Kompletní rodina ATi Radeonů X1000 v recenzi | Kapitola 12
Seznam kapitol
ATi vydala před několika dny svou novou sérii Radeonů, která mají zaujmout pozice vůči konkurenčním kartám nVidie, které měli delší dobu high-endový segment samy pro sebe. V dnešní recenzi se podíváme na dva Radeony z nejvyšších pozic, ale také na dva z těch nižších vrstev. Celá nová série je tedy pěkně na hromádce v jediném testu. Že se jedná o srovnání velmi zajímavé vás jistě přesvědčí samotné výsledky.
Verze | UT2004 3355 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy primeval a bench3 |
Zde se ukazuje, že skoro všechny karty jsou limitované především výkonem CPU a nikoliv sebou. Hmatatelné rozdíly se mezi kartami nižší třídy projevují až v rozlišení 1600x1200, kde GeForce 6600GT s přehledem překonala i Radeon X1600XT.
V Unreal Tournamentu 2004 dostávají nové Radeony na frak a nedokáží překonat soupeře proti kterým jsou nasazeny. Zvlášť nepříjemný je výkon Radeonu X1600XT a Radeonu X1300Pro. Tato hra těží spíše z fill-rate karty a není náročná na pixel shadery.