specifikace-opencl-1-0-jsou-venku
Novinka Specifikace OpenCL 1.0 jsou venku

Specifikace OpenCL 1.0 jsou venku

FidoUncle

FidoUncle

9. 12. 2008 00:00 5

Standardy jsou dobrá věc, jen je tak trochu problém, pokud se standardů řešících jednu problematiku objeví moc. OpenCL by mělo způsob programování výpočtů na GPU sjednotit.

Reklama

Khronos Group právě zveřejnila finální specifikace OpenCL 1.0. Open Computing Language se tak stává “prvním otevřeným a nezpoplatněným standardem pro multiplatformové paralelní programování s pomocí moderních procesorů, jaké můžeme nalézt v osobních počítačích, serverech i zařízeních do kapsy.”

Specifikace OpenCL 1.0 jsou venku
i Zdroj: PCTuning.cz

Za OpenCL 1.0 stojí společnosti jako 3DLABS, Activision Blizzard, AMD, Apple, ARM, Barco, Broadcom, Codeplay, Electronic Arts, Ericsson, Freescale, HI, IBM, Intel Corporation, Imagination Technologies, Kestrel Institute, Motorola, Movidia, Nokia, NVIDIA, QNX, RapidMind, Samsung, Seaweed, TAKUMI, Texas Instruments a Umea University. Společnosti AMD i Nvidia již dříve vydaly prohlášení, že nový standard budou plně podporovat. Nemusíme se tedy bát nějaké roztříštěnosti, pokud tedy Microsoft opět nepřijde s něčím jako DirectX, které bylo kdysi postaveno proti otevřenému standardu OpenGL.

OpenCL je definován jako podmnožina funkcí programovacího jazyka C (verze C99) s rozšířeními pro paralelní programování, API pro řízení paralelních výpočtů, podporou pro numerické výpočty podle standardu IEEE 754(používá se v FPU) a funkcemi pro efektivní spolupráci s rozhraními OpenGL, OpenGL ES a dalšími API.

Teď již jen zbývá počkat na první reálné implementace.

Podle TechConnect Magazine

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama