Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech
autor: Z. Obermaier , publikováno 23.2.2007
Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Minulý test zabývající se touto problematikou ukázal enormní zájem o toto téma a opět rozpoutal mnohé diskuse. Závěry předešlého testu vyplývaly jen z měření v jediné hře, dnes se podíváme na plnou desítku nejžádanějších herních titulů. Doufá, že tímto testem objasníme situaci kolem kolem vlivu přetaktování a výkonu v herních titulech.


Hra Rainbow Six Vegas je realistická, taktická střílečka z pohledu třetí osoby. Hra je postavena na nejnovějším a nejmodernějším grafickém enginu dneška - Unreal 3.0. Tomu odpovídají i velmi vysoké nároky na hardware. Hra je neskutečně hardwarově náročná a je skutečnou výzvou i pro MultiGPU řešení. Hra je v testu opatchována posledním patchem 1.04.

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Nastavení této hry vás do velikých detailů bohužel nepustí, je možno nastavit jen obecná nastavení. Konverze z Xbox 360 je vidět a veškeré technologie na vylepšení obrazu tu budete hledat marně. Musíte se spokojit s nastavení samotných ovladačů. Vše jsme nastavili na maximum a vertikální synchronizaci vypnuli. I tady můžete nastavení zvětšit kliknutím na obrázek. Jelikož hra neobsahuje vestavěný test výkonu ani nelze nahrát demo, hráli jsme kompletní první úroveň a měřili programem Fraps.

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Jak ukazuje náš první graf této hry, jsou hodnoty samy o sobě dosti nízké. Jasně je vidět, že přetaktování grafické karty je velmi přínosné, což se ovšem nedá říci o procesoru. Procesor na taktu 3600MHz je proti taktu 2400MHz výkonově zcela stejný. Na tuto hru je dostatečný i jedno-jádrový procesor na vyšším taktu. Až opravdu hodně pomalý jedno-jádrový procesor značně ztrácí a počet snímků fps znatelně klesá. Přetaktování grafické karty je ovšem téměř nutné.

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Hodnoty minimálních a průměrných fps bez přetaktování grafické karty i s přetaktovanou jsou na frekvencích 3600MHz a 2400MHz zcela totožné. Jenom opravdu nepatrný pokles je vidět u výkonného jedno-jádrového procesoru. Pokles je ale vcelku nepatrný a nebude mít na hru zásadní vliv. Znatelně nízké jsou jen hodnoty při velice pomalém jedno-jádrovém procesoru, při tomto jeho taktu už ani přetaktovaná grafika nepředstavuje výkonnostní nárůst.

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Jak ukazuje procentuální interpretace výsledků, je tato hra skutečně velmi málo závislá na výkonu procesoru. Přetaktování grafické karty bude výkonově velmi poznat i přesto že je tato hra skutečný "killer" pro každou high-end grafiku. Tuto taktickou akci si v klidu zahrajete pouze s výkonnou grafickou kartou, ale bude vám bohatě postačovat i výkonný jedno-jádrový procesor.

Hry využívající herní engine Unreal 3.0

Aliens - 2009, Gearbox Software
America's Army 3.0 - 2007, US Army
APB - 2007, Webzen
BioShock - 2007, Irrational Games
Brothers In Arms: Hell's Highway - 2007 Gearbox Software
Elveon - 2007, 10tacle Studios
Fatal Inertia - 2007, Koei
Frontlines: Fuel of War - 2007, Kaos Studios
Gears of War - 2006, Epic Games
Huxley - 2007, Webzen Games
Lineage 3 - 2007, NCsoft
Lost Odyssey - 2007, Mistwalker
Mass Effect - 2007, BioWare
Medal of Honor: Airborne - 2007, Electronic Arts
Monster Madness: Battle for Suburbia - 2007, Artificial Studios
RoboBlitz - 2006, Naked Sky Entertainment
Stargate Worlds - 2007, Cheyenne Mountain Entertainment
Stranglehold - 2007, Midway Chicago
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas - 2006, Ubisoft
Too Human - 2007, Silicon Knights
Turok - 2007, Propaganda Games
Unreal Tournament 3 - 2007, Epic Games
The Wheelman - 2007, Midway Games
* Nejpokrokovější engine s nejjasnější budoucností - všechny nejočekávanější hry roku 2007 jsou postavené právě na něm.

 

V tabulce nad tímto textem jsou všechny očekávané hry postavené na stejném enginu Unreal 3.0. Jak jistě sami vidíte jsou to ty nejočekávanější tituly roku. Jistou satisfakcí může být skutečná nenáročnost tohoto herního enginu na výkon procesoru a proto kvůli těmto novým hrám spíše upgradujte grafiku, ne procesor.

  • Ve hře Rainbow Six Vegas téměř vůbec nezáleží na taktu a výkonu procesoru.

  • Pro hraní stačí i středně výkonný jedno-jádrový procesor.

  • Až opravdu hodně pomalý procesor začíná být pro hru "brzdou", středně výkonný CPU je srovnatelný s nejvýkonnějšími.

  • V této hře je nutnost mít přetaktovanou grafickou kartu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
394 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 186.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.