intel-se-presouva-do-vyssi-ligy-quake-wars-ray-tracingem
Novinka Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem

Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem

Michal Kleman

Michal Kleman

13. 6. 2008 00:00 23

Mikročipový gigant to s rendrováním, prováděným procesory, myslí zřejmě opravdu vážně, nyní předvedl novou hru Enemy Territory: Quake Wars rendrovanou kompletně ray-tracingem.

Reklama

Hry vykreslované touto náročnou (ale zato velmi realistickou) metodou jsme již v podání Intelu mohli několikrát vidět, byly to však postarší "gamesy" Quake III a Quake IV. Nyní si Intel vzal větší sousto a zapracoval na optimalizaci nové hry ET: QW pro své procesory, samotný proces úprav rendrovacích metod trval vývojářům Intelu sedm měsíců.

Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem
i Zdroj: PCTuning.cz
Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra běžela v HD rozlišení 720p (rozlišení 1280*720pixelů). Hra měla framerate pohybující se v rozpětí 14-29 FPS. Samostatná grafická karta by jistě zvládla lepší výkon - při rendrování tzv. rasterizingem. Pro ray-tracing byly použity čtyři čtyřjádrové Xeony s jádry Tigerton na taktu 2,93GHz. Navíc to bylo poprvé, co jsme mohli vidět hru upravenou Intelem běžet v klasickém "široké" video formátu, všechny předchozí ukázky měly čtvercové rozlišení (1024*1024 nebo 512*512pixelů).

Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem
i Zdroj: PCTuning.cz
Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem
i Zdroj: PCTuning.cz

Daniel Pohl uvedl, že rendrovací metody této hry byly ještě rozšířeny - engine nyní dokáže sledovat tři miliony paprsků ve všech směrech a změny drah paprsků podle jejich kolizí. Navíc, během programování ray-tracingu pro procesory, bylo zavedeno několik nových efektů, se kterými se původně nepočítalo, jako například stín vrhaný mlhou, a nebo korektní lomy světla při pohledu zpod hladiny. Podle přítomných redaktorů bylo úžasným zážitkem sledovat odrazy ve skle. Ty teď byly velmi realistické a detailně jste mohli sledovat okolí za sebou.

Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem
i Zdroj: PCTuning.cz
Intel se přesouvá do vyšší ligy: Quake Wars ray-tracingem
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední zprávou, která jistě povzbudí přivržence Linuxu je, že celá hra byla zprovozněna právě na tomto operačním systému (konkrétně v 64bitové verzi). Programovatelné rozhraní Intelu pro raytracing (značené jako IRT - Intel RayTracing) je nyní funční jak na Windows (32 i 64bit verzích), tak na Linuxu. Možná, že se v budoucnosti dočkáme nejen realistických her, ale budou funkční i na této čím dál oblíbenější open-source platformě.

Podle TG Daily

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama