Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.
Verze | 1.3 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | [ctrl]+[alt]+[~] com_preloadDemos 1[enter] timedemo demo1.demo[enter] |
Čerstvě rozjetá optimalizace OpenGL ovladačů ATi je prozatím zaměřena pouze na novou generaci karet. Ovladače 8.183 přinášejí oproti předchozí verzi i jistý menší nárůst výkonu bez použití FSAA (cca 4-8%, vyšší platí pro vyšší rozlišení), ale na dohnání hardwaru nVidie to v tomto případě nestačí. To je způsobeno hlavně zvolenými Ultra-High detaily, pro které je optimálních min. 512MB grafické paměti. Jak se zdá, její absence postihuje výrazně více Radeony a ačkoli při nastavení na "high" je situace spíše vyrovnaná, maximální možná kvalita vynáší na post vítěze GeForce 7.
CrossFire (+48%) si z procentuálního hlediska opět vede lépe než SLI (+29%), ale na vítězství SLI to nic nemění.
Při zapnutém vyhlazování se situace vyrovnává, ale i v tomto případě dávají detaily "ultra-high" zabrat 256-megabytovým Radeonům více, než 256MB GeForce. CrossFire se sice dostává nad "GTX", ale na dorovnání SLI ještě nějakých 10-20% výkonu schází.
Procentuální nárůsty se ale výrazně nemění - CrossFire opět vede (+71%), SLI zůstává z tohoto hlediska na místě druhém (+53%).