dve-grafiky-v-systemu-ati-crossfire
Hardware Článek Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire | Kapitola 12

Petr Štefek a Jiří Souček

Petr Štefek a Jiří Souček

26. 10. 2005 01:00 45

Seznam kapitol

1. Trocha historie 2. Konkurence vs. ATi 3. ATi CrossFire - princip 4. CrossFire v podání MSI 5. Testovací sestava a metodika 6. Benchmarky 7. Battlefield 2 8. Doom 3
9. FarCry 10. Unreal Tournament 2004 11. Half-Life 2 12. Splinter Cell : Chaos Theory 13. F.E.A.R. 14. Quake IV 15. Závěr

Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.

Reklama
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

VerzeSplinter Cell : Chaos Theory
RozhraníDirectX
Heslovitý popisUnreal Engine 2 (upravený), multitexturing, HDR, tonemapping
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatSplinter Cell Chaos Theory Benchmark
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Splinter Cell je doménou ATi a patří k modernějším hrám (podporuje SM2.0 i 3.0), které dokáží vytížit grafickou kartu i při nižší rozlišení. SLI má drtivou převahu a výsledky rovné dvojnásobku výkonu jedné karty působí přinejmenším nevšedně. CrossFire přináší nárůst výkonu rovný 75%, SLI - jak jsem již zmínil - 100%.

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

FSAA zvyšuje náskok ATi (v 1600*1200 dokonce dorovnává) a výsledky SLI (+82%) se blíží výsledkům CrossFire (+79%) 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama