bude-larrabee-uspornejsi-nez-dnesni-grafiky
Novinka Bude Larrabee úspornější než dnešní grafiky?

Bude Larrabee úspornější než dnešní grafiky?

Michal Kleman

Michal Kleman

31. 3. 2009 00:00 6

Larrabee buď změní grafické karty k nepoznání, nebo upadne do zapomění, jako spousta produktů snažících se uchytit v této branži. O novém "pokusu" Intelu víme pramálo, pojďme poodhalit další kousek skládačky.

Reklama

Larrabee má být první samostatnou grafickou kartou Intelu za posledních skoro patnáct let, konkrétně od dob i740, ze které se pak vyvinuly integrované grafiky GMA. Dalším důvodem, proč se o tomto produktu celkem "žhavě" diskutuje dlouho před jeho uvedením je fakt, že se neubírá tradiční cestou grafických karet, ale spoléhá se na softwarové rendrování pomocí mnoha procesorových jader architektury x86. Dnes se podíváme na prohlášení Michaela Abrashe, vývojáře trháků, jako je Doom, Quake, nebo Half-Life. Tento zkušený člověk měl totiž možnost se s Larrabee setkat v praxi a přednášet o něm na GDC (Game Developer Conference).

Bude Larrabee úspornější než dnešní grafiky?
i Zdroj: PCTuning.cz

Hybrid procesoru a grafického jádra má snížit spotřebu karty a i přes použití softwarového rendrevání může být Larrabee při rasterizaci účinnější, než tradiční GPU. Abrash na přednášce zmínil, že výkon Larrabee bude nad 1TFLOPS a přesto, že tento milník již byl překonán, například čipy RV770, Abrash produkt Intelu chválil za nízkou spotřebu a flexibilitu.

Fakt, že Larrabee nebude dosahovat výkonu grafických jader, nezabránil Mikovi Abrashovi v prohlášení, že jde o nejzajímavější architekturu grifických karet, jakou za posledních patnáct let viděl, hlavně kvůli mnohostranému využití procesorových jader, o jaké se pipeline grafik budou ještě nějakou dobu pouze pokoušet. Užití x86 procesorů je Larrabee také schopná počítat obraz skrze metodu zvanou ray-tracing, k tomu je však potřeba ohromné množství výpočetního výkonu.

Při Abrashově přednášce také uniklo na svět, že jádra Larrabee budou obohacena o set vektorových instrukcí LRBni, které jsou primárně zaměřeny na rasterizaci. Larrabee by se mělo skládat ze 16 SIMD jednotek s vektorovou I/O jednotkou (scatter/gather I/O) a schopností predikace větvení.

Podle Bit Tech

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama