vliv-pretaktovani-procesoru-a-graficke-karty-na-herni-vykon-2-cast-desitka-her-v-testech
Návody Článek Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Z. Obermaier

Z. Obermaier

23. 2. 2007 01:00 75

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestava 3. Prey 4. F.E.A.R. 5. Rainbow Six Vegas 6. Dark Messiah Of Might And Magic 7. Need For Speed - Carbon
8. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow Of Chernobyl 9. Company Of Heroes 10. Call Of Duty 2 11. Elder Scrolls IV : Oblivion 12. Gothic 3 13. Doporučení a závěr

Minulý test zabývající se touto problematikou ukázal enormní zájem o toto téma a opět rozpoutal mnohé diskuse. Závěry předešlého testu vyplývaly jen z měření v jediné hře, dnes se podíváme na plnou desítku nejžádanějších herních titulů. Doufá, že tímto testem objasníme situaci kolem kolem vlivu přetaktování a výkonu v herních titulech.

Reklama
Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech
i Zdroj: PCTuning.cz

Náš minulý test jasně ukázal a vymezil pravidla týkající se problematiky přetaktování procesoru, grafické karty a jejich vlivu na herní výkon. Je ovšem pravdou, že test byl mírně zavádějící a zkresloval situaci účastí jen jediné hry a herního benchmarku. Mnozí čtenáři nám toto zjednodušení vytýkali a my jsme uznali, že vzhledem k rozdílnosti herních enginů je nutno ke všem hrám přistupovat individuálně a udělat testy ve vícero hrách s různými herními enginy.

V dnešním testu se se budeme věnovat desítce nejžádanějších her, různých žánrů a hlavně her zastupujících většinu dnes používaných herních enginů. Rozlišením této části testu stále zůstává opět 1280 x 1024, k jeho použití mě přiměla následující tabulka.

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak vidíte z průzkumu renomovaného serveru Guru3D, ve kterém hlasovalo více než půl milionu čtenářů, tak rozšíření používaných rozlišení vyšších než 1280 x 1024 je opravdu velmi slabé. Už minule jsem vyslovil domněnku o stále velmi používaném rozlišení 1024 x 768 ale takové obrovské procento jsem ovšem nečekal. Pokud by někdo pochyboval nad aktuálností  tohoto grafu, musím uvést že je z letošního února, tudíž je velmi aktuální a věřím že rozložení herních rozlišení ukazuje vskutku věrohodně. Proto dnešní testy budou v rozlišení 1280 x 1024 a v třetí části potom ve vyšším 1600 x 1200.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama