rasterizace-s-nami-jeste-dlouho-zustane
Novinka Rasterizace s námi ještě dlouho zůstane

Rasterizace s námi ještě dlouho zůstane

Michal Kleman

Michal Kleman

23. 8. 2008 00:00 15

Ačkoliv všichni velcí výrobci grafických akcelerátorů již předvedli rendrování pomocí velmi náročné metody Raytracing, vývojíři z GC věří, že v opravdovém nasazení se ho nedočkáme minimálně do roku 2010.

Reklama

ATI, Intel i Nvidia, tři firmy, které drží majoritní podíl na trhu s grafickými akcelerátory, již ukázali světu své Raytracingové metody. I přes nesporně vyšší kvalitu a realističnost obrazu při výpočtu výsledného zobrazení pomocí metody sledování paprsku, vývojáři na Games Convention věří, že Raytracing je hudbou vzdálené budoucnosti.

Rasterizace s námi ještě dlouho zůstane
i Zdroj: PCTuning.cz
Rasterizace s námi ještě dlouho zůstane
i Zdroj: PCTuning.cz

Rasterizace používá mnoho efektů, které reálnou situaci pouze přibližují, nikoliv opravdu propočítávají, na rozdíl Raytracing je mnohem přesnější metodou "bez kompromisů" (pozn. autora: Raytracing Intelu nebyl nijak úžasný, o reálnosti nyní spíše mluvíme v souvislosti s kartami ATI), za to si však vyžádá ohrmnou porci výkonu. Většina vývojářů tvrdí, že Raytracing je opravdu tím směrem, kterým se má svět grafik vydat, ale přechod z Open GL a DirectX bude pomalý a bolestivý. Podle těch optimističtějších předpokladů se můžeme dočkat prvního hardwaru nativně podporujícího Raytracing a zároveň této metody schopných herních titulů nejdříve v letech 2010 nebo 2011, spíše však později.

Podle Fudzilla

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama