EA a 2K Games licencují PhysX
Společnosti Nvidia se povedl opravdu husarský kousek, uzavřela exkluzivní dohodu s velkými herními studii o využití akcelerace fyziky PhysX v jejich titulech.
Mít výkonný grafický akcelerátor schopný akcelerovat fyziku je sice fajn, ale pokud nemáte moc herních titulů, které by toho doopravdy využily, je to samozřejmě na dvě věci. Nejrůznější dema a trailery jsou samozřejmě příjemné, hezky se na ně kouká, ovšem jinak si jich moc neužijete. Je prostě potřeba, aby se hardwarově akcelerovaná fyzika opravdu začala běžně objevovat v masově prodávaných AAA titulech. To by měla zaručit právě dohoda mezi Nvidií a společnostmi Electronic Arts a 2K Games, které snad ani není třeba nijak dále představovat. Obě společnosti daly PhysX zelenou a jejich vývojářské týmy začnou pracovat na implementaci akcelerace do nových titulů.
V nejbližší době by se měl objevit první titul s plnou podporou PhysX a to Mirror
vyvíjený studiem DICE. V následujícím videu se můžete podívat, jak vypadá rozdíl mezi zapnutou akcelerací a tím, jak hra bude nejspíš vypadat na konkurenčních grafikách od AMD/ Ati.Link pro stazeni verze v rozlišení 480p je zde (37MB).
To je ostatně docela ožehavý problém, bude opravdu fyzika a veškeré PhysX efekty na Radeonech brutálně ořezná díky výpočtům pouze přes CPU? Finální verze hry zatím není na trhu a tak to není jak zjistit a bude třeba zatím věřit videu. Na druhou stranu Nvidia nikdy nevyloučila možnost, že PhysX je určený pouze pro akcelerátory GeForce. Při rozhovoru s vice-presidentem pro PhysX ve společnosti Nvidia, Manju Hegdem, jsme byli ujištěni, že není problém technologii licencovat konkurenci. Pochopitelně nespecifikoval finanční podmínky, ale v každém případě spolupráci nevyloučil.
Zdroj Nvidia