proc-mozna-google-stoji-o-yahoo
Novinka Proč (možná) Google stojí o Yahoo

Proč (možná) Google stojí o Yahoo

Stančík Martin

Stančík Martin

5. 10. 2008 00:00

Zatímco se americké Ministerstvo spravedlnosti staví ke spolupráci Yahoo a Googlu skepticky, jeden americký senátor v dopise podrobně vysvětlil, jak jednoduše může Google ovládnout Yahoo.

Reklama

V dopise Ministerstvu spravedlnosti demokratický senátor Herb Kohl uvedl, že by si ministerstvo mělo dát velký pozor na Google a Yahoo v rámci jejich nové dohody o výměně reklamy (první společnost bude zobrazovat svou reklamu na stránkách druhé za určitý poplatek) ze dvou důvodů: za prvé by spolupráce obou firem zvedla ceny reklamy, která se zobrazuje u vyhledávání a za druhé se Google snaží pouze o ovládnutí Yahoo.

Proč (možná) Google stojí o Yahoo
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco první důvod již několikrát zazněl dříve, o tom, že Google chce s Yahoo spolupracovat s nekalými úmysly, se zas tolik nemluví. "Pokud bude smlouva mezi společnostmi uzavřena, Yahoo již nebude vůči Googlu tak konkurence schopné, neboť příjmy Yahoo díky Googlu znatelně stoupnou," píše senátor s tím, že Google pak může na Yahoo tlačit, protože na něm bude do určité míry finančně závislé. "Zadavatelé reklamy pak nepůjdou za Yahoo, nýbrž rovnou za Googlem, protože pokud si zadají reklamu u druhé společnosti, zobrazí se jak u výsledků vyhledávače Google, tak Yahoo."

Kohl pak dodává, že jakmile Yahoo začne dostávat od Googlu více a více peněz, bude jeho reklamy umisťovat na lepší pozice a tím odláká jiné zadavatele reklamy. Google pak všechno vidí jinak: "Yahoo prohlásilo, že bude všechny prostředky vydělané pomocí naší dohody reinvestovat do služeb pro uživatele a konkurence schopnosti proti svým rivalům jako je Google a Microsoft. Dohoda nijak neovlivní výsledky u vyhledávače Yahoo, společnosti si svůj vyhledávač bude spravovat i nadále sama. Dohoda s Googlem také není exkluzivní, což znamená, že Yahoo může podobnou smlouvu uzavřít s kýmkoli jiným," stojí na webu Google.

Zdroj: Betanews

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama