Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
autor: Petr Štefek a Jiří Souček , publikováno 26.10.2005
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.


Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

VerzeSplinter Cell : Chaos Theory
RozhraníDirectX
Heslovitý popisUnreal Engine 2 (upravený), multitexturing, HDR, tonemapping
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatSplinter Cell Chaos Theory Benchmark

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Splinter Cell je doménou ATi a patří k modernějším hrám (podporuje SM2.0 i 3.0), které dokáží vytížit grafickou kartu i při nižší rozlišení. SLI má drtivou převahu a výsledky rovné dvojnásobku výkonu jedné karty působí přinejmenším nevšedně. CrossFire přináší nárůst výkonu rovný 75%, SLI - jak jsem již zmínil - 100%.

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

FSAA zvyšuje náskok ATi (v 1600*1200 dokonce dorovnává) a výsledky SLI (+82%) se blíží výsledkům CrossFire (+79%) 



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
168 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 77.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.