nikdy-nekupujte-nove-herni-pc-aneb-cloud-gaming
Novinka Nikdy nekupujte nové herní PC aneb Cloud Gaming

Nikdy nekupujte nové herní PC aneb Cloud Gaming

Michal Kleman

Michal Kleman

26. 3. 2009 00:00 25

Cloud Computing se v poslední době omýlá hodně, nyní se však dostala tato myšlenka i do sféry, kde potřebujete výkonné a drahé stroje, a tedy i mnoho peněz.

Reklama

První konzole fungující na principu Cloud Computingu se jmenuje OnLive byla představena předevčírem. Vše co tato "krabička" obsahuje je síťový adaptér a obrazový výstup. Pro vás, jakožto uživatele, je pak potřebná pouze jedna schopnost - zapojovat kabely, a to klasický RJ-45 pro síť a poté HDMI pro video výstup k vašemu monitoru, televizi, nebo případně HDTV. Poté stačí spustit hru, kterou si předplatíte a "frčíte." Klient odesílá vaše příkazy na OnLive servery, které pracují za vaše stolní herní počítače a zpět posílají pouze výsledný obraz.

Nikdy nekupujte nové herní PC aneb Cloud Gaming
i Zdroj: PCTuning.cz

Platforma by měla být natolik pokročilá, že zvládne jakoukoliv hru dneška, včetně Crysis, je otázkou, jak OnLive herní servery zvládnou nápor stovek, tisíců a ba dokonce milionů připojených hráčů, kteří budou hrát náročné hry současnoti, popř. budoucnosti. Jen zátěž na výpočetní výkon je obrovská a renderování obrazu bude chtít nespočet grafických akcelerátorů. Každopádně veliká výhoda tkví v upgradování - to totiž není třeba, tedy alespoň ne pro koncového uživatele. Tomu by teoreticky měla stačit jedna "krabička" klidně na několik desetiletí.

Nikdy nekupujte nové herní PC aneb Cloud Gaming
i Zdroj: PCTuning.cz

Nikdy nekupujte nové herní PC aneb Cloud Gaming
i Zdroj: PCTuning.cz

Samotný stroj bude tedy levnější, cena na upgrade se však jistě odrazí ve hrách, jejichž objednání bude samozřejmě placené, a to jistě neude levné. Prezentovaná konzole připojená ke klasické 480i televizi postřebovala datové spojení o rychlosti 1,5Mbitu za sekundu. Full-HD obraz 1080i si pak vyžádal datový tok pěti megabitů za sekundu. Tato služba používá patentované algorytmy, které předchází nenáviděným lagům, o škubání obrazu se tedy prý bát nemusíme. OnLive již na svou stranu strhlo pozornost mnoha předních vývojářů, jako je EA, THQ, Codemasters, Ubisoft, Atari, Warner Bros., Take-Two, a Epic.

Podle Tech Power UP

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama