Rasterizace s námi ještě dlouho zůstane
Ačkoliv všichni velcí výrobci grafických akcelerátorů již předvedli rendrování pomocí velmi náročné metody Raytracing, vývojíři z GC věří, že v opravdovém nasazení se ho nedočkáme minimálně do roku 2010.
ATI, Intel i Nvidia, tři firmy, které drží majoritní podíl na trhu s grafickými akcelerátory, již ukázali světu své Raytracingové metody. I přes nesporně vyšší kvalitu a realističnost obrazu při výpočtu výsledného zobrazení pomocí metody sledování paprsku, vývojáři na Games Convention věří, že Raytracing je hudbou vzdálené budoucnosti.
Rasterizace používá mnoho efektů, které reálnou situaci pouze přibližují, nikoliv opravdu propočítávají, na rozdíl Raytracing je mnohem přesnější metodou "bez kompromisů" (pozn. autora: Raytracing Intelu nebyl nijak úžasný, o reálnosti nyní spíše mluvíme v souvislosti s kartami ATI), za to si však vyžádá ohrmnou porci výkonu. Většina vývojářů tvrdí, že Raytracing je opravdu tím směrem, kterým se má svět grafik vydat, ale přechod z Open GL a DirectX bude pomalý a bolestivý. Podle těch optimističtějších předpokladů se můžeme dočkat prvního hardwaru nativně podporujícího Raytracing a zároveň této metody schopných herních titulů nejdříve v letech 2010 nebo 2011, spíše však později.
Podle Fudzilla