Nikdy nekupujte nové herní PC aneb Cloud Gaming
Cloud Computing se v poslední době omýlá hodně, nyní se však dostala tato myšlenka i do sféry, kde potřebujete výkonné a drahé stroje, a tedy i mnoho peněz.
První konzole fungující na principu Cloud Computingu se jmenuje OnLive byla představena předevčírem. Vše co tato "krabička" obsahuje je síťový adaptér a obrazový výstup. Pro vás, jakožto uživatele, je pak potřebná pouze jedna schopnost - zapojovat kabely, a to klasický RJ-45 pro síť a poté HDMI pro video výstup k vašemu monitoru, televizi, nebo případně HDTV. Poté stačí spustit hru, kterou si předplatíte a "frčíte." Klient odesílá vaše příkazy na OnLive servery, které pracují za vaše stolní herní počítače a zpět posílají pouze výsledný obraz.
Platforma by měla být natolik pokročilá, že zvládne jakoukoliv hru dneška, včetně Crysis, je otázkou, jak OnLive herní servery zvládnou nápor stovek, tisíců a ba dokonce milionů připojených hráčů, kteří budou hrát náročné hry současnoti, popř. budoucnosti. Jen zátěž na výpočetní výkon je obrovská a renderování obrazu bude chtít nespočet grafických akcelerátorů. Každopádně veliká výhoda tkví v upgradování - to totiž není třeba, tedy alespoň ne pro koncového uživatele. Tomu by teoreticky měla stačit jedna "krabička" klidně na několik desetiletí.
Samotný stroj bude tedy levnější, cena na upgrade se však jistě odrazí ve hrách, jejichž objednání bude samozřejmě placené, a to jistě neude levné. Prezentovaná konzole připojená ke klasické 480i televizi postřebovala datové spojení o rychlosti 1,5Mbitu za sekundu. Full-HD obraz 1080i si pak vyžádal datový tok pěti megabitů za sekundu. Tato služba používá patentované algorytmy, které předchází nenáviděným lagům, o škubání obrazu se tedy prý bát nemusíme. OnLive již na svou stranu strhlo pozornost mnoha předních vývojářů, jako je EA, THQ, Codemasters, Ubisoft, Atari, Warner Bros., Take-Two, a Epic.
Podle Tech Power UP