Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.
3DMark 03
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark 2003 stále poměrně dobře škáluje grafické karty. Dva ze čtyř testů (z nichž je uzavřeno výsledné skóre) využívají stencil shadows, což je po mnoho let doména nVidie. Pixel shadery 2.0 jsou na druhém místě (využívá jich čtvrtý test). Výsledky tomu odpovídají, Radeon X850XT v CrossFire se dostává přesně mezi X1800XT a GeForce 7800GT SLI.
3DMark 05
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Limitem poslední verze 3DMarku je naopak výkon vertex shaderů (vertex fetch), pixel shadery jsou opět na místě druhém, i když jejich využití je mnohem výraznější, než v předchozím testu. Situace se proto částečně obrací a CrossFire nepatrně překonává SLI. SLI i CF ale nabízejí jen zhruba 10% oproti nové X1800XT. Zda je to způsobeno dosažením limitů této verze 3DMarku, nebo výhodnější architekturou čipu R520 (X1800XT) poznáme z následujících testů.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Engine Aquamarku pomalu přestává vyhovovat požadavkům pro testování moderních karet - je limitován především výkonem procesoru a částečně pak hrubým fillrate. Tomu více-méně odpovídají naměřené výsledky. CrossFire vychází prakticky stejně jako GeForce 7800GTX a Radeon X1800XT, pouze 7800GT dokázala v SLI režimu o několik procent poskočit a stává se vítězem tohoto testu.