Intel věří v raytracing
autor: Jaroslav Kučera , publikováno 9.3.2008
Současné grafické karty používají různé jednoduché metody pro docílení co nejvěrnějšího obrazu. Ale přiznejme si, že se dokonalosti zatím pouze přibližují a mají před sebou dlouhou cestu. O mnoho kvalitnější metodou je raytracing, tedy sledování paprsku. A Intel si myslí, že právě nadchází jeho čas.

Kolegové z Fudzilly měli možnost pohovořit si s Danielem Pohlem. Daniel nyní pracuje jako vývojář ve výzkumné laboratoři Intelu a je autorem enginu Quake 3 a 4, modifikovaného pro raytracing. Z tohoto povídání vyplynulo, že Intel se chystá odsartovat opravdovou revoluci v herní grafice.

Již nyní jsou vícejádrové procesory schopné vygenerovat celou scénu bez použití GPU a možnosti škálování zní skoro neuvěřitelně. Čtyři jádra architektury Core 2 mají výkon 3.8 násobku jednoho, 8 jader již 7.8-násobný a 16 jader se přehoupne přes hodnotu 15-ti násobnou. Daniel předvedl Quake 3 renderovaný raytracingem na svém ultra mobilním notebooku. S procesorem 1.2GHz Core Solo běžela hra se stabilními 20 až 30 FPS. Jak by si teprve vedl stolní počítač...

Raytracing řeší mnoho problémů s vykreslováním scény, bohužel dnešní grafické karty nejsou pro počítání touto metodou vhodné a současné hry jsou o mnoho komplexnější než velmi letitý Quake 3. Proto Intel chystá projekt Larrabee. Toto řešení má využívat služeb mnoha jednoduchých procesorů, vhodných právě pro raytracing a vnést tak tuto metodu využívanou pro renderování filmových scén do běžného život. Škálovatelnost takovýchto multiprocesorových čipů je zřejmá.

Dle Intelu mluvíme o budoucnosti vzdálené přibližně dva roky. Bude-li se chtít ATI nebo NVIDIA na trhu s grafickými kartami udržet, nezbyde jim pravděpodobně nic jiného, než se touto cestou vydat také. Však za pár let uvidíme...

Podle Fudzilla



Tagy: Intel raytracing Larrabee obraz  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.3.2008 03:07:53   78.99.46.xxx 54
Ja by som to nevidel tak cierne oci nVIDID a ATi, pretoze si Intel sice moze vymysliet novy standard, ale najprv ho musia prijat za svoje herne studia a ak to tie urobia, az potom si budu musiet nVIDIA s ATi lamat hlavu co dalej ;)
10.3.2008 03:21:08   88.102.239.xxx 97
Myslim ze raytracing ve hrach je nesmysl nebo alespon v dohledne budoucnosti. (5 let?) a mozna je to nesmysl celkove. jen se kouknete jak "slape" crysis a ted si to predstavte s raytracing. Je to placani do vody z hlediska intelu a ATI s Nvidiou se tomu muzou zatim vysmat. Abych pravdu rekl vic nez realisticke odrazi svetla bych ve hrach uvital zivejsi prostredi, jako rust stromu a veci aplikace fyziky (tak aby neryla do oci ale ovladala vse...)
10.3.2008 08:46:04   88.146.64.xxx 98
Musím Vás vzít za slovo, omlouvám se. Co mají všichni s růstem stromů? já to nechápu. Když si vezmu třeba Baldurs gate, kde strávím herního času 300 dnů třeba, tak o kolik vyroste dub za 300 dnů? skoro o nic a to nezmiňuji, že se stejně do té původní lokace na ten strom za rok stejně podívat nepůjdete. Jo jasný bambus vyroste přes noc o cca 30cm, samozřejmě podle odrůdy, ale to není strom že ano. A všude to všichni zmiňují jak je to uber a super a jánevím co, myslím ale, že je to úplná zbytečnost. To opravdu spíš uvěřitelnější prostředí, jako zvířata v houfech, jak se chodívají po nějakých oblíbených trasách napít, atd. to jo to beru, ale stromy...
10.3.2008 20:14:01   88.102.239.xxx 34
me neslo o ty stromy myslel sem to celkove ale to pochopi jenom nekteri
11.3.2008 00:58:14   88.102.239.xxx 75
sem to blbe napsal takze se pokusim jeste jednou ted chytnu za slovo zase ja vas. A kdo rika ze ten dub, jablon nebo co to bude musi rust podle realnyho casu? kdyz muze byt ve hrach zrychleny den/noc tak proc ne rovnou rust stromu, proto je nesmysl mluvit o x letech nez strom naroste proc by to nemohlo trvat treba 8-12 hodin? Myslim ze by to vyslo hodne vhod v RPG @ MMORPG. Prece kdyz se tvori hra tak by mela byt zajimava a zabavna a podle meho by nemelo jit o chudou, nedokonalou nahrasku reality, tak proc neurychlit ty stromy? a to nemyslim zrovna jenom stromy ale plytvat vykon na raytracingu me prijde mrhani casem alespon v blizky budoucnosti myslim ze byse mel vyvoj spis vic zamerit na dynamiku prostredi.
10.3.2008 11:41:25   78.99.178.xxx 411
no super, tak intel dnes dokaze s cpu to, co pred 7-8 rokmi s3 savage 3D 8MB To bola celkom cenou aj vykonom prijatelna karta v dobe prichodu Quake3arena. Silnejsia konkurencia bola 32MB riva TNT2, neskor ultra. S3 nasledne vydali dalsiu Savage, ale uz neviem ako sa volala a mala 32MB. Ta uz sa skoro skoro chytala aj na TNT2. A intel dnes vyhlasuje ze to dokazu cez raytracing... smiesne. Nech daju raytracing pocitat grafikam, mozno pojde dnes aj crysis.
10.3.2008 11:50:36   62.168.57.xxx 63
Jezis, ty ses cyp. Precti si tuto novinku jeste aspon 5x a pak 10x vsechny prispevky nad tvym a neplacej tu takove blboly priste.
11.3.2008 21:10:04   78.99.178.xxx 34
http://www.games.tiscali.cz/news/news.asp?id=26497&r=top
10.3.2008 12:47:43   85.216.133.xxx 83
Ano akurat ze zvysit takt jednojadroveho procesora alebo aj grafickej karty je problem, lepsie povedane vykon sa nezvysi adekvatne.Jednoduchsie je pridat jadra/stream procesory.A ak si precitas novinku tak tam mas napisane 16jadrove cpu.
A co sa tyka vyhod tak oproti grafikam su pomerne velke ak nie obrovske.Cele DirectX sa moze v podstate zahodit, nebude treba specialne kodovat grafiku pre jednotilve graficke karty (ak chcem maximalnu optimalizaciu) takisto ziadne obmedzenia vyplivajuce z HW Grafickych kariet (predsa len stream procesory maju obmedzene moznosti) lepsia kompatibilta a rychlejsi vyvoj.Nehovoriac o tom ze v takomto pripapade bude stacit v pocitaci aj nejaka nizkospotrebova 2d karta.Zalezi kolko bude zrat taky 16jadrovy mazlik.
10.3.2008 14:21:43   85.239.224.xxx 44
http://www.youtube.com/watch?v=DsCgJhoAm0c&feature=related

vypada to zajimave, ale asi to bude chtit aplikovat tuto technologii na novejsi hry.....
10.3.2008 16:47:34   78.99.96.xxx 54
Mala poznamka OpenRT su kniznice ktore dokazu pracovat s hrami postavenymi na opengl (zatial).
Pokila to intel dokaze bude to znamenat podla mna "mensiu" revoluciu v hrach pretoze nepotrebujete DirectXY ani ziadne shadery a pod.
Kvapaliny este nevyzerali realnejsie :
http://www.youtube.com/watch?v=3ditblY9PRo
10.3.2008 16:50:13   78.99.96.xxx 44
"http://www.youtube.com/watch?v=3ditblY9PRo"

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.