rozhovor-s-timem-sweenym-pocitace-jsou-dobre-pro-vse-jen-ne-pro-hrani-her
Novinka Rozhovor s Timem Sweenym: "Počítače jsou dobré pro vše, jen ne pro hraní her."

Rozhovor s Timem Sweenym: "Počítače jsou dobré pro vše, jen ne pro hraní her."

Michal Kleman

Michal Kleman

11. 3. 2008 01:00 15

Tim Sweeney je opravdovým znalcem svého oboru a je považován za guru IT průmyslu. Na GDC se povedlo novinářům odchytit tohoto "človíčka" a položit mu několik otázek a dostat z něj pár zajímavých názorů.

Reklama

Tim Sweeney, pokud nevíte o koho jde, vzpomeňte si na famózní Unreal enginy a toto je jejich tvůrce. Mimojiné je v součastnosti také CEO společnosti Epic Games. V rozhovoru na GDC (Game Developers Conference) se mluvilo především o budoucnosti PC jako herní platformy, o další generaci herních konzolí, budoucích enginech a samozřejmě i o plánech společnosti Epic Games. Pojďme se tedy vrhnout na rozhovor s touto osobou, jenž se neštítí mluvit o plánech otevřeně.

Rozhovor s Timem Sweenym: "Počítače jsou dobré pro vše, jen ne pro hraní her."
i Zdroj: PCTuning.cz

TG Daily: "Time, Unreal je velkým úspěchem především díky použitelnosti PC jakožto herní platformy. Slyšeli jsme o nové alianci, která chce vylepšit použitelnost počítačů jako herních zařízení oproti konzolím. Jak to vidíš ty, speciálně vezmeme-li v úvahu velmi drahé hráčské PC."

Sweeney: "Na trhu je mnoho předražených sestav, počítače se tím pro mě blíží sportovním autům. Jsou všude, všichni je chtějí, všichni o nich píší, ale je jen málo jedinců, kteří si je mohou dovolit. Není mnoho lidí, kteří za takovéto "mašiny" utratí velké peníze. Počítače dokonce často nepodávají ten výkon, jaký bychom mohli za jejich cenu čekat, zaplatíte dvojnásobek a dostanete navíc 30%... to prostě není správné."

TG Daily: "Takže si myslíš, že například TriSLI není správná volba a hardwarový průmysl by spíše měl zapracovat na zábavě pro masy?"

Sweeney: "Absolutně. Propagace high-endových sestav je velkou chybou. Manažeři si myslí, že opravdových hráčů je jen pouze malinký zlomek a ti si takto drahé systému mohou dovolit."

TG Daily: "Souhlasím, takovýto nadšenci jsou opravdu pouze okrajovou záležitostí."

Sweeney: "Je důležité nepřehlížet ten mainstreamový "dav." Je velmi smutné, že počítače jsou v součastnosti tak oblíbené, snad oblíbenější než kdy jindy. Každý ho má (počítač). I ti, kteří si ho nemohli nikdy dříve dovolit ho dnes mají. PC minulosti byly na práci, případně na okrajové hraní a online hry. Takový World Of Warcraft lze spustit i na stařičké DX7 kartě, ale na opravdový požitek z hraní prostě nejsou počítače vhodné. Konzole se tímto směrem dostávají mnohem dále.

TG Daily: "Ano, mluvíme-li o běžných počítačích. Zdá se ti, že se od sebe PC a konzole odlišují čím dál, tím více?"

Sweeney: "Prodejní řetězce jako Best Buy (pozn. red.: v našich končinách bychom toto mohli nazvat "Tesko komp") prodávají PC hry a zároveň sestavy s integrovanou grafickou kartou a nemluví o rozdílech mezi opravdovými herními stroji a tím co opravdu prodávají. Jejich sestavy jsou dobré pro emaily, prohlížení webu, sledování videí. Chceme-li však hry, tato řešení prostě nejsou adekvátní. Online prodej je jiný. Jakmile si někdo koupí hru po internetu, většinou již má počítač, který zvládne alespoň jakési základní hraní. Největším problémem platformy PC jako takové je, že nemůžete navrhnout hru pro high-endový počítač a downgradovat až k low-endu. Není to možné kvůli jejich výkonovém rozdílu a různým komponentům, které si na rozdíl od konzolí může upravit každý sám, a to je nejpodstatnější rozdíl."

TG Daily: "Takže je podle tebe rozdíl mezi high-endovou sestavou a "běžným" PC jednoduše moc velký?"

Sweeney: "Ano, obrovský. Když se vrátíme tak deset let zpět, byl high-endový počítač tak 10x "silnější" než mainstreamový, dnes se toto číslo šplhá ke stovce. Deset let zpět bylo škálování ještě možné. Například, první Unreal běžel v rozlišení 320*200pixelů a jestli jste měli dostatečně silné GPU, mohli jste hrát až v rozlišení 1024*768. Není však možné, abychom stonásobně snížili náročnost her, prostě bychom museli vytvořit dvě různé hry, jednu pro low-end a jednu pro high-end. Bohužel, na počítačích se děje něco hrozného, vlastně máte low-endové hry s malými požadavky, které jsou jen přikrášlované dodatečnými efekty. Jde o obrovský obchod a děti jsou pak na těchto hrách závislé, na hrách, které jsou stavěné pro co nejslabší počítače.

TG Daily: "Takže myslíš, že mainstreamové počítače nejsou vhodné pro hraní?"

Sweeney: "Přesně tak, PC jako platforma je dobrá pro cokoliv, jen ne pro hraní.

Dočetli jste první část rozhovoru s tímto zajímavým a úspěšným člověkem. Jestilže vás zajímají jeho názory na rozhraní DirectX nebo například na Windows Vista, počkejte ještě pár momentů na pokračování této obsáhlejší novinky.

Podle TG Daily

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama