné spraviť inak ako úmyselne(a to preklep nie je!).
29.4.2009 17:01:50   157.27.140.xxx 10
slovíčkaříš. tak to není překlep ale zkrat. s těmi 2GB jsi to přesně uvedl - každý ví, že teď jsme s kapacitou někde jinde, ale i tak se občas stane, že někdo uvede "nový 1,5GB disk".
29.4.2009 16:31:31   157.27.140.xxx 00
V tabulce jsou určitě chyby. Minimálně je špatný fillrate u X2. A potom se mi ani nezdá, že by se zpátky výrazně zvýšil pomer ROP/shader jednotek. A nakonec mi nepříjde moc pravděpodobné, aby dvoučipová karta byla taktována výše než jednočipová.
29.4.2009 16:35:22   91.127.218.xxx 01
Prečo by to tak nemohlo byť??? Osobne si myslím, že by to bol veľmi zaujímavý ťah zvýhodniť dvojčipovku, ktorá predstavuje high-end, vyšším taktami, než má jednočipovka
29.4.2009 17:03:08   157.27.140.xxx 10
spotřeba, výkonové vakuum.
29.4.2009 17:23:35   91.127.218.xxx 00
Práve naopak - tých čo kupujú high-end vonkoncom netrápi akú má ich grafika spotrebu. Ja mám 4870X2 a je mi úplne jedno, či má o 50W viac alebo menej a btw zakrátko na nej vymením chladič za accelero a skúsim ísť s taktami vyššie ako povoľuje Catalyst a to mi určite porastie spotrebe o tých 50W potom...
29.4.2009 17:57:24   157.27.140.xxx 20
tak jsem to nemyslel - mluvím o 300W limitu. Přes něj nesmí žádná grafika jít (ani s teoretickým maximem).
I kdybychom předpokládali, že 5870 bude mít jen stejnou spotřebu jako 4870, tak by si těžko mohli dovolit dát dvě výše taktované a nepřekročit tuto hranici (4870X2 má maximum tuším 280W).

A ta druhá věc je ještě výraznější - to je jakoby dnes měli na trhu jen 4850-ku a potom až 4870X2. a nic mezi tím.
29.4.2009 16:50:30   77.48.127.xxx 00
Hodnoty Pixel a Texture fillrate u HD4870X2 jsou naprosto v pořádku 2x30 Gpixels/s a 2x12 Gtexels/s, nevím co se Ti na tom nezdá a poměr ROP/ALU se na této architektůře měnil už několikrát.
29.4.2009 18:16:25   157.27.140.xxx 00
nemluvil jsem o 4870x2, ale nové 5870x2 (a konkrétně texel fillrate - poslední dvě hodnoty ve sloupečku).
poměr ROP/ALU se měnil, ale vždy ve prospěch ALU. A bylo to tak zcela správně. Tady je to naopak - těžce se zvýhodnily ROP jednotky. To je krok opačným směrem.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

45 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.