Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.7.2007
Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1

Náš nedávno uvedený test pevných disků se vám podle ohlasů velmi líbil, a proto jsme se rozhodli připravit další. Tentokráte jsme se podívali na opravdové lahůdky, pevné disky Western Digital Raptor pyšnícími se 10 000 otáčkami za minutu. Vyplatí se vám koupě těchto velmi rychlých mazlíčků?


Celkové skóre

Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1

Po spočítání výsledného celkového skóre je jasné, že co se týče výkonu, jsou disky Raptor jasným vítězem s náskokem téměř 200 bodů na druhý Hitachi, tedy o více jak 15%.Tento graf však nic nevypovídá o poměru cena/výkon a cena za 1GB místa, podle kterých se rozhoduje větší část uživatelů.

Cena za 1GB prostoru 

Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1

Podle tohoto kritéria se naopak disky disky v žádném případě nevyplatí. Za nejmenší 36GB Raptor zaplatíte v přepočtu 80Kč za 1GB volného místa, což je 13x více, než u běžných disků s kapacitou 320 nebo 500GB. U 150 a 74GB verze, je situace o něco lepší, ale pořád platíte 6x a 9x více. Pojďme se podívat dál, jaká je situace v poměru cena za 1 získaný bod/kapacita.

Cena za 1 získaný bod v testu / celková kapacita

Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1

V poměru cena/1 získaný bod/celková kapacita se situace trošku lepší, ale disky Raptor jsou stále velmi drahé. Oproti běžnému disku je 36GB Raptor dražší 10x, 74GB verze 7x a 150GB verze 5x.

Zhodnocení

Pokud chcete nebo potřebujete co nejvyšší výkon a nevadí vám, že si za něj podstatně připlatíte, pak jsou tyto disky určeny právě pro vás. Za velký peníz dostanete disk, který nemá v oblasti SATA disků konkurenci. Přemožitele najde až mezi SCSI disky s 15 000 otáčkami za minutu, ale ceny těchto disků jsou samozřejmě několikanásobně výše. Řada Raptor je určena především do serverů a pracovních stanic, kde se hledí především na výkon (databáze, práce s videem, grafikou či hudbou) a disková kapacita není prioritou. V herním počítači bude přínos Raptoru téměř nulový, a proto raději pokukujte po discích s kapacitami 500-750GB, kde budete mít dostatek prostoru pro své filmy, mp3 a hry. Pokud chcete mít kombinaci dvou disků, kde například 36GB Raptor bude obstarávat systém a programy a jako úložný prostor bude sloužit další pomalejší ale o mnoho větší disk. 

Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1
PCTuning Silver Award, červenec 2007
Western Digital Raptor
"vysoký výkon, který ve své kategorii nemá konkurenci"

 

Za zapůjčení disků Western Digital Raptor 1500ADFD děkujeme firmě ALFA COMPUTER.

Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1

Za zapůjčení disků Western Digital Raptor 360ADFD a 740ADFD děkujeme firmě Czech Computer.

Western Digital Raptor - disky s rychlostí F1



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.7.2007 00:25:03   172.142.91.xxx 3535
Uz dlhsie nad Raptorom uvazujem a to konkretne o 2x36 GB verzii a zapojit ich do RAIDu (samozrejme k tomu nejaky klasicky 7200 rpm velkokapacitny disk) a vyuzivat pre system a programy. Nikde na internete som vsak nenasiel nijaky test, aky je vykon v RAIDe. Taktiez by ma zaujimalo ci ma niekto skusenosti s tymito diskami a daju sa uchladit v zariadeniach tipu HDD Silencer a pod. Popripade ako by konkurovali niektoremu z tych novych SSD diskov. Nezaujima ma totiz az tak moc cena ani kapacita (staci mi na system a programy cca 25 GB) ale ide mi o vykon....
9.7.2007 01:45:18   195.47.26.xxx 3026
Ahoj mel jsem nejakou dobu zapojene 2x36GB do Raidu-Striping0.Pri tomto zapojeni dojde k uruychleni pristupove doby uz ale jen nepatrne.Naopak pri kopirovani dojde k vyraznemu narustu u me to delalo nejakych 120-130MB/s burts speed delal necelych 300MB/s.Momentalne je ale provozuju bez Raidu.
Oba mam v boxech a jdou uchladit v klidum.Jeden disk mam v tomhle boxu - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=37540
a druhy mam taky v boxu od te same znacky ale je trochu jiny je cely v gumovem provedeni, bohuzel na nej nemuzu najit nikde odkaz ani na strankach vyrobce, tak nevim jestli je jeste delaji.Kazdopadne je to gumove provedeni o neco jepsi nez to na ktery jsem ti tady hodil odkaz--lip toho Raptora odhlicni.Jinak tady mas link na test toho boxu- http://www.svethardware.cz/art_doc-A9D53A7E80452E53C12572910045C830.ht ml
V Silentmaxxu je taky temer neslysitelny bohuzel jsem mel problem s uchycenim v me bedne(Thermathake Armor)tak jsem radeji zvolil variantu od Scythe.
Teploty se pohybovaly do 40stupnu pri zatizeni.
9.7.2007 08:43:37   195.22.37.xxx 3537
No ono asi bude hodne zalezet na tom jaky raidovy zarizeni pouzijes! Pokud pouzijes RAID co je bezne na deskach tak to je softwarovy reseni a vykonu prida ale neni to tak markantni jako u pridavnyho radice (cena kolem 4000 a vice) kde je RAID resen hardwarove.
9.7.2007 13:12:45   61.173.161.xxx 2729
Bud robis reklamu na pridavne radice, alebo mas historicku dosku, alebo...
Vela MB ma hardwarovy RAID - a zapina sa v BIOSe zakladnej dosky...
Na softwarovy RAID vobec nepotrebujes podporu radica a pole sa vytvara nejakym programom beziacim z OS.
9.7.2007 13:23:14   213.175.34.xxx 3536
Panove ani jeden nemate pravdu.Vsechny desky na svete a vsechny integrovane RAID radice jsou tzv HW Assisted RAID to znamena z nemaji vlastni cache a maji nejaky slabsi chip ktery se o RAID stara.SW RAID je RAID ktery vytvorim pod OS ktery ho umi a o vse se stara CPU only.Pak jsou plnohodnotne HW RAID karty typicky v cenach od 7K bez DPH vyse ktere maji nejak IOP nebo XScale CPU a pokud je to RAID 5 tak vlastni cache a moznost zalohy baterii.Jsou i levnejsi radice kolem 3-5K bez DPH ale ty sou opet jen HW Assisted!To znamena naprosto stjne jako ty integrovane.Co se tyce rychlosti tak HW Assisted RAID byva stejne rychly jako plne HW RAID.Pro domaci uziti.Plne hW RAID najde uplatneni hlavne ve firmach kde nabidne lepsi funkce pri vetsim mnozstvi disku pak i vyssi rychlost a navic ma monost zalohy BBU baterkou.Nicmene na doma nema vubec smysl a rychlost doshane stejnou jako ten integrovany.Doma by se uplatnila rychlost HW RAIDu jedine kdybych treba dal do RAID 5 alepon 5disku a vice pak bude rychlejsi nez ten integrovany.
9.7.2007 13:01:21   213.175.34.xxx 2833
Test zapojeni Raptoru do RAID vysel na Anandtechu a XBitLabs.Vysledkem bylo ze jeto uplne o nicem.Jedine co to prinese je uzasne skore ve trech benchmark programech ale v realu to prinese zrychleni prace max do 1-3%.Prevedeno do casu Oblivion se nahraje ze single disku za 8sec a z RAID za 7,9sec:-)Osobne sem to taky zkousel a mohu potvrdit.Jinak co se tyce Raptoru jako takovych ani ne kvuli rychlosti ale spis kvuli spolehlivosti je doporucim.Je sice pekne ze dle HDtach a jinych benchu mam uzasne rychlosti ale v realu je rychlostni rozdil 150GB Raptor vs 500GB hitachi takrka nulovy.Co je ale zajimavejsi je spolehlivost neb Raptor neni nic jineho nez SCSI disk se SATA rozhranim.A SCSI disky sou velmi vyrazne spolehlivejsi nez SATA protejsky.Ja osbne po pokusech s RAID vs single disky dospel k setupu ze disky zasadne nepartisnuju ale co disk to fullsize partisna.nebudete verit jakym zpusobem se zrychli vsechno pokud je na disku jen jedna partisna.Takze OS je jeden Raptor a data dulezita jako fotky a tak druhej Raptor.Na Gamesy a data 500GB Hitachi.Samozrejme ze stejne vschno zalohuju neb neverim nicemu:-)
9.7.2007 16:42:03   86.49.83.xxx 2830
Pokud jsem porovnoval Mirror a normalni provoz na serverech, tak na dva HDD je boot OS dobre o 1/3 az 1/2 rychlejsi. Pri zapisovani je samozrjeme rychlost uplne stejna jako s 1 HDD, v priprade blbyho radice este nizsi.
Jako idealni reseni pro budoucnost vidim 20-50GB SSD na system a HDD jako storage.
15k disky maj zvuk jako kdyz cekate v cekarne u zubare ;).
10.7.2007 07:18:10   158.193.4.xxx 2628
Pokial viem tak prave WD nevyraba SCSI disky, lebo neboli konkurencie schopny. A tiez som nasiel dost ohlasov na Raptory co sa tyka spolahlivosti. System by som nan asi dal, ale inak urcite viac verim NL rade od seagate a vsetko co ma pre mna naozaj cenu je viacnasobne zalohovane na DVD-RAM.
9.7.2007 06:22:04   83.208.134.xxx 3768
a jsem spokojen. Mohu jen doporučit (zpracování videa, hry a běžná kancelářská práce). Teda pokud nejste socky a neřešíte ty korunové přepočty GB :-)
9.7.2007 06:42:46   80.188.180.xxx 3731
No...z testu jsem si odnesl to, ze jsou sice superrychle, ale mnohem praktictejsi bude koupit 2 nebo 3 "obycejne" 500GB disky a zapojit je to RAIDu 1 nebo 5. Clovek ziska vysoky vykon a zalohovani k tomu.
9.7.2007 08:52:15   217.196.213.xxx 3227
Vyhoda tehle disku je hlavne v rychlejsi reakci systemu na pozadavky, s cimz nemuzou drzet krok zadne pomalejsi disky v jakemkoliv raidu ... navic ne kazdy ma takovy kejs, aby tam rozumne uchladil 3x500gb disky
9.7.2007 10:34:58   80.188.180.xxx 2628
Dobre. Kolik procent uzivatelu skutecne !potrebuje! o nejaka ta procenta rychlejsi seek atp.? 5%? 2%?
Skutecne obycejny uzivatel to nepotrebuje - ze wokna nebo save ze hry se nacita o nejakou tu vterinu dele...no a? Pomer cena/vykon a to, ze s RAIDem to bude mit zalohovane, u normalnich uzivatelu jasne hovori ve prospech normalnich disku.

S tou skrini - to souvisi s ceskym pristupem. Porizovat si nadupany komp do mizerneho casu. (BTW - kvalitni case musite mit i na Raptora, protoze je docela hlucny a trochu klepe - takze levny case vam bude vibrovat a neutlumi chrochtani disku...)
9.7.2007 14:29:42   88.100.9.xxx 3328
5%, nebo 2% by skutečně bylo k ničemu. Jenže zrovna seek time je tady POLOVIČNÍ než u běžného disku(chceš-li v procentech, běžné disky mají o 100% delší seek time!).
Většině uživatelů toto nevadí, ale jsou situace, kdy to znamená skoro dvojnásobný výkon - a pokud se jedná o zdroj příjmu, tak se to může vyplatit.

Zapojením do RAIDu seek time nesnížíš - naopak. V RAIDu se často seek time prodlouží. Navíc u běžné desky si musíš vybrat mezi RAIDem 0(stripping) a 1(mirroring) - buď výkon, nebo bezpečí dat.

A jinak - kdo říká, že je to pro běžného uživatele? Je to pro úzkou skupinu lidí a tomu odpovídá cena.
9.7.2007 15:23:59   80.188.180.xxx 2729
Nevsiml sis? Vetsina lidi jsou spis vypleskly gamesnici ochromeny predstavou, jak rychle by jim nabihaly wokna a kolik by ziskali fps ve hre nebo sekund pri loadovani.

Pokud to nekdo potrebuje k vydelku, tak je to jina.

Jinak mi to pripomina situaci - F1 vs. Felicia : Formule je o x set procent rychlejsi, ma o x set procent lepsi zrychleni atp. Ale jakmile se zjisti, ze 99 procent uzivatelu s tim potrebuje jezdit po meste, tak je Felicie lepsi volba i pres "papirove horsi" hodnoty. Stejne je to tady. Nepopiram ze Raptory jsou rychlejsi. Jen rikam, ze absolutni vetsine lidi to muze byt ukradeny. ;)
9.7.2007 15:25:18   80.188.180.xxx 2729
Dodatek - vetsina uz i mainstreamovych desek umi RAID 5 - coz je IMO idealni SOHO volba.
9.7.2007 07:45:30   81.27.205.xxx 3227
že běžné disky mají záruku 3 roky, Raptory 5 let. To jen tak na okraj - přidaná hodnota.
9.7.2007 12:31:18   194.213.60.xxx 2728
Nutno také nezapomenout, že běžné disky Seagate mají záruku 5 let rovněž.
9.7.2007 13:04:39   81.27.205.xxx 2828
koukám do dvou velkoobchodů a v obou mají Seagate záruku 3 roky, to je potřeba taky připomenout xD

prodloužená záruka 5 let platí pro Seagate od 1. srpna 2004, takže za pár dní to bude aktuální , na této stránce se kontroluje stav záruky : http://support.seagate.com/customer/warranty_validation.jsp

pokud k tomu má někdo víc informací, může zde prosím uvést, jak to bude probíhat konkrétně ?

co třeba znamená customer number, kde ho vzít a tak dále ........

protože když sem jen tak cvičně jeden disk vyplnil, tak to píše warranty unknown xDDD

//edit Teuzz: sloučen čtyřpost
12.7.2007 12:18:58   81.92.149.xxx 2527
Záruka na pevné disky Seagate je 5 let. Z toho první 3 roky zajišťuje řešení reklamací distributor či koncový prodejce (ony 3 roky které zmiňujete), další 2 roky si, dle podmínek společnosti Seagate Technology, musí výměnu vadného disku zajistit přímo koncový zákazník. Záruka se poskytuje od doby expedice ze skladu Seagate, proto je vždy třeba prověřit si délku záruky disku.
Podrobně zde:
http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_& _returns_assistance/warranty_statements/
9.7.2007 07:57:54   62.168.102.xxx 3337
vysvetli mi prosim niekto preco je raptor v pocitaci na hry nepotrebny ? to akoze fakt ze je skoro vo vsetkom vyrazne rychlejsi je pri hrach uplne zbytocne ?
ked napriklad hra swapuje na disk je uplne jedno ci to je raptor ? alebo pri nahravani levelu.
respektive clovek clovek pouzivajuci pocitac hlavne na hry jeho prednosti vobec nevyuzije ?
9.7.2007 08:45:53   217.196.213.xxx 2930
Raptor tam je zbytecny z toho duvodu, ze vetsina hernich kompu ma 2gb ram a ke swapovani dochazi pri hrani minimalne, spis vubec ... navic rozdil pri swapovani priblizne 20% je pri hrani nepostrehnutelny, protoze kdyz uz se zacne swapovat, tak je vcelku jedno, jestli se ti komp sekne na 0.5 nebo 0.6s ... nahravani levelu je trosku jine kafe, ale i tak ten rozdil za ty prachy nestoji ... hlavni rozdil poznas, pokud mas vice spustenych programu najednou, ne jednu hru
9.7.2007 15:23:59   81.90.170.xxx 2726
při hře NESMÍ docházet ke swapování během hraní. pokud hra neni vyloženě napsaná (mafia, gta...) tak prostě musíš mít dostatek paměti. tenhle disk se ti osvědčí jen pokud si chceš urychlit načítání her a ukládání pozic.
10.7.2007 16:06:22   62.168.102.xxx 2726
no, to je trochu silne slovo ze nesmie.
nebola nahodou tu na pct anketa ze kolko maju ludia bezne v pocitaci ram ? sa mi zda ze 1 giga je tak normalka. zial archiv ankiet tu nejako nenachadzam. takze si to nemozem overit.
v kazdom pripade sam hovoris, ze su vynimky a su to zname a rozsirene hry.
11.7.2007 19:37:40   85.70.91.xxx 2727
hra by swapovat neměla, když ale narážíš na tu anketu tk tam určitě cvakala i spousta lidí co žádný hry nehrajou a na word a excel 2gb ram nepotřebujou a 1gb jim v pohodě stačí
12.7.2007 08:05:31   62.168.102.xxx 2728
no to je fakt. ale povedal by som ze ludi co pouzivaju pocitac iba na word chodi na tento server pomenej.
9.7.2007 08:54:01   83.240.30.xxx 2827
kdo nekdy sedel u masiny s 10K nebo 15K otackovym diskem uz nikdy nechce jinak... ty svizny reakce za tech par korun stoji.

a taky NAPROSTO nechapu, kde jsi vzal fakt, ze 15K SCSI disky jsou MNOHONASOBNE drazsi. 36GB Raptor stoji zhruba 3K a 36GB SCSI 15K stoji mizernych 3,7K, slusnej radic na U160 si sezenu pod litr.
9.7.2007 14:07:42   84.42.229.xxx 2728
Sak taky 36GB Raptor je pekne predrazeny. Kdyz budes srovnavat tyto pomery ceny/GB s 150GB Raptorem tak se opravdu dostanes na nekolikanasobky + nutnost koupit radic
16.7.2007 01:37:05   77.236.211.xxx 2627
musim te upozornit ze SCSI se uz v novych kompech nepouziva :o) uz se dyl jak rok delaj novy servery se SAS
9.7.2007 09:00:58   84.151.232.xxx 2827
Nechcete udelat radsi testy disku podle hlucnosti? Az na par vyjimek (jako tenhle Raptor) jsou vsechny disky vicemene stejny, takze by test hlucnosti mohl pomoct vybrat.
Pochopitelne by to znamenalo hlucnost zmerit na alespon poloprofesionalni urovni vcetne spektra...
9.7.2007 09:49:57   88.101.171.xxx 2627
No ještě bys nám mohl prozradit jak to máme provést. ;) Nikdo z nás není v tomto oboru odborník a profi zařízení na analýzy nevlastníme.
9.7.2007 09:02:50   88.102.142.xxx 3027
Vzhledem k tomu ze chci v notebooku vymenit disk uvital bych test SSD. Tusim ze i tam sou dost velky vykonovy rozdily.
9.7.2007 09:50:07   83.208.28.xxx 2726
jak zapojit Western Digital Raptor WD1500ADFD jak nastavit jumper na kterou pozici a co znamená Legacy Power
16.7.2007 01:27:56   77.236.211.xxx 3027
LOL, proc si kupujes takovy veci kdyz tomu vubec nerozumis? zapojis datovej a jeden napajeci kabel (je jedno jestli SATA nebo PATA). jumper nech jak byl ale myslim ze podle defaultu by tam nemel bejt vubec. Jinak to Legacy power je klasicky PATA napajeni.
9.7.2007 10:17:05   85.207.44.xxx 2729
Benchmarky jsou jedna věc, ale mě by spíš zajímalo použití v praxi - o kolik vteřin ušetřím při otevírání Wordu , natahování aplikací, kopírování videa, bootování počítače, při antivirovém testu a podobně.
9.7.2007 10:19:10   85.207.44.xxx 3028
Jo, a úplně nejlepší by bylo praktické srovnání v počítačích s různou kapacitou RAM, řekněme od 1 do 4 giga.
9.7.2007 20:43:36   84.42.213.xxx 2828
Bohužel, toto je poněkud složitější. Se stopkami v ruce to nezměříte. Chci připravit test technologie ReadyBoost ve Windows Vista, proto jsem scháněl nějaký schopný testovací program, žel bohu, neexistuje. Jelikož v C# a dalších se orientuji pouze okrajově, oslovil jsem zběhlého programátora .NETu a zatím se podařilo pouze to, že aplikace po otevření okna vrátí systémové hlášení. U Outlooku je to však o ničem, protože otevření okna je jedna věc a loadování PST souboru věc druhá.

Hledáme řešení a pevně věřím, že jej najdeme, pak by byl takový test možný.
9.7.2007 23:59:33   85.207.44.xxx 2930
No, s mým současným hardiskem (13 Gb) by stačily i přesýpací hodiny - proto jsem se taky ptal, protože se chystám na podzim koupit nový stroj a chci si pořídit takový pevný disk, který mi dalších pět a osm let vydrží. Když si vzpomenu, kolik jsem dal v roce 1992 za 120 megabajtů, Intel 386 a 15" CRT monitor, tak se 6500 za případný raptor nezdá zas tolik.
9.7.2007 10:23:15   91.127.249.xxx 3127
tuna mate clanok..ktory porovnava vykon aj v raide... .....KLIK

//edit Teuzz: použijte, prosím, službu typu notlong.com, nehledě na to, že konkurenci moc nemusíme... další dva pokusy, pokud to nevadí, smažu.
9.7.2007 12:30:52   81.90.165.xxx 2726
Používám Raptora 150GB jako systémový disk. Nemůžu si ho vynachválit. Třaba ve hrách nahrání pozice je otázkou 2-4 sec (Oblivion, Gothic3) oproti kolegovi jen s diskem 7.200Ot/sec.. 10-20 sec. Na dost podobné konfiguraci.
9.7.2007 15:35:11   194.149.121.xxx 3027
jako musim uznat, ze rozdil az 40% ve prospech Raptoru je dost zasadni, ale 500% to fakt neni, ja bych bral i tech 40, ale musel by byt v idle hodne tichej.
9.7.2007 20:59:47   195.212.29.xxx 2726
nemuzu sice srovnat raptora, ale mam 147GB ATLAS (15k, scsi), ten bude tak 30% nad raptorem (necekane), takze raptora (nebo podobny hdd) muzu doporucit jen na praci, kdyz delam s *.rary, velke mnozstvi *pdf apod. tak ten disk je neskutecna vyhoda, na hry to je celkem zbytecne.
jo a jeste se to vyuzije pri sbirani bodu v testech :-)
9.7.2007 12:36:18   194.213.60.xxx 2727
Už v několika článcích jste použili chybný obrázek pro demonstraci funkce NCQ. Přemalujte si ho, protože NCQ na vašem obrázku nepřečte data tak jak máte namalováno (1,3,2,4), ale NCQ by to četlo (1,4,3,2). Takže o půl otáčky rychlejc, a to se vyplatí
9.7.2007 12:51:38   84.42.229.xxx 2826
nemyslim si to. Hlava se nestihne na tak male vzdalenost posunout a pres cely disk...
Tyto obrazky nejsou nasi vyroby, ale jsou to obrazky ze serveru nVidie a dalsich, ktere kdysi NCQ a TCQ velmi podporovaly
12.7.2007 12:32:18   81.92.149.xxx 2726
V případě, začneme-li do ilustrace funkce NCQ/TCQ tahat fyziku (což je podle mě OT), tak bych si nebyl jist, jestli to stihne ke trojce. Páč u Raptoru trvá otočení plotny o 180° pouhé 3ms. Bohužel to nejsem schopen přesně určit, nenašel jsem nikde specifikace pohonu hlaviček za jak dlouho se přesunou z první stopy na poslední.
Proto si myslím, že obrázek u NCQ je špatný. Ten u TCQ je přesnější.
Jde mi o to, aby Ti co neuvažují nad časy potřebnými pro přesun hlaviček a otáčení plotny, nezačali argumentovat například tím, že u NCQ se smí vynechat jen jeden sektor v pořadí. Neznalých či nemyslících je všude dost.
9.7.2007 15:48:56   213.215.86.xxx 8732
Ako vidno na tomto linku tak 7500AAKS ukazuje zadok svetkym raptorom a pritom ma za rovnaku cenu 10x vyssiu kapacitu, nejake komentare ?
9.7.2007 16:24:37   84.42.166.xxx 2738
Uz to nehul. Podivej se sem a pak mluv:

http://www.tomshardware.com/2007/07/06/record-making_hard_disk/page6. html#access_time

http://www.tomshardware.com/2007/07/06/record-making_hard_disk/page8. html
10.7.2007 08:57:10   193.84.46.xxx 2727
a v kterém testu v tom článku 750AAKS Raptory porazila? Kromě max. rychlostí přenosu (a to o kousek), která je dána kapacitou a rychlostí přenosu z cache, tak nikde.

Prostě žádný 7200ot. HDD nemá ve latenci na 10000ot HDD, což je logické. Může ho porazit maximálně MB/s, ale to je až na druhém místě.

Ovšem je otázka, jestli není lepší koupit si Více Ram než Raptor, někde to pomůže více, ale někde zase vůbec ne.
9.7.2007 22:24:04   88.100.224.xxx 2928
do teď se divím jak někdo mohl na test raptoru použít celeron
9.7.2007 23:33:26   84.42.229.xxx 2828
a vadi to necemu? Radic ani disky to jiste neomezovalo.
10.7.2007 02:43:38   89.111.89.xxx 2627
napr. "PCMark 05 - Virus Scan"
sam zminujete, ze ".. v tomto testu je namáhán také procesor .."
Raptory byly testovany s Intel Celeron D331 (Prescott 2.66GHz)
ostatni disky s AMD Athlon 64 X2 4400+
10.7.2007 11:31:27   84.42.229.xxx 2730
Ano, procesor tam castecne samozrejme namahan je. CPU bylo pretaktovano na 4.2GHz, takze si myslim, ze omezeni bylo maximalne nekolik malo %. Cilize celkovy vliv na skore +- 2 nebo 3 body, coz pri vysledcich okolo 1100 bodu snad muzeme prominout
10.7.2007 02:53:42   89.111.89.xxx 2726
CPL ma jen X, nikoliv testovane disky
o vlivu pruhledneho okenka na uplnost dat ci vysoky vykon si jiste kazdy (krome PR oddeleni) udela nazor sam
10.7.2007 03:09:16   89.111.89.xxx 2728
podle specifikace vyrobce a jinych recenzi je odber Raptoru WD1500ADFD podstatne nizsi nez je uvadeno v tomto clanku
Digital idle/seek 9/10W
storagereview 8/12W
silentpcreview 8/12W
10.7.2007 08:19:03   84.42.229.xxx 2627
Disky jsem zapojil na molex koncovku a meril jsem primo tam. K nejakemu z dalsich testu muzu pridat foto, jak presne merim.
12.7.2007 15:14:30   62.168.102.xxx 2830
to by bolo fajn. ja osobne celkom uvitam ked sa clanok nesklada len zo sucheho textu a grafov. prave taketo detajli ma zaujimaju.
10.7.2007 09:52:47   80.95.101.xxx 2627
zdravim,mam tu zahadu,disk WD Raptor WD360.po zapojeni na PC asus kt600 - sata1,xp2600,ec350W zlobi zmineny disk tim stylem ze se motorek zenouci plotny v pravidelnych intervalech cca. 1-2sec. zapina a vypina,ve stejnych intervalech se ozyva piskavy zvuk i ze zdroje.
na sestave MSI P4M800 - sata2,celeron 3Ghz,EC 350W jede ok.

problem dela i na jinem zdroji EC350W,ktery ale jede bezne ok.pokud disk neodpojim z napajeni,pc nenabiha.

kde muze byt chyba ?

MMike
10.7.2007 11:15:10   90.176.95.xxx 2926
Jen škoda, že se nevyrábí s rozhraním SATA2. To by pak do herních PC zbytečnost asi nebyla. Rozhoduji se mezi Raptorem se 150GB a tím rychlým Hitachi500GB. Ale uvažuji koupit oba. Jeden dříve a druhý později. Nebylo by lepší koupit jako první ten levnější a čekat až za rok Raptor sleví? (Po šesti letech si chci pořídit již třetí PC. Tentokráte na hry, video, střih, hudbu, grafiku...). Nákup plánuji na 2. září, kdy dojde ke 2. slevě Intel CPU.
10.7.2007 12:02:07   84.42.213.xxx 2828
Rozšířený omyl. Vzhledem k interní rychlosti pevných disků není SATA I nijak rychlostně omezující. SATA II přineslo podporu 3Gbps, nicméně je to jen paírový nedosažitelný údaj. Dále oficiální podpora NCQ a pak HotSwap... Nic, co by udělalo Raptor rychlejším...
10.7.2007 21:03:24   84.47.75.xxx 2728
pouzivam 10 tis. ot. disky v serveroch, je to vyborna vec(seek). Do bezneho PC som si pred par dnami kupil najnovsi 250 GB disk Seagate s hustotou 250 GB na platnu,16 MB cache za 2250 Sk vynikajuci disk po vsetkych strankach (menej hlucny ako jeho predchodca, vykon o dost lepsi)Je super mat raptora v PC, no aj bez neho sa to da prezit
11.7.2007 20:15:52   88.100.20.xxx 2726
tak jsem zmeril rychlosti a zde jsou vysledky...

www.belnet.ic.cz/HDTune_Benchmark_WDC WD360GD-00FLC0.png
www.belnet.ic.cz/HDTune_Benchmark_WDC WD800JD-00JNC0.png

HD Tune 2.50

oba disky maji 8MB cache,pripojeny pres SATA1 na Asus K8N,Sempron 3200,1GB RAM,WXP SP2cz.

WDC WD800JD - 80GB
WDC WD360GD - 37GB
12.7.2007 12:02:42   80.95.101.xxx 2625
www.belnet.ic.cz/HDTune_Benchmark_WDC WD360GD-00FLC0-2.png

vysledek na Asus KT600,XP2600+,SATA1.

Je znat zrychleni oproti beznemu SATA disku,sice mirne se zvedla i hlucnost ale stale rek bych v norme.

MMike
12.7.2007 22:04:57   89.103.111.xxx 2527
Nedal by se udělat nějaký test disků s různými kapacitami? Některé kategorie se vzájemně odlišují jen hustotou zápisu a počet ploten a hlaviček zůstává stejný. Kapacity moderních disků jsou ohromné ve všech kategorií (250,320,400,500 GB) a běžnému uživateli by mohla postačovat i nižší kapacita… Zajímalo by mě tedy vzájemné výkonnostní srovnání těchto kategorií, jak velký vliv má kapacita disku na jeho rychlost? Jsou menší disky rychlejší, nebo je rozdíl ve výkonu zanedbatelný?
12.7.2007 22:09:51   84.42.229.xxx 2725
rozdil vykonu v zavislosti na poctu hlav a ploten jsme sledovali zde. A vysledek? Naprosto minimalni
13.7.2007 11:34:48   89.103.111.xxx 2827
Jasně, právě to mě na testu zaujalo, jen jsem si nebyl jistý, jestli se dají výsledky Raptorů převést na disky obecně. Díky
17.7.2007 12:53:58   147.32.127.xxx 2931
s minimalnimi vysledky bych nesouhlasil, vysledky jsou odpovidajici rozdilu v hustote zapisu, protoze tohle je prakticky jediny parametr ktery urcuje vyssi vykon novejsich disku. Mechanika disku zustava prakticky stejna a dalsi faktory jako cache a ficury jako NCQ, TCQ nezvysuji vykon tak jako prave vyssi prenosova rychlost.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

322 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 157.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.