Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
autor: Petr Štefek a Jiří Souček , publikováno 26.10.2005
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.


3DMark 03

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Verze3DMark 2003, patch 360
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

3DMark 2003 stále poměrně dobře škáluje grafické karty. Dva ze čtyř testů (z nichž je uzavřeno výsledné skóre) využívají stencil shadows, což je po mnoho let doména nVidie. Pixel shadery 2.0 jsou na druhém místě (využívá jich čtvrtý test). Výsledky tomu odpovídají, Radeon X850XT v CrossFire se dostává přesně mezi X1800XT a GeForce 7800GT SLI.

3DMark 05

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire 

Verze3DMark 2005, patch 1.20
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Limitem poslední verze 3DMarku je naopak výkon vertex shaderů (vertex fetch), pixel shadery jsou opět na místě druhém, i když jejich využití je mnohem výraznější, než v předchozím testu. Situace se proto částečně obrací a CrossFire nepatrně překonává SLI. SLI i CF ale nabízejí jen zhruba 10% oproti nové X1800XT. Zda je to způsobeno dosažením limitů této verze 3DMarku, nebo výhodnější architekturou čipu R520 (X1800XT) poznáme z následujících testů.

Aquamark 3

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Engine Aquamarku pomalu přestává vyhovovat požadavkům pro testování moderních karet - je limitován především výkonem procesoru a částečně pak hrubým fillrate. Tomu více-méně odpovídají naměřené výsledky. CrossFire vychází prakticky stejně jako GeForce 7800GTX a Radeon X1800XT, pouze 7800GT dokázala v SLI režimu o několik procent poskočit a stává se vítězem tohoto testu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
168 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 77.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.