adobe-podporuje-hw-akceleraci-v-cs4
Novinka Adobe podporuje HW akceleraci v CS4

Adobe podporuje HW akceleraci v CS4

Václav Vlček

Václav Vlček

24. 9. 2008 00:00 9

Výpočty v programech jako je Photoshop, Premiere nebo After Effects budou v nové verzi balíku od Adobe akcelerovány pomocí výpočtů přes GPU. Těšit se můžou majitelé Nvidia i ATi karet.

Reklama


Grafické a video programy z dílny společnosti Adobe jsou dneska uznávané jako standard ve svém oboru a v podstatě nenajdete na trhu nic lepšího. Využívá je tedy naprostá většina profesionálů i amatérů při své práci. Čtvrtá generace balíku programů jako je Photoshop pro grafiku, Premiere pro střih videa a pak After Effects pro kompozici a speciální efekty ve videu nabídnou teď akcelerované rozhraní a výpočty pomocí grafických karet. Po vlně nejrůznějších specializovaných programů využívajících sílu grafických karet pro nejrůznější náročné výpočty, jako je třeba BadaBOOM nebo nedávno uvedený TMPGenc, určené pouze majitelům grafických karet značky Nvidia, si podporu hardware v aplikacích Adobe budou moci vyzkoušet

majitelé všech grafických karet

. Pracuje totiž díky univerzálně podporovanému rozhraní OpenGL v2.0 a vystačí si s jakoukoliv grafickou kartou vybavenou nejméně 128MB paměti, některé funkce pak vyžadují ještě Shader Model 3.0.



Adobe podporuje HW akceleraci v CS4
i Zdroj: PCTuning.cz



Využití akcelerace se liší program od programu, takže se pojďme mrknout podrobně na jednotlivé aplikace.



Adobe Photoshop CS4

Využije GPU pro základní renderování obrazu na displeji, takže veškeré zoomování, posuny a otáčení by mělo být mnohem plynulejší a rychlejší. Vedle toho ale dokáže Photoshop využít výkon akcelerátoru i při vykreslování jednotlivých 2D i 3D kompozic a postará se o kvalitní antialiasing. Rozdíl by měl být znát i při práci se štětci, HDR tone-maping a také převody mezi barevnými prostory jako je CMYK, RGB a další. Podle testů betaverze třeba na serveru

TG Daily

si redaktoři pochalovali značný rozdíl v rychlosti práce s velkými obrázky. V případě 80 megapixelového monstra byl rozdíl v rychlosti zpracování obrazu až 6x vyšší než v případě staršího balíku CS3. Navíc zmiňují, že další rozšíření akcelerace v podobě modulu nazvaného Pixel Bender najdete brzi ke stažení na webu Adobe.


Ilustrační videa:

AreaZoom_GPU

AreaZoom_NOGPU

CanvasRotation

Panning_GPU

Panning_NOGPU

Zoom_GPU

Zoom_NOGPU



Adobe Premiere Pro CS4

Podpora GPU akcelerace se tady projeví hlavně v rychlejším zpracování základních funkcí a efektů, které budou renderovány na obrazovku přes grafickou kartu. V tiskové zprávě je zmíněná třeba transparence objektů (opacity), nejrůznější deformace obrazu (image distortion) a práce s barvami videa (zmíneno je pouze color). Vyšší rychlost by měla být i při práci s několika streamy HD videa najednou a grafickými overlayi. Tím je míněno pravděpodobně s kompozicemi, ve kterých jsou nejrůznější grafické prvky s různou transparencí skládány přes sebe - jako příklad video, přes který je přidaný statický text.


Speciálně pro majitele akcelerátorů Nvidia pak bude k dispozici plugin

Elemental RapiHD

, který bude obsahovat vlastní enkodér pro AVC/H.264 a nabídne ve srovnání s výpočty pomocí GPU až sedminásobný nárust výkonu. Není pořádně zmíněno, na jakých platformách proběhlo testování, ale počítejme s tím nejlepším dostupným hardware. Program také akceleruje další efekty jako je zvětšování a zmenšování videa, nejrůznější přechody a prolnutí. Drobný detail je také v tom, že RapiHD pojede pouze na grafických akcelerátorch pro pracovní stanice z řady Quadro.


Ilustrační videa:

PPro_Effects

PPro_Export



Adobe After Effects CS4

Zde bude k dispozici celá řada nových efektových modulů, které nabídnou akcelerované efekty jako hloubka ostrosti pole (depth of field), specifické metody rozmazání (Bilatereal Blur Effect - rozmaže obraz, ale zachová hrany a detaily), turbulent noise (šum vytvořený Perlinovo algoritmem, využitelný na organicky vypadající textury) nebo efekty upravující obraz do kreslené podoby (cartoon effects). K tomu pochopitelně stejně jako u Premiere akcelerované základní vykreslování, což by mělo celkově zrychlit práci s programem.


Ilustrační videa:

AE_Cartoon

AE_DepthOfField

AE_Nested

AE_TurbulentNoise


Zdroj Adobe, Nvidia, TG Daily a další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama