rozhovor-s-timem-sweenym-igp-intelu-nefunguji-a-nikdy-fungovat-nebudou-cast-2
Novinka Rozhovor s Timem Sweenym: IGP Intelu nefungují... a nikdy fungovat nebudou (část 2.)

Rozhovor s Timem Sweenym: IGP Intelu nefungují... a nikdy fungovat nebudou (část 2.)

Michal Kleman

Michal Kleman

11. 3. 2008 01:00 39

Je tomu poze pár minut, co jsme vám přinesli první část rozhovoru s Timem Sweenym a v tomto zajímavém pokračování o všech stránkách počítačů se nyní posuneme dál.

Reklama

Minulá novinka byla o počítačích jakožto herní platformě. Nyní se podívaáme na 64bitové operační systémy a také probereme možnosti grafických karet. Pojďme prohodit dalších pár slov s Timem Sweenym.

TG Daily: "Máme nový pěkný operační systém na našem počítači, který je prezentován také jako nová herní platforma. Co ty si myslíš o Windows Vista?

Sweeney: "Opravdu netuším proč zůstali na 32bitové verzi Visty. Byl jsem opravdu překvapen, když se tento operační systém dostal na trh. Očekával jsem, že s Vistami odejdou 32bitové systémy do propadlišťe dějin a že Microsoft bude propagovat exkluzivně 64bitů. Momentálně je k tomu opravdu příhodná doba.

TG Daily: "Vzhledem k tomu, že téměř všechny počítače v součastnosti podporují rozšíření x86-64, je toto opravdu divné rozhodnutí.

Sweeney: "Vyjasněme si, co by se stalo okamžitým přechodem na 64bitů. Povedlo by se odstranit velké množství virů a škodlivých programů, které nás obtěžují po dlouhou dobu (pozn. red.: časem by jistě vznikly nové, jinak o výhodách a nevýhodách 64bitového operačního systému si můžete přečíst i zde). Požadavek na více operační paměti je absolutně irelevantní. Většina majitelů procesorů podporujících 64bitovou instrukční sadu má totiž alespoň 1GB RAM.

TG Daily: "Na rozdíl od Macu by šo o jemný přechod. Vlastně většina námi používaného 32bitového softwaru by měla být funkční stejně, jako tomu bylo doteď.

Sweeney: "Ano, to by se nám velmi líbilo. Jestliže používáte počítače Apple, čeká vás v budoucnostinové PC. V případě Windows Vista, které by bylo pouze 64bitové, byste mohli mít i pět let starý počítač, který by však stále zvládal tento operační systém.

Rozhovor s Timem Sweenym: IGP Intelu nefungují... a nikdy fungovat nebudou (část 2.)
i Zdroj: PCTuning.cz

TG Daily: "Vraťme se částečně k herním počítačům. V posledních dvou letech jsme mohli sledovat pokusy o zavedení externích grafik do běžného života. Měla to být kompaktní krabice se silnou grafickou kartou uvnitř. Bohužel, ovladače systému Windows Vista tuto možnost neumožňují.

Sweeney: "Externí grafika?"

TG Daily: "Rok zpět PCI-SIG certifikovalo standard externího PCIe, který umožňuje použití externí grafické karty. Již jsme mohli vidět řešení několika Taiwanských společnosti (např. Asus, MSI). Vlastně jen potřebujete zapojit externí box do notebooku (popř. desktopu). První prototypy užívaly rozhraní Express Card.

Sweeney: "Oh... jo, to je dobré. Popravdě si myslím, že jde o opravdu skvělý nápad. Vždycky jsme si dělali srandu, že příjde den, kdy nebudete připojovat grafickou kartu do počítače, ale počítač do něčeho, co jsem jen ze žert nazývali "NVIDIA box," protože grafiky byly (a jsou) hlučné a spotřebují mnoho energie. Tato myšlenka (externí GK) je opravdu pěkná. Ani jsem netušil, že se něco takového vyvíjelo. bohužel to neřeší problém, který máme dnes, a to, že každý počítač by měl mít slušnou grafickou kartu. PC by měla být platforma, kterou vytáhnete z krabice a bude schopná her. (pozn. red.: Zde Sweeney zřejmě naráží na neschopnost většiny sestav z minulé novinky.)

TG Daily: "A co notebooky?"

Sweeney: "Pro notebooky je to opravdu ideální řešení. V laptotpech není dostatek místa pro výkoné GPU.

TG Daily: "Co si myslíš o budoucnosti PC jakožto herní platformy?"

Sweeney: "Jak už jsem řekl, hraní na počítačích je nyní ve zvláštní pozici. Minimálně 60%domácích počítačů nemá dostatečný výkon pro hraní. Všechny IGP Intelu, jenž jsou nejčastěji používaným řešením, prostě nejsou schony hraní moderních her, takže jestli kupujete počítač s cílem hrát hry, vyhněte se integrovaným grafikám za každou cenu. Je to nešťestí a také jeden z důvodů, proč je PC jakožto platforma pro hry nepoužitelná. To také ohrožuje prodeje her pro počítače. V minulosti hry alespoň fungovaly když jste si je přinesli z obchodu domů.

TG Daily: "Mohla by se situace změnit?"

Sweeney: "Ano, vlastně by mohla. Když se kouknete do minulosti, výrobci procesorů se několikrát inspirovali od tvůrců grafických jader. Přijali výhody architektur grafických čipů, rozšířili vektorové jednotky, CPU přešlo z jednothreadového produktu na vyšší stádium, které zvládne zpracovat více vláken najednou. A kdo ví, možná opět najdeme cestu k softwarovému rendrování. (pozn. red.: Čirou náhodou něco podobného jižIntel plánuje.). Pak by stačilo, aby měl každý počítač opravdu silný procesor. Dostat softwarové rendrování opět mezi lidi je cesta, kterou bychom měli podstoupit, a kterou potřebujeme. Integrované grafické čipy Intelu nefungují a nemyslím, že kdy fungovat budou.

TG Daily: "To jsou ostrá slova. Vypadá to, jako byste neměl o Intelu nejlepší mínění.

Sweeney: Hodně slibují, vždy říkají: "Oh, víme, že to nikdy předtím nefungovalo, ale další generace to určitě zlepší..." Vždy se odkazují na další generaci. Jdou od jedné ke druhé a pak k další. Nejsou rychlejší, než byli v minulosti. (pozn.red.: Jedná se o Iïntgrovaných grafikách, nikoliv o procesorech.)

Toť druhá část rozhovoru se Sweenym. Máte také podobné názory na vývoj počítačů? Pro mě osobně je dosti zajímavé slyšet názor někoho zasvědcenějšího. V příští části rozhovoru probereme mimojiné i DX10 a budoucí API, pro dnešek se však loučím.

Podle TG Daily

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama