novinky-o-larrabee
Novinka Novinky o Larrabee

Novinky o Larrabee

Michal Kleman

Michal Kleman

18. 3. 2008 01:00 27

Intel oficiálně odhalil (potvrdil) několik detailů ohledně Larabee. Pojďme se tedy podívat na to, co už je jisté.

Reklama

Začneme tím, co Larrabee bude. Nepůjde o klasické VGA (Video Graphic Adaptor) ani GPU (Graphic Processing Unit), s Larrabee se přesuneme k něčemu, co Intel nazývá VCA (Visual Computing Architecture). Ve volném překladu bych tedy použil výraz "architektura počítající obraz." Již z toho lze soudit, že projekt Larrabee nebude "grafika" jak jí dosud známe. Mělo by se jednat o několik malých procesorů založených na instrukční sadě x86 s rozšířením pro operace s vektory a efektivnější pamětí cache. Díky tomu se Larrabee hodí na více účelů než jen rendrování 3D obrazu. Larrabee se stane samostatnou platformou pro náročné výpočty, fyziku nebo třeba několikrát probíraný RayTracing. U konkurence v podobě NVIDIE a AMD je toto možné pouze přes rozhraní CUDA, případně GPGPU.

Novinky o Larrabee
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak však chce Intel dosáhnout funčnosti starších her na těchto kartách? Díky široké možnosti působení nebyl problém těmto čipům přidat podporu grafických rozhraní (API, tj. Application Programming Interface), v součastnosti zastupovaných rozhraními DirectX a Open GL. Vše tedy záleží na schopnosti Intelu vytvořit pořádné ovladače a možnostech škálování her na více procesorových jádrech.

Poslední zpráva se týká data vydání. První čipy by se měly dostat k výrobcům karet v posledním kvartálu tohoto roku. Masové dodávky těchto VCA vyráběných 45nm procesem pak uvidíme v prvním čtvrtletí roku 2009. Popravdě už jsem zvědav a velmi se těším na možnost RayTracingu v reálném čase.

Podle Fudzilla 1, 2 a 3

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama