microsoft-sidewinder-herni-mys-ms-bez-razeru
Hardware Článek Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru"

Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru" | Kapitola 2

Filip Eckstein

Filip Eckstein

12. 11. 2007 01:00 17

Seznam kapitol

1. Balení a specifikace 2. Kvalita, ergonomie a design 3. Software, funkce a tuning 4. SideWinder v praxi, závěr

Světlo světa spatřila další profesionální herní myška. Tentokrát se mrkneme na jeden z nejsofistikovanějších modelů pocházející z dílen společnosti Microsoft. Nový SideWinder je totiž nejenom zajímavou alternativou pro gamery, ale také přichází s takovou cenovou hladinou, která v této oblasti herních myší je na poměrně přijatelné úrovni. Pojďme se jí tedy podívat trochu na zoubek...

Reklama

Pokud by v designu myši soupeřil "pohodlný, ergonomický, kancelářsky design" s "precizním striktně herním designem" (G9 má pro tento účel 2 "kabátky"), pak u Sidewindera jednoznačně zvítězil "herní design". Co z toho plyne? Úchop myši není relaxační "odpočinkový" ale aktivní - na místě je srovnání se sportovním vozem vs limuzínou, kdy každá koncepce si najde vlastní příznivce i odpůrce.

Ten kdo si libuje v maximálním pohodlí si nejspíše vybere jinou myš (těch má samotný Microsoft v portfoliu více než dost - na webu nabízí 28(!) typů běžných myší). Provedení SideWindera totiž není nijak zvláště "pohodlné" ale spíše "herně - ergonomické" se zaměřením na přesnost ovládání (tj. na maximální počet... head-shotů).

P.S. Dokonce si dovolím tvrdit, že s úchopem myši by nemuseli mít problém ani leváci - byť za cenu značného nepohodlí. Přestože je totiž stavba celé myši 'relativně' symetrická, postranní křídlo nesoucí LCD displej a dvě programovatelná tlačítka, by mohly vadit - jejich ovládání by možná šlo zvládnout i malíčkem.

Ležérní pohodlí? Zapomeňte...

Známky "pohodlného podepření ruky" nejsou patrné ani v oblasti levého a pravého tlačítka, kde nalezneme jen dokonale rovný a hladký povrch. Zajímavostí, která však spadá spíše do oblasti designu, než zde zmiňované ergonomie, je jejich mírné prodloužení, které mírně přesahuje celou délku myši. Jedná se o dva půl centimetrové zubovité výběžky vycházející v přední části myši z levého a pravého tlačítka. Ačkoliv věřím, že uživatelům s delšími prsty mohou přijít vhod, jejich funkci si však troufám přiřadit spíše do oblasti vzhledu. Přece jenom, bez nich by myš nevypadala tak "nebezpečně" :). Co nás ovšem na hlavních klávesách zaujme dále? Celkové provedení levého a pravého tlačítka nejsou striktně rovné, ale na jejich konci - v přední části myši - se pod zubovitým výběžkem zlomí a v pravém úhlu směřují až na samotnou spodní stranu myšky. Zde opět nevidím jakékoliv praktické využití, vše je dle mého jen otázkou neotřelého a poměrně líbivého designu myši.

Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru"
i Zdroj: PCTuning.cz

Pohodlné skrolování

Nesmím opomenout zmínit ani poměrně zajímavě provedené kolečko. To používá klasický styl skrolování, tedy typicky hráčské "přecvakávání", což je ke hraní her opravdu nejideálnější řešení. Teď se však dostáváme k věci, kvůli které jsem tento odstavec započal. Povrch kovového kolečka je dokonale protiskluzový. Riziko nechtěného přecvaknutí, či dokonce protočení, je tedy minimální. Může za to speciální vroubkovaná střední páska, která mi však z počátku přišla dost nepohodlná a v prstu mi vyvolávala velmi nepříjemný a nezvyklý pocit. V praxi však obstála na jedničku. Její jediný problém bych tedy viděl právě ve zvyku, který jsem si vytvořil skutečně až po relativně dlouhé době.

Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru"
i Zdroj: PCTuning.cz

A co další tlačítka?

Multimediálních tlačítek je novém SideWinderu hned několik. Tři tlačítka na hřbetu myši slouží ke změně aktuálního rozlišení (400, 800 a 2000 DPI, hodnoty lze nastavit individuálně v ovladačích). Další dvě tlačítka, která zde zmíním, jsou plně programovatelná. Nacházejí se pod sebou na levém boku myši - nelze je tedy přehlédnout :). Microsoft tvrdí, že jsou vyrobeny z kvalitního kovu, na omak bych je odhadl spíše na plast - je však možné, že tento klam může být způsoben jednak jejich odlehčením, tak precizně hladkým povrchem. Nebudu tedy z tvrzení Microsoftu vyvozovat jakékoliv závěry.

Co se mě však na této nablýskané dvojici zaujalo nejvíce, bylo jejich vzájemné umístění. Obě, jak už jsem výše zmínil, jsou vůči sobě umístěná vertikálně, což mi při jejich užívání přišlo nejen praktické, ale také užitečné (zde budou opět potěšeni zejména hráči).

Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru"
i Zdroj: PCTuning.cz

Dále zbývají už jen dvě tlačítka. První se ve formě loga nachází na samém vrcholu myši. Jeho stisknutím vyvoláme nástroj Games Explorer, který se nachází ve Windows Vista. Protože ale myš podporuje mimo Vist také operační systém Windows XP, kde Games Explorer nenalezneme - stisknutím tlačítka pod OS XP vyvoláme aplikaci Microsoft IntelliPoint (ovladače myši).

Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru"
i Zdroj: PCTuning.cz

Poslední tlačítko se nachází asi tak jeden centimetr před výše zmíněnou dvojicí stříbrných programovatelných tlačítek, což je podle mě docela neohrabané umístění. K jeho stisknutí je totiž třeba myš na pár chvilek uchopit do naprosto nepřirozené polohy. To je nepochopitelné už jen z toho důvodu, že by mělo být primárně určeno zejména k použití v počítačových hrách, o čemž se také za chvíli zmíníme.

Microsoft SideWinder - herní myš MS "bez Razeru"
i Zdroj: PCTuning.cz

Tlačítko navíc poměrně úspěšně splývá s okolním povrchem myšky. Dosažitelnost tohoto tlačítka se tedy společnosti Microsoft opravdu povedla velmi obstojně minimalizovat. Teď ovšem konečně přejdeme k jeho funkci. Lze s ním provádět záznamy maker přímo při hře, čehož jsem zase v takové míře nevyužil (možná protože nejsem profesionální hráč).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama